Relationer iFokus

Relationer

Etikettkänslor
Läst 5951 ggr
Swars
0

Förtjänar jag verkligen honom?

Jag har träffat en kille nu som nästan är översnäll, omtänksam, snygg och verkligen en svärmorsdröm om man nu kan säga så! Han är inte som någon annan jag har träffat och jag känner för första gången i mitt liv att jag har hittat en kille som faktiskt tycker om mig och som jag tycker om lika mycket tillbaka.

Trots att allt känns perfekt så tvivlar jag ändå på att jag verkligen förtjänar honom. Mitt självförtroende säger att han förtjänar någon som är så mycket bättre än vad jag är. Det är så irriterande! Jag vill bara vara lycklig för en gångskull men mitt självförtroende sätter stopp för allting! :(

Var tvungen att skriva av mig men kan ju ändå tillägga en fråga till er alla; är det någon som vet hur man handskas med detta? Vill inte att mitt dåliga självförtroende ska förstöra detta jag har med denna kille! Gråter

[mysvensk]
0

Jag känner ofta samma sak… Men vågar inte säga det då han blir så arg om jag säger sådant…

Swars
0

#1 Du ska ju inte känna dig rädd för att berätta för din kille hur du känner! Jag pratade med killen idag och berättade hur jag kände och han sa att han tycker om mig, osv… så varför tvivlar jag? :(

[mysvensk]
0

Nä jag vet… Men han tror att jag känner så för att jag inte litar på honom:/

Dock tycker jag att du ska läsa Mia Törnbloms böcker. De är så rakt på sak.

Sarah
0

Alla förtjänar att ha en relation där man blir uppskattad och älskad.

Karmatarerskanise
0

Dags för dig TS att bygga upp ditt självförtroende och din självkänsla!
Visst förtjänar du det! Antingen tycker jag att du lånar böcker som handlar om hur man lär sig tycka om och uppskatta sig själv, eller så kanske en kurator kan vara något.

Tråkigt att du inte kan njuta av stunden och bara ta in allt det underbara, utan att du tänker negativa tankar om dig själv. Acceptera att du hittat en bra kille och ta vara på tiden!

Falurven
0

Det är klart att du förtjänar honom! Du måste minnas att det är mer upp till honom än dig själv att avgöra det ;)

Han har ju valt dig! Det är dig han vill vara med.

Nu när han ändå vet om det så kan ni hjälpas åt att bygga upp din självkänsla. Men jag tycker inte att du ska tvivla på dig själv alls, för du är säkert en minst lika härlig person :)

Dålig självkänsla kan tära på ett förhållande. Det kan göra så att männen tar illa vid sig och tror att det är deras fel att vi Kvinnor känner som vi gör. Var tydlig med att det inte är så, men att det ändå skulle kännas skönt att få hjälp att komma över problemet.

Sen håller jag även med #5, hera. Stärk självkänslan!

Mvh Nathalie

Maria
0

Det är klart att du förtjänar honomKyss

Alla människor förtjänas att bli älskade så försök att ta emot och njut och glöm inte att ge tillbaksFlört

/Maria

Gur4m1
0

KLart du förtjänar honom men det har folk redan sagt flera gånger nu och även om VI säger det så förändrar det nog inte din självbild- tyvärr.

Ja, du riskerar att förlora honom. Ja, en dålig självbild förstör för dig. JA, det är en pest och pina att vara den andra partnern och ständigt få sina känslor för den man älskar- ifrågasatta. JA, man blir både less och sur, förr eller senare.

Jobba på din självkänsla och försök motstå impulserna att "tjata om det" (ja, upprepningar blir tjat) varje dag, - eller ens en gång i veckan. Han har redan sagt tt ha gillar dig, att han villvara med dig och att du ser bra ut och allt sådant. Stå emot impulsen för att söka bekräftelse hela tiden pga din osäkerhet inför hans känslor- fokusera mer på dina egna, allt det sköna han ger dig? Hårda bud, men om du menar att du vill få det att fungera med denna supersnäll goa kille så..måste du börja lita på honom och släppa lite på kontrollen och osäkerheten!

