Relationer iFokus

Relationer

Etikettleva-tillsammans
Läst 6752 ggr
Muszimba
0

Saknar närheten och ömheten...

Trots att jag vet att han älskar mig får jag inte den närhet eller ömhet som jag behöver…. Knappt en kram och puss på morgonen, min önskan om att få ligga med huvudet på armen när vi lagt oss är nekad, sexlusten är mer eller mindre noll från hans sida.

Känns som vi kör bekvämlighetsprincipen här nu sedan flera år tillbaka. Vi har varit ihop i 11 år nu i november och bott ihop i 10,5 år. Vi har haft våra upp&nedgångar men alltid kunnat få ihop det igen.

Nu är det 14 månader sedan jag gjorde min GBP=Gastric ByPass och har gått ner typ 25 kg och bara 1 tillfälle med sex på den tiden,9,5 år mellan de 2 sista gångerna….

Känns som att det börjar bli dax för en toyboy/loverboy om jag ska hålla mig kvar i förhållandet……allt för att hålla min egna självkänsla på topp.

Karmatarerskanise
0

Varför inte göra slut? Varför stanna om du inte trivs?
Toyboy för all del, men se då till att din partner är med på det.

Muszimba
0

Svårt att bryta efter 11 år, är glad att vi inte har barn iaf. Min partner är bara rädd att jag har en toyboy pga att jag inte får sex av honom och han vill inte testa om han har ngn sjukdom som gör att han inte kan/vill ha sex.

Karmatarerskanise
0

#2 Ja, lätt har jag aldrig sagt att det är. Men om du inte får närhet undrar jag vad det är osm gör att du stannar.

Det är väl därför du vill ha en toyboy, för sex?

Gur4m1
1

Att göra slut är alltid jobbigt, tillochmed när man är ihop med någon man vet inte förtjänar en :D så är det SVÅRT!! :D

1. Ni har inga barn- så det kan du inte gömma dig bakom

2. långt förhållande, men låter som att över 50% av den tiden har hans sexuella intresse för dig varit 0. Så det är ju inte ett "perfekt, felfritt, underbart 11 år långt förhållande" du har bakom ryggen.

3. Bekvämlghet är ett gissel, och det är vad som håller dig kvar.

Om du just gått ner en massa så borde väl detta vara ett ypperligt tillfälle att bryta sig loss och hitta en man som uppskattar dig! :)

Menar inte att bara en smal kvinna kan älskas, men om du gått ned så mycket måste du ju verkligen vara full med energi och livsglädje! En längtan att bli sedd och älskad? Uppskattad?

"Svårt att bryta efter 11 år, är glad att vi inte har barn iaf. Min partner är bara rädd att jag har en toyboy pga att jag inte får sex av honom och han vill inte testa om han har ngn sjukdom som gör att han inte kan/vill ha sex."

En toyboy har man bara för sexet- förklara det för honom. Du behöver sex- allt annat får du av sin man. Känslor, …ja…eh..visstja, du får ju inte ens närhet från honom just nu. allt ni har är ett skal av bekvämlighet. Ni ahr vuxit ihop och att sära er gör ont. Men tänk så skönt och bra det kan bli också!

Om din man inte vill ha sex eller ge närhet- men heller inte vill kolla uppeller lösa problemet som orsakar hans bristande lust till dig- så har han avsagt sig rätten till dig.

Att ordna en älskade som du är otrogen med är ju inget bra alternativ. Ordna så du får hans erkännande till att ha en älskare- eller lämna honom.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Sarah
0

Ja herregud, varför stanna? Kan inte se en enda anledning till att inte gå. Får man inte det man behöver i en relation så finns det alltid ngn annan som vill ge det till en, och allt annat man behöver.

hus-musen
0

Vänskapsförhållanden är inte att förneka, det är trygghet, vana och avslappning. Och fungerar alldeles utmärkt för en del människor, men bara så länge båda partnerna är överens! 
Du och din sambo är inte överens alls när det gäller närhet, och sex framför allt. Jag förstår att man kanske tappat lusten i perioder, men han får mig att undra om han inte är asexuell?
Privat fråga, men är han någonsin kåt?

Annars håller jag med övriga, situationen verkar ju inte vara hållbar, antingen behöver du ett öppet förhållande där du kan ha en toyboy eller vad som helst, eller så kanske ni ska göra slut och vara bara vänner istället.

