Relationer iFokus

Relationer

Etikettkriser
Läst 1727 ggr
Johanna519
0

Förvirrad, vad ska jag göra?

Hej!

Är ny här på relationer iFokus. Skriver här då jag inte vet vart annars jag ska vända mig.

Jag är 17 år och helt svensk. För ett år sedan i mars träffade jag min första pojkvän. Moied, Han är från Libyen och något äldre än vad jag är. Vi var tillsammans varje dag sen vi träffades, i tre månader. Han bestämde sig sedan, efter att ha fått nej första gången från migrationsverket, att åka tillbaka till Libyen ett tag för att jobba och hälsa på vänner och familj.

Jag såg det inte direkt som ett problem då. Han skulle bara vara borta i 2 månader. Han har nu varit borta i ett år och en månad. Vi pratar i telefon nästan varje dag, men blir inte mycket sagt eftersom hans svenska inte är nåt vidare bra. Jag pratar mestadels arabiska med honom. Han har många gånger sagt att han kommer snart, men han gör det inte. Jag vet att han kan komma hit lätt bara han bestämmer sig för det. Sen han åkte har jag kännt mig väldigt splittrad som person, och jag har aldrig velat tänka på ett liv utan honom. Låter kanske konstigt med tanke på att jag är såpass ung, och med tanke på kultur, religion och språkskillnader osv. Dock är det nu inte han som är problemet.

Sen han åkte har jag fortsatt träffa vissa av hans kompisar, dom flesta från Libyen, och lärt känna väldigt många och även lärt mig en del arabiska. Problemet är nu att jag har träffat en annan kille, även han från Libyen. Han är ganska så mycket äldre än mig, men jag gillar honom.

Jag har inte kännt nåt för nån sen Moied åkte. Och nu vet jag inte vad jag ska göra. Fortsätta vänta på min kille, som helt klart felprioriterar i och med att han väljer att stanna där, eller chansa och göra ett försök med den andra killen ? Jag vet att om jag väljer att börja träffa honom, finns det ingen chans att bli tillsammans med Moied igen, om han skulle komma. Plus så kommer flera av min förra killes kompisar, som även är mina kompisar, att vända mig ryggen. Mina föräldrar kommer bli galna på grund av åldersskillnaden, och mina 2 bästa vänner, en svensk tjej och hennes man, även han från Libyen, tror jag kommer bli sura/sluta prata med mig. allt det här är förståss mer invecklat än såhär men kan inte skriva en hel bok om mitt liv på iFokus haha.

Så undrar bara finns det någon som kan få nån rättsida på min situation ?

hus-musen
0

Jag hade inte väntat så länge på någon kille, oavsett vart han kommer ifrån! Om han verkligen är intresserad så får han väl ta sig till Sverige igen, eller så får du åka dit.

Du är 17 år, och det är naturligt att man får känslor för andra oavsett ålder. Jag tycker att du ska prata med honom och fråga om han är intresserad av dig och när han kommer till Sverige. Kan ju lika gärna vara så att han har samma känslor som dig.

Qui dormit, non peccat