När partnern tittar på porr
Sitter och pratar med en kompis som sitter vid sin pojkväns dator när hon råkade hitta en massa porr. (de bor inte ihop, båda bor i sina föräldrahem)
Hon är nu jätteledsen, känner sig otillräcklig osv.
Jag har lärt mig att framförallt killar/män kollar porr och sånt och jag tycker inte att det är något större fel i det. Visst, det kanske inte är så roligt att ens partner kollar porr, men det har ju oftast inte någonting med sin partner att göra.
Hur ställer ni er till det här med att man kollar porr när man har förhållanden?
// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se
Vill min kille kolla på porr får han väl göra det :). Det är inget som stör mig alls. Så länge han inte blir beroende av det och så länge det inte förstör vårat sexliv.
Det skulle inte göra mej nåt om min partner kollar porr på nätet eller på tv…(är singel…än)….Det kanske till och med kan vara en kick för sexlivet….
Jag ser heller inget fel i att kolla på porr oavsätt om det är en tjej eller kille som gör det.
Be din kompis att säga åt pojkvännen att de kan kolla ihop, hon kanske gillar det.
Sara
Själv tycker jag inte om porr och tycker att det är väldigt avtändande och ser inget nöje i det what so ever. Skulle inte alls ha något emot om det försvann helt, gärna för mig.
Då jag gärna skulle vilja se porren försvinna uppskattar jag inte om min pojkvän skulle titta på det, eftersom jag själv inte alls gillar det. Dock är det inget jag försöker kontrollera om han gör och eftersom vi bor tillsammans så gör han ju som han vill. Hemma hos mig blir det absolut inget sånt i alla fall, och jag tror faktiskt inte han tittar hemma själv heller. Det säger han att han inte gör i alla fall och inte gjort på några år. Han har mig och jag har honom, det är allt vi behöver.
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
Har förresten en vän vars pojkvän tittar mycket på porr, och hon blir jätteledsen. Iof borde hon inte bli så ledsen som hon blir, tycker jag, men jag absolut förstå hennes tankar och känslor. Kanske är det som din vän i #0?
Hon har dåligt självförtroende sen innan och har komplex för sig själv och sin kropp. Sen sätter sig hennes pojkvän och tittar på andra nakna tjejer, blir skitkåt utav dom och tänder verkligen på dom och deras kroppar (det är ju inte deras personlighet i alla fall!!!) och så sitter han och runkar till det.
Hur ofta blir han så kåt av att se sin flickvän? Han har aldrig blivit så kåt att han velat runka när han sett henne, men det blir han när han ser vissa andra tjejer. Klart hon blir ledsen. Det är väl klart att hon får ännu mer komplex när han uppenbart tänder väldigt mycket mer på väldigt många andra tjejer. Hon känner sig otillräcklig och hennes komplex blir värre och värre.
Jag skulle inte bry mig. Kan se själv också ju ;)
För min del så skulle jag inte bry mig.. E ju partnerns val.. Så länge det inte är på min dator så =)
Han får gärna kolla på porr, men jag vill inte att han ska hålla det hemligt. Jag kollar ju också så vi kan väl kolla tillsammans :P
/Christine

Jag skulle inte bry mig fall min kille kollade på porr.
Men jag skulle däremot bry mig fall det gick över styr, tex att han skulle behöva porren för att ha sex med mig, eller att han skulle vara tvungen att kolla porr hela tiden men annars nej skulle inte bry mig.
#9 Har en kompis vars kille är beroende av porr. Det är mindre kul!

10# Vad jobbigt det kan inte vara lätt för henne.
För det är ju skillnad på att vara beroende eller att bara kolla nån gång ibland, men han har inte sökt hjälp för det?eller har hon försökt prata vätt med honom?

Jag tittar på porr mer än vad johannes gör hehe. ibland vill man bara få det gjort liksom haha. och det är den bästa medicinen för huvudvärk. Jag har absolt inget emot porr. Det är en stor skillnad mellan sex med partnern och porr tycker jag.
Håller fullständigt med dig: Tina_A Tycker oxå det är så avtändande. Ser inte heller ngt nöje i det. Ni bor vi på varsit håll men i min dator få han inte titta på porr.

