Relationer iFokus

Relationer

Etikettsex
Läst 2768 ggr
flatteflickan
0

hade nästan sex inatt...

Jag har en kompis. Tror hon är det. Iaf hon har haft sex så hon vill att jag ska göra det så hon och jag kan prata om det mer. Jag tänker ena stunden att liksom jag kan lika gärna få det gjort. Men en annan tjock tjej säger att nej det får bli när du är smal och fin och med någon som gillar dig. Men inatt så försökte jag strunta i den tjejen och få det gjort. Killen som jag skulle vara med hade en kompis med sig och vår skjuts ville vara med min kompis hela tiden och typ åka hem. Dm andra killarna hällde upp en silver till min kompis. Hon gav den till mig och jag svepte hela. Fy fan alltså det var inte gott. Och man var varm i magen och så. Jag har druckit innan men aldrig rent. De killarna rökte på och sen tog den ena fram en hyfsat stor påse med vitt pulver… koks sa han. Hna fråga om vi ville ha men jag typ svarade inte och min kompis tog inte. Han doppa fingret och tog lite sen var han lite ja jag vet inte kaxig typ mer sjförtroende. Tveksamt om det var äkta vettefan. Han som det var planerat med var ful typ äcklig men hans kompis gillade jag. lite läskig. Men iaf jag tror min kompis snacka hur lä'nge som helst med den fule men han sa nej. För att jag är tjock o ful vad annars. Men jag sa nej nej nej nej nej nej hela tiden så jag vet inte. Kändes läskigt och dom ville att vi skulle gå. Skjutsen höll på o vänta på oss utanför så gick vi förf o prata med han då smällde dom igen dörren. Så då drog vi från knarkarna. nu är vi hos min kompis. Nu så hoppas jag vi får skjutsen att sticka och inte sova över. men vem vet han va helt på min kompis. känns som att jag nästan hade sex oxh jag va så satans in i helvetes rädd så hur kommer jag vara när det händer. fy fan. Celibat nästa eller? Hur var er första gång och vad ska jag göra… vill men vill inte ångra. som så många gör…

Kram  B

MoaL
1

Du ska ABSOLUT INTE ligga med någon du känner dig ens det minsta otrygg med - och du ska självklart undvika alla som tar droger! Jag lovar, ligger du med några sådana där äckel så kommer du att ångra dig resten av ditt liv. Första gången man har sex är ingenting man ska slarva bort, det kommer aldrig att kunna bli "första gången" igen. Jag ångrar att jag inte valde kille bättre, även om han jag låg med inte var otrevlig eller tog droger (han var till och med absolutist) - men jag hade ändå kunnat välja BÄTTRE. Jag vet inte varför, men av någon anledning känner sig många tjejer - och killar också förstås - tvingade att förlora oskulden så himla tidigt, det har i princip blivit en statusgrej. Håll på oskulden säger jag, och välj kille/man med omsorg. :) Din kompis borde bara hålla snattran, hon gör helt fel i att pressa dig och försöka övertala dig och killar att ni ska ha sex.

Vänta tills det känns bra. Sex ska man ha med någon man verkligen tycker om, och som tycker om en själv tillbaka, och i sådana fall kommer sex helt naturligt. :) Det är inget som ska kännas påtvingat eller obehagligt och otryggt.

Förresten, byt umgänge. ;) Sådana killar som du beskriver i ditt inlägg för bara elände med sig.

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

flatteflickan
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

tack för svar. hon är en ´trevlig tjej och jag gillar henne när hon är sig själv. Men såna killar ska man inte vara med. jag tänker med så att det kommer aldrig bli första gången igen. Men det där med att det kommer naturligt och att det inte ´ska vara obekvämt osv. Du pratar om filmsex alltså sex är typ aldrig bra, iaf inte för tjejen. Enligt de jag pratat med. jag är 16 år och mina systrar var unga. Det känns så jobbigt och kanske uppfattas jag som lite mer vuxen och inte som ett barn. Jag hade en kille som  jag verkligen gilla. men det tog slut har svårt att släppa honom. Kärlek och sex allt är bara jobbigt. jag har varit med om övergrepp som liten med så jag vet inte om jag klarar sex heller. om jag börjar gråta fan vad pinsamt. vet inte vad jag ska göra men tackj för svar.

kram B

Lamina
0

Säger som #1, Byt umgänge! Sådana killar ska man inte ha med att göra, det slutar bara illa. Du borde även ta ett snack med din kompis, tala om för henne att du inte tänker ha sex med någon bara för att hon vill och att det inte känns bra när hon tjatar på dig om det.

