Skulle du kunna tänka dig...?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Skulle du som tjej/kvinna kunna tänka dig att vara tillsammans med en kille/man som längdmässigt är kortare än dig?
Och skulle du som kille kunna vara tillsammans med en kvinna/tjej som är längre än dig själv?

done that. Var inga problem.
Är i ett sånt förhållande och jag ser inga problem med det.
Ja, det skulle jag inte ha några problem med. 
Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor
Jag anar en viss heteronormativ vinkling här, men jag antar att den inte är avsiktlig eller illa menad. Jag har bara varit tillsammans med människor som varit i stort sett lika långa som jag, men ofta attraherad av människor som varit både avsevärt kortare och längre.
raphanus
sajtvärd på Språk iFokus
medarbeider på Karbohydrater iFokus
Då jag själv är väldigt kort så skulle det kännas nästintill onaturligt om en kille ens kunde vara kortare utan att vara dvärgvuxen eller liknande. Men man ska väl aldrig säga aldrig? :)
Med tanke på att jag är 183 så är jag själv lite förvånad över att jag inte haft ett regelrätt förhållande med någon kortare än jag själv. Enbart ett fåtal flirter har varit kortare, när jag tänker på det så föredrar jag nog en partner imin egen längd eller längre.
Paulina
Jag har varit förälskad i både korta och långa killar.
/Maria
jag e väl hemsk då å säger att ja skulle nog tycka de va väldigt jobbigt :P
min pojkvän är 1.90 och jag 1.64 så skulle kännas konstigt att vara med nån som är kostare än jag.
alla mina killar har vart längre än mig.

Har aldrig träffat en vuxen kille som är kortare än mig, jag är 160. Men längden spelar ingen roll om man är kär.
Qui dormit, non peccat
Jag måste erkänna att det hade kännts konstigt. Det beror nog på att jag aldrig varit med om kärlek då killen varit kortare. Men det känns inte rätt ;) Jag vill vara mindre
Men blir jag kär kan jag garantera att jag inte hade tänkt på vikten :)

Jag tycker också det skulle kännas konstigt, har aldrig haft en kille kortare än mig, vill ha en man se upp till
Har aldrig haft någon kortare än mig, men det känns spontant som att jag inte skulle vilja ha en kortare (även om det är personen i sig som är viktigast såklart) :)
Nja, jag vill att killen ska vara längst.
Visst är det trevligt att vi alla tänker olika i den här saken
Jag personligen skulle nog ha svårt för att ha en kärleksrelation med en kortare man än mig själv. Vill helst också att killen ska vara längre. Men detta är en smaksak förstår jag.
Har däremot vädigt goa manliga vänner som är snudd på kortare än mig. Så det har jag inga som helst problem med. Vänskapen sitter inte i varken längden eller utseendet. Men när det kommer till just en kärleksrtelation, så vill jag att mannen är längre än mig. Fråga mig inte varför. Bara känns så.
Nej det tror jag inte, jag tänder inte på det och det skulle kännas konstigt. Och dels för att jag är ynka 159 cm lång… kanske lite svårt att finna en vuxen kille som är kortare :)
#9 Samma här x)
Min exman är kortare än mig. Inget konstigt med det
Jennie
Nej vill att killen ska vara lite längre än mig, min kille är bara 3-4 cm längre än mig, men tillräckligt ;) Vet inte, känns konstigt om min kille skulle vara kortare än mig.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Mitt sista ex var lika lång som jag eller ett par cm kortare, fick aldrig ur honom exakt hur lång han var.
Men nej, jag vill nog helst att killen är lite längre. Mest för att jag inte gillar att "se ner" på honom.
Sara