Relationer iFokus

Relationer

Etikett: allmänt
Läst 1426 ggr
Lyan
0

Att avslöja något, bra eller dåligt?

Kass rubrik men kunde inte komma på bättre :-P

När jag och en annan pratade kom vi in på skillnad mellan avslöja och skvallra. För mig är avslöja något positivt medans skvallra är negativt, för denna personen var avslöja både och.

Svårt att förklara men för mig är det bra att avslöja något, att det man avslöjar är något som hållts dolt men som inte bör hållas dolt, medans skvallra är när man talar om (avslöjar :p) sådant som bör hållas dolt.

Förstår ni hur jag menar? Vad tycker ni?

bebbi
0

Jag håller med om att när man avslöjar något så handlar det om något som inte borde hållas dolt, eller något "förbjudet", och att skvallra är att berätta något man inte borde berätta, som borde hållas dolt. Om de olika är positiva eller negativa tycker jag är olika :)

Karmatarerskanise
0

Skvaller är ju oftast för att höja sig själv litet, snarlikt med skitsnack medans att avslöja någon brukar vara till fördel för en eller flera.

Gur4m1
0

Håller med. Skvaller eller "skitsnack" är ju negativa saker som man snackar bara "för att" gotta sig i andras problem eller för att de får skit.

MEN skvaller och skitsnack är besvisat i studier- i princip oundvikligt och en viktig del i att "sammanfoga" grupperingar. Tris för dem som hamnar utanför bara!

Att avslöja är något positivt för en person. Tex otrohet- stöld osv. Men äve där "tar man sida" i sitt handlande.

Personligen är jag emot tt lägga sig i andras otrohetsaffärer osv, såvida det inte är mina egna vänner som råkar illa ut. Jag skulle tex inte skvallra öfr min bästa väns kille om hon varit otrogen mot honom- även om jag skulel tycka att det är sjukt fel. Istället skulle jag göra mitt bästa att få henne att förstå att jag inte tycker det är okej, att hon borde berätta det eller göra något åt situationen- men jag är ju främst där, för henne, som vän och en stöttande axel.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com