sambo med på otrohetssajt!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Hej,
Jag behöver verkligen råd…Jag har skrivit på denna sida innan om att jag misstänkte att min sambo nätflörtade…har nu fått reda på att han registrerat sig på Victoria Milan där personer som är i förhållande vill ha sex med andra….
Han vet inte om att jag vet
Känner mig helt knäckt. Han har inte varit otrogen än…
Varför gör man så mot sin partner???
Jag trodde att jag var starkare än så här…först fick jag en chock…sedan blev jag bara helt matt och kände ingenting…idag bara gråter jag…har problem att avsluta relationen känner mig så svag! Logiskt i mitt huvud vill jag göra slut, men känslomässigt är det värre…Är det någon som har upplevt något liknande??

Förstår att det måste kännas jättejobbigt för dig att sambon registrerat sig på den sajten. Svårt komma med råd men är det inte bättre berätta för honom att du vet
Det är alltid svårt avsluta ett förhållande om man har känslor kvar men man måste kunna lita på varandra och det känns som du inte kan lita på honom. Han borde inte sitta o nätflörta med andra. Hoppas allt ordnar sig för dig, att du kan gå vidare.
Du måste ta upp det med honom. Se hur han reagerar.
Det är dags att sätta ner foten! Tala klart och tydligt om att du fått nog. Han måste välja dig eller ANDRA!
SKickar lite styrka till dig.
Prata med någon vän så du får tala ut om det. I övrigt så håller jag med 1#.
Det här med otrohet är lite komplext, det är olika för alla vad egentligen otrohet är.
För mig är det att vara otrogen bara genom att lägga ut sig på en sådan sida och skriva att man söker sex. Men för andra kanske det inte är otrohet förren man faktiskt har sexet.
Jag skulle nog starta en diskussion med honom om vad han anser är otrohet och förklara för mig vad otrohet är. Ta gärna exemplet om att du läste på aftonbladet om den här otrohetssajten och att du funderar över vad som får folk att anmäla sig där.
Sara
#4 Är man sambos hoppas jag att man redan rett ut sådana saker.
Annars blir det ju lätt sådana problem.
# 5 Ja, men jag tror inte alla har gjort det och det är väl ett bra sätt att ta upp frågan på utan att anklaga honom direkt ut för då lär han hamna i försvarställning direkt.
Sara

Som jag tidigare skrev, ni måste kunna prata om det här annars mår du bara dåligt….
Hej alla och tack för omtankarna, det värmer!
Grejen är att jag redan tagit upp det flera gånger med honom att jag inte kan acceptera att min pojkvän nätflörtar osv. Han förnekar och har gjort det varje gång. Han har till och med sagt att det är jag som är svartsjuk och paranoid och skällt ut mig för att förstöra något grundläggande i vårat förhållande. Där ser man hur en person kan ljuga för en och vända på det. Jag tror inte att han kan hantera att jag vet att han är registrerad på en otrohets-site. Jag vet att när jag tar upp det så är det slut…han kommer inte kunna leva med att vara "the bad guy". Saken är att han har haft massor av möjligheter att sluta söka bekräftelse på nätet. Vi har diskuterat det flera gånger han vet vad jag står och att det inte är okej. han har till och med sagt att "nej du förstår väl precis som jag att jag inte har kontakt med några tjejer, då skulle det vara något fel i förhållandet eller hur? Han har även hotat göra slut då jag tydligen inte litar på honom. Han har med andra ord ljugit mig rakt i ansiktet…och nu har han tagit det längre och vill vara otrogen.
Det känns som om jag befinner mig i en mardröm…Han undrar vad det är, han märker att det är något som inte stämmer men kan inte sätta fingret på det riktigt. Jag känner mig dock så jäkla bräcklig och det tar emot att ta upp det, usch det kommer att bli otroligt jobbigt. Önskar att alla mina känslor bara försvann…
#8 Okey, som jag ser det är det dags att du tar steget. Han respekterar inte dig och inte ert förhållande.
Jag vet verkligen hur svårt det är att göra slut med någon man tycker om. Men ibland måste man samla sin kraft och göra det för sitt eget bästa. Jag hoppas verkligen du gör det för din egen skull! Du mår ju inte bra av det här!
Jag skulle nog säga att det är nått fel i relationen redan när han går ut på sådana sidor utan din vetskap. Är han bara nyfiken kan ni ju göra det ihop som en kul grej.
Sara
Han ljuger och manipulerar för att kunna göra som han vill och för att du "kommit på honom" så hotar han med avslut, nej, ruttna ägg ska man inte beblanda sig med för det är precis vad han är. Du är värd bättre. Vet det är svårt men försök att bli förbannad på honom och intala dig att han är en stor skit.
Men fy vad jobbigt!! Stackars dig, måste jag säga
Jag tycker också att det verkar som att det är dags att avsluta denna relation. Har man tappat förtroendet och tilltron på dettavis som du nu gjort, så skulle då jag dra fortare än kvickt. Är nog svårt att försöka reparera detta.
Skickar också en styrkekram till dig.
Skriv ut sidan och lägg fram det.. skulle då jag göra om jag var i den sitsen om min sambo skulle "bort förklara sig"

