Relationer iFokus

Relationer

Etikettleva-tillsammans
Läst 2864 ggr
[Driva]
0

Ska jag säga något?

Min pojkvän har en sån där man får smycken i i plast för att förvara några av sina halssmycken, precis i början när vi blev tillsammans öppnade jag den av någonanledning. Jag skulle väl se vad det var ellr om jag skulle lägga i något, det var iaf inte för att snoka. Men då hittar jag en bunt med såna där skilda skolkort, de flesta på tjejer men några på grabbar, det verkade vara såna man sparar från högstadieklassen typ, lite skumt ställe att spara de på men okeh. Men i botten på alla de så hittar jag även ett kort på hans ex hans förr förra ex, som det då var 3 åe sedan han gjort slut med, som han gkorde slut med för flera år sedan. Jag tänkte att han kanske glömt att han hade den där, så jag stängde den igen och sa inget.

men nu, 4 år senare, skulle jag lägga ned en kedja jag hittade som var hans, och alla korten och det kortet på hans ex är kvar i asken. Han har dessutom öppnat och lagt ned det ena smycket han fått av mig, en liten bricka som det står våra intitaler på och datum som jag vet betyder mycket för honom, han tog av sig den för att han har fått ett annat smycket av mig.

Jag tycker det änns lite konstigt att han förvarar ett foto på sitt ex i samma ask som smycken han har fått av mig. Eller är jag bara nojjig?

Det är alltså 7 år sedan och under den tiden har han dessutom varit sambo med en annan tjej innan mig. Och under hela den här tiden så har han inte tagit bort bilden…

Jag vet itne om jag ska säga något eller, jag vill verkligen göra det, men jag kanske överreagerar?

Niklas
0

Jag ser inget konstigt med att han sparar bilder av gamla vänner. Jag tycker nästan att det vore mer konstigt att kasta just dem av tjejer han har varit tillsammans med och behålla resten.

Han är tillsammans med dig nu. Han har valt dig. Att han hade ett liv före dig ändrar inte på det. Njut av det du har och låt honom behålla sina gamla minnen.

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

hus-musen
0

Gamla foton på folk har jag oxå kvar, tror de ligger i en låda nånstans. Jag tycker att du överreagerar, vad spelar det för roll om han har gamla foton liggandes? Det är ju inte som att det är nakenbilder eller annat liksom.

Qui dormit, non peccat

[Driva]
0

Som sagt de av de gamla klasskamraterna struntar jag. Men att ha en bild av sitt gamla ex bland smyckena jag gav honom, det reagerar jag på.
För jag skulle aldrig göra så, jag har inte kvar några bilder på mina ex. Visst om det är typ semesterbilder, men inte enskilda fotografier på de.
Och som sagt om det hade legat någonstans jag visste att han inte varit och rotat på länge, men jag vet att han har öppnat och kollat i den både under min och hans ex relation och att han har gjort det nyligen.
Jag tror säkert han hade tyckt det var skut om jag hade en bild på mitt ex i mitt smyckesskrin bland smycken från min nuvarnde pojkvän

Lilith
0

Jag är en sådan person som sparar på massa minnen.
Bl a har jag bilder på mina ex, och jag har även kvar gamla mejl, saker jag fått (om de är fina) osv. Det är minnen för mig, och jag lägger inte någon mer värdering i det.

Sedan när du skriver att han skulle tycka det var skumt om du hade en bild på ditt ex i ditt smyckesskrin med din nuvarande pojkväns gåvor, så är det inte alls säkert.
Eftersom han själv förvarar sakerna så, så betyder inte det att han resonerar som du.

Kort och gott; vi är olika. Vissa människor sparar bilder på sina ex, och det behöver inte betyda mer än att det var en period av ens liv man inte vill glömma, därmed inte sagt att man vill ha den tiden tillbaka.

hus-musen
0

det var 7 år sen de var tillsammans skriver du.. Har han inte lämnat dig för henne under den tiden så läre han ju knappast göra det nu heller? Jag förstår faktiskt inte problemet, du säger ju själv att du har semesterbilder med ditt ex. Känns ju värre än ett gammalt skolkort.

Qui dormit, non peccat

Karmatarerskanise
0

Jag ser absolut inget konstigt med det. Jag själv har personfoton på mina ex, och det är mindre viktigt var jag lägger dem.

Tror inte ens din pojkvän tänkt på att hennes foto ligger bland dina smycken, för det känns mindre viktigt.

Har det dessutom gått 7 år, känns det som du borde fundera över varför du reagerar?

[Driva]
0

Jag vet varför jag reagerar då det  finns en historia, som jag inte tänker dra upp här.
Men som sagt det har gått 7 år så varför ska han spara en bild, är min tanke istället, då måste hon fortfarande betyda mycket för honom, vilket jag inte gillar. Okej om de fortfarande hade varit nära vänner eller något, men som sagt det har gått 7 år, han borde ha släppt henne och gått vidare.