Just för att han är så snäll å go så kommer han såklart ha både förståelde och respektera att du känner såhär men han kan tyvärr inte vara den som bygger upp ditt självförtroende, det är något du måste göra själv- möjligen med hans stöd, men inte på hans axlar. Din självkänsla måste ju fungera även om ni bråkar eller om det skulle ta slut eller sluta illa i er relation.

Dålig självkänsla skapar osäkerhet, jobbiga missförstånd, irritation, skam, kanske även irationell svartsjuka och kontrollbehov av ens partner eftersom man har svårt att lita på andra då man knappt kan lita på sig själv.

Bygg upp, vet inte hur, just do it ;) Hera gav dig några bra, handfasta råd.

Men ja, du, precis som alla andra förtjänar att bli älskad och att få älska. Precis som din partner förtjänar att inte bli ifrågasatt när han säger att han älskar dig, eller att han ite förtjänar att  du blir arg eller ledsen pga missförstånd som sker helt pga att du är så osäker på ditt eget vvärde. Alla dessa negativa tankar är i ditt huvud! Så jobba med det!

Först övningen är: Du talar för dina känslor, din kille talar för sina känslor! Säger han O så säger han O och varför ens fundera över om det verkligen är O som han säger. Du har väl öron/ögon att se med? ;P

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Wand
0

Jag kan känna samma sak ibland. Jag har inte direkt dåligt självförtroende, utan mer dålig självkänsla. Kan känna att jag är alldeles för bitter, dryg och tråkig för honom, att han förtjänar någon som uppskattar honom mer och är mycket gladare och trevligare än jag.

Men jag VET att han älskar mig precis lika mycket som jag älskar honom, och jag vet att han är lycklig. Så jag försöker att glömma alla dåliga tankar som cirkulerar runt. De enda gångerna som han kan må dåligt/bli orolig är när jag kommer in i en svacka, för han är så extremt rädd för att jag ska göra slut. Vilket jag inte tänker göra, aldrigaldrig.

Och jag vill ju inte att min pojkvän ska må dåligt, så jag försöker att vara så glad och framåt som möjligt. Det går nog över till slut!

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

Gur4m1
0

#9 fast ditt problem verkar inte vara att du inte tror att du förtjänar honom- du ebter dig på ett sätt att du kanske inte förtjänar honom :>
Han tolererar det men du tror inte det blir utmattande för er relation i längden om han ska vara så osäker på dig och dina känslor för att du är en sån "bitch" mot honom?

förlåt om jag låter håd, men du sa det själv- HAN tror ibland att du ska göra slut. DU får dåligt samvete för du inser att du faktiskt inte behandlr honom på ett bra sätt :>

Det är ju inte samma sak som att TRO att man inte förtjänar någon- att vvara osäker på någons kärlek. du om någon msåte ju kunna vara säker- då hans tannar hos dig fast du behandlar honom dåligt till den grad att hn tror att du ska dumpa honom- fast du inte ens tänkt det.

I ditt fall så knske du inte förtjänar honom. Ts har mer hjärnpöken som i sig nog kan förstöra relationen. Står ingenstans att hon behandlar honom illa och är otrevlig och tar honom för given.

Wand
0

#10 Jag må vara väldigt jobbig och dryg, men att få höra ifrån en random människa att jag inte förtjänar min pojkvän är som ett slag i magen. 

Tack för att du förstört min dag ytterligare än den redan var.

Jag behandlar inte min pojkvän dåligt, utan mår oerhört dåligt över att jag är rädd att han ska inse att han kan hitta bättre än mig, och därmed blir jag lätt deprimerad, nedstämd och butter.

Återigen, tack. Verkligen.

Karmatarerskanise
0

#10 Var snäll och tona ner lite.

#11 Det är bara att vända dövörat till, för du vet ju om att vi inte känner dig, och kan således inte veta vem som förtjänar vem.