Qui dormit, non peccat

Muszimba
0

#6 Tror han är kåt ibland men inte vågar erkänna för varken sig eller mig.

Sist vi hade sex, så "mjukade" jag upp honom i 2 timmar med sensuell beröring och han kunde fixa allt utom att komma.

hus-musen
0

#7 Kan ju ha blivit en psykisk låsning för honom så att han inte kan komma isåfall. Har ni provat någon form av parterapi? 
Säger han varför han inte kan komma/vill ha sex?

Qui dormit, non peccat

Muszimba
0

Hans gamla mening är: Du är för tjock så att jag kan inte få upp den. Detta var när jag vägde typ 90-101 kg, nu väger jag typ 74 kg 14 månader efter en GBP. Nu tror jag att det är slentrian från hans sida eller så har han ngn annan vid sidan av och inte vågar säga det trots att jag har påtalat att jag misstänker det, han har möjlighet till det när jag jobbar kvällar på jobbet och slutar 22.

Har dessutom sagt att jag vet att jag kan få någon annan som älskar mig för den jag är på insidan, inte utsidan. Om han då vill ha mig kvar så får han kämpa för att visa att jag betyder mer för honom än vad jag upplever i nuläget. Det ser han som ett hot från min sida trots att jag är ärlig och säger hur jag hade det innan vi träffades för 11 år sedan.

line84
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

#9 Usch, sa han så till dig? Rynkar på näsan Tror att ni båda två skulle må bäst av att gå skilda vägar..

Sarah
0

Skön kille… bra stöd och allt sånt man behöver i en relation. Dumpa och ge dig själv chansen att hitta en bra kille som gärna vill att du ligger på hans bröst på kvällen.

Muszimba
0

Dessutom så har jag börjat använda sexiga nattlinnen för att se vilken respons jag får…inte den minska flaggstång här inte från hans sida, utan den är liggande som nerblåst träd…

Karmatarerskanise
0

#9 Jag upprepar min fråga, vad är det du stannar för?

Gur4m1
0

Att nte kunna få upp dne för att du är överviktig är ingen orsak- jag är överviktig också men aldrig haft problem med att mina pojkvänner fått upp den med mig- för de har tyckt om _mig_. Ville han ha nån spejänta för att få upp den så undrar man ju varför han började vara med dig från början- eller stannat kvar. Nä, be honom reda ut sina problem eller vara ärlig med dig- om han har någon annan- eller lämna honom. För det där låter inte som en relation "värd att stanna för utan sex" :P

Behhandlar han dig bra annars? I övrigt? Har så svårt att tänka mig att en man som respekterar ch accepterar dig skulle säga sådär till sin kvinna :/ Gör fan ont i mig. en sak att man vill att ens partner ska gå ned iv ikt för att det är hälossamt, för man är orolig för dens hälsa- men sådär, uscha :/ Han lägger över sina problem att få upp den på dig- vad är hasn försvar nu när du gått ner? Inga. För problemet ligger hos honom.

Muszimba
1

Han bryr sig om mig, skäller på mig om jag inte tar mina dagliga tabletter, ger mig rygg&nackmassage rätt som det är och vill åka iväg på långa semesterresor på minst 2 veckor, senast i juli var vi på Mallis, ska till Thailand i vinter under 3 veckor då han vet att jag behöver få värme för lederna som kärvar hels kalla årstiderna.

Har svårt att kunna lämna då jag inte kommer att kunna få egen lght här i Sthlm och har ändå fast jobb.

Gur4m1
0

Min morsa hittade lägenhet i stlm- å hon bodde i Norrbotten :P så nog kan du fixa eget boende om du vill- men du vill inte. Du är bekväm ^_^

Du kör "men han slår mig iallafall inte". Menar…är massage och åka på resor på något sätt ett mått på en bra pojkvän- eller att han är omtänksam och skäller på dig när du inte tar din medicin…

I mina ögon är det som vilken bra kompis som helst, eller en fmailjemedlem. Men var är kärleken. Mys, gos, romantiska middag eller vad han nu gör när han/du vill göra något extra för varandra.

simpel omtänksamhet är inte att underskatta men det är också ågot man normalt får från vänner och bekanta. Vad gör ni för varandra som inte vänner gör…Vad gör er till ett kärlekspar. Längta du inte efter att bli uppskattad och älskad, att någon faktiskt får hissad flagg av dina sexiga underkläder?

