Relationer iFokus

Relationer

Etikettsex
Läst 12057 ggr
CelsiusT
0

Sex första dejten?

Jag har funderat lite på det där med sex vid första träffen. Är det okej att ha sex med en gång? Är det viktigt att inte ha sex första träffen? Beror det på hur man träffas? Innebär alltid sex vid första träffen att det är ett one-night? Kan man få ett seriöst förhållande även om man haft sex vid första träffen?

Jag har rannsakat mig och mina relationer lite och insett att dom killar som jag sedan har blivit tillsammans med är dom som jag inte haft sex med vid första träffen, kanske hånglat/myst men inte mer. Dom gånger jag haft sex första träffen så blir det oftast inget mer eller bara 1-2 träffar till, antingen för att jag tappar intresset eller för att killen inte vill träffas mer. Jag upplever på något sätt att gnistan försvinner om man har sex med en gång. Är det bara jag som upplever det så? Varför blir det ointressant?

Medarbetare på westernridning.ifokus

[Wera]
0

Mer spännande och mysigt att vänta, dra ut på det lite och inte göra allt på en gång! :) Jag & min kille väntade minst en månad tror jag… eller mer, dock var jag oskuld då men jag ville inte hoppa i säng med en gång heller, vill lära känna personen och känna mig "trygg"/vill att det ska kännas rätt och så vill jag verkligen tycka om personen med.

Tänker väl i samma banor som dig skulle jag tro. :)

Men det behöver inte betya att man inte kan bygga upp ett förhållande tsm om man har sex vid första träffen, läst om flera som gjort det och varit/är tsm i flera år. :)

Sen kanske det beror på hur man träffas? Jag & min kille träffades de första gångerna tsm med gemensamma vänner så det hände ju inget särskilt då.

ettlitetalias
0

Vi hade inte sex första dejten, men efter att vi träffats några gånger. Det tyckte han var för tidigt! {#emotions_dlg.surprised}

Men det har vi kommit över nu haha!

[westerlind]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Min kille var tänkt som ett one-night stand men nu har vi varit tillsammans i närmare två och ett halvt år och planerar en framtid tillsammans. Han är min andra hälft och jag är så glad att jag ändrade mig angående den där engångsgrejen {#emotions_dlg.smile}

oh-la
0

jag jag fick min killes nummer och åkte och  hämtade honom på gymmet, åkte hem till honom, låg med honom och åkte hem, alltså inte ens en date :P vi kände inte ens varandra, mer än det lilla vi setts på vissa gemansamma lektioner (han gick i paralellklassen) man jag var sugen och han var ju så jäkla snygg! jag kan ju säga att gnistan inte försvann, men det kan ju bero på att vi fortsatte träffas i hemlighet i ett par månader efter det, som lite avslappning sista veckorna innan studenten. det var sjukt att träffa honom i korridorerna på skolan, möta hans blick, få ett leende… det var som om jorden rämnade varje gång jag såg honom. eller när han smög upp bakom mig på studentbalen, tog tag i min arm och viskade "du är så vacker" innan han försvann i vimlet igen…

nu är vi förlovade och firar 5 år tillsammans om några veckor, så här förstörde det inget i alla fall :)

ChristineL
0

dom jag har haft sex med på första "dejten" eller första gången man träffas har bara blivit då och inget mer. Pga mig eller på pga honom kan jag inte svara på :P Tycker inte det är så seriöst att fara i säng med folk man knappt känner, så då blir det väl för det mesta bara en gång.

[Wera]
0

#4 "när han smög upp bakom mig på studentbalen, tog tag i min arm och viskade "du är så vacker" innan han försvann i vimlet igen…

Karmatarerskanise
0

Har aldrig haft sex med någon första gången jag träffar dom.

