Relationer iFokus

Relationer

Etikettsex
Läst 3518 ggr
Karmatarerskanise
0

Puss, kyss och hångel.

Vad är:

Puss

Kyss

Hångel

Undrar lite om alla ser dom på samma sätt eller det är olika för olika personer :) Så förklara gärna hur du tycker man gör de olika sakerna.

Banankaka320
0

Puss: En snabb puss på munnen eller kinden.

Kyss: En längre puss på munnen

Hångel: Många långa kyssar, med eller utan tunga

Oskyldig

CelsiusT
0

Puss: Munnen stängd och ofta ganska snabb

Kyss: Ofta lite längre, öppen mun, kanske även tunga.

Hångel: Många långa kyssar och ofta att man även tar på varandra (kramas/smeker m.m.).

Hur man definierar orden tycker jag även skiljer sig lite från situation till situation, det är inte helt spikat vad som är vad.

Medarbetare på westernridning.ifokus

hus-musen
0

Puss: En snabb beröring med läpparna, munnen stängd. Pussar kan man ge vänner, djur, ytliga bekanta (kindpussar)

Kyss: En mer intim puss med känsla, längre beröring med läpparna. Munnen stängd. Kyssar är för mig reserverade till de man är intima med, typ en partner eller liknande.

Hångel: En kyss med öppen mun där tungan är inblandad. Hånglar gör man enbart med folk man är intim med.

Qui dormit, non peccat

Karmatarerskanise
0

Håller med #2 i beskrivningen. Så ser jag också på det.

PogoPedagog
0

hmm, för mig är definitionen på kyss att tungen är med i leken. Hångel är lite vildare och även lite händer här och där.

Gur4m1
0

Puss kan för mig vara på kinden eller lite lätt och snabbt på munnen. En puss är förmig alltid oskyldi och något du kan ge din mor, bror, bästis eller en vän.

En kyss är på munnen men med lite mer särade läppar, kanske en hastig smening med tungan. Den är inte lika hastig som en puss, inte är den speciellt oskyldig heller!

Hångel är då man har varandas tungor och läppar över "hela ansiktet" och under en längre stund, gärna med händerna smekandes på något mer föbjudet ställe samtidigt. Flämtningar,s tönande och andetag med stort utbyte av saliv och tungbrottning- första anhalten innan det (förmodligen) går vidare till sex.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Chilli10
0

#6 Det tycker jag var bra beskrivningar Glad

[Wera]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Håller med #6 :)

[swiss]
0

Håller med #2.