Ha kontakt med sitt ex?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Är nyfiken, vad tycker ni om att eran partner har kontakt med sitt ex, vad är okey och har ni själva kontakt med era X?
Cilla
Det är okey för mig, jag har ju själv kontakt med mina ex. Kan ju inte köra med dubbelmoral :)
För mig är det ok så länge de är vänner och inte mer, de ska ha avslutat det de hade och acceptera den andres nya liv. Själv har jag ingen kontakt med någon utav mina ex, men det betyder inte heller att vi är osamas, det har bara blivit så.
/Christine
#2 Ja självklart ska det inte vara mer än vänskap. Det förutsätter jag att det inte är då killen är tillsammans med mig. Märker man att något är fel drar jag direkt.
#3 - nej, precis, men man vet ju aldrig med folk ;)
/Christine
Nej, jag tycker inte man ska ha någon kontakt med sina ex.
Alla relationer är olika alla personer är olika och alla ex är olika, så om det funkar eller inte är olika från fall till fall. Min man får självklart ha kontakt med sina ex ,det handlar i grund och botten om att jag litar på honom och inte är rädd för att han skulle börja trassla med någon gammal igen. (Jag litar även på mig själv och vet att jag inte skulle börja trassla med någon annan)
Jag har bara kontakt med ett ex, mina döttrars pappa. Om vi inte hade haft barnen ihop hade jag nog inte anstängt mig för att ha nåt med honom att göra, men numera är vi vänner och umgås och jag är även kompis med hans fru.
Om man inte kan tillåta sin partner att ha kontakt med ett ex då tror jag man behöver jobba lite på det med förtroendet i relationen. För mg är det inte friskt,inte bra (och ingen garanti mot otrohet) att försöka begränsa sin partner och bestämma vilka han/hon får umgås med.
Kanske måste lägga till att när jag skriver "jobba med förtroendet" såmenar jag såklart inte bara att den somär svartsjuk ska låta bli vara det och lita på partnern. Jag menar såklart att det är något ömsesidigt. Den som vill ha kontakt med ett ex måste ransaka sig själv och vara ärlig mt sig själv och partnern… finns det "vibbar" kvar med detdär exet som medverkar till att man vill ses?, finns det en spänning kvar och är det "leka med elden" som lockar? , då är det kanske så att man får komma till slutsatsen att det är bättre att avstå från att ha kontakt.

Klart man kan vara vänner med sitt ex, ser inga problem med det.Så länge man bara är vänner alltså.
Qui dormit, non peccat
Det är okej för mig..
Jag är själv mycket nära vän med mitt ex och har flyktig kontakt med ett annat..
Min nära vän och jag umgås ibland.. Snackar nästan varje dag och trivs helt enkelt fortfarande ihop, även fast det nu bara är som vänner..
Så för min del är det okej. Men det ska ju då vara över för bådas del till 100% och verkligen vara en Vänskap, utan andra känslor..
Förstår ärligt inte varför man Inte skulle få ha kontakt med sitt ex..?
Är man vänner så.. Då skulle jag alltså inte få ha kontakt med någon av mina manliga vänner, och det går jag inte med på.. Jag vill ha min frihet att ha de vänner jag vill, annars drar jag..
ja jo,, har kämpat hårt för att få till en relation med mitt ex som blev skitsur när jag bröt upp och efter ett antal månader inledde en ny relation.
tror han sa att han hatade mig men vi har barn ihop och det kan han inte komma ifrån hur han än försöker. Och efter ett samtal och en utskällning el två har jag nog lyckats. vi kan prata med varandra igen.
F.ö ser jag inga hinder för det heller om det funkar… varför ska man hata varandra baraför att kärleken tar slut?

helt ok åt båda håll.
Förutsatt att det bara rör sig om en fortsatt vänskap så gör det inte mig nåt. Har själv fin kontakt med mina ex. Men detta är något som var och en får känna sig fram till, över vad som känns ok. Är så individuellt.