Sarah
0

Vi skulle haft sex på första "dejten" men var lite för fulla så det gick inte ;) Då hade vi träffats ute med gemensamma kompisar två gånger innan. Egentligen var det ett one-night stand som nu är fem år långt…

[Jemte]
0

Nej jag har alldrig hafft det!

skrollan
0

Nopp, aldrig haft sex på första dejten

Destany
1

Har haft sex på första dejten och nu när jag tänker efter så har det inte blivit nåt med dem, vet inte varför, de jag inte legat med första dejten har det blivit nåt med en liten del annars inte så jag tror faktiskt det kvittar om man har sex första dejten eller inte

Fridaaaa
0

Nej aldrig haft. tycker inte att man ska ha det..

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Jemte]
1

Det finns väl annat här i livet än bara sex, eller?

Karmatarerskanise
1

#13 Absolut. Men nu handlar ju tråden om just sex på första dejten.Flört

Katti
0

Det har jag aldrig haft och kommer jag aldrig att ha heller. Det skulle få mig att känna mig rysligt äcklig och billig… Därmed INTE sagt att jag tycker det om andra som har det. Var och en väljer själv.

Men jag tror allvarligt att man signalerar att man inte är seriös genom att ha sex väldigt snabbt i ett förhållande. För mig är "värdigt snabbt" de första veckorna, ungefär!

[mysvensk]
0

Det är väl upp till var och en.

[Wera]
0

#15 Här omkring där jag bor är det väldigt vanligt att hoppa i säng med varandra efter bara två veckor, det tycker dom känns lagomt tydligen. Men ja det är upp till var och en. Medan andra har önskat att dom väntat lite längre såklart ^^ Jag själv tycker en månad kändes bra, det var nog några veckor mer än så t.o.m, medan andra har tyckte att vi väntade jäätte länge. :P
Vi kände varandra en månad och umgicks som vänner, sov med varandra strax efter det och det blev lite mer än vänskap, blev tsm efter att jag hade kommit hem från en utlandsresa, hade sex en månad efter det kanske. =)
Folk trodde vi skulle ha sex redan de första nätterna vi sov ihop.

[aammE]
0

Jag hade sex med mitt ex första gången vi träffades, det höll i typ 3 år. Hade sex med min nuvarande sambo första gången vi träffades och vi har verkligen en SUPERBRA relation.

För mig är sex viktigt i en relation och vill inte köpa grisen i säcken så att säga, hur hemskt det än låter.

CelsiusT
0

#18 Så kan jag också känna.

Katti
0

Fast på vilket sätt köper man grisen i säcken om man väntar? Det är ju knappast så att man binder upp sig för all framtid för att man lär känna varandra lite först!

Jag ser det snarare som så att man kanske skulle dissa någon på grund av att sexet kanske inte är helt hundra första gången. För det är ju faktiskt något som utvecklas med tiden i en relation.

RandomBrud
0

Jag har haft sex flertal gånger första gången jag har träffat någon. Men jag har alltid känt att om killen hoppar i säng med mig direkt så är han inget att ha, som att han endast skulle vara ute efter sex. Ungefär som ett test, den som väntar är värd att ta sig tid att lära känna, osv.

Och från egen erfarenhet så måste jag säga att sexet första gången man träffas är nästan aldrig något bra. Man blir aldrig tillfredsställd, jämfört om man skulle ha det med någon som man har en bra förhållande med.

Jag och min nuvarande pojkvän har inte haft sex än, endast för att vi ännu inte ens har träffats. Vi har känt varandra i 1,5 år om inte lite mer och det är lika längesen som jag kände att han var något att hålla fast vid. Nu idag, har vi gått igenom en massor tillsammans, och jag känner fortfarande att han är något att hålla fast vid, som att det är meningen att jag ska göra det. Tanken att släppa taget känns helt fel. Men när vi väl ses, vilket förmodligen är om någon vecka bara, kanske. (Vi har varit tsm i 8 dagar. - Varit tsm innan också men då funkade det inte riktigt, väldigt invecklat).. Så med allt detta sagt så skulle jag inte ha något emot att ha sex med honom första gången vi träffas, för det känns som att vi redan kan varandra utan och innan, avslutar varandras meningar etc.

[aammE]
0

#20 Ibland stämmer inte ens sexuella preferenser ihop och jag vill varken ändra på mina eller andras.