Sex är inte allt, men du saknar ju närhet och sex och överväger att bedra din "älskade man", så för dig är sex viktigt.

Muszimba
0

Vissa dagar så är han svartsjuk på ingenting. Senast vi var iväg på en Cinderellakryssning, så vart han det då han trodde jag gått iväg med ngn då han var på toa trots att jag hade problem med rökmaskinen i nattklubben.

Gur4m1
0

Svartsjuka är i mina ögon inget tecken på kärlek, utan kontrollbehov och problem med självkänslan- men det är iallafall en början- han ska inte ta dig förgiven och någonstans i bakhuvudet msåte han ju vara medveten om att allt inte är okej mellan er om han är rädd att du drar iväg med någon annan :)

Men med tanke på hur ha sagt till dig + svartsjukan, är din man överviktig, eller missnöjd med sitt utseende på något sätt? Hans ointresse för sex kanske inte alls handlar om dig- utan om honom :) Ungefär som en tjej många gånger kan tappa sexlusten när hon ått upp i vikt- inte för att hon är tjock, utan för att självkänslan sjunker.

Sarah
0

Att ge massage då och då är väl det minsta man kan göra om man vet att ens partner har ont. Skäller för att du ska ta tabletter? Jag reagerar på ordet skäller. Han ska för fan stötta, inte skälla, dig efter en operation som jag har förstått på andra inte är lätt efteråt.

Alla har svårt att få lägenhet i stockholm, det hör till staden, men det går alltid att få andra hand eller utanför tullarna. Är man inte snobbig kan man få i förorterna enkelt. Att inte hitta egen lägenhet är ett dåligt skäl att stanna om man är olycklig.

Det du borde göra är att fundera på om du verkligen älskar honom. Kan du bli lycklig i er relation? Älskar han verkligen dig? Är ni bara med varandra för att det är bekvämt att dela hyran med ngn?

Fattar inte varför man ska slänga bort sitt liv på en partner som inte ger en vad man behöver. Man har en chans här på jorden och att inte jobba för att man själv, och andra, ska må bra under den tiden är för mig helt ofattbart. Du har nu slängt bort mer än en fjärdedel av ditt liv på en kille som säger att du är för tjock för att tända på… var det han som fick dig att göra op? Är det erat dåliga förhållande som fått dig att gå upp i vikt från början?

Man kan tycka att andra människor är vackra och känna attraktion, men tycker man inte att ens partner är ngt av det sexigaste som finns, ja då är det en dålig relation i mina ögon.

Muszimba
0

Han är inte överviktig, men missnöjd med sin mage som är "sladdrig" som den alltid varit pga operation när han var 4-5 år. Jag har alltid sagt att jag älskar hans mage.

Han har haft kontrollbehov innan om man jämför med i dagens läge, då kunde han ringa var 5:e minut även om jag var på jobbet.

Jag vet att det finns vissa killar i min närhet som gärna gissar flagg för mig, men vi kan inte pga kollegor och mkt skitsnack inom vårt yrke, dessutom får man inte jobba på samma arbetsplats och vara tillsammans enl cheferna(jobbar inom vården).

Sarah
0

Det viktigaste kanske inte ska vara om det finns andra killar som du kan vara med just nu. Det vikigaste är ju att reda ut det du har nu, lämna, gå vidare och SEN tillåta dig själv att träffa en ny man som respekterar och älskar dig. Att vara otrogen kommer inte göra din relation bra.

Muszimba
0

Jo, jag vet. Men hade gärna hellre haft kollegan i nuläget och han vet om min situation. Vi brukar skoja om vissa saker och kramas som kompisar, inget annat.

Gur4m1
0

:D som #19 säger så har man bara ett liv och det är ju bra att du gjort operationen tex- så du får chansen att göra mer i ditt liv- men vill du slösa fler år på denna man?

