Hur fan ska jag göra?!
Jag jag är en tjej på 16 år som har haft ett rätt ut sagt förjävligt förhållande. Jag och "killen" var tillsammans i ungefär ett halvår men jag älskar honom ändå och förhållandet tog slut i februari detta året. Sen dess har jag varit rädd för att tycka om någon. Jag har stängt inne mina känslor. Jag mådde verkligen förjävligt när han gjorde slut med mig, vill inte ens gå in på detaljer men jag behövde gå till en psykolog för att jag var så deprimerad. Nu känner jag äntligen att jag är reda fast ändå inte fullt ut. Jag menar jag vill så gjärna ha ett förhållande men jag är rädd att samma sak ska upprepas. Jag vet nu två killar som jag är lite intresserad i. Den ena är en stor snäll bamse björn som kanske är lite för snäll tillochmed men han sitter nästan bara hemma och han är lite för tråkig ändå. Den andra är lite mer ordningsam han gör saker, går på fester är ute med kompisar mm, lite mer badboy (som jag har tendens att falla för).
Så hur ska jag göra? Ska jag satsa på någon och vilken? Eller ska jag vänta ett tag till och förlora chansen med dom? Som ni kanske märkt är jag väldigt förvirrad så jag skulle vilja ha lite tips!
Tack på förhand!

Tycker inte att du ska satsa på någon av dem förrän du är säker på att du är kär och vill ha någon av dem. Umgås med dem och se om du gillar dem, du behöver inte bli tillsammans med dem.
Qui dormit, non peccat
Är det meningen att du ska vara med någon av dom så kommer det en dag då det klaffar helt naturligt.
Men om man går runt och oroar sig så är man nog inte riktigt redo för det ännu.
Slappna av och se vad som händer. Ställ inte in dig på att du ska vara med någon av dom. Umgås med dom och se om det utvecklas några känslor. Men strunta inte i det utan våga umgås och utforska om där kan finnas eller växa fram något. Gör det inte det så pressa inte, det kommer fler!
Medarbetare på westernridning.ifokus
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Tack för svaren! Jag är så himla stressad av det här och det är nog sant som ni säger att jag ska slappna av!
Sämstadu kan göra är att "bara ta nån innan det är försent". Det finns fler killar där ute och som någon annan sa; klaffar det så klaffar det. De tär hela idén med att dejta- att inte behöva köpa grisen i säcken, ha sex, att sätta "i förhållande med" på fejjan, presentera för alla sina vänner och fmailj och sedan efter en månad upptäcka "Shit…detta känns så fel!".
Dejta utan förbindelser tills du känner att du hittar killen du är redo att binda upp dig med! :)
Sen som du själv skriver- så har du noterat önstret att "välja fel kille"- dvs "bad boys". Tänk över det och fundera vad i dessa killars beteende som attraherar dig och vart de fört dig hittills. En sak är iallafall klar- du kan inte omvända dem :P
Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Det finns inget för snäll ;) Livet kretsar inte heller runt att ha en kille. Låt dig själv växa och vara tills du känner att du verkligen vill ha en speciell kille.