[Dezederia]
0

Om det känns rätt varför inte :)

Jag gillar dock att det byggs upp lite spänning först ;)

[Russinflarn]
0

Hallå på er! Jag är nying (även om jag läst här rätt länge), men kastar mig in i tråden ändå :)

Jag ser inga som helst problem med att ha sex på första dejten. Jag ser det som så att jag är en vuxen kvinna och han en (förhoppningsvis) vuxen man och vi kan båda ta ansvar för våra känslor. Känner jag för att ha sex, och så även han, då har jag det mer än gärna. Så länge man kan prata med varandra och vara någorlunda rak och öppen så torde det inte vara några problems, liksom.Romantiken behöver absolut inte försvinna bara därför.

Därmed inte sagt att jag utgår från eller ens VILL ha sex på varenda första dejt. Eller tycker att andra borde ha det. Det är upp till var och en, så länge man mår bra, liksom.

Skulle någon karl få för sig att han därmed tycker jag är lättfotad eller dylikt så är den karln inte heller något jag är intresserad av.

Nu ska väl för sakens skull tilläggas att jag faktiskt bara varit på en riktig dejt i hela mitt liv, varit singel (om vi inte räknar några korta två-månaders-relationer och ett par KK-relatoner) sedan 2003 (eller var det 2004?) så jag kanske inte riktigt passar in i mallen att svara på det här.

Den enda gången jag då haft en riktig dejt så hade vi sex, och han ville mer efteråt men inte jag. Vi blev goda vänner istället. Att jag inte ville mer hade dock inte med sexet att göra.

Den relation jag hade (3-4 år) inleddes nog också med sex (om jag minns det rätt) och det höll ju. Iaf för det mesta ;)

Men ska jag vara helt ärlig sätter jag inget samband mellan varaktiga relationer och sex på första dejten. Alls. Glad

Otario
0

Jag hade det inte första dejten, men andra.. Långdistans. Nu har vi varit tillsammans i över ett år så ingen större skada skedd :)

/ Emma

Katti
0

Fast träffas man efter att ha haft mycket kontakt med varandra innan via nätet/ telefon o s v så kan man ju på sätt och vis säga att man känner varandra. Första dejten tolkar jag som att man lär känna varandra då efter att kanske ha varit ytligt bekanta innan.

CelsiusT
0

Är det skillnad för er om man träffas bara du och han och går på "dejt" eller om man träffas på tex en fest eller annan gemensam tillställning?

Jag har lite svårt att veta hur jag ska förhålla mig till det. Jag älskar sex och har haft flera kk-förhållanden. Men om det är någon som känns som potensiell pojkvän så vill man ju liksom inte riskera att förstöra något heller.

Mona22
0

Vi väntade nästan 1,5 år innan vi gjorde det, första för båda och det har hållt i 8,5 år. Har inget att jämföra med. Vi är väl lite av den åsikten att sex är något fint som ska delas med bara en person under sitt liv.

Skulle inte kunna ha sex på första dejten,skulle känna mig så billig då Tyst

Andra får göra som de vill och detta är bara min åsikt.

[Fiction]
1

Jag har haft sex på första "dejten" med åtskilliga killar som jag därefter inlett ett förhållande med.

Sarah
1

Förstår inte riktigt varför gnistan ska försvinna och ngt förstöras av att man har sex direkt. Om den ene inte vill ngt mer efter så var det ju inte mer med det, hade nog inte hållt ändå även om man hade väntat. Tyvärr är det ju dock svårt att undersöka saken ;)

Katti
0

Ja, klart svårt Flört.

Jag kom på att första dejten kan ju vara på väldigt olika sätt. Man kan ha känt varandra i evigheter och gått och tittat och trånat, men bara inte haft någon dejt, eller också har man skickat ett par meddelanden på nätet och bestämt sig för att träffas.

Allamej
0

var kronisk första dejten eller första "nu är vi tillsammans" kvällen… aldrig gått särskilt bra… Har tänk bättra mig men först måste jag veta att det finns nåt att bättra sig för… För om jag ska dö som igengrodd gammal kärring så ska jag väl inte lägga en massa energi på att ändra fel som jag gör i relationer.