Konotrollbehovet han har kan mycket väl bero på bristande självkänsla. Han utnytjar dig, så ser jag på det. Ni utnytjar varandra i brist av annat. som du själv säer- du vet män på dittt jobb men avstår pga jobbpolicy ;)

Perosnligen anser jag att man inte ska vävnta med att lämna en partner tills man har hittat en ny! Så feg ska man inte vara!! :D Man lämnar och går vidare och kommer i ordning och sedan kanske man finner en ny kärlek eller älskare :)

Så låt inte enkla saker som boende och "kan inte fixa y pojkvän direkt" vara ett hinder för att lämna din man- om du inte är lycklig i er relation. ÄLSKAr man någon är det fortfarande inte en orsk att stanna- om man inte kan bli lycklig i relationen.

Sex är en drift hos de flesta människor, som att äta choklad eller njuta av solvärmen- skulle du avvara något annat som du älskar för att er relation ska fungera? Tex sluta titta på vackra saker…eller lyssna på fin musik? Knappast. så varför ska du ebhöva avstå från sex…eller åtminstonde närhet?  Ta honom i nackskinnetå förklara läget- var stark.

hus-musen
0

Jag lutar mer och mer åt att du borde lämna honom för din egen skull, det du beskriver är inte okej på en fläck i mina ögon. Kontrollbehov och överkompensering räcker inte för att ha ett förhållande, och som du säger så finns det ju andra i din närhet som faktiskt hissar flagg till dig!

Lägenhet i sthlm är inte lätt, men det går. Någon av dina vänner kanske kan hjälpa dig? Kontakter är alltid bra!

Qui dormit, non peccat

Gur4m1
0

Eftersomd u å din kille redan lever som vänner så kan du göra slut, betala din del av hyran och söka annat tills vidare. Eller tror du att han blir skogstokig och kastar ut dig och din prylar på gatan? :// Men aj, du kan ju söka ny bostad- sen när du får tag i en- "tack och hej, leverpastej!!" :)

Muszimba
0

Har försökt att göra första alternativet och vet att han hade kastat ut mig, prylarna och djuren, har små gnagare. Vet att jag har vänner som jag kan få slagga på soffan hos tills jag hittat eget, men det är så förbenat långt att åka och pendeltåg på vintern, NEJ tack tar nästan 2 timmar enkel väg.

Sarah
0

Du försöker hela tiden försvara honom och visa på saker som han gör mot dig som du tycker är fint. Men som andra säger är inte svartsjua och kontrollbehov fint. Inte en enda gång svarar du på vad du verkligen känner för honom. Ingen som läser dina ord ser en framtid som är lycklig för dig i relationen. Gör du det själv?

Gur4m1
0

^_^ Är från norrland så har svårt att sympatisera med "pendeltåg på vintern" när jag är van att behöva cykla 7 km till skolan. Hoho….börjar låta som min pappa; "När jag var liten….så dödade vi RENEN MED TÄNDERNA och åkte tills kolan EN MIL bort i 30 minusgrader med tre ungar på EN spark!!!". Menar bara att det fortfarande inte är en orsak. Du bor i sthlm- även om avstånden är längre än någonstans trots att allt är så nära :> Så kan du ju i hemlighet söka lägenhet- ndrahand eller w/e :) Någonstans som passar dig och dina djur. Är ju svårt å slagga på polares soffor om man har ett fullt släp med djur att ta hand om också- speciellt nu när det snart blir vinter.

Så gör det för din skull :) Jag vill inte uppmana någon jag inte känner att DUMPA en kille- men du verkar inte alls egentligen vilja vara i relationen- det är bara enklast för dig just nu- och för all framtid. Tänk alla andra möjligheter i livet som går dig förbi. Eller föreslå att ni ska flytta isär…ändå vara tillsammans. en sista lösning för att se om hans flaggstång får fart?

slentrian och att ta varandra för given är flaggdödaren nr1. Mångaär så snabba att de msåte bo ihop, måste dela säng måste dela sovrum, måste ditt å måste datt för att accepteras av andra.

Ibland kan det vara bra att inte bo ihop, att inte dela sovrum, att inte dela dittan å dattan :) Då läggs mer fokus på den romantiska och kärleksfulla delen av relationen och man lämnar "vardagen" hemma på ett annat sätt. Man går inte och nöter på varandra…:) Många tycker säkert att "men de ska man tålla, ÄKTA kärlek"..bla bla bla säger jag. Älskar man någon får man ibland ta andra vägar om man verkligen vill att det ska fungera. Saken är bara den att du försökt i flera år. 11 år tillsammans, 9 år utan sex…

Det är fan inte acceptabelt, vavrken att du ska behöva stå ut med det eller att han inte ens försöker lösa problemet. Antingne VILL han a dig eller så INTE. Vill han så ska han se till att fixa det där. Det är inge "ja men jag vill inte pressa honom så han mår sämre"- han har ju inte gjort ett skit på 9 år…. han har haft ett decennium på sig.

