Konsten att kunna roa sig själv
Sambon sitter vid tv:n just nu och häckar och kollar på en gammal film som jag tyckte var tråkig. Tänkte att, tja, jag kollar lite i datorn en sväng få se vad som hänt sen igår. Så här sitter man i sin ensamhet och flipprar runt på lite olika evenmang i sajbervärlden ett tag. Utan större resultat. Alla verkar upptagna med sitt. Så¨för min del så ska jag nog ta och krypa till kojs snart. Är supertrött redan..
Hur brukar ni göra ifall att ni bestämt om ni ska se en film ihop, och en av er tycker att filmen inte var något. Tvingar du dig att fortsätta titta trots att filmen är urkass för din partners skull, eller slutar du titta och går och roar dig med något annat istället? Tar din partner illa upp isåfall?
Min gör det inte, utan här brukar oftast en och var få göra som man vill och känner för, vilket känns bra. Det är ömsesidigt, utan att den andre blir sur.
Så, hur brukar ni göra?

Vi brukar sitta kvar, men kanske pilla med datorn i soffan istället för att se filmen.
Ibland kan vi även byta film, så tittar den andra klart på den man först tittade på vid ett annat tillfälle.. Så ingen tar illa upp.. 
Det är skönt.
Vi sitter kvar, men kanske med datorn eller annat som sallskap ocksa.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Min kille sitter/ligger alltid kvar och kollar, han tycker om nästan allt.
Jag tycker mycket är dåligt (är kräsen, ex. svenska filmer kollar jag sällan på) då går jag iväg och gör något annat, sätter mig vid datorn eller också så somnar jag.
Sällan jag sitter kvar och plågar mig igenom en dålig film! Min kille blir inte sur, han bryr sig inte så mkt om jag går iväg. Ibland om jag tycker filmen är dålig kan han stänga av den för min skull så myser vi, eller byter film.
Tillägg: Om filmen är så dåligt att jag somnar blir han sur då vi oftast hyr filmerna vi ser tillsammans :P
Här är det inga problem. Någon av oss gör annat i så fall. Kollar datorn eller liknande.
/Maria
Jag försöker sitta kvar oftast, för jag vet att jag blir irriterad om han går iväg när vi ser film :) Men är det en film som jag vet att han verkligen inte gillar så kan han såklart få göra annat :)
Jag somnar i soffan. Händer jätteofta då jag inte har samma filmintresse alls
Jag brukar också somna ibland om filmen är trist. Fast ibland så byter vi också film om det skulle vara riktigt illa. Ibland så känner man kanske inte helt enkelt för att se film heller, men säger ja om sambon frågar. Det kan ju kanske bli en bra film i alla fall. 
Om vi har bestämt att ta en myskväll med film och sånt så stannar jag alt han kvar. Eller iaf i mitt förra förhållande, är singel nu.
Det är ju något man gör tillsammans och då kan man ta sig tiden att stanna kvar även om filmen är skit. Eller så föreslår man att man byter film.
Men en vanlig tvkväll är inte så viktig, då kunde vi pilla med datorerna samtidigt och så.
Sara
Vi brukar alltid lyckas somna ifrån alla filmer.. dåliga som bra! :D
Ofast konstaterar en av oss att filmen suger, den andra håller med, vi stänger av o går o sover :P