Jag tycker ju, i egenskap av flickvän, att jag ska kunna ha en öppen dialog med min pojkvän om sånt, och samma lika tillbaka. Att vissa människor, oavsett kön, gärna tittar på porr av olika slag är ju inget nytt, och (oftast) inte skadligt heller. Men om jag hade en partner som undanhöll sitt porrintresse för mig så skulle jag känna mig sårad på ett känslomässigt plan, eftersom jag anser att min partners sexintresse påverkar mitt sexintresse också. Att prata öppet om vad man tycker om och inte tycker om anser jag är A och O i en fungerande relation, både vad gäller sex och annat i livet. (Men jag är ju ingen expert, förstås.)
I de relationer jag har haft så har sex och porr inte varit hemligt, utan helt enkelt sånt som vi har pratat om och utbytt tankar kring. (Och skrattat gott åt emellanåt.) Man kanske inte alltid tycker likadant om porr, men att veta vad min partner går igång på är (för mig) en viktig byggsten i sexlivet. Och samma för honom, givetvis. Även om jag kanske inte tänker spela porrskådis i sängen så vill jag ju gärna veta vad min partner tycker om och varför han vill titta på viss porr. Hittills har jag i alla fall inte varit ihop med någon som har haft ett udda sexintresse, som typ bestialism eller pedofili eller liknande, så än så länge har jag aldrig behövt bli sårad av någon partners porrsurfande. Däremot har jag gett en pojkvän bannor en gång för att han porrsurfade utan mig… 
Sajtvärd för Medeltiden iFokus
Medarbetare på Galopp iFokus
www.stuteriprecious.se

Mest jag som tittar på porr numera
ibland vill man bara fixa det själv…snabbaste sättet…
#11 Hon har pratat med honom om det, men han har inte sökt hjälp ännu iaf.
Gillar verkligen inte porr har aldrigt gjort. Skulle inte gilla om min kille satt och kollade massa. Nu gör han inte det som tur är.
för min del är det helt okey så länge det inte är något brottsligt, som barnporr.

Haller verkligen med Tina_A.
Jag ar en av alla flickvanner som inte star ut med tanken pa porr. Jag tycker branchen ar hemsk, att "utnyttja" folk pa det sattet ar hemskt (aven om de gor de av fri vilja sa har de ju aldrig kontroll over hur deras filmer anvands) och att porr borde forbjudas. Men det ar inte darfor jag inte vill att min pojkvan tittar pa porr. Folk tycker att rokning, droger, att aka bil, skogskovling och massa andra saker ar lika hemska eller varre, men det ar bara en asikt och vi kan inte alla tycka samma saker, sa jag forstar val att det ar manga som tycker att porr ar helt ok.
Anledningen till att jag inte star ut med porr i ett forhallande ar precis som Tina_A sager; jag kanner mig helt enkelt otillracklig. Jag ar kort, har mycket kurvor och visar mig ogarna utan klader. Jag vet att jag inte ar ful, manga skulle nog till och med saga att jag ar ratt attraktiv, men jag kan inte lata bli att kanna mig som varldens fetaste gris om jag far reda pa att han kollat pa porr. Det gor mig ledsen, ibland till och med arg, och man kan ju tycka att jag borde skaffa mig en starkare sjalvbild, men jag ar vanligtvis en valdigt sjalvsaker person. Sa lange det inte handlar om porr.
Jag vet att han foredrar Kvinnor med former (dvs GIGANTISKA brost), men vad har jag att komma med i jamforelse med dem? De ar langa, har felfri hy, brost som skulle kunna kvava en blaval, munnar som kan puta och suga kuk samtidigt, sotade sexiga ogon och perfekt har. Sjalv sitter jag dar under tacket med korta stubbiga ben, dallrande lar och rumpa, ett par brost som visserligen fyller en D-kupa, men som har formen av ett par bananer, en mun som mer paminner om en konservburk och ett par osminkade ogon och risigt har.
Och jag blir ledsen om han hellre sitter och runkar till dessa perfekta Kvinnor, istallet for att ringa mig som bara bor 10 minuter bort, eller iaf runka till de kort jag sponsrat med pa mig. Eller varfor inte bara anvanda sin fantasi?
Porren holl faktiskt pa att doda varat forhallande ett tag nar det var som varst. Jag stod inte ut med att kanna mig som "reserven" som bara dog nar han ville ha riktigt sex, och han stod inte ut med att jag madde daligt hela tiden. Jag var val aldrig "reserven", men det blev ju sa att han kollade mer och mer pa porr ju samre jag tyckte om mig sjalv och darfor holl mig undan sex.
Men vi loste det hela genom att gora en pakt; om han slutade kolla pa porr sa skulle jag sluta roka. Och det har faktiskt fungerat jattebra! Sexlivet ar battre eftersom jag ar sakrare i mig sjalv och det ar mer varierat nu nar han anvander sin egna fantasi for att forbattra varat sexliv, istallet for att runka till andras fantasier pa internet. Vi mar bade battre av att jag slutade roka ocksa :P
// Amanda