Oroa dig inte så mycket för när, hur och med vem du ligger med första gången. När det känns rätt är det rätt, känns det inte bra så måste du våga säga stop. Om du tar det i din takt så kommer det bli bra i slutändan. Förutsatt att du hittar en kille som förstår och respekterar dina gränser. Fast å andra sidan, gör han inte det är han inte värd dig ändå… Oskyldig

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

flatteflickan
0

Jag antar att jag får vänta. Men är nervös över sex för så som min kompis beskrev det så fattar jag inte varför sex är så himla underbart som vissa säger. hon kanske inte är den jag ska prata med om det. Jag tänker att jag har för höga krav med killar men ändå kan jag inte bara nöja mig. Galet när jag ser ut som jag gör.dom killarna ska inte hon o jag vara med mer så dom är borta iaf. Vi får väl bättra oss… tack för svar.

Kram B

Lamina
0

Tycker det låter som att hon haft sex bara för att och inte för att hon själv har velat det. Som allting annat så blir det ju vad man gör det till…

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

MoaL
0

#2 Sex är nog alltid pinsamt första gången, och det är självklart aldrig perfekt första gången - jag skulle snarast säga att sex inte blir "perfekt" förrän man har varit tillsammans länge och börjar känna sig dundertrygg tillsammans med sin partner, vågar slappna av och dessutom törs säga ifrån vad man vill och inte vill att partnern ska göra. Glad Så sex första gången är alltid pinsamt, men det kan vara rätt så bra ändå. ;) Om man är tillsammans med en förståndig kille som inte har bråttom och bara försöker peta in den det första han gör, utan tar allt i rätt ordning och bra takt, så behöver det inte bli dåligt. :)

Jag vet inte om du menar att "sex aldrig är bra för tjejen" eller "sex första gången är aldrig bra för tjejen", skillnaden är väldigt stor. ;) För sex är absolut hur underbart som helst så länge man inte har ont eller lider psykiskt av det. :) Och bästa sexet har man med en partner man älskar och har varit länge med och känner sig trygg med.

Att du har blivit utsatt för övergrepp ställer förstås saken i ett helt annat ljus. Det behöver du få hjälp för. Går du hos någon psykolog nu? Om du inte gör det rekommenderar jag absolut att du ska göra det, för sådant är ingenting man ska bära inom sig utan att få ventilera och prata. Även om det känns hemskt så går det inte bara att stoppa det längst bak i huvudet. Det försvinner ju inte. :/ Dessutom bör killen du ligger med första gången (om du någonsin vill ligga med någon kille) dessutom vara medveten om att du har blivit utsatt för övergrepp, eftersom det inte alls är omöjligt att du får flashbacks, tycker att något är obehagligt, börjar gråta, och så vidare, och då måste han vara redo att kunna hantera det - och framförallt måste han kunna ta allt i din takt! Det kanske inte alls är så att du kan eller vill ha sex just den kvällen, det kanske räcker alldeles utmärkt med att bara ligga och mysa tillsammans. Dessutom behöver man inte börja med sex heller. Börja med mys, gå vidare till petting om det känns bra, och därefter, oavsett vilken tid det tar, går ni vidare till samlag när NI - inte bara han, inte bara du, utan ni BÅDA - känner er redo. Sex är ingenting som bara den ena partnern ska ha njutning av, det är något båda ska tycka om. :) Sedan brukar det förstås ofta göra ont för en tjej första gången/gångerna (även om jag själv var lycklig nog att slippa några smärtor överhuvudtaget), men det är helt naturligt och är förstås övergående.

