Relationer iFokus

Relationer

Etikett: leva-tillsammans
Läst 6538 ggr
Viiolet
0

Sex varje gång vi ses

Jag är tillsammans med en kille men vi bor inte ihop. Bor ca en mil ifrån varandra.

Grejen är den att jag börjar bli ganska trött på hur vårt förhållande ser ut.

Vi ses ca 3 gånger i veckan men han har aldrig tid några längre stunder. En timme eller max 2 timmar har det varit vid något tillfälle. Då står på programmet, sex.

Sedan hinner vi inte så mycket mer. Han ska alltid iväg på något antingen med kompisar, men han har också ett jobb som kräver mycket av hans tid. Detta respekterar jag förstås, jag har också många kompisar som jag vill umgås med.

Men jag vill ha ett vanligt liv med honom också, gå på bio nån gång, ta en promenad, fika tillsammans, ja normala vanliga saker bara som man  gör i ett föörhållande. Men det blir inte annat än, träffas, ha sex, sen måste han rusa.

Jag har tagit upp detta såå många gånger men får bara till svar typ att "ja visst ska vi väl gå på bio nån gång men jag hinner inte  den här veckan"

Jag har frågat honom om jag bara är en KK för honom men får till svar att nej nej han älskar ju mig.

Jag har föreslagit att flytta ihop men det vill han inte heller. Iofs trivs jag ganska bra också just med att bo var för sig, men jag tänkte bara att det borde ju iaf bli lite mer tid över att göra nånting annat än att ha sex om man bor ihop. Därför föreslog jag det.

Nu kanske det låter som att jag inte gillar sex men jag har gärna sex varje gång vi ses men om vi kunde göra nånting annat också nångång!

Är det jag som tänker konstigt eller är det såhär det är att vara särbo? Vi har varit tillsammans i 1,5 år

Gluskap
0

Nja, i mina ögon är det inte så det är att vara särbo…

Att vara särbo för mig innebär att man träffas och hittar på saker, bjuder varandra på middagar, sover hos varandra, men man har ändå sitt eget hem, vilket jag som sambo ibland kan känna hade varit skönt.

Som du beskriver det så känns det tyvärr inte mer än som ett KK förhållande :(

ChristineL
0

Sådär brukar väl ett förhållande se ut i början, eller det är min erfarenhet, man är så tända på varandra så man pippar som kaniner typ :P men efter 1, 5 år är ju känslorna på ett helt annat plan. Tycker du ska ställa krav på honom och vägra ha sex nästa gång ni ses. Boka biobiljetter och dra med honom ut helt enkelt, eller är det så att måste träffa sina kompisar just den dagen som ni ska träffas? Han får ju prioritera där, han förlorar ju inte sina vänner om han missar en dag med dom, men prioriterar han bort dig så kan han ju också förlora dig.

hus-musen
0

Låter som ett KK i mina ögon. Hur kan han ha tid att träffa dig 3 gånger i veckan men bara 1-2 timmar åt gången? Han har skapliga felprioriteringar isåfall, eller så är han inte så seriös som  du vill att han ska vara.

Qui dormit, non peccat

Viiolet
0

Tack för svaren

Vi ska ju ses ikväll, och jag tänker inte ha sex med honom har jag bestämt, så får vi se hur det går om han vänder i dörren ellerObestämd

Jag skulle ju mycket hellre träffas mer sällan fast en längre stund istället. En helkväll en gång i veckan och att man hinner göra något.

Ja vi får se hur det går, jag kan ju rapportera senTungan ute

Niini
0

Låter definitivt som en KK för mig. Är nog bara att ställa honom mot väggen ordentligt nu!

[swiss]
0

Det där låter inte som något annat än KK förhållande. Han hinner bara träffa dig 3 ggr i veckan i 1-2 timmar trots att ni bara bor 1 mil från varandra(?), det låter inte som han har tänkt sig något seriöst förhållande om han hela tiden måste göra andra saker som prioriterar bort dig såpass mycket.

Karmatarerskanise
0

#4 Berätta gärna hur det går.
För jag håller med de överiga som skrivit i tråden. I ett förhållande behöver man mer än några timmar i veckan med sex.

[Wera]
0

Jag och min kille är särbo och bor en mil ifrån varandra, det är ingenting tycker jag dock. 10 min med bil om ens det. Vi ses varje dag, sover med varandra i princip varje natt. Vrf sover inte ni tsm? :) (Låter iaf. inte som ni gör det eftersom ni bara ses en timme 3 gånger i veckan?)

Jag skulle inte orkat med ett sådant förhållande, skulle känt mig utnyttjad på något sätt, att bara ha sex sedan dra liksom, inte okej.
Fråga om ni kan "boka in" en dag/kväll där han enbart är med dig, en film på bio är ju bara runt 2 timmar :)

Som det är just nu låter det ju som ett kk förhållande tyvärr. Han har iaf. fel prioriteringar, vrf måste han rusa och vara med kompisar just de få dagar ni ses? :P Jag skulle bli jätte besviken och sårad om min pojkvän jämt gjorde så.

[aammE]
0

Håller med föregående talare. Känns inte som ett så seriöst förhållande från hans sida.

Karmatarerskanise
0

Viiolet Hur har det gått?

blåbärskulan
0

låter som han ser det som kk .

MajaL
0

Det låter skumt tycker jag liksom flera andra. Det första jag tänkte när jag läste #0 var "det är ju et KK-förhållande hon beskriver".

Jag undrar också hur det har gått.

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se