Håller med om vad dom andra redan sagt.
I min värld kan snesteg förlåtas, om man är villig att erkänna, lägga alla korten på bordet och därefter visa att man kan och vill "bättra sig". Men i det här fallet när han inte ens står för sitt misstag och istället går till motattack skulle jag inte stanna kvar.
Jag antar att du VET att han nätflirtar/är reggad på en otrohetssite? HUR vet du? Kan du "bevisa" att han gör dessa saker? Som thilda- säger, skriv ut och lägg fram ditt bevismaterial, han kan väl inte bortförklara något så pass uppenbart? Försöker han ens skylla ifrån sig/gå till motattack etc. är det bara säga tack och hej, han är inte värd din tid.
Tack alla för era stöttande kommentarer,
Artdesiu- Jag vet att han är registrerad under fakenamn och utan bild. Han är intelligent så han skulle aldrig riskera att någon jag/kollegor fick syn på honom där. Jag lyckades luska fram informationen på datorn, när han skickat ett meddelande till en tjej. De skulle arrangera en sexträff men han ville ha bilder vilket hon inte skickat. Hon har nog ångrat sig. De har inte haft någon mer kontakt. Han registrerade sig för 5 månader sedan. Han har nog inte varit otrogen ännu, men det är väl som sagt bara en tidsfråga.
Hur är du säker på att det är han om det är under fakenamn och utan bild?
Har du varit inne på han sida? Ha isåfall uppe hans sida när han kommer hem och så bevisa på det sättet.
Sara
Sara - Jag hittade hans fakenamn i datorn så jag vet att det är han. Jag har funderat på att göra som du säger och sedan bara dra. Jag har haft alla möjliga tankar i huvudet, hämd, komma på honom när han träffar en tjej, bara sticka….allt….men jag känner mig så tömd på energi att jag just nu inte orkar göra något…
Ok, ja gör så att du lämnar hans sida öppen och inloggad. Tycker jag verkligen när han kommer hem.
För även om det gör ont, ont, ont, ont att han kanske går som han hotar med så är det väl inte ett sånt förhållande du vill ha?
Sara
Jag tycker som Sara.
Ha sidan uppe. Då kan han inte förneka det.
Och ja, det kommer bli bråk, han kommer säkert gråta och be om förlåtelse osv, och det kommer ta emot, men försök att vara stark. Vill du ändå, trots allt som har hänt, att det ska vara ni, så är det otroligt viktigt att du visar att du har rätt och han ljuger. Ge INTE vika!! Vill du att han stannar, så våga ta övertaget! Ge inte vika! Allt som sker från och med nu sker på dina villkorl, och inget annat.
Vill du inte ha med honom att göra, så lämna sidan uppe efter att du har packat och dragit. Tar det mer än en arbetsdag så ordna så att han är borta en dag eller två.
Och han är som sagt inte ärlig. Vill du verkligen ha en sån som han?
Nu har vi pratat….det började med att han märkte att jag installerat en keylogger, dvs ett program som registrerar det man skriver på datorn. Det var därför jag upptäckte att han var med på Victoria Milan. Han har tidigare sagt, "kan du bevisa det???" Och därför installerade jag programmet. Jag erkände och han undrade om jag hittat något. Och jag sa att jag vet att han är registrerad….blev inga tårar från hans sida, han sa att han var nyfiken på sidan och registrerade sig gratis med en fejkprofil…jag frågade om han vill ha sex med andra Kvinnor och han sa inte nödvändigtvis, att han inte har varit otrogen och om han vill avsluta våran relation så kommer han att säga detta. Han säger att han tittar på Kvinnor som andra män men att han inte agerer på det.
Det var ungefär detta som blev sagt…han ska se om han kan ta bort sig…Sa att om han vill vara otogen så hade han varit det???
Blir inte klokare….

Du nämnde i ett tidigare inlägg att han planerat en sexträff med en annan kvinna, fast det verkade rinna ut i sanden. Tog du upp detta, om ja, med vilken respons?
Ok, han har haft kontakt med andra Kvinnor och bett dem skicka foton. Är det här ok för dig?
Om det är det så är ju allt lugnt. Om det inte är det så har ni ett problem. Han anser inte att det är otrohet eftersom han säger att han inte varit otrogen, jag skulle anse att det är otrohet om min pojkvän gjort så mot mig. Vill han se nakna tjejer, kolla opersonligt porr då. Att fråga efter nakenfoton från tjejer man pratar med är otrohet iaf i mina ögon.
Om han inte NÖDVÄNDIGTVIS vill ha sex med andra tjejer, kan han ändå tänka sig det?
Sara

Alltså, jag tycker den sidan är helt sjuk. Varför gör man ens en sån site?
golf.ifokus.se

Jag hade dumpat han! Så extremt respektlöst.