[Wera]
0

Jag tänker i samma banor som dig, TS. Om min kille hade sparat foton på sina ex skulle jag också reagera på det. Jag tror att även han skulle ogillat om jag hade bilder på mina ex, (jag har inga ex men om jag hade haft).

Jag skulle iaf. frågat honom, vrf han har dom bilderna. :) Det behöver inte betyda något men efter hela 7 år kanske man borde ha "gått vidare". Man sparar ju inte bilder utan anledning, iaf. inte jag - så något bör de ju betyda. :)

Niklas
0

Man sparar inte bilder utan anledning, men när man är 88 år gammal kanske det är roligt att ha kvar gamla minnen. Gamla ex är också minnen.

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Karmatarerskanise
0

#7 Bilder är minnen. Menar du att man inte får ha minnen kvar från andra förhållanden? Man ska radera det som varit, för att annars tror du att du inte betyder tillräckligt?

Riktigt så fungerar det inte. Jag kommer aldrig kasta kort eller andra saker för att min partner har dåligt självförtroende. Jag sparar saker för att de har varit en del av mitt liv, och det kommer de alltid att ha varit.

Han verkar ju definitivt ha släppt henne och gått vidare, för han är väl tillsammans med dig? Att man har ett kort kvar av ett ex är inte samma sak som att man har känslor kvar för det och inte har släppt det. Det betyder däremot att man precis som jag inte kastar bort minnen., för minnena betyder ju något.

fotokrafs
0

För mig är det helt okej med minnen från ex.

Jag har flera bra minnen från mina ex, men det är ju knappast så att jag vill bli ihop med någon av dem igen. Jag har heller ingen kontakt med dem, men vi är inte ovänner heller. Nu har jag i och för sig inga bilder på mina ex vad jag kan minnas men om jag hade så skulle jag troligen inte slänga dem.

Min man har bilder på de flesta av sina ex och lite andra minnen. Han har sporadisk kontakt med de flesta (typ grattar på födelsedagen).

Jag har även träffat hans första flickvän som han gjorde slut med för drygt 20 år sedan. Jag är helt säker att han släppt henne och har gått vidare, trots att det gått 20 år och han fortfarande har kvar bilder i fotoalbumet av henne.

pyromanen
0

Olika flick och pojkvänner är ju en del av persons liv, inget konstigt alls om det finns kvar foton.  Om han förstorada upp det o ville hänga exets porträtt över soffan kan jag förstå om du slog bakut, men gamla bilder nerstoppade i lådor eller askar.. det ju bara en del av hans historia

Karmatarerskanise
0

"12 Ja man hade ju undrat om pojkvännen ville ha exets foto i plånboken {#emotions_dlg.wink}

CelsiusT
0

Om detta betyder mycket för dig så kan du ju lugnt ta upp det med honom och helt enkelt prata om det med honom. För honom kanske det inte betyder något att dom korten ligger i hans ask och därför inte tänkt på att det skulle kunna betyda något för dig. Han kanske kan förvara dom någon annanstans? Du kan ju inte begära att han ska slänga korten, för det är hans minnen, men ni kanske kan kompromissa så att han inte behöver ha dom i samma ask som dina smycken (om det är så du känner).

Medarbetare på westernridning.ifokus

Maria
0

Jag har varit tillsammans med min man i över 30 år och han har kvar en massa brev från sin första sambo som han var förlovad med.

Det är ju hans minnen som var innan  han träffade mig och jag tycker det är helt naturligt.{#emotions_dlg.smile}

/Maria

Shanea
0

Jag skulle snarare vilja fråga varför han skulle slänga dem? En sak som han haft dem på väggen eller i plånboken där han ofta tittade på dem, men att man har lite gamla foton i en låda… känns väldigt mänskligt.

Jag tror absolut inte att du har något att oroa dig för :) Men å andra sidan tänker alla människor olika och så är de ju helt enkelt. Så om du tycker att det känns olustigt kan du alltid förklara hur du känner för honom, han kanske inte ens är medveten på att han har kvar bilderna.

Medarbetare på Fantasy. Försöker även underhålla på pipiga bloggen.

MimmieM
0

Det är ju inte så att han enbart har hennes kort liggandes i den där asken, utan hon ligger tillsammans med en massa andra random bilder - från högstadiet!

Prata med honom om du finner det obekvämt. Jag ser det bara som att han har valt att lägga sina kort på ett ställe, vilket också är ett jättebra ställe att lägga sina gamla foton på vänner från högstadietiden.

Carpe Diem

Sarah
0

Det är ju helt naturligt att spara på minnen. Du överreagerar verkligen.