Ja, jag är upprörd å dina vägnar, likt så många andra. ;) Man måste våga för att få leva och du får välja mellan att vara bekväm eller att uppleva riktig kärlek där du faktskt får sex, värme, närhet och någon vill jobba för er relation.

hus-musen
0

Jo jag är från hälsingland och det är samma princip där, skaffa bil eller hitt på något. Å du har väl hört att riktiga män springer ikapp renar och bryter nacken på dem med bara händerna?? ^^
Men jag kan ärligt säga att det finns inte en chans i helskotta att jag frivilligt sätter mig på pendeln på vintern i sthlm. Det är ungefär lika kul och lättsamt som att skjuta sig själv i foten.

Men det måste ju finnas någon som bor bättre till? Ställ dig i bostadskö, ring privata värdar och hör dig för hos alla du känner. Vill man så går det förr eller senare. Dessutom om det bli akut, kolla med någon som har ett rum att hyra ut, kanske inte funkar i längden men en månad eller liknande kan man stå ut.

Qui dormit, non peccat

Sarah
0

Ja vill man så kan man, det sitter bara i ens attityd. Antingen vill man lösa sina problem och då gör man det, eller så vill man inte lösa problemen och så får man lida för det.

Gur4m1
0

Sen ville jag tillägga (äve om jag sagt det mesta redan) - GÖr honom svartsjuk, svartsjuk som satan! för han har faktiskt ALL anlending i världen att oroa sig för att du ska dra från honom så länge han inte bemödar sig att ens försök ge dig någon fysisk kärlek- gör honom inte trygg, låt honom inte ta dig för given. Skulle aldrig uppmuntra sådant beteende i ett normalt förhållande men din man uppskattar dig inte, han tar dig för given och han har mage att leka svartsjuk när det bara handlar om kontroll- och lathet- Vill han ha dig tjejen, stå på dig och börja ställ krav- eller lämna honom! :) Alltså på riktigt- inga hot eller så. Sex en gång på 9 år….jag tyckte det var hemskt en gång när jag läste om en man som väntat på sex från sin kvinna i 4 år… 9 år är en lång tid att vänta på någon…Det är fanimej 1/3 del av mitt liv, det är så svårt att greppa hur du står ut med detta då du längtar efter sex och närhet.

Mitralis
0

Jag har läst vad ni har skrivit och jag kan inte annat än hålla med om att du måste lämna denne man.
Du ska ha helt klart för dej att det inte kommer att bli någon ändring om inte du själv tar tag i det hela.
Vill du leva resten av livet så som du har det nu?

När det väl är gjort så kommer du att undra varför du inte gjorde slut för flera år sedan.

Muszimba
0

Vet precis hur jag kan göra honomsvartsjuk som f**n, bara att bära rätt kläder om vi ska gå ut tillsammans på nattklubb elr liknande. Han har inte sett mitt senaste inköp i kjolar och stringtrosor….:) Satan i gatan vad han hade sölat med saliv från hängande tunga.

9,5 år är 25-26% av mitt liv som sexlöst liv, med honom iaf. Resten gissar ni nog då jag menar med honom, "kan" ju ha gjort vissa saker med andra…..

Karmatarerskanise
0

#33 Och din pojkvän vet om att du varit med andra under ert förhållande?

Mitralis
0

Så din lösning är att göra så att han ständigt är svartsjuk?

Sarah
0

Det var väl en av de dummast lösningarna någonsin… otrohet ch medveten svartsjuka, du kan inte älska din kille om du gör så mot honom, att medvetet vilja göra ngn illa… skit i alla råd du har fått om att lämna honom, fortsätt ditt destruktiva förhållande som kommer att förstöra båda era liv. Lycka till.

Gur4m1
0

Svartjsukan menar jag mer som ett sätt att "trigga igång" tankarna på vad han har och kan förlora- Men din man verkar ju nådigt trög.