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

Lamina
0

MoaL säger det så mycket bättre än vad jag lyckas hosta upp. Oskyldig

//Lamina

pyromanen
0

1. Vad den ena eller andra kompisen tycker eller ger dig för råd ska du inte bry dig för mycket om. Låt inte något andra säger pressa dig att göra något du inte egentligen är redo för.

2. Sex ska vara skönt för båda, det är du värd, det är alla värda! och bästa chansen det blir skönt är om du väntar med att göra det tills du träffar någon du blir förälskad i och som blir förälskad i dig och att ni väntar med sexet tills BÅDA har så mycket lust att det nästan inte går att låta bli.  Kanske dröjer det flera år inann du hittar rätta tillfället, men det går inte att tvinga fram kärlek.

3. Din självbild. Det låter som du har väldigt låg självkänsla. Du skriver att du är tjock och ful, men det tror jag inte på. Det finns något vackert hos alla människor!  Kanske är du överviktig, i så fall kan du försöka ha bättre matvanor, motionera lite mer.

Försöka hitta det vackra hos dig!  Titta i spegeln och titta efter det vackra inte leta alla "felen". Kanske har du vackra ögon?  vackert hår? en söt munn?  kvinliga former?  oavsett vad det är så Garanterat att även du är vacker!  När man själv tycker man är vacker så utstålar man det utåt också, och fler andra kommer tycka det med. Tvärtom om hela ens kropsspråk säger att "här kommer en som är hur fet o ful som hälst".

4. du är alldeles för värdefull för at ge det finaste och mest intima du har till någon drogmissbrukande "vem som hälst" som du inte ens är kär i eller attraherad av!  Var rädd om dig!

Sarah
0

Nej nej nej nej! Ha aldrig sex mot din vilja. Du kommer att ångra det resten av ditt liv. Man ska inte stressa fram att bli av med oskulden, det spelar ingen roll om du är 20 eller äldre när det händer, de flesta skulle må bra av att vänta tills dess. När det dessutom finns övergrepp med i bilden och du har dåligt självförtroende så blir sex lätt till ngt väldigt destruktivt. Hade du haft sex i natt hade du förmodligen kännt det som ännu ett övergrepp. Ge dig själv chansen att hitta en fin kille som älskar dig och skit i din kompis.

flatteflickan
0

Tack för alla svar och tack för tipset från 8. Jag ska försöka hitta någon som betyder något och som kan förstå min situation. Känns svårt men jag får väl försöka hålla ut. Ni alla verkar ha ngt emot min kompis? íaf tack för svar.

Kram B

Karmatarerskanise
0

#10 En riktig kompis tjatar inte på en och vill att man ska ha sex, bara för att man ska kunna prata om det efter! En riktig kompis säger att man ska vänta till man hittar rätt.

För övrigt har du fått bra råd och tips. Träffa inga pundare mer, gör absolut ingenting som du inte är 100% säker på och lär dig tycka om dig själv.

Sarah
0

Du säger ju själv att du tror att hon är en kompis… och ngn som pressar en annan att ha sex är kanske inte så mycket att hänga i granen.

[Wera]
0

Jag fattar ingenting… jätte luddigt. x)
Någon som vill förklara lite kort och sammanfattat? Tvingar hennes kompis henne att ha sex?
Vad har det med o göra att man är tjock och ful?

Ove-D
0

Jag skulle inte vilja ha sex påverkad.

Jag skulle inte vilja att min sexpartner var påverkad.

Jag skulle undvika att ha sex med någon jag inte känner.

Jag skulle vilja ha förtroende och tillit till personen som jag har sex med.

Jag skulle vilja känna attraktion/förälskelse till personen som jag har sex med.