Ja för mig är svaret lätt- dumpa honom! Eller tänker du sitta och vänta tills han faktiskt går iväg på sexträffar? Hur kan du vara säker på att han inte redan har det? Jag hade blivit sur om min sambo planerat sexträffar och bett om nakenbilder på andra tjejer och en ljugit om det. Avsluta relationen, han kör ju över dig totalt.
Qui dormit, non peccat
Jag håller med #22 och #25 och de flesta andra.
Hur svårt det än är tycker jag du ska dumpa honom så fort som möjligt, helst idag. Han vill inte nödvändigtvis ha sex med andra, men om han nu absolut inte vill det borde han ha sagt det istället, alltså kan han i mina ögon tänka sig att vara otrogen.
Är man i en relation anser jag att det är helt otänkbart att skriva och fråga efter bilder på andra tjejer = otrohet = dumpad. Vanligt porr är isf en annan fråga, men inte personkontakt på en såndär dejt/kontaktsida.
Bara att han har kommit på tanken att skaffa ett konto, fejk eller inte, på en otrohetssida skulle göra mig superarg, än värre är att han dessutom skaffade kontot.
Vad jag känner igen mig i din situation!
För ca ett år sedan så tog jag min magkänsla på allvar om att något inte stämde med min sambos beteende och kollade igenom hans mobil och hittade "puss" och "kram"-meddelanden. Jag konfronterade min sambo med detta och han erkände omedelbart att han hade haft en nätflirt med en (betydligt yngre) tjej, men att det var slut sedan några månader tillbaka. De hade visst skickat sexnoveller till varandra men aldrig träffats fysiskt…Krisen var ett faktum. Det var som att världen ryckts bort under mina fötter!
Jag trodde att vi hade en tydlig överensskommelse om att inte vara otrogna mot varandra, men vi hade däremot aldrig diskutera exakt hur otrohet definieras i vårt förhållande. Jag insåg att jag var tvungen att bestämma mig för vad JAG anser är otrohet och sedan meddela detta till min partner. För mig är det inte ok att aktivt flirta med människor vare sig online eller IRL! Jag märkte att min sambo gjorde en distinktion mellan det som händer i "riktiga" livet och det som händer online - men det var inte ok för mig och jag nådde fram med mitt budskap.
Vi förstod båda två sedermera att hans beteende berodde på att allt inte var bra i vårt förhållande vilket jag också bar ansvar för och vi försökte arbeta oss igenom krisen. Vi gick i terapi var och en för sig och tillsammans och kände att vi kom någonstans.
Det slutade ändå med att vi bröt upp för två månader sedan (efter 13 år tillsammans) och när jag ser i backspegeln så borde vi har gjort slut för flera år sedan för vi hade vuxit isär och har olika livsmål…men det är så lätt att fastna i det man har - för man vet ju inte vad man kan få i framtiden!
Mitt råd till dig Glimra är att du bestämmer dig för vad du anser är trohet/otrohet. Fastna inte i resonemang där din pojkvän mer eller mindre bestämmer vad som är ok i ert gemensamma förhållande. På det du har skrivit så låter det som att du egentligen redan har bestämt dig för vad otrohet är. Om din pojkvän inte ställer upp på dina villkor så ska du heller inte vara tillsammans med honom - du ska inte svika dina egna principer. Lycka till! *kram*
Jag lider med dig.
Jag tror att han inte tar ert förhållande på allvar. Kanske saknar han spänningen… Vad vet jag?
En gång upptäckte jag att min dåvarande sambo var registrerad som två olika personer på en sajt. På ena var han "sig själv" och sökte vänner men han hade också en annan sida där han sa sig vara FOTOGRAF och gärna fotograferar lättklädda Kvinnor i vuxen ålder. Jag tyckte det var så PATETISKT då han inte ens har en systemkamera! Bara en digitalkamera av enklaste modell… EN ung tjej hade nappat men det blev inget då hon bodde så långt bort.
För min sambo var det någon fantasivärld som han drömde sig bort till precis som porr…
Glimra.
Som jag tycker man kan göra, i ett sådant läge, är att förbereda sig mentalt. Man kan stabilisera sig, och inte dras med i starka känslor.
Varför han gör detta är ju svårt att egentligen veta… Men det har nog mer med honom än med dig att göra.
Kan man ha en ärlig, och uppriktig diskussion, om den andres problem. Då tycker jag att det är värt att hålla ut, och i så fall stödja. Blir det krig, och man har behov av att argumentera, och bevisa… Då kanske det är bättre att släppa taget.
Man kan ju ändå, om man har styrkan, vara vänner. Och ändras situationen nån gång… Efter ett ordentligt tag. Då kan man ge saker en andra chans.
En sak är i alla fall säker, din partner har problem!