Relationer med fokus på kommunikation
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Hejsan, ville bara snabbt lägga till en tråd om relationer. Jag och min tjej har en underbar relation och jag älskar henne otroligt mycket. Som de flesta säger så är det kommunikationen som är den viktigaste faktorn för att ett bra förhållande ska fungera. Båda lägger vikt vid att förstå varandra och om det uppstår någon surhet från någon part så kan vi försöka lära oss av denna och i-sin-tur förstå varandra bättre. Alltså förstår vi att kommunikation är viktigt, men inte bara den ”sanna” kommunikationen som handlar om att kunna prata och skratta med varandra. Det finns även den ”avancerade” kommunikationen som handlar om att kunna förstå den andres kommunikation då denne använder sig av deverse retoriska medel (ex. när man blir tyst, velig, trött) och att kunna ta fördel av dem.
Med att ta fördel av dem menar jag att man pratar med sin partner om dennes reaktion på ex. varför den blev tyst då ni exempelvis va på bio - kanske va det något som satt djupare än vad du trodde. Alltså aldrig gissa på vad det är, vanligtvis är det fel - gå och prata om detta med honom/henne
Min slutpunkt är att nyckeln till en bra relation ligger i att visa för sin partner att man är beredd att göra allt för den andra partnen så att den blir lycklig. Men för att göra detta måste man även förstå sin partner till fullo, därför ska man dels kunna använda sig av den sanna, samt den avancerade kommunikationen som gör att man kommer närmare sin älskade. Bråk eller andra svårigheter kan därför ses som något positivt då det uppstått ett jack i förståelsen för varandra, där gäller det att försöka lära sig av det och förstå varför man blir sur istället för att bli förblindad av hat eller ilska. Det gäller alltid att reducera de jack som finns till ett så litet antal som möjligt.
Självklart finns det andra saker i relationen som är viktiga, visa intresse för den, göra den behövd visa att tid läggs ner på den, att dennes hobbys granskas ordentligt osv. men vad man gör först tycker jag är att lära sig allt om personen mao den sanna & avancerade kommunikationen.
Slutligen säger ja bara att ja älskar min älsklingsbus något otroligt och hon är den finaste i världen för mig, om jag kunde ger jag allt till henne och vill ta lärdom av allt hon gör.
Älskar dig busbus
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Alldeles riktigt. Kommunikation är a och o!
Och tyvärr är det på förståelsen som många faller. Vi verkar ha svårt att sätta oss in i andras situationer många gånger.