Jag har bara varit smal en enda sommar (-91). Skulle det innebära att jag enbart då skulle få ha sex??? Kroppstorlek har inget med lust att göra… jo, undrar om jag inte läst någon artikel eller något för lääänge sen om att kraftiga tjejer har lättare att få orgasm än smala…(?) Det skulle i så fall betyda att smala inte borde ha sex! HAHAHA Flört

Tills du har en relation med en kille som har tålamod och är snäll mot dig tycker jag att du ska vänta. Under tiden kan du alltid utforska din egna kropp med fingrar och eventuellt en dildo. Jag tycker det är viktigt att den som tar din oskuld vet om att du är oskuld så han tar det försiktigt och har ett bra förspel.

När jag hade samlag första gången så hade jag talat om att jag var oskuld. Vi hade varit ihop ett tag. Men han trodde inte på mig. Jag var 17 ½ år och hånglat hade jag ju gjort… Han tyckte väl att jag som verkade så "erfaren" inte kunde vara oskuld… och han dundrade på och jag njöt aldrig med honom. Det var inte förrän jag träffade min sons pappa som jag njöt. Det var en helt annan erfarenhet!

Jag vet en man som var över trettio när han hade samlag första gången. Nu är han sambo, har hus och bonusbarn. Det finns ju inget som säger att man måste ha det under tonåren!

Karmatarerskanise
0

#13 Hennes kompis tjatar på TS om att hon ska ha sex med en kille, så att dom kan pratra om sex sen. kompisen har redan haft sex och har ingen att prata med om det. TS var påväg att ha sex med en drogpåverkad, men som tur är blev det inte av.

TS verkar också ha dåligt självförtroende och tror själv att sexet inte blev av för att hon är ful och tjock.

[aammE]
0

#1 Fast att "ta droger" är väl ändå en definitionsfråga? Både jag och min pojkvän blir överösta med narkotikaklassade preparat från psykvården och läkare, vi tar alltså droger helt lagligt. Är det lika "fel"? Bör vi undvikas? Obestämd

Ove-D
0

Det beror nog på hur medicinerna påverkar er. Om det påverkar ert omdöme skulle jag undvika att hoppa isäng om inte full tillit fanns.

Karmatarerskanise
0

#16 Tror jag kan tala för #1 när jag säger att det självklart inte är samma sak att äta mediciner som att röka på, som TS skriver om. För det är ju just det dom gjorde, rökte på.

Sedan är det väl så att om ni börjar missbruka, blir det en annan sak.
Jag undviker missbrukare av alla slag.

[Wera]
0

#15 Då är jag med :)

Hennes s.k "kompis" får växa upp skaffa någon annan "vän" att prata "sex" med tycker jag. Inte schysst kompis! Jag pratade sex med mina vänner innan jag hade haft sex? :) (och alla dom hade haft sex).

Vänta och ta det lugnt, det gjorde jag och jag ångrar det inte! :)

#14 "kraftiga tjejer har lättare att få orgasm än smala…(?) Det skulle i så fall betyda att smala inte borde ha sex!" - man kan ju ha sex utan orgasm också, det kan också vara skönt :)

flatteflickan
0

Här har det pratats på för fullt. Tack för alla svar. Anledningen till att jag skrev "jag tror hon är min kompis…" är för att hon gick i samma skola som jag och då var hon den populära söta tjejen med alltid perfekt smink och plattat hår och eftersom jag har så satans dåligt självförtroende och knappt sminkar mig eller använder min dyra frisörplattång så tänker jag väldigt ofta "vad fan är hon kompis med mig om? Är det äkta…" Men hon är verkligen jättesnäll. Och hon vill inte vara ensam i att ha haft sex, jag är hennes enda vän, om vi nu är det. Och hon har erkänt att hon ångrar att hon hade sex med sin kille men hon ville att vi skulle prata lite mer om erfarenhet och inte hur jag tror att det är eller hur det kommer vara osv. Hon vet ju hur det är för henne och hon vet inte om det är normlat eller så. Och ja just det hon är gravid. Jag hjälper henne för hon har ändrat sig och vill inte göra abort. Så ni som säger att jag ska hitta en annan kompis eller att hon ska göra det kan ju jag meddela att jag tänker inte lämna en gravid tjej som har en kille som slår henne och vill döda barnet plus att hon kan vara min riktiga vän, som jag bara haft en gång tidigare, i förskolan. Istället för att pranka på henne eller kritisera skulle jag uppskatta om ni frågat varför jag inte vill lämna henne. Eller så skulle jag kanske sagt det från början, jag vet inte. Men iaf dom killarna vi träffade tog kort på min kompis, hon gjorde inget olämpligt förutom kanske lite när hon satt i en killes knä, men hon gjorde det bara på skojj, iaf dom visade bilder för hennes störda pojkvän och ljög ihop en story om vad som hände på festen. Hon får liksom inte ens titta på andra killar. Så nu så gömmer hon sig och jag ska försöka hjälpa henne så gott jag kan för att han faktiskt inte ska komma och ja döda henne och barnet.

