Relationer iFokus

Relationer

Etikettallmänt
Läst 2197 ggr
Mandilla
0

Okay att inte komma på möhippa?

Hej.

Jag har fått en inbjudan till min pojkväns systers möhippa och blir dessvärre tvungen att tacka nej pga kostnaden (1300 kr).

Jag har bara träffat hans syster en gång och hennes kompisar känner jag inte alls, men jag tänker ändå att det kanske är "fult" av mig att inte dyka upp? Måste jag förklara som det är (att det är för dyrt) eller räcker det om jag bara säger att jag inte har möjlighet att närvara?

- Hälsningar Mandilla

Fridaybrew
0

Tycker det är helt ok att tacka nej =) Speciellt om det kostar såpass mycket.

/Fridaybrew

Mandilla
0

#1 - Jag har bara varit på en möhippa tidigare och har därför noll koll på vad som är billigt/dyrt i sammanhanget. Men 1300 kr för en möhippa anses alltså vara dyrt?

Kan tillägga att jag inte bor i samma stad, så jag skulle även bli tvungen att punga ut med kostnad för hotellrum om jag skulle åka på den. :-/ Är arbetslös just nu, så jag har verkligen inte de där pengarna.

- Hälsningar Mandilla

hus-musen
0

Låter rätt dyrt faktiskt, men jag har inte varit på särskilt många möhippor själv ioförsig.. Var är det som kostar?

Det är ok att tacka nej, om hon absolut vill att du ska vara där så säger hon väl det.

Qui dormit, non peccat

Mandilla
0

#3 - De har hyrt en massa olika saker (kostymer, badtunna m m), bokat in aktiviteter för en heldag, ordnat med middag, dricka och utekväll - kostnaden skulle då vara för mig plus min del för systerns kostnad.

- Hälsningar Mandilla

Sara
0

1300:- per person tycker jag är svindyrt!

Sara

pyromanen
0

Trist att dom hitter på nåt som är så dyrt att inte alla kan vara med tycker jag! 1300 är ju jättemycket att bara "brassa av" på en dag!

hus-musen
0

#4 Då kanske de skulle ha gått ihop alla innan och kollat vad man ska lägga pengarna på och om alla har råd tycker jag.. 1300 är för mycket, om inte trerättersmiddag och fri dricka ingår.

Qui dormit, non peccat

Karmatarerskanise
0

För en heldag och helkväll tycker jag inte det är så mycket, om det hade varit min bästa väninna. När det gäller någon som man inte känenr som i detat fallet så hade jag aldrig lagt ut så mycket.

JAg hade sagt att jag inte kunde närvara helt enkelt.