"Åh fy om du haft på dig det där alltså.... åh "
Ja, så lät det ungefär för någon dag sedan då jag och killen låg och småpratade i sängen. Kom på något vis in på ämnet kläder och sånt.
Det han sa var att han velat någon gång "styla mig" till en lite tuffare stil… dvs andra färger, acessoarer o andra skor. Han uttryckte sig också med ord som, åh fy fan jag skulle smälla av isåfall om du hade det på dig och den frisyren..! Frisyren är dock som jag har det.. men lite rufsigare, som jag har lite då och då.
Jag blev lite orolig, eftersom han är en väldigt tyst person och inte klagar eller uttrycker sig så ofta med vad han själv tycker. Frågade om jag inte dög som jag är lite snällt, han sa, jodå! men alla har väl en dröm eller så, skulle inte du vilja göra om mig om du kunde? :P Jag sa nej. tycker om honom som han är. Enda jag hade önskat i så fall var att han städade lite mer, men inget med hans utseende
Hur hade ni tagit detta? Jag försöker inte ta det så hårt. Men jag tänker ändå på det lite. Nu kan man tro jag är världens tråkigaste person i kläder men så är inte fallet, är som alla andra kan man väl säga.. men han verkar vilja att jag ska stå ut mer. lite "råare", som han uttryckte det i. Vi har varit ihop i 4 år och allt är bra för övrigt :)

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Finns ingen anledning att ta sånt hårt.
Han säger inte att du är ful, men att han skulle tycka att det var kul att se dig på andra sätt ibland.
Jag vet att min kille inte alltid tycker vad jag har på mig är snyggt och ibland köper han kläder till mig som han gillar. Han skulle ex vilja se mig i baggyjeans ibland så därför köpte han ett par till mig. Jag gillar dem men skulle nog aldrig lägga pengar på ett par själv. Samma som att jag kan köpa en snygg skjorta till honom när jag ser en.
Han har ett par jeans som jag hatar och jag ber honom att inte ha på sig dem då vi ska iväg och jag tar inte på mig sådant jag vet att han ogillar om vi ska ut på ngt speciellt. Han tycker om när jag sminkar mig lite, men det händer sällan, ändå kan han ju tycka det. Samma som att han gärna ser att jag har på mig lite sexigare underkläder ibland. Jag kommer med önskemål om vad han ska ha på sig och vise versa. Han har även ideer om min frisyr som jag kan tänka mig ibland.
Vi är båda säkra i våra stilar men det hindrar inte den andra från att ibland ha åsikter om det. Inget konstigt.
jovisst. är ju glad så sätt att han är öppen om det. men han är en tyst person som aldrig säger något, isåfall ger små pikar så jag får tänka fram vda han menade för han inte vill tycka till för o göra mig ledsen. han är en tänkare alltså. så det är anledningen till min osäkerhet. :)
Jag hade inte tagit illa vid mig, om det är lite av en fantasi killen har. Hade använt mig av det och överraskat någon gång då och då. Så länge killen inte är missnöjd med mitt vanliga utseende. Då hade jag ju börjat fundera.
ja precis. det som slog mig, om det är något han Egentligen stör sig på..

Jag och min sambo har inte riktigt samma klädsmak, men han kan oxå komma med ideer. Han har väldigt bra smak ändå, så han får gärna köpa något om han tycker att det är snyggt. Jag tar inte illa upp av det! Han tycker inte att jag är ful, men ibland så fastnar man i sin egen stil liksom, lite influenser och något annorlunda kan "pigga upp" stilen lite.
Qui dormit, non peccat
#4 Ända sättet att få veta det är ju genom att fråga.
Men det skulle vara lite underligt att han efter 4 år skulle börja störa sig på hur du ser ut.
Ta det lugnt. Kan ju förstå om du tog lite illa vid dig. Men han menade säkerligen inget illa. :)
Låter snarare som att han ser dig som snygg och föreställar sig hur du skulle kunna se ut med annan frissa. Om det sen är ett utseende du inte alls skulle viljaha, då är det ju bar att le åt han
och säga glöm det, det ju inte jag ju 
#1 Samma har till viss del :)
Jag har pa mig klader ibland min kille tycker e skit fult men jag tycker fortfarande om det sa jag har det anda, men jag tar inte at mig nar han sager att han inte tycker det e fint, ex. "pilotglasogon" eller jumpsuits. Han tycker dock att jag fortfarande e fin! :) Han tycker inte om nar jag sminkar mig for han tycker jag e finare utan, men jag tycker ex. tvartom, sa jag e for det mesta osminkad nar jag e med honom och sminkad nar jag e med kompisar och i skolan ex. :)
Jag tycker att han har "trakiga" klader sa som en t-shirt eller "hoodie" och jeans - han handlar aldrig, hans familj och slakt gor, sa jag har handlat klader jag tycker e fint till honom som present, (en stickad "kofta") och han har da tyckt att de e fint sa han har pa sig det men innan - nar jag foreslog att han kanske kunde kopa det vagrade han. Nu har han pa sig den ratt ofta. :)
Han vill hellre att jag gar med mjukis och en vanlig t-shirt an att jag klar upp mig med klackskor och klanning. Sa vi e ganska olika nar det kommer till sant :)
Min man kommer ibland med förslag på "sexiga" eller tuffare plagg som han tycker skulle passa mig. Han tycker nog att jag skall våga visa upp mig mer och inte bry sig så mycket om vad andra tycker. Visst gillar han mig som jag är och klagar inte på min klädstil, han uppmuntrar