Relationer iFokus

Relationer

Etikettleva-tillsammans
Läst 8223 ggr
[swiss]
0

Hur lång tid innan..?

Hur lång tid var du och din partner tillsammans innan ni flyttade ihop, förlovade er, skaffade barn, gifte er mm? Bara kul att höra :)

[WX5]
0

1 månad

Maria
0

Flyttade ihop efter 1 år.

Han skulle in i lumpen precis när vi träffades så när han muckade flyttade vi ihop och förlovade oss.

Gifte oss efter 3 år och fick vår son efter fyra år.

(Träffades 1980)Tungan ute

/Maria

Froya
0

Vi flyttade ihop cirka 3 månader efter att vi blivit tillsammans.

[WX5]
0

Ah kanske skall svara på alla frågor.

Augusti 2000 träffades vi första gången
September 2000 flyttade jag hem till honom
Oktober 2000 friade jag till honom och han sa ja
Maj 2001 gifte vi oss
Mars 2002 kom vår första tjej
Januari 2003 flyttade vi till vårt hus
Januari 2004 kom andra tjejen
December 2006 kom sista tjejen.

pyromanen
0

Blev gravida efter ett par veckor Oskyldig. Flyttade permanent ihop efter ca 1,5 år. Gifte oss efter 8 år. Lite i bakvänd ordning altså Skrattande och förlovningen den hoppade vi över.

hus-musen
0

Vi var tillsammans i 3 år innan vi flyttade ihop, vid 3½ år förlovade vi oss. Gifta oss ska vi inte, och barn har vi inte ännu. Har varit tillsammans i snart 7 år.

Qui dormit, non peccat

[Emma--]
1

Vi flyttade ihop efter ca 6 månader. Vi har varit tillsammans i över 4 år men inte tagit något mer steg. Men det kommer väl kanske tillslut Tungan ute

Gluskap
0

Vi sov ihop varje natt från första början, jag bodde hos honom pga pga en massa strul på annat håll, men det tog 4 månader innan vi hade samma adress.

Efter nästan 2 år tillsammans förlovade vi oss, sen har det inte blivit fler steg än Glad

ettlitetalias
0

Vi har bara flyttat ihop än så länge, och så lär det förbli i några år till. Flyttade ihop efter ca 1,5 år tillsammans.

Niini
0

Förlovade oss 1½ år efter att vi träffades.

Flyttade ihop efter 2 år 4 månader ungefär.

Gifter oss efter 6½ år (nästa lördag!)

Blev lite bakvänt där i början då jag ännu gick i gymnasiet.

skrollan
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Är ej förlovad eller har barn. Dock flyttade vi ihop efter ca 2-3 månader som tillsammans. Men kände varandra ca ett år innan vi blev tillsammans :)

lemuu
0

3 år, 8 mån o inget har hänt än så länge, ha ha.. Nej men det är första seriösa förhållandet för båda så varför stressa. Blev tsm då jag var 15, så risken är ju stor att man växer ifrån varann etc, ni vet, riskerna.. men nu är jag 19 o han 21 så det verkar gå bra ändå.. är väl därför vi väntat o så. för o se hur ra det går, ungdomsförhållanden har ju en tendens till o ta slut. Men vi har minsann kämpat emot de där :p får väl se när nåt händer.. börjar ju komma i en ålder då man snart ska flytta så ^^

tycker för övrigt inte man ska "stressa" fram saker o ting hur bra man än trivs.. men självklart får man det om man vill osv. Men, om man förlovat sig, flyttat ihop, gift sig o skaffat barn inom nåra få år, så känns det lite som att, man gjort det "roliga" och det som "bara" finns kvar är o se barnen växa upp. sen återstår vardagen i 100 år

MimmieM
0

Jag flyttade hem till honom och hans föräldrar några månader efter att vi blivit tillsammans eftersom min relation med min pappa var ohållbar.

Flyttade till vårt första egna boende efter 6 månader

Förlovade oss efter 4 år

Första barnet kom efter 5 år

Skaffade hus efter 6 år och andra barnet kommer till hösten :)

Carpe Diem

Emelie-E
0

Flyttade ihop ca 2 månader efter vi blev tillsammans.
Förlovade oss gjorde vi 3 månader efter vi blev tillsammans.
Gifte oss gjorde vi 4 månader efter vi blev tillsammans.
Och blev med barn blev vi 6 månader efter vi blev tillsammans.

Snabba puckar? :P

[Caroline92]
0

Flyttade ihop (jag flyttade in hos honom) efter 4 månader och förlovade oss efter ytterligare 6 månader (alltså på vår ett-årsdag :)) Så har vi nu köpt hus vilket vi gorde efter ca 1½ år tsms :)

Fridaaaa
0

Förlovade oss efter 8 månader (tidigt, vet), flyttade ihop efter 2 år.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

StickyKitten
0

Tja, 4 år har gått och vi har aldrig flyttat ihop. Båda trivas med det Glad

ChristineL
0

Träffades augusti 2008
Flyttade ihop 2009
Försöker få barn sedan oktober/november 2010 dock har inget hänt ännu.

