Relationer iFokus

Relationer

Etikettvänskap
Läst 5656 ggr
RuiXue
0

Vänskap är fantastiskt!

Träffade för snart 3 veckor sedan min tvillingsjäl! Vi blev snabbt otroligt goda vänner och har väl egentligen mer känslor än vänskap, men på grund av en del omständigheter så är vi bara vänner och det kommer nog inte att förändras.

Det är bara så fantastiskt! Har blivit en helt ny människa sedan jag träffade honom. Han är så långt borta fysiskt, men ändå alltid så nära på något sätt. Vi är en halv värld ifrån varandra. Jag i Danmark, han i USA på östkusten så det är 6 timmars tidsskillnad mellan oss.

Vi sitter och chattar eller pratar på Skype till framåt småtimmarna vår tid. För ett par veckor sedan pratade vi på Skype i 10 timmar och jag kom i säng klockan 8 på morgonenSkrattande Imorse kom jag i säng vid 6 tiden. Natten till igår somnade vi båda två i telefon, var som att vara i samma rum på något sätt.

Vi håller redan på och planlägger för att träffas på riktigt så snart som möjligtGlad

Jag tror både han och jag önskar att vi kunde vara mer än vänner, vi är lite som ett gammalt gift par. Men det finns vissa omständigheter som gör att vi bara kan vara vänner, avståndet är bara en del utav det. Men vad som än händer så kommer jag alltid stå vid hans sida!

Förståelsen mellan oss är i det närmaste utomjordisk. Det känns… Helt fantastisktSkrattande

För att citera Metallica: So close no matter how far!

Jennie

[Hilo]
0

Vänskap, eller vänskap som kan bli mer av den typen är underbart!
Mitt ex, som jag fortfarande är väldigt god vän med, och jag klickade direkt.. Samma med sambon och jag.

Mitt ex och jag är riktigt nära vänner, och jag kan berätta Allt för honom.
Vi kan umgås utan att prata, och prata om allt och ha hur trevligt som helst.

Det är så kul när man hittar vänner som är så.
Har tre stycken som jag vill kalla "tvilligsjälar".. Det är en riktig boost i livet, och förhoppningsvis är välskapen långvarig och ihållande Skrattande

Karmatarerskanise
0

Härligt :)

[Mairah]
0

# 0 Ditt inlägg glädjer mig oerhört. Satt här och log stort hela tiden medans jag läste vad du skrivit. Skrattande

Tänk ändå vad tekniken är fantastisk sådana här gånger va, att ni har den möjligheten att få vara och känna er så nära varandra, trots alla mil som skiljer er åt. Hade det varti för några år sedan så hade ni fått vänta i både en och två veckor på svar i brevform, med snigelposten.

Härligt! Cool

RuiXue
0

Ja, tekniken är allt underbar, bara den fungerarFlört Meddelanden kan bli försenade en hel del över Skype och just Skype är vår huvudsakliga kommunikations portal eftersom man både kan skicka meddelande och prata därGlad Skulle bli fasligt dyrt att skicka SMS till varandra hela tidenTungan ute

Jennie

[Mairah]
0

# 4 Jo, det kan jag tro. Jag har också snackat genom Skype ibland, och de blir en fördröjning som kan vara lite jobbig. Men so what, det kan man ju ta  Flört t

ChristineL
0

Vad härligt! Och grattis, hoppas verkligen ni kan få till det och träffas irl, och att det klickar lika bra då :)

mammaru
0

Jag har en liknande upplevelse, fast vi har båda varsin partner som vi älskar och lever med, vilket gör det hela lite komplicerat. Ingen av oss kliver över "tabugränsen" i det vi skriver om, men vi har skrivit varje dag i sju månader. Varje dag. Oftast fler än ett mail om dagen, att det dunsar ner 7 mail från honom är ingen ovanlighet.

Vi är tvillingsjälar på flera sätt och diskuterar allt mellan himmel och jord, plus att vi litar på varandra så att vi också berättar riktigt personliga saker, hemligheter, för varandra.

Eftersom vi båda trivs i respektive förhållanden är det oerhört viktigt att respektera det och inte utsätta den andre för någon "påträngande känsla", men om jag ska våga mig på en gissning så tror jag att vi är lite platoniskt förälskade.

Min partner vet mycket väl om att jag har daglig kontakt med min nya kompis och jag berättar ibland om saker vi skriver om. Om jag istället hade gjort det här i smyg hade det känts jobbigt, men så är det inte.

Jag skulle tro att mailväxlingen kommer att trappa av, fast inte upphöra helt - en del av intensiteten ligger nog i "nyhetens behag".

Möjligen kommer vi att träffas IRL fast han bor ett halvt jordklot bort, eftersom hans familj börjat prata om att resa hit. Och om den dagen kommer, så klarar vi nog det också. Jag tycker det vore roligt. Kanske är det just ett IRL-möte som behövs för att allt ska landa och ladda ur lite?

Jag har träffat honom IRL en gång och det är egentligen inte en person jag tycker är attraktiv till utseendet. Det är hans hjärna jag gillar.

Han känns som en riktigt vän. Det är mycket intressant att det kan bli så över internet.

[SarasB]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

underbart! jag hoppas att jag får uppleva det samma nån gång!

skrollan
0

åh vad härligt! =)

gatonegro
0

Låter underbartGlad