Relationer iFokus

Relationer

Etikettallmänt
Läst 5728 ggr
gatonegro
0

Min manliga kollega!

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag har en manlig kollega, gift och 10 år äldre än mig som flörtar med mig på jobbet. Känns jobbigt när han kommenterar min klädsel och utseende. Känner hans fru mycket väl, vet inte hur jag ska bete mig på jobbet.

Han säger ingenting rakt ut men kommer ofta till mitt skrivbord, hänger över mig som det känns, lägger armen om mig mm. Han är inte otrevlig på något sätt men känns som han blir mer o mer närgången. Sa till honom häromdan men då menade han att det bara är vänskap från hans sida. Känns faktiskt inte såRynkar på näsan

abbis
0

Markera på ett vänligt sett! Lyssnar han inte så säg att du berättar för hans fru!

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

gatonegro
0

Jag har försökt med det men han lyssnar inte, han skulle säkert förneka allt för sin fru också.

Karmatarerskanise
0

JObbigt med en person som inte lyssnar. Hänger han över dig så får du nog demonstrera tydligt genom att putta bort eller gå ifrån. Slutar han inte, så får du gå till chefen.

Även om han bara r vänskaplig så känner ju du ett obehag. Normala människor slutar ju med det då.

gatonegro
0

Ja Hera, har verkligen försökt men får nog bli tuffare. Väldigt obehagligt.

ChristineL
1

Jag tycker att han låter som ett gubbsjukt äckel ärligt talat. Att vara trevlig är en sak. Förstår mycket väl att du känner dig besvärad över situationen, lyssnar han inte när du säger till vänligt så säg till på skarpen, eller hör med andra kollegor om han är likadan mot dom.

gatonegro
0

#5 Vad jag vet har han inte besvärat mina kollegor, problemet är att han vill inte lyssna. Som jag sa tidigare, han säger bara att det är vänskap men känner mig inte bekväm i denna situation.

ChristineL
0

Hmm, försöka prata med chefen då? Usch, verkligen inte roligt detta :(

abbis
0

Förneka kan han väl men tror hon honom..Rynkar på näsan

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

[Mairah]
0

Men fy vad drygt!! Förvånad Ge han på moppo och påminn honom om att han har ju en fru faktiskt.. Tungan ute

pyromanen
0

Säg hårt o tydligt att även om han möjligen betraktar det som vänskap att hänga in över dig/ lägga armen om dig så är din gräns en annan och du accepterar inte hans betende utan ber hon vänligt men bestämt hålla sig på ½ meters avstånd härdanefter.  Respekterar han inte det då skulle jag (vid första överträdelse av din gräns) gå vidare till chefen.

gatonegro
0

Ja jag vet att jag måste markera, nu är han chefens närmaste man. Vet inte om han tror på mig, det är problemet.

Karmatarerskanise
0

Skulle detta fortstätta och din chef misstror dig och inte gör ngt, så får du dra in facket.

pyromanen
0

Om det är chefens polare då skulle jag nog inte gå till chefen först utan till facket först. Bra förslag Hera.

gatonegro
0

Tror nog det är bäst gå till facket som ni säger. Men ska imorgon försöka prata med honom o hoppas han fattar,skönast vore slippa dra in facket.

Karmatarerskanise
0

#14 Önskar dig lycka till!

[swiss]
0

Usch, håller med dom andra, säg ifrån ordentligt och hjälper inte det så gå vidare till facket. Lycka till.

[Mairah]
0

Lycka till med det här!!

[swiss]
0

Hur har det gått idag?

gatonegro
0

Nu har jag sagt ifrån på skarpen, tror han drog öronen åt sig när jag sa att jag skulle kontakta facket om han inte lägger av. Han sa att jag missuppfattat hela situationen, att det bara var vänskapSkrikandes

Men hoppas nu att han fattar att jag menar allvar.

ChristineL
0

You go girl! Hejja dig! Skrattande

gatonegro
0

#20. Tack för detGladIdag har jag fått vara ifred….

Karmatarerskanise
0

Du har ju inte missuppfattat något. Du tyckte inte om det och bad honom respektera det.

Tur att du klarade av att fräsa ifrån ordentligt. Hoppas nu han håller sig borta!

pyromanen
0

Tummen upp!

gatonegro
0

Tack till er alla för råd och tack Hera för upplysningen om facket, hade inte tänkt på det men det skrämde honom tydligen, känns sköntGlad

Karmatarerskanise
0

Inte alltid man tänker på att dom faktiskt finns Glad

[swiss]
0

Bra gjort :)

[Mairah]
0

Verkligen. Kan bara instämma. Snyggt jobbat tjejen Glad

gatonegro
0

Tack alla goa människor, idag har jag inte sett röken av honom, hoppas bara att han inte börjar med dessa dumheter mot någon annanGlad

siddelina
0

För det första lita på din känsla, tycker du att det känns det obehagligt är det av en orsak.

För det andra, bra att du sa till honom och hotade med facket. Hoppas att han kan respektera det. Om inte annat så prata med facket om vad du upplever.

Banankaka320
0

Vadå för "vänskap" kan man undra? :o Klänger han så på chefen med eller? xD