Gur4m1
0

#11 jag har inte förstört din dag (inte med mening iallafall) och att du tar till dig vad en som du säger är "random person" - är ju helt på dig själv och faktiskt rätt onödigt då jag lade ner tid på att föra fram det med glimten i ögat. Därav "bitch"- självklart kallar jag dig inte för BITCH. Men jag tycker helt klart att utifrån det du skriver så kanske du ska fundera på varför du beter dig så och hur bra det är för din relation…

Eftersom du blir nedstämd och butter så antar jag att du blir en otrevlig flickvän (kan helt relatera till det)- och dessa pga rädslan att mista honom. Alltså har du inte bara dåligt självförtroende, detta är nog minst lika mycket dålig självkänsla i så fall- för varför oroar du dig över någonting sådant, varför räcker inte hans intygelser, hans kärlek osv?

Ta inte åt dig av saker du vet inte är sanna, från en främling dessutom- då det inte ens var min mening att få dig att må dåligt. Det är bara omoget beteende som gör dig olämplig att vara på internet- för din egen skull, om du ska må dåligt av saker som skrivs här som inte är sanna i dina ögon.

Menar inte att det är okej på något vis att säga vad som helst bara för att det är internet- men fundera på varför du tog så illa vid dig a det jag sa - då jag bara tolkat det du skriver, enligt dig,  helt åt skogen.

Att "din dag förstörs" beklagar jag men det förändrar inte det jag sa (eller nu säger)- att ditt beteende i sig nog snarare stöter bort din pojkvän. Rädslan inför det ni, både du och ts inte kan kontrollera, oron och bristne på självtillit och känslan av att inte duga- är det som gör att era pojkvänner en vacker dag kommer att lämna er. Så hårt sagt; sluta vara ledsna och sårade och börja jobba med er själva, om ni verkligen vill ha dessa relationer, eller fungerande reltioner i framtiden.

Men utifrån ditt första inlägg fick man mr intrycket av att du "är som du är" och killen inte kan lita på dig- eftersom han tvivlar på om du vill vara med honom när du är som värst. Är det då märkligt att jag tolkr det som att DU faktiskt inte är BRA för din pojkvän? Hur mycket du än må älska honom- jag kan bara fantisera om hans ångest när du är "på det humöret".

Förlåt om jag framstår som en tölp, men sån är jag.

Vad är det man brukar säga- Sanningen gör ont?

Wand
0

#13 Det var ju dock precis det jag sa. Att jag har dålig självkänsla, inte dåligt självförtroende.
Och är man så extrem som jag så tar man åt sig allt folk säger, oavsett om jag känner personen eller inte.
Jo, du förstörde min dag. Allt händer på en gång, och att också få höra ifrån folk att man inte verkar förtjäna den man älskar och är rädd att förlora, så gör det ont. Varesig du känner mig eller inte. Har du svårt att förstå det?

Och det är ju faktiskt inte så jävla jättelätt att bara gå och bli glad och tänka att "nej nu jävlar är jag glad och min självkänsla ska härmed vara på topp :)" tro mig, jag försöker så gott jag kan.

Jag försökte endast skriva till TS att jag förstår hur hon känner. Jag bad inte om att bli påhoppad av dig.

Jag skrev ju faktiskt även att jag försöker att vara glad och tänka positivt. Jag vet att min pojkvän inte tänker lämna mig, och jag vet att han älskar mig, men jag är instabil psykiskt och något i mitt bakhuvud säger mig att han kommer lämna mig för någon bättre.

Jag kanske inte förtjänar min pojkvän, men det behöver då verkligen inte du sitta och säga till mig heller.

Karmatarerskanise
0

Nu läger vi ner diskussionen angående Wand och hennes pojkvän!

SharonTate
0

Tänk inte på det där med ditt självförtroende, hur du är och om du förtjänar honom.

Skönheten sitter i betraktarens ögon.

Gur4m1
0

#14 Vi kan lämna det där, som Hera säger- slå dövörat till, jag känner inte dig och jag sa att min mening inte är att vara elak. Jag är likadan själv och därför vet jag hur det beteendet sårar den man älskar. Sköt om dig.

Och

#15 såg inte ditt första inlägg förens långt efteråt jag postat mitt.

Swars
0

Tack för alla era uppmuntrande kommentarer, ska försöka bättra mig för både min och hans skull! :)

Gur4m1
0

#18 Det klarar du ^_^ Det är inte gjort på en hanvändning utan ett ständigt arbete :) Men alla kan göra det! Lita på att han valt dig, precis som du faktiskt valt och väljer honom!! Lycka till Swars!