Jag vet inte om hon vill behålla barnet men hennes mamma kastar ut hene om hon behåller det tror hon. Abort är bokat imorgon men jag ska träffa henne idag så ska jag försöka få klart hur hon verkligen vill göra. Tack för alla svar och råd. Ska försöka följa dom. Mina ögon är ju rätt fina och jag har inte en enda finne eller mörka ringar under ögonen, jag har långt fint självlockigt hår. Kanske någon dag som en kille kan hålla ögonen vid ansiktet och försöka gilla mig.

Kram B

nyppa
0

Läste precis igenom tråden och fick bara mer och mer ont i magen.

Ni har hamnat i en jättejobbig situation och jag förstår om både du och din kompis har tusen tankar och massa jobbiga känslor.

Mitt råd till er är att ni gemensamt går och träffar någon och pratar ut om det hela. Det kan vara otroligt skönt att får råd, stöd och hjälp när man är så pass unga som ni är och med tanke på vilken situation ni är i. Ni har väl någon kurator på skolan ni kan söka upp. Eller ta kontakt med soc och be att få träffa någon att prata med där. Eller så kan ni kontakta vårdcentralen. Där brukar det finnas möjlighet till både kurator och psykolog.

Och be även om hjälp att få ordning på din självkänsla och bearbeta dina övergrepp som du har varit med om, om du inte redan gjort det. Det tar tid att bygga upp en bra självkänsla så ju tidigare du börjar med det desto bättre. Talar av egen erfarenhet! Men glöm inte bort att du duger som du är och vi är alla lika mycket värda! Och vad det gäller övergrepp så kan det sätta stora käppar i hjulen i ditt liv framöver om du inte bearbetar det.

Jag var tillsammans med en tjej för ett par år sedan som regelbundet blev våldtagen av en nära släkting i flera års tid när hon var barn. Hon hade inte berabetat det och det blev tydligt på alla sätt och vis i vårat förhållande. Till slut stod jag inte ut längre och det tog slut. Det var jävligt tråkig för det var en väldigt fin tjej på alla sätt och vis men hennes obearbetade övergrepp tog kol på både henne och mig men det ville hon inte erkänna. Jag tror aldrig hon kommer lyckas ha ett långvarit förhållande så länge hon inte bearbetar sina övergrepp. Tänker ofta på henne och önskar hon får mod att ta tag i det en vacker dag.

Lycka Till!

flatteflickan
0

#21 Tack för ditt svar. Jag har varit hos psykolog sen jag var nio år. Men det är svårt att "komma över det" eller vad man ska säga. Jag har svårt att lita på killar och oftast så ser jag dom som äckliga missfoster. Men jag har träffat en psykolog nu är det bästa som hänt mig. Alltså jag har bytt och bytt men denna vill jag inte byta bort för något. min vän och jag ska ringa och prata med en kurator som finns på ett familjcenter. Hon kan hjälpa min vän med boende, pengar och om hon behöver stöd som mamma. Men vi måste ordna fort för aborten är imorgon. Synd med din tjej hoppas hon tar tag i det som du säger. Jag har jobbat på övergreppet i flera flera år, jag mår mycket bättre nu och har börjat släppa in vissa killar ibland och försöker att inte se dom som äckliga mssfoster.

