Relationer iFokus

Relationer

Etikett: känslor
Läst 4969 ggr
hellsinger
0

ska jag berätta vad jag känner eller inte ??

jag har en nära vän som jag känt i nästan 6 års tid, och trots att vi inte fick den bästa starten på våran vänskap så är vi nu väldigt nära.
nu har han börjat jobba på samma ställe som mej, och vi jobbar väldigt nära varann i stort sett dagligen, problemet ligger väl i att jag i snart 1 års tid har haft känslor för honom, vilket jag försökt kontrollera, men inte kunnat kommit över, och nu blir det bara värre och värre när vi umgås & jobbar tillsammans…kruxet med det hela är att jag har så mkt att förlora om jag berättar vad jag känner för honom och allt rasar samman

jag är bästa vän med hans ex flickvän och vi umgås ofta, men jag vet inte hur hon skulle ta det om det blev ngt mellan han & mej.
samt att vi har många gemensamma vänner som jag inte vill förlora

Karmatarerskanise
0

Kanske kan du fråga din kompis om hon skulle bli ledsen först? Bara så du vet var ni skulle stå om det bli du och han.

Sen undrar jag om du inte märkt om han tycker om dig på det sättet eller inte? Man brukar känna sådant.

Själv hade jag varit försiktig med att berätta om jag inte visste att han känner något för mig, för som du säger så jobbar ni tillsammans. Blir kanske jobbigt att gå till jobbet om det är konstigt mellan er.

hellsinger
0

saken är den att jag är nästan säker på att hon inte skulle tycka spec mkt om idén med om det skulle bli ngt mellan oss 2 :/ och han är en sån person som man inte riktigt märker om han tkr om en som mer än en vän eller ej, han är en som gärna söker kontakt i form av kramar och likn och att jag har extremt svårt att läsa folk gör inte saken bättre tyvärr :/ och att det skulle bli konstigt på jobbet skulle nog inte göra så mkt då jag kan be om förflyttning till en annan avdelning jag jobbat på förut, innan han började

Karmatarerskanise
0

Okey. Men jag hade berättat för kompisen först, eftersom du skriver att det är din bästa kompis.

Och förklarat att jag inte kan hjälpa det jag känner och att jag vill att min kompis ska förstå. Gör hon inte det ändå vet jag inte hur jag hade gjort.

Antagligen hade jag gått vidare, eftersom det inte är något mellan mig(dig) och killen.

Vilket är viktigast? Vänskapen eller en potentiell pojkvän/kärlek?

Kanske kan du ta ett snack med killen i fråga, bara för att kolla lägen från hans sida.-

hellsinger
0

idag är det bestämt att hans ex ska komma över på "socialkväll"

och jag ska försöka att fråga henne vad hon tkr att jag ska göra.

men själv är jag bara mer och mer förvirrad om honom :/

då han Tex, kom och ställde sej bakom mej härom dagen när jag satt vid rastdatorn, och så lutar han sej över mej och håller om mej..bara en sån sak får mej att tänka över om han bara är vän eller mer

pyromanen
0

Ett ex äger inte sin före detta, jag tycker inte alls man ska behöva fråga någons ex eller ens bästa vän om en sådan sak!

Om det verkar som att han också är intresserad av dig så att det kanske är något på gång, då är det såklart kanske nåt man vill berätta för sin bästa kompis, men inte för att fråga vad hon tycker om det (och inte för att det hon eventuellt tycker ska få bestämma om ni ska bli ihop) utan för att man berättar om viktiga saker för sin bästa kompis.

Jag skulle nog inte berätta för varken den ena eller andra förrän jag var rätt säker på att det var något på gång. Om inte det blir nåt är det kanske riskabelt i onödan.

hellsinger
0

det blev aldrig så att jag berättade för min vän om att jag har känslor för hennes ex, men jag har en stark känsla att hon anar hur det ligger till.

men nu i helgen så har han & jag umgåtts hemma hos honom, och det slutade i att vi sov i samma säng (vilket vi har gjort många ggr förut utan att ngt har hänt) och den där naggande känslan finns där hela tiden, att jag inte vet vad han tkr om mej :/
och det som är så förbannat störande är att mina instinkter säger, håll tag och släpp honom inte, medans min hjärna säger SPRING!!!
detta gör mej bara mer förvirrad :(

hellsinger
0

igår passade jag på att prata med exet om vad som rör sej i mitt huvud, och det gick betydligt bättre än jag någonsin kunde ha förväntat mej, hon tycker att det är bra att han har ngn nära som bryr sej och ser till så att han mår bra, men hon förstår även vilka risker jag tar om jag väljer att chansa på honom, men att hon oavsett kommer att finnas där.

så nu ska jag bjuda hem honom ngn helg och prata med honom och göra klart för honom vad jag känner, och se vad som händer efter det

Karmatarerskanise
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Lycka till då :)