Ove-D
0

Otrolit olika i olika relationer.

Men nuvarande: träffades februari 2009 (sågs ca en gång i veckan), blev ihop maj och har inte flyttat ihop än.

Sweelin
0

Förlovade oss efter 1 år, ska flytta ihop nu efter 3 år tillsammans Flört

#14 Haha jo verkligen! Hur länge har ni varit ihop? Skrattande

Va lycklig och gör andra lyckliga<3

[Wera]
0

Jag och min pojkvän träffades maj 2010, blev tsm juni 2010, Var med varandra varje dag och sov hos varandra i princip varenda natt och det gör vi än. Januari 2011 skaffade jag egen lägenhet, som nästan är hans egen också (bara att han spenderar dagarna i verkstaden hemma hos sina föräldrar).
Nu har jag sagt upp lägenheten så vi blir som "särbos" nu eftersom han börjar jobba i byn medan jag flyttar bort 30 min från byn med mina föräldrar, jag pluggar dock i byn. Så vi kommer sova hos mig vissa nätter, och vissa nätter hos honom :)

Något mer än så har vi inga planer på än så länge, lite tidigt och med massa studier och jobb nu ^^ (Vi är bara 18 och 19 år).
Men han vill ha barn när han är runt 25… och så vill vi skaffa eget hus och gård i framtiden!

isafisa
0

förlovade oss efter 1 år, flyttade ihop efter 3 år :)

Aviendha
0

1 vecka efter att vi träffades såg vi oss som ett par
1 vecka efter att vi blev ett par flyttade han in (inte bestämt så men i efterhand inser vi att det var så det var i praktiken)

10 månader efter att vi blev tillsammans förlovade vi oss 
2,5 år efter att vi blev tillsammans flyttade jag för att plugga
Nu, 5,5 år efter att vi blev tillsammans avslutar jag mina studier och vi flyttar ihop igen.

Mona22
0

träffades första gången augusti 2002

blev tillsammans jan 2003

Förlovade oss mars 2004

flyttade ihop mars 2006

gifte oss juli 2006

Gifta sen dess men utan barn, vi vill inte ha. kanske någon gång längre fram.

Sarah
0

sambo 1 2 år tillsammans innan, sambo två 6 månader tillsammans innan, sambo 3 1 år tillsammans innan. Är fortfarande tillsammans med sambo 3, men vi är särbos. Funkar bättre.

[AlltIEtt]
0

Ha ha, allt gick väldigt snabbt Skrattande

Emelie-E
0

#20 1 år och 8 månader nu. Dock så hade vi väldiga problem under min graviditet så då la jag in om skilsmässa och allting. Men strax innan liten föddes så tog han sitt förnuft till fånga och nu är vi en liten familj igen =)

Sweelin
0

#27 Vad bra! ^^

Va lycklig och gör andra lyckliga<3

pyromanen
0

#27 Så trevligt att höra att det blev bra Glad

Karmatarerskanise
0

#27 Solskenhistorier gillas Glad

Chilli10
0

Träffades första gången januari 2009
Blev tillsammans februati 2009
Flyttade ihop augusti 2010 (han hade flyttat hemifrån i mars, jag flyttade in ngt senare alltså).
Köpte hund januari 2011

Vi har pratat om att förlova oss, men det har inte blivit så än. Barn är inte på tal än på flera flera år. Båda är ju bara 21 så känns som det är lång tid kvar till det ;)

[Driva]
0

Jag träffade min kille 2004 men vi blev inte tillsammans föräns 2007. Vi flyttade ihop innan vi blev uttalat tillsammans, vilket kanske är lite udda.

Nu har vi bott och varit tillsammans i fyra år och allt är superfint och jättebra :)

Mandusius
0

förlovade efter två år och flyttade ihop efter fyra år:)

Mvh Amanda

Är även medarbetare på Dokumentärer :)

JossanH
0

Hade varit ihop i ca 8 månader när jag flyttade in mina saker hos honom och sa upp lägenheten, men jag bodde inneboende hos en vän då i Norge. Efter ett par månader flyttade killen efter så då åkte vi till annan stad och vi bodde själva i en liten lägenhet i 5 månader, utan att vi direkt kände några andra..

När vi kom hem bodde vi ihop i hans lägenhet på landet i knappt ett år. Nu bor vi i ihop i stan sedan drygt 1 år tillbaka. Och trivs jättebra ihop! Har varit tillsammans i drygt 3 år.

Sajtvärd på Iller.ifokus

fotokrafs
0

Träffades i juli -05

"Friade" till honom i juli -05

Han bodde hos mig mer eller mindre från augusti -05

Blev ihop i september -05

Skaffade lägenhet ihop i januari -06

"Förlovade oss" i augusti -06

Gifte oss i juli -07

Mona22
0

#35 där gick det fort, men det kan ju funka det med.
Mamma och pappa hade träffats i 3 månader innan de gifte sig och hann vara gifta i 40 år innan pappa gick bort.