Kram B

Ove-D
0

Jag tycker att du inte ska känna dig pressad att ha sex för att ni ska jämföra erfarenheter. Ni kan vara vänner ÄNDÅ! Jag har haft en klasskamrat som var gravid och hon pratade en massa om sin graviditet. Men hon kan ju vara kompis med personer som inte varit gravida också. Det är ju bara att byta samtalsämne.

Vad pratade ni om innan hon var gravid? Det låter som din väninna letar efter spänning… hon provocerar sitt ex och visar bilder där hon sitter i knät på andra män… hon är gravid och bestämmer sig att behålla barnet… Är hon beredd att vara hemma och amma och byta blöjor och allt det ansvar det innebär? Är hon beredd att lämna festande och flirtande bakom sig?

Jag har en bästa väninna. Även om vi båda är sexuellt aktiva så jämför vi inte varandras sexuella erfarenheter… Visst kan vi prata konkret och neutralt om dildos, kondomer, glidmedel och ställningar men det är sällan vi gör.

Att tro att ni ska kunna jämföra era sexuella erfarenheter är ju en sak men att sedan bedöma vad som är "normalt" eller inte är nog att gå på svag is… Mina erfarenheter är olika med olika män. Jag kan inte säga vad som är normalt. Det kan också vara olika från gång till gång efter vilken sinnesstämning jag är i. Ska ni ha sex med SAMMA män för att jämföra era erfarenheter då???

Det är som med min klasskamrat som var gravid. Hon pratade om sina förvärkar och foglossningar och även om jag har TVÅ barn så har jag inte haft det och varje graviditet är unik och olika. Mina två graviditeter och förlossningar är också väldigt olika. Det går inte att säga vad som är normalt elelr onormalt om jag skulle jämföra dem…

Jag använder inte plattång och sminkar mig sällan, men kan få hur mycket sex jag vill. Utseende och mängden sex har inget och jag säger INGET med varandra att göra! Däremot tror jag att fler vill vara ihop med en som ser bra ut än en som ser ful ut, men man kanske inte vill vara ihop med många utan bara den RÄTTA! Jag ska inte säga att jag inte bryr mig om utseendet för det gör jag till viss del. Jag tycker mannen ska ha fina tänder, inte vara kortare än vad jag är (även om jag haft undantag), inte vara smal (även här har jag undantag) osv. Vissa har frågat mig vad jag ser hos min pojkvän eftersom väldit lite i hans utseende är "snyggt": han har långt tunnt hår, han har skägg och mustasch, han väger ca 100 kg och har ibland eksem. Men ändå tycker jag mycket om honom för att han är snäll, ställer upp, är lugn, är kärleksfull och tar ansvar för sitt liv.

Jag tycker att du ska försöka hitta en kille som du är för din så kallade vän. Du ställer upp för henne och finns intill henne när hon har det svårt, du känner att du kan prata om allt (även om du kanske inte kan eller vet allt, för det gör ju ingen). Du ställer upp för någon som du tycker om och som du vill ha kvar i ditt liv. Och så tycker jag som Nyppa… #21.

nyppa
0

#20 Bra, det glädjer mig att höra! Kul också att du har träffat en psykolog som du funkar bra med. Det tror jag är viktigt för att man ska kunna öppna sig och känna full tillit till osv. Jag har själv träffat terapeuter och psykologer som jag inte alls har kommit överns med och då är det ju svårt att bearbeta saker. Jag har som du tillslut nu också hittat en psykolog jag känner mig välidgt trygg med som jag ska börja bearbeta en del obearbetade saker samt få hjällp med min ångest.

Vad det gäller sex och kärlek. Ta det bara lugnt du är 16 år och har hela livet framför dig! Lyssna på din magkänsla den har sällan fel. Lyssna även på Ove-D det verkar vara en mycket klok kvinna! Desutom jobbar hon som personlig assistent vilket innebär att hon jobbar med människor som på något vis har det svårt. Så jag gissar hon besitter med både bra kunskap och erfarenheter.