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

[Fiction]
0

#31 True.

Jag saknar en konkret definition av "första dejten" i detta sammanhang. Flört

Karmatarerskanise
1

#31 Precis. Mitt svar baserade jag på att det är en person maninte känner. Men som du skriver kan man ju ha en första dejt med någon man känner sedan flera åt tillbaka, och då är det ju lite annorlunda.

thilda-
1

tycker att det är helt ok att man har sex på första dejten… Det är ju oxå lite "lära o känna varann" grej :)

Wand
0

Jag har ju aldrig varit på dejt och tror inte heller att någon jag känner någonsin varit det, men om man ska gå efter det där "sex vid första mötet" så tycker jag att det är helt okej. Det bestämmer man ju själv, känns det bra så gör man det.

Jag och min pojkvän blev tillsammans över internet och hann vara tillsammans i 2 månader innan vi träffades. Då han väl kom hit så tog vi bussen direkt hem till mig och vi hade sex på en gång. Men det är antagligen en lite annan sits eftersom att vi då kände varandra ganska väl trots att vi inte träffats.

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

Gur4m1
0

Jag gillar sex och ser sex som något viktigt i en relation, inte som något äckligt som man ska skämmas för. Har sällan hållit mig mer än en vecka innan jag sexat med dem jag dejtat "seriöst". Hade sex inom loppet av två timmar när jag träffade min ex sambo (vi bodde ihop i 2 år och var förlovade). Tror inte vår relation blivit annorludna bara för att vi väntat längre med just sexet.

Men visst är det också mysigt att dra ut på det, att pinsa sig själv och sin blivande partner, men det gör inget för mig själv när det kommer till relationsbiten. Har däremot aldrig haft sex första gången med någon i fyllan och villan! :D *Vill ha koll på läget* :D

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Katti
0

Tror inte att merparten av de som väntar gör det för att de inte gillar sex eller ser sex som något onaturligt som man ska skämmas för!

För egen del kan jag säga att jag ser sex som något exklusivt, något som man bara delar med personer man har väldigt speciella känslor för, d v s kärlek. Vet att det finns de som säger att de kan bli kära efter ett ögonkast, men det är inte den "kärleken" jag menar utan den som utvecklas efter att man har umgåtts en hel del och känner att det stämmer på alla plan.

Om jag skulle ha sex med kreti och pleti till höger och vänster har jag ju inget speciellt att ge Den Stora Kärleken. Sex är så nära man kan komma en annan människa fysiskt, och de allra flesta människor har jag helt enkelt ingen vilja att vara så nära.

Gur4m1
1

#38 läste att några tycker att det var äckligt :) att ha sex för tidigt. Jag antar att smma personer sällan har ones. Inget fel på det, att inte vilja sexa med främlingar, men så onödigt att uttrycka sig så för då blir vi som har sex- och inte har problem med det- äckliga? Jag tänker kanske helt fel.

Förstår din känsla för sex, själv känner jag inte att sex är ett äpple och att om alla får en bit har jag bara en skrutt att erbjuda min partner- snarare tvärt om. Jag har sex för att jag tycer om sex. Sen har jag sex med min partner för att jag tycker om sex, och honom- och speciellt- sex med honom :D

Min erfarenhet är att erfarna män är bättre älskare, så jag utgår från att erfarna Kvinnor nog också kan vara det. Så jag ser inte sex som något man ger, det är något man delar. Man ger och får. Sex är skönt, sex ger erfarenheter och sex är en upplevelse. Klart man inte har sex med någon man inte vill dela med, eller rent av äcklas av. Men finns säkert folk som är okej med det med.

Men bara för att jag älskar sex blir jag inte mindre seriös i en relation, är inte mer otrosbenägen, opålitlig eller "smutsig" :D

CelsiusT
0

#39 Jättebra skrivet! Håller med dig.

