Relationer iFokus

Relationer

Etikettkriser
Läst 2429 ggr
[loveyourchaos]
0

Ändrar mig hela tiden...

Jag har nyligen flyttat utomlands för att prova på att komma hemifrån ett tag och lära mig ett nytt språk.

Har länge känt att en sådan här omväxling har varit behövlig för mig då jag ville lära känna lite nya människor och samtidigt bo tillsammans med min kompis som hunnit bo här i hela fyra år. Jag saknade mitt gamla liv, då jag var ute mycket och festade, var social och levde livet helt enkelt. De senaste två åren har jag studerat på universitet och fokuserat på vad jag vill jobba med i framtiden. Jag var nöjd med ett mer enkelt och lugnt liv och jag mådde både psykiskt och fysiskt bättre.

Dock drog en mycket bra och nära vän till mig på en språkresa och ska vara borta i ca två år för ett par månader sedan. Då fick jag "panik" och kände mig tvungen att också komma bort och uppleva något liknande.

Allt kändes rätt då jag bestämt mig, men ca två veckor innan jag skulle åka och fortfarande idag känner jag mig helt vilsen. Jag lever i princip mitt gamla liv, med mycket fest och människor, men det känns helt fel. Jag har redan betalat och skrivit upp mig på en halvårskurs i språket och ångrar mig.

Jag trodde verkligen att jag "behövde" det här, komma bort, få andrum och "leva livet". Nu vill jag bara tillbaka till mina universitetsstudier och att bygga upp ett eget liv.

Blir så frustrerad på mig själv att jag ändrar mig hela tiden och aldrig blir nöjd, nu när jag faktiskt sitter här i ett främmande land med massor av spännande och nya upplevelser att vänta..

Vet inte vad jag ska göra. Åka hem igen eller hoppas på att denna frustration går över?

Maria
0

Jag skulle ge det en chans.

Ett halvår är egentligen inte så lång tid och då vet du med säkerhet mer vad du vill.

Risken är ju att du ångrar dig även när du kommer hem och att ångra att man inte genomfört ett projekt man tänkt kan kännas som ett misslyckande.

Men detta är mina tankar…alla är vi olikaGlad

/Maria

Karmatarerskanise
0

Försök se det som lite semester. Precis som bumbleboo skriver så är det inte speciellt lång tid egentligen.

Vill du inte festa behöver du ju inte göra det. Åk på utflykter och gör annat skojj under tiden. Ge det en chans tycker jag!

Falurven
0

Det är vanligt att man sitter och får ångest efter en kort tid. Men den går ofta över, så jag tycker att du ska stanna och känna efter ett tag till, åtminstone, för att se så det inte är en tillfällig känsla.

Mvh Nathalie