jag har oxå lite svårt för porr, mycket för att jag har problem med självkänslan o komplex för mitt utseende. fast det har blivit bättre på sistone. tittade till och med på porr med en kk en gång. riktigt kul faktist ^^
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan
#20 Jag tror det är bra för alla osm inte klarar av att partnern kollar på porr, att göra det med partnern. Iaf prova det :) Det kan vara mer skojj än man tror ;)

jag kollar nog mer porr än maken min. Har inget alls emot porr och tänder han på då såå visst
dessutom är det rätt roande att kolla tillsammans.
Jag känner mig definitivt inte hotad eller ledsen ifall min pojkvän skulle titta på porr. Han gör det inte när jag bor med honom och vad han gör när jag inte är där har vi inte diskuterat. Så länge det inte är för mycket tycker jag det nästan är lindrigare än att han ska gå ut och fixa med bilen när jag vill ligga och mysa med honom.
Och det där med att få komplex för att porrskådisarna är så snygga… Haha! Har ni sett hur de ser ut?? Givetvis kan vissa se bra ut, men majoriteten känner jag mig absolut inte hotad av. Vad jag än anser om mitt eget utseende.
#21: Om man tycker porr är avtändade så tror jag man inte tycker det är speciellt roligt, vare sig killen är med eller inte. Om han då skulle bli tänd skulle ju inget hända eftersom jag själv skulle vara så avtänd att vi inte skulle ha sex på länge.
Och själv blir jag ännu mer avtänd av att han skulle tända på något som jag själv tycker är så avtändande. Så nej, då blir det inget alls istället.
#24 Jag menar dom som inte blir avtända.