Min önskan vore att jag kunde ha bra kontakt med mitt ex men det fungerar inte pga han inte har accepterat att jag bröt upp från vårt förhållande.
Jag skulle isåfall ha en stark inblick i deras vänskap annars hade jag bara gått runt och oroat mig. De har ju älskat varandra en gång och det skulle kännas väldigt jobbigt om min kille skulle pratat i telefon med henne, mailat med henne och till och med träffat henne utan att jag skulle få vara med.
Min kille har inget ex och jag avskyr mina ex så det bekymmret har jag inte.
#14 Min sambo har aldrig vart med mig när jag umgått med mitt ex/vän.
Han är oftast inte med heller de få gångerna vi talar i telefonen..
Skulle heller inte kräva att jag skulle veta om allt de pratar om, eller vara med när de umgås om det gällde min sambo och någon av hans ex..
Förstår att det kan känns jobbigt, men talar bara om hur jag tänker 
Det berors alldelles på situationen… Har båda parter kommit över varanndra och gått vidare så ser jag inga problem med det. Däremot om hans ex har svårt att släppa honom och acceptera mig så skulle jag inte alls gilla att dom hade kontakt, då ser jag ingen bra anledning till att dom ens ska ha kontakt ens.
#14 Precis, jag håller med dig! De har ju trots allt älskat varandra, haft sex, kanske bott ihop, umgåtts i princip varje dag, m.m
Nej jag tycker verkligen inte det är okej att umgås med sina ex, är det slut så är det slut tycker jag. Om dom inte gör slut som vänner och inga känslor kvar. Det beror på olika situationer tycker jag. Men helst ser jag att man inte har kontakt kvar… jag känner bara så.
I mitt fall har jag inga ex, men min pojkvän har två ex (efter seriösare förhållanden alltså) - och har ingen kontakt med ena, men den andre som han gjorde slut med för snart ett år sedan har han kontakt med. När de gjorde slut bråkade dom och min kille tyckte inte om henne vad jag fattade det som, han var irriterad på henne och tyckte hon var jobbig m.m. Jag fick iaf. uppfattningen om att tjejen fortfarande hade känslor kvar när de hade gjort slut, eftersom hon blev väldigt tjatig och lite svartsjuk då jag blev tsm med honom. (Hon ringde och sms:ade konstant de första två månaderna dessutom snackade hon skit om mig och jag kände henne inte ens).
Men sen slutade hon tjata och skriva, jätte skönt tyckte jag. Efter drygt 3 månader började hon skriva med honom igen vilket jag inte alls trivdes med eftersom jag inte tycker om den här personen… jag litar på min pojkvän och vet att han inte är någon som skulle "dumpa mig för sitt ex" eller att de skulle prassla. Så det är inte därför jag inte trivs med att han skriver med sitt ex.
Det jag inte trivs med är personen i sig, hur hon är, hon berättade ex. hur hon låg och grät den natten då de skulle ha firat ett år och om sitt dåliga förhållande hon är i just nu, att hennes nuvarande kille sagt att hon är sämsta flickvännen, hon kan också berätta om att han varit otrogen och prata om sådana här saker jag inte alls förstår mig på varför hon ska berätta detta till min pojkvän - dvs sitt ex, dessutom söker hon typ tröst hos honom!
Inte nog med det, här om dagen skickade hon något som jag blev väldigt irriterad på, hon sa att hon kanske skulle kunna komma upp hem till honom en dag, och då lade hon dessutom till att jag inte bör vara med, ut ifall jag skulle bli grinig?? Fly förbannad blev jag iaf. :)
Det jag ville säga med det här är att jag anser att kontakt med sitt ex inte är okej när man har ett förhållande med en annan så länge inte partnen går med på det förstås. Men för mig känns det bara fel, för ex leder ofta till annat enligt mina erfarenheter (jag pratar om tonåringar, vet inte hur det är i vuxenvärlden). Det beror även på personen, som exet jag skrivit om ovan… min pojkvän tar aldrig kontakt med sitt ex, det är alltid hon som börjar.
Det beror inte alltid på avundjuka eller att man inte litar på sin partner. Inte i mitt fall i alla fall.