Sen förstår jag inte. "Satan i gatan vad han hade sölat med saliv från hängande tunga."- Vrför har ni inte sex då? klä uppdig så nu…?

Mannen verkar vara ett kontrollfreak med betoning på freak- för jag kan acceptera att en människa inte har en enorm eller ens existerande sexdrift men sättet han ändå håller kvar dig, förnedrar dig… ochh hur du stannar med denna man….

Övergår mitt förstånd. Om du sagt att du var lycklig och lad och jättenöjd med er relation- med eller utan sex- men det är ju så mycket mer än bara sexet som verkar galet mellan er två.

Salladshataren
0

TS: Vad schysst du är mot din partner. Eller har ni pratat om öppet förhållande? Obestämd Lämna istället för ligga rundor med andra!!!

Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?

Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

Sarah
0

#33 tror att du med det inlägget lyckades ändra sympatin från dig till ngt annat. Jag tycker inte längre synd om dig som lever i den typen av relation som du gör. Du verkar inte vilja lösa problemet på ett moget sätt.

Gur4m1
0

Ibland fastnar man i att man ser sig som ett offer- och har rätten att hämnas. Tex folk som är ihop- en är otrogen- istället för att göra slut så "hämnas" man. Eller om en man slår dig så lämnar du honom inte- du stannar kvar och tycker synd om dig själv och en dag slår du honom- men det gör inget, för han slog ju dig! :)

Dvs destruktivt förhållande där båda är bov och offer för att ni inte har modet att bra gå isär och finna lyckan på varsitt håll. Ni kanske tillochmed finner ett viss nöje i denna makabra situation.

Sätt ner foten- både för dig själv och din partner om vad du vill ha- får du det inte- ja då lämnar du honom eller sitter snällt och accepterar skiten. Om han inte vill så kommer han inte att förändras.

Du drar bara ner dig själv med att vara otrogen eller behöva hota och luras och bedra. Du sänker ju dig själv till den nivån att du blir en människa som gör sådant- är det inte då bättre att bara lämna honom och vara den person du VILL vara- älskad, omtyckt, uppskattad, en bra person, en snäll person, en person med bra värderingar, som respekterar sig själv och andra och kan bli respekterad tillbaka?

Istället drr ni ned varandra i ett mörkt, mörkt hål där du är olycklig och säekrligen även gör honom olycklig- precis somd u gör honom olycklig.

nu sårar ni bara varandra, och är du otrogen och rationaliserar det med att han förtjänar det- så är den du sårar i längden dig själv, tror jag. Då du inte verkar vara den som tror på otrohet egentligen utan vill leva i ett parförhållande. Men jag kan ju ha fel.

Muszimba
0

Jag skrev att jag "kan" ha gjort någon, men det har jag inte. Jag är ingen person som skulle vara otrogen utan att säga det i ett tidigt stadie om jag vore det!!!! Ärkigheten har alltid stått mig nära och jag vet att jag inte vill att han är otrogen utan att jag har vetskapen om det.

Gur4m1
0

Mmm då förstår jag. Du vet att ANDRA gärna skulle ha dig- men du stannar med honom. Och han vill "ha dig" men ändå inte…

"Trots att jag vet att han älskar mig får jag inte den närhet eller ömhet som jag behöver…."

JAg undrar, nu utifrån när man läst hela tråden om dynamiken mellan er- HUR kan du vara säker på att han älskar dig- när han inte verkar ge dig någon bekräftelse?

Vad är det som han gör som inte normala vänner gör för varandra? som gör att du känner dig speciellt.

Vad är det hang ör utanför ramen av det han vet att han måste göra för att hålla dig kvar-? För ni båda verkar otroligt bekväma med varandra. Bekväm är bra- man ska kunna lita på varandra osv. Men när bekvämligheten blir att man tar varandra för givet eller stannar hos sin partner fast kärleken sedan länge är över… Vad finns då kvar som gör att man vill stanna?

Rädslan för ensamhet (och besväret att flytta osv) är större än längtan till ett fungerande förhållande? så stanna då hos honom och sluta gnäll. Bara att acceptera- din man gillar inte dig. Om det inte känns okej, gör då slut. De tär så resten av människorna i världen gör. Acceptera det man inte kan förändra eller gå vidare.