Relationer iFokus

Relationer

Etikettallmänt
Läst 4545 ggr
Karmatarerskanise
0

Bra på att läsa människor?

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Är du bra på att läsa människor? På att se genom dom?

[swiss]
0

Det beror på vad det gäller, förr trodde jag nog att jag var bra på det, men inte lika bra längre.

Karmatarerskanise
0

JAg är ganska bra på att känna av människor. Och på att se om dom ljuger, är oärliga.

DinJejja
0

Jag tycker jag är rätt bra på att känna av folk. Känner av deras energier, om dom utsrålar glädje, osäkerhet, m.m

Ser även ofta på folk om dom är oärliga eller manipulativa.

Lite svårt att förklara på vilket sätt man är bra på att se det, eller känna det. Ibland ser jag det lättare och ibland sämre. Beror lite på vart jag själv är i tankarna.

[Hilo]
0

Well, beror på person.
Kan läsa min sambo klockrent.. Vilket är en ganska viktig del i vårt förhållande än så länge..

Så, kan väl läsa vissa bättre än andra

MoaL
0

Jag är jättedålig på att läsa av människor. Är lättmanipulerad som få då jag tror att alla säger sanningar, har till och med ibland svårt för skämt och driv då jag kan ta det bokstavligt och personligt och därför bli irriterad (tills jag får veta att det bara var på skoj alltså). Jag har svårt att se om folk blir irriterade så länge det inte är tydlig irritation/ilska. Nej, jag suger på att läsa av folk. :P

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

Maria
0

Efter att ha jobbat i 10 år (i en forskargrupp) och intervjuat människor om fysisk och psykisk hälsa så känner jag att jag är ganska bra på att "läsa mellan raderna" och uppfatta nyanser som man kan spinna vidare på i samtalet.

Detta påverkar givetvis de relationer jag möter privat också.

/Maria

ettlitetalias
0

Jag är som MoaL. Skitdålig. Jag är löjligt lätt att manipulera för jag tror alltid det bästa om folk. Har hamnat mig i många tråkiga situationer som jag sedan inte kunnat ta mig ur.

Det enda jag är någorlunda bra på att se är irritation, då jag hatar att irritera folk och därför är känslig när det gäller att fånga upp det.

[Puppan]
0

Ja jag har lätt för att läsa och se igenom en annan människa.

Fridaaaa
0

Min pojkvän har jag lärt mig läsa, och vissa jag träffar väldigt ofta kan jag läsa ibland.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Mairah]
0

Visst är det så. Har väldigt lätt för det.

isafisa
0

Beror på vem det är, en helt ny person kan det ju hända att jag lä´ser av helt fel. Men dem jag känner är jag ganska bra på att läsa av. Det beror nog mest på att jag alltid varit rädd för att "vara ivägen" eller så, så jag känner iallafall fort av om någon är på dåligt humör. Men osäkerhet känns också ganska tydligt.

Om någon ljuger eller ej är olika hur bra jag känner av, det beror nog mest på hur bra personen är på att ljuga.

Namiko
0

Jag känner av personer väldigt snabbt när jag träffar någon ny och redan då vet jag om jag kan lita på människan eller inte. När det gäller att läsa av folk så läser jag killar väldigt bra och håller på att öva upp min förmåga att läsa av tjejer också (vilket är svårare då det känns som att tjejer är mer medvetna om sitt kroppsspråk och därför lättare döljer saker, eller så är jag bara ovan).

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

freudiana
0

# 12

Precis som du så vet jag väldigt snabbt när jag träffar nya människor om jag kan lita på dem eller inte, Det är bara en känsla, som i 99.9% av fallen visar sig stämma.

De människor som står mig nära kan jag för det mesta läsa som en öppen bok. Munnen kan ljuga, men kroppen är en usel lögnare! Det finns alltid tecken i kroppsspråket, om man bara vet hur man tolkar kroppsspråk. Mitt bästa tips är att lyssna till magen! Magen vet när när något inte står rätt till.

MoaL
0

#13 Inte min mage. Tungan ute Jag är värdelös på att ljuga de få gånger jag försöker, och är lika värdelös på att se ifall någon annan ljuger. Du skulle förmodligen kunna lura mig runt, runt så länge det inte är jätteuppenbart att det är lögn, typ att du är USA:s president eller så. Men kom med en liten historia och jag skulle lätt gå på att han är din släkting.. ^^

Så fort en människa är trevlig så tror jag på i princip allt de säger. Vilket suger ganska hårt när man får veta att personen ljuger.
Min sambo är sådär sjukt bra på att läsa av folk, jag fattar inte hur han gör. Tyvärr brukar han ibland roa sig med att lura mig totalt, men han håller på lurendrejeriet så länge att han till slut glömmer bort det, så då kan jag gå och störa mig i veckor på något, och så kommer det inte fram att det är lögn förrän jag till slut tar upp det och börjar diskutera det igen. Ibland skulle han ha sig en smäll över huvudet. SkrikandesOskyldig

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

Sweelin
0

Jag är hur dålig som helst på det! Tar mig flera år att se när en person är elak eller falsk! Jag har för stort förtroende på folk helt enkelt men jag har blivit mer och mer skeptisk mot personer faktiskt Glad

Va lycklig och gör andra lyckliga<3

Sweelin
0

Är lite som er #7 & #5 och har blivit utnyttjad väldigt mycket av folk

Va lycklig och gör andra lyckliga<3

freudiana
0

Oh, jag har blivit grundlurad många gånger, men jag har lärt mig att tyda tecknen…en bitter lärdom. Mitt enda tips är att lita på sin instinkt, sin första tanke i en situation. Den stämmer tyvärr väldigt ofta och efteråt kan man bara ångra att man inte lyssnade på sin instinkt. Vi människor är djur, och precis som djur har vi instinkter vi inte kan förstå eller förklara, men de är lika trovärdiga ändå!