Relationer iFokus

Relationer

Etikettallmänt
Läst 1357 ggr
[Missya]
0

Funderar på om jag vågar.... (långt)

höra av mig eller inte!?

För snart 3 år sen försvann en för mig viktig person i mitt liv. Innan han försvann ur mitt liv så var de lite mer flirtande emellan oss.
Men jag var inte singel men hade ett ganska trist och tråkigt förhållande. Tyckte mest de var en kul grej och hade ingen som helst tanke att de skulle bli nåt mellan oss osv.
Tyckte bara om att höra ifrån han och ses som vänner.
Kan säga att vi träffades inte särkilt ofta då han hade mycket runt omkring sig med både jobb och träning.

När vi träffades för första gången som tonåringar så föll jag ju pladask för honom. De var nåt speciellt med honom. Den känslan har ju riktigt aldrig försvunnit.

Veckorna innan vi slutade höras vid så hände de ju nåt mellan oss som jag inte trodde skulle hända. Nåt som man drömde om på den "gamla goda tiden".
Var hemma hos honom, prata och kolla på film och de slutade med att vi började kyssas. Jag var som i en annan värld. De var så overkligt. Men sen när jag gick hem på natten så svävade jag hem. Samtidigt som jag tänkte på min sambo.

Nästan 2 veckor senare så var jag där igen och de slutade på samma sätt. Men han ville mer denna gång samt att jag skulle sova där, men jag kunde ju inte de..  Sa att  de får bli nästa gång.
Var vid detta laget säker på att göra slut med sambon…

Dagen efter så får jag ett sms där denna killen frågar om jag bor med någon…  Antagligen anade han väl nåt när jag inte vill stanna över natten.  Sa som de var och kände mig så himla dum….
Efter de hördes vi lite men man kände ju att de saknades nåt.
Sista gången jag träffade honom var 2 mån efter denna händelse. Var då ute och festa med en kompis. Men de var ganska dött ute och sms då honom och kompisen och jag drog och träffa honom och hans kompis i en lokal där de brukade spela i band.

Går en tid och får för mig att skicka iväg ett vänskapligt sms, men de visar sig att  han inte har kvar de numret.

Tror de var förra året eller slutet av 2009 som jag ser hans lägenhet till salu på nätet. Tycker de är kul att kolla på lägenheter och hus!  Visar sig att han då flyttat från stan.

Av en slump så får jag reda på att han nu iår har flyttat närmare "hem" igen. Och inte för så länge sen så har jag fått reda på ett nummer till han också…

Vet inte om jag ska våga mig på att ringa honom eller inte?
Han ringde ju hem till mig en sommar då vi inte hade hörts av nåt på över 1 år. Då pratade vi i över 2 timmar. Vad tycker ni?
Ska jag våga chansa?

Karmatarerskanise
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Vad är det värsta som kan hända? Att han säger att han inte vill prata?
MAn måste våga för att vinna, så jag hade ringt :)

[Missya]
0

Ja jag vet men man är ju feg. Ångrar mig så mycket att jag inte sa som de var direkt till honom… Men gjort är ju gjort.. De sjuka är ju att man i  haft känslorna från tonårstiden med sig i alla år. Och så klantar man till de rejält när man har en chans som man inte trodde på miljoner år…

Karmatarerskanise
0

Säg det till honom då!

[Missya]
0

Tänker jag göra om jag kommer så långt!

Maria
0

Är du singel numera eller har du kvar ditt förhållande?

Uppenbarligen så var det ju det som fick honom att dra sig undan om jag fattat rätt.

Annars hade jag givetvis hört av mig. Inget att förlora så att sägaFlört

/Maria

[Missya]
0

Har varit singel i 2 år. Hoppas bara jag kommer till skott på ett eller annat sätt!

lemuu
0

Säg det annars mister du ännu en chans , killar brukar bli glada av känslomässigt snack o då man är ärlig

[Missya]
0

Hmm, hade tänkt ringa ikväll men tyvärr blev det inget med de. Tiden bara rann iväg… Fasen oxå!!

Karmatarerskanise
0

Det är en dag imorgon också :)

[SarasB]
0

ring för tusan!

[Missya]
0

Måste bara fråga hur ni skulle tolka de när han verkar bo i samma lägenhet med en annan kille?

Karmatarerskanise
0

#11 Vad menar du med tolka?
Jag tolkar det inte på ngt vis.

[Missya]
0

#12  Nä, fick för mig att bara för att han kanske gillar både tjejer och killar? Om han nu inte bor ihop med en vän bara….

Men de får man nog svar på snart!

Karmatarerskanise
0

Ja inte är det lönt att spekulera, för veta får du inte om du inte pratar med honom.

Maria
0

#11 Det var väl att vara lite förhastadFörvånadFlört

Jag vet hur många samkönade människor som helst som bor ihop. Det är inte lätt att hitta boende idag alltid.

När min son flyttade hemifrån så flyttade han ihop med 3 tjejerFlört

Min man bodde (det var 30 år sedan ) med en kille när vi träffades.

Jag hade inte ens funderat….

/Maria

[Missya]
0

Att ens tänka tanken om varför han ens nu bor med en kille, är ju egentligen inte de viktigaste nu. Inget man borde bry sig om i första hand….

Huvudsaken man får chansen att prata med honom!!

[Missya]
0

Måste tyvärr erkänna att jag ännu inte pratat med honom.

Vart nära många gånger men antingen så har de dykt upp nåt annat eller så har man fegat ur helt och hållet :(

Kanske är redan försent nu, om de nu ens fanns en liten chans?!

Karmatarerskanise
0

#17 "Bättre sent än aldrig"

[Missya]
0

Har fått kontakt med honom nu efter alla om och men. Har inte träffat honom än, men verkar som han är lite intresserad utav de iafGlad

Sarah
0

Min kille bor med sin bästa kompis, inget konstigt med det ;)