Katti
0

#39 Jag säger bara vad jag känner och tänker, inte vad någon annan ska känna eller tänka. KDet är inte så att jag går omkring och undertrycker en känsla att vilja ligga med folk jag träffar - för min infinner sig helt enkelt inte känslan förrän vi känner varandra väl och "allt" stämmer!

Och erfaren kan man helt klart bli utan att ha sex med många olika Cool.

Gur4m1
0

#41 Man lär känna en person ja :D och kan göra all världens ställningar, absolut ^_^ min erfarnehet är dock att varje ny har gett mig något nytt också. Men nu har jag inte sex enkom för att lära mig nya saker- utan för att jag vill :D (jag tvivlar inte på att ett livslångt par kan tillfredställa varandra till 100%) Nu när jag har en fast partner så är jag mycket nöjd med att bara ha sex med honom. Du får känna som du vill, men det blir onödigt när folk uttrycker sig utan att tänka sig för.

Tex -USCH, ha sex med många! det är så SLAMPIGT tycker jag- tex.

Blir direkt okej att uttrycka vilken som helst, sårande åsikt bara för att man lägger till "Det är min åsikt/Det är så jag tycker" och det känns fel. Man kan ju tycka en sak, men ändå visa viss…vad ska man kalla det för, hänsyn? Respekt för olika sätt att leva :) Får folk mig att känna mig äcklig så säger jag ifrån för det känns inte okej. Sen att folk känner sig äckliga om de gör si eller så är ju deras ensak/problem :) Men en del har även uttryckt sig som att "sex på första dejten då känns det inte som att den är så seriös". Fördomar!

Jag är för att alla gör vad de vill med sina kroppar och sina liv och alla har rätt till en åsikt- du har rätt att vara rasist- bara du inte uttrycker det till höger och vänster för det skadar andra. Nu var inte allt detta riktat specifikt till dig #41, utan till de som vill ta åt sig.

Katti
0

#42 Fast det är stor skillnad på att uttrycka sin åsikt på ett nedsättande sätt i verkligheten och att diskutera saken på ett forum! Här är vi ju för att höra andras åsikter och i just den här tråden svarar vi på frågan vad vi tycker om att ha sex på första dejten. Vill man inte veta vad andra tycker så är det en dålig idé att följa den här tråden Skrattande.

Gur4m1
0

Absolut. Man ska få yttra sina åsikter men för det finns det ju lite etikett ;) Tycker du inte? Att det är ett forum på internet gör det ju inte okej, är min åsikt. Att vara nedsättande är lika fult- det är ju fortfarande människor som sitter och läser och skriver.

Jag älskar att veta vad andra tycker- till en viss gräns. Ber inte andra att begränsa sig för min skull, jag säger bara ifrån, precis osm andra uttövar sin "rättighet att uttrycka sig fritt och kränkande för det är ju bara internet och hejja flashback-attityden!" ;). Nu har jag uttryckt MIN åsikt ;) Läst andras och tänker fortsätta med det. Tråden handlar ju om sex på första dejten.

bebbi
0

Jag bjöd in en kille till ett evenemang över helgen, som jag egentligen inte kände. hade träffat honom en gång flera år tidigare, och hade av en slump börjat smsa och prata i telefon typ en månad innan han då åkte hit.

vi sov tillsammans på evenemanget, och sen sov han en natt hemma hos mig. jag var oskuld, men allt kändes så rätt, och jag ville typ "få det gjort", så andra natten, alltså hemma hos mig hade vi sex.
jag har alltid varit försiktig innan, och inte velat ha sex med någon som jag inte varit tillsammans med ett tag, men det var helt annorlunda än andra gånger. Jag brydde mig inte ens om vad han egentligen tyckte om mig, och tänkte inte på om jag ville vara tillsammans med honom..

Nu är vi iaf tillsammans och har varit det snart ett år :P 
det kanske var någon slags magkänsla som sa att han va "mr right" ;)

erspers
0

det beror ju lite på..om man chattat o ringt varann o lärt känna varann bra innan man träffas..känner båda för det så är det ju bara att göra det man känner för..vill båda göra det så är det ju bara att köra på så att säja..Oskyldig

S