eftersom att jag tycker att porr i stor utsträckning är kvinnorförnedrande så skulle jag inte uppskatta porrtittande.
Vanligt hederligt stör mig inte… mellan vuxna människor och utan perversiteter.
Normalt tittande utan mig är helt okej, men när det börjar gå överstyr och det kollas på porr+bilder jämt och tom flera ggr när jag sitter bredvid fast åt motsatt håll eller har sovit på hans arm så är det inte så kul längre. Jag vill inte ens se på något som min kille vill visa mig på sin dator längre för det är nästan alltid porrlänkar någonstans i datorn. Innan kunde jag själv kolla nån enstaka gång, men nu tycker jag mest att det är äckligt och avtändande och känner mig ibland värdelös själv även om jag vet att jag inte ska och innan aldrig trodde att jag skulle känna så.
Om man är öppen med det är det ok, då kan man ju kolla tillsammans.
Hade en pojkvän innan som jag kom på med att titta på porr. Vi hade riktigt dåligt sexliv och en dag var jag sjuk så jag åkte inte till jobbet. När jag kom hem var han väldigt stressad och hade gömt undan sin dator som då var helt full med porr. Det värsta var att det var riktigt äcklig porr. Jag mådde illa av att se det även om jag själv kunde kolla på porr innan. Mest irriterad var jag på att han gömde det för mig och sen inte kunde prata om våra problem i sexlivet.
Det tog väl ett halvår, sen tröttnade jag på att han endast fungerade med porr och tydligen inte med mig, så jag tog min väska och gick därifrån.
I början av vårt förhållande vet jag att min pojkvän kollade på porr, dock "dolde" han det för mig och jag blev väldigt ledsen den dagen sanningen kom upp till ytan..
Men det var två år sedan och nu är det nog jag som står för det mesta porrtittandet, haha. Har försökt kolla tillsammans men tyckte inte att det var bekvämt.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag har väldigt svårt för det. Jag tycker inte att det är helt okej om min pojkvän kollar på porr. Vi pratar inte direkt om det, men enligt honom kolla "alla killar mer eller mindre på porr" vilket jag tycker låter rätt sjukt. Helt ärligt förstår jag bara inte det..
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
Jag gillar inte porr särskilt mycket, men om min kille vill kolla så får han det, dock inte när vi har sex, och det förstår han också.
Vi kollar ibland tillsammans, men han kan sitta å kolla om jag håller på med annat, men tillåter det!
jag har 2 problem när det gäller porr, deras fejk stön och om det skulle gå överstyr. Annars ser jag inte några problem med det. Sen får man kanske en liten annan syn på porr efter Traci Lords bok. men jaa, har fortfarande inga större problem med det. Kollar sj ibland, men fixar inte fejk stönen spc länge :P
You know you're not the way you seem
You're not a puppet on a string
Maybe it's not too late
You could still feel the hand of fate
Just close your eyes and play the game <3
Alltås förstår om en del inte gillar porr- men inte hur man kan tycka "om jag inte gillar det så får inte min partner gilla det". Måste man gilla samma saker helt plötsligt för att man är tillsammans?
Jag är okej med porrtittndet så länge killen inte går å ljuger om det för då är det han somg ör det till något skamset och fult och då undrar man ju varför han håller på med det?
JAg har själv börjat titta på porr allt mer med åldern när man insett att mycket av porren idagg är mellan vuxna, normala människor- ofta mellan kärlekspar. "perversioner" vet jag inte ens vad det är- om en perons har en viss fetish som jag inte kna uppfylla irl så är det väl bra om partnern kan få utlopp för det via porren?
Däremot skulle jag aldrig acceptera pedofileri eller tex vvåldtäkts/mord-porr osv. Där skulle jag tycka att min kille msåte vara lite sjuk i huvudet. När jag var riktigt ung och kom påmin dåvarande kille med porr så kände jag mig värdelös som flickvän, misslyckad men även äcklad då jag såg porr enbart som något kvinnoförnedrande. IDag anser jag att porr (och onani) inte är samma sak som känslor, kärlek (och sex tillsammans). Och inte tycker jag att porr enbartär kvinnoförnedrande- men såklart det finns kvinnoförnedrande porr- för det komemr alltid att finnas sexfantasier där män vill uppleva just det. Men det finns "porr för alla smaker".
Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com
#36 Den porren jag hittade som jag tyckte var äcklig var typ fejkblondiner med lika fejkade bröst, så stora att det inte kan vara hälsosamt
Liksom… jättestora… Det var då bara bilder. Tyckte det var lite äckligt faktiskt, och så kände jag liksom att de var så långt från hur jag ser ut som det var möjligt. Nej usch det tyckte jag inte om. Men mest var det det att han ljög för mig, att han stannade hemma på morgonen och skyndade iväg mig till jobbet för att han skulle få några minuter där hemma för att titta på porr, och sen gömde datorn i garderoben under massa kläder… Min dator var trasig så jag hittade den och fick en fin överraskning
Vi hade inte haft sex på typ jättelänge, inte mitt val heller…

Känns dom den här frågan redan finns med här på iFokus?
Men men.
Har inget emot att min sambo tittar på porr. Jag gör det också ibland.
Då jag skulle känna att något var fel är om det skulle vara "konstig" porr som sex med djur etc
Förstår inte hur jag skulle känna mig otillräcklig. Det är ju ändå mig han har sex med. Jag som får han att njuta.
Jag känner mig inte hotad av porr.
Sen finns det också dålig porr och bra porr.
Skulle aldrig kunna förbjuda min partner att titta. Vad är det för ett förhållande där man förbjuder varandra saker. Men om jag inte hade gillat det så skulle jag prata om det och försöka få han att förstå min sida
Jag bryr mig inte.
Så länge jag får mitt så hehe :)
Så länge han inte tittar på live-filmer eller nakenbilder osv på tjejer han känner.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Tycker inte det är något att skämmas över, oavsett om man är kille eller tjej. Däremot kan jag bli ledsen om min sambo försöker dölja att han tittat på porr. Fast det gjorde han nog bara i början, och det för att han var generad. Men ändå. Det sårade mig mer än att han tittade, man vill ju att ens partner ska kunna vara öppen mot en.
Det är en etikfråga, tycker jag. Personligen har jag inget emot det. Är man inte överens om detta så tror jag att man kommer att få stora problem och verkligen bör överväga om man ska vara ett par eller inte.
Håller med #36 och #39.
Jag tycker att det är riktigt avtändande med porr så jag är glad att min sambo inte tittar på det.