Relationer iFokus

Relationer

Etikettsingel
Läst 21760 ggr
[luneri]
1

Att ta första steget som tjej

Hur ser ni på detta. ska killen ta första steget i ett förhållande eller är det okej om tjejen också gör det?

På något sätt skulle det kännas väldigt fel om jag skulle göra det. På något sätt känner jag mig så manhaftig och dominant och det vill jag ju verkligen inte vara.

Sedan kan det vara så svårt, man kanske har misstolkat den andre personens känslor. Han kanske inte alls är intresserad av ett förhållande.

Om det finns några killar här, hur ser ni på frågan. tycker ni att det känns skönt om tjejen tar första steget, eller vill ni sköta det själva?

Fridaaaa
1

Spelar ingen roll tycker jag =)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Lumac
0

Det är klart du ska ta första steget om du är intresserad! Jag kan inte se att det är något manhaftigt eller dominant med det. Visst kan det vara så att du misstolkat situationen, men så kan det ju alltid vara oavsett om det är en kille eller tjej som tar initiativet. Om killen är intresserad så har jag mycket svårt att tro att han skulle reagera negativt.

Killar är inte särskilt annorlunda än tjejer, en del tycker om att ta initiativet andra inte. Själv uppskattar jag om tjejer tar första steget.

Trollhassel
0

Jag har aldrig någonsin tänkt på det. Det spelar ingen roll i världen!

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

Odinn
1

Jag som är väldigt blyg och skämms för allt jag gör och säger vill gärna att killen tar första steget. Men jag har provat och göra det ibland, och det har ju gått bra :)

"when i get sad, i stop being sad and be awesome instead!"

freudiana
3

Go for it! :-)

Visst kan det kännas läskigt att ta första steget eftersom man gör sig sårbar och riskerar att bli nobbad, men det är mycket bättre att våga än att ångra att man inte chansade.

Jag har själv tagit första steget många gånger, bla med min nuvarande man :-) vi hade aldrig blivit tillsammans om jag inte tagit mod till mig! Han var alldeles för osäker för att våga.  En tidigare pojkvän, som jag var smyg-förälskad i flera år, blev såååå himla glad när jag ringde upp honom -han t.o.m tackade mig! Han hade själv varit jättenervös och inte haft mod att ringa mig, sa han.

Visst har jag fått nobben också, men i det stora hela hade mitt kärleksliv varit nästan obefintligt om jag suttit å väntat på att killarna skulle ta initiativ…Det är inget "manhaftigt" med det alls. Jag tror att de flesta killar gillar en tjej som är självsäker och visar sitt intresse! Så -go for it! Du har verkligen ingenting att förlora :-)

Bergspuman
0

Med tanke på att svenska killar ofta är blyga (det rapporteras om avv svenska singelkillars största problem är just blyghet), så skulle jag inte tveka att ta initiativet. Det har jag gjort i ett flertal fall, det har alltid gått bra. Känner du på dig att han är intresserad, läser du hans signaler rätt så kommer han att ta emot ditt initiativ med uppsträckta armar.

Kör på bara!

[Wera]
0

Min kille är blyg i början (vilket jag också är!) men det var iaf. jag som tog första steget till blandannat första kyssen :P och jag som tog kontakt via sms, msn och åkte hem till honom tsm med min tjejkompis och hennes kille (gemensamma vänner) :) Det var också jag som fråga om han ville sova med mig (för första gången).

Jag har tagit första steget flera gånger :) Jag tänker inte på det, så det spelar väl ingen roll! Men självklart tycker jag om när killen tar första steget han med, särskilt när jag själv är intresserad, då blir jag as glad haha ;)

[luneri]
0

Kanske är det så att det bara är jag som hänger upp mig på det med att ta första steget.

De var intressant att höra hur ni tyckte om detta!

MajaL
0

Tycker det kvittar vem som gör det. :)

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

[Fiction]
0

Jag gillar inte den burdusa killtypen och därför blir det alltid jag själv som tar initiativet, vare sig det gäller sex eller förhållande.