"Kärlek" vid första ögonkastet? Jag vet inte..
Ni vet det där allra första ögonblicket man ser en kille och man fastnar direkt. Man vet ingenting om honom, men ändå vill man ha honom. Det känns som att man har känt honom hela livet även om man bara har pratat med honom en gång. Och när ni föreställer er eran framtid, så är det hans ansikte ni ser.
Har ni varit med om det? Eller är det bara jag som är så fruktansvärt löjlig?
Jag har absolut inte lätt för att falla för killar. Jag har bara varit kär en enda gång, och det började precis såhär. Dock slutade det i katastrof, även om det var underbart så länge det varade. Det har gått ett år nu, och jag saknar honom fortfarande. Det är fortfarande hans ansikte jag ser när jag tänker mig en framtid, även fast det är så över som det bara kan bli. Många killar har försökt få mig tycka om dem, men jag avvisar dem hela tiden.
Förutom för några dagar sen. Nu har allt förändrats. Han är nästan borta, och jag är så lättad över det. Men samtidigt rädd att det här ska sluta på exakt samma sätt som förra gången. Precis som om historien upprepas, som om jag gör om samma misstag igen.
Jag känner knappt honom, men jag kan inte sluta tänka på honom. Vad är det med mig?
Det är så mycket som styr över oss när vi blir "kära" ¨_^ Som du sa- din frsta förälskelse vid ett ögonkast blev ändå en katastrof. Sanningen är ju att du INTE kan känna en person vid ett första ögonkast. allt handlar om illusioner, kemi och attraktion :D Sedan styr slumpen och en del får det att fungera men många tar slut förr eller senare :P
Kärlek är allt om att våga chansa, för det är ju omöjligt att veta allt om någon så denna "känsla" som infinner sig är ju just för att man i början ska ha ett så stort intresse som möjligt för varandra. Det är då ni lär känna varandra och det är den tiden som kommer att vara relationens lim, en tid man tänker tillbaka på som otroligt lycklig och skön tid tillsammans :P
Så om du funit en ny grabb att älska och äntligen lyckats slå den gamla ur hågen- lev då här och nu och NJUT, för denna käsnla som är förälskelsen har man bara en viss tid, lite som att ta vara på sin barndom så bör man väen ta vara på nyförälskelsen, inte sitta och oroa sig för framtiden eller "tänk om det lbir som förra gången".
Beter sig killen märkligt, misstänkt på något sätt, ljugit för dig? Då är det ju såklart dags att dra öronen åt sig och fundera om man borde fortsätta. Fram tills dess- om allt är väl, njut bara njut.
Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com
När jag träffade min man så var det kärlek vid första ögonkastet.
Jösses, det slog gnistor
Så visst kan det gå bra också men som sagt det vet man ju inte. Man får följa sin magkänsla.
/Maria
Jag tror på kärlek vid första ögonkastet. Ibland fungerar det och ibland inte.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag är mer krass än så och skulle kalla det attraktion vid första ögonkastet. Enligt min defintion av kärlek så är det en känsla som inte kan komma förrän man känner varandra väl då kärlek, enligt mitt sätt att se det, bygger på djup tillit, förtroende och liknande värderingar bland annat.
Men självklart kan en stark känsla infinna sig vid första ögonkastet!
Jag tror inte på kärlek vid första ögonkastet.
Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! 
Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.
#4 Håller med.
Det är ju inte riktig kärlek som infinner sig utan det är ju mer ett uttryck.
Men en enorm förälskelse vid första ögonkastet kanske blir mer korrekt.
/Maria
Håller med #4!!! Kärlek är lite för "stort" att känna direkt för någon som man inte känner.
Just därför skrev jag kärlek inom "".. Just för att man inte kan kalla det kärlek. Men ah.. Får se vart det här leder.
Vi pratar varje dag, hela tiden. På morgonen innan han ska till jobbet smsar vi. Sen smsar han mig på rasten, lunchen osv. Och sen direkt när han slutar. Sen pratar vi oftast på msn hela kvällen, haha. Mina pengar på mobilen tog slut + gratis smsen, så han laddade på den helt utan att säga något till mig. Jag saknar honom hela dagarna, och hela nätterna när han har gått och lagt sig. Helt sjukt, jag vet.
#9 Men visst är det härligt ändå =)
Jag har som du avvisat så många killar, inte velat släppa dem in på livet alls. Men när jag träffade min sambo för första gången… jag bara visste att den här killen ska jag INTE jaga bort. Efter bara några få månader var det äkta kärlek =)
Det pågår en massa omedveten kommunikation. Har hört påstående som att det bara är 10% av kommunikationen som vi fattar medvetet. Vet inte alls vart den siffran kommer från eller om den är sann. Men saker som blick, kropsshållning, kropsspråk mm berättar mycketmycket mer än bara något om en persons kropp. Vi är ju faktiskt djur också, inte bara förnuftiga människor. så jag tycker inte alls det är konstigt att man kan uppleva det du beskriver. Har även jag varit med om.
#10 - Joo, det är jätte underbart. Samma kände jag med honom. Han har väl sidor som jag inte tycker så speciellt mycket om (vad behöver jag inte gå in på) men jag tycker om honom ändå 
#11 - Jo du har nog rätt. Men sen är det ju personligheten som gör att man stannar kvar.