Berätta något vi inte vet
Här tänkte jag vi kan ha en tråd där vi berättar något om oss själva som är lite annorlunda och som vi andra inte vet.
Tex någon börjar med kanske " Jag har flygit ett flygplan en gång". Så berättar någon annan nbågot om sig själv.

jag drömmer mardrömmar nästan varje natt
You can't spell Bitchy without Itchy
#1 Usch så hemskt!
Har tvångstankar. (dock ganska bra ;P)
Mvh Amanda
Är även medarbetare på Dokumentärer :)
#2 Det kan också vara jobbigt!
Jag har varit Aupair lite utanför London.
#3 Dom är mer att jag måste kolla att allt är avstängt innan jag går någonstans:)
Mvh Amanda
#4 Okey. Sånt är jobbigt för mig.
Visst är det jobbigt:S men jag brukar tänka lite possitivt att det minskar risken för olyckor som ex brand medans man är borta:P
Mvh Amanda
Jag skriver alltid i en bok på nätterna.
Jag blev invald den yngsta medlemmen av kommunalrådet när jag var nyss fyllda 18.
Det ryska språket är det sexigaste jag vet.
Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?
När jag gick i nionde klass gick jag en modevisning på skolan.
Jag höll skrikrekordet på min gymnasieskola i flera år (fortfarande?) med 132 dB.
Paulina
Jag har nästan fobi mot navlar och har drömt att magen öppnar sig där
Jag är fullkomligt normal 

Jag är bra på att valla höns och andra tamfåglar.
När jag har tråkigt så brukar jag gå in på blocket och kolla på djur. Hahaha.
Jag har myror som hobby (är nog ingen i min familj och ett fåtal vänner som vet om det-).
Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Jag har klappat vargar.
Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?
Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet
När jag var ung så vann Jag Norrbottens distriktmästerksap i bågskytte. Men det är ankse mer skryt än en sak att veta om mig ;> hoho…
Har en skumt bra förmåga att bedöma längdmått. T.ex. man kommer in i ett rum med fina takbjälkar och mannen min säger oj, dehär bjälkarna är ju minst 7 meter långa eller nåt. Då tittar jag 4 sekunder och säger njaaa. de är nog bara 6,80 meter. Sen mäter vi och då är det 6,8 meter. Eller om jag snickrar och behöver en brädbit som är 128 cm, då behöver jag inget måttband, jag kan gå in i verkstan o titta mig omkring bland brädorna om det finns nån som är 128 eller väldigt nära på. Håller alltså inte på o räknar eller vet hur bred min hand är eller hur långt det är till min armbåge eller såna saker, det är nån sorts intuition/erfarenhet så jag bara tittar och vet "149 cm"!.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag körde bil redan vid 14 års ålder.. Fast inte ute i trafiken dock. 
#18 cool superkraft! ^_^
Jag har hållt på med ormar, ödlor, fågelspindlar och andra kryp :)
// Michelle
Jag är riktigt rädd för spindlar och långbenflygare!
Jag har en udda fobi för hål i lakan. Jag vet inte hur många gånger jag sovit uppepå sängen i något hotellrum på grund av nåt pyttehål någonstans.
/Maria
Jag är helt osunt fixerad vid att klämma finnar! (har väldigt sällan finnar så mitt klämmande drabbar istället min man…).
#24 Haha låter som min sambo. Brukar kalla honom för finnhitler.. :P
Jag har aldrig åkt flygplan eller varit utomlands (men jag vill sjukt mycket åka utomlands och testa åka flygplan!)
-.::Mvh Evve::.- Medarbetare på Kanin.Ifokus
----------------------------------------------------
Hoppas på det bästa, var beredd på det värsta!
www.evveesbjornsson.blogg.se <--- Min blogg
Jag slutade äta hästkött när jag var elva år för att jag dyrkade hästar så mycket. Sedan dess har jag aldrig börjat äta det igen. ^^
Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor
#27 Har aldrig ätit hästkött själv, gjorde det en gång utan vetskap om att det var hästkött och då mådde jag dåligt efteråt. Idag kollar jag så att ingenting är hästkött, dock inte för att jag har hästar själv och älskar de utan jag bara gör det.
Annars skulle jag inte äta gris eller nöt heller, älskar de djuren med och har haft oxar förr (som vi dessutom slaktade på hösten för att ha kött på vintern)! =P
Kanin kan jag heller inte äta - känns fel helt enkelt liksom hästkött.
Jag har läst ryska och grekiska (förutom engelskan och franska)
Minnet är kort däremot
/Maria
#27 Brukade ni äta hästkött innan det då?
Det enda hästkött jag har ätit och äter är rökt sådan som man har som pålägg.
Jag är helt galen i stak mat! Äter saker som ingen tror på att jag kan äta bara sådär. Tål hemskt mycket hetta.
Jag har mycket god hand med "problemdjur".
#30 Bara som pålägg, ja. :) Fast jag slutade som sagt med det när jag blev helt besatt av hästar. ^^ Jag skulle kunna äta det nu om det inte var för att det har blivit ett tvång att inte bryta det. :/
Jag är förmodligen den enda (hittills) i Sverige som har fått bebisar på mina eremitkräftor! *skryter*
(fast de dog förstås, väntat men sorgligt. :S )
Mvh,
Moa
#32 Okey :)
Synd med bebisarna!
Jag är rädd för duschdraperier, tog nästan 3 år att vänja mig vid mitt egna. Det är dock bättre nu än det har varit.
Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.
När jag var runt 8-10 år ville jag bli slaktare när jag "blir stor", tyckte det var superkul när vi styckade nöt eller gris hemma och man fick vara med o stå o skära kött.
Från att ha IG i hälften av skolämnena i 8:an så gick jag till att ha minst G i alla ämnen i slutet av 9:an.
Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! 
Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.
Jag skulle vilja bo i London, älskar staden, folket och språket.

Jag har en sprillans ny Macbook Pro!
(Är annars hårt inbiten PC-användare)
Jag är livrädd för dockor xD
Kommer min lillasyster i närheten av mig med dockor så blir jag alldeles stel och svettig, ber hon mig ta en docka (kan faktiskt ta i de nu och vara i samma rum, vilket jag inte kunde förut) så måste jag ta armarma bakom ryggen och hålla de med en hand samtidigt som jag håller ett hårt grepp om dockans hår, andra handen håller jag ihop benen med.
Håller jag inet ihop benen så kommer dockan att sparka mig.
Håller jag inte ihop armarna kommer dockan att strypa/riva/nypa och slå mig.
Håller jag inte i håret så kommer dockan att vända bak huvudet och skrämma livet ur mig och sen kommer den bita mig.
Och jag kan inte lägga ner dockan, utan när jag ska "lägga" ner den så står jag 3m (minst 2m) ifrån där dockan ska "läggas" och sen tar jag i för glatta livet och kastar.
Hehe, ja..
Nu undrar ni säkert vad min lillasyster säger när jag gör så. Första gången (skedde utan att tänka mig för att hon såg, hon kunde bli otroligt ledsen eftersom att jag "gör illa" hennes docka!!) så stod hon bara och kollade chockat och frågade sen: Varför gjorde du så?
Och jag förklarade, sen stod hon och skrattade och sa att jag var knäpp, dockor lever ju inte!
Hon börjar bara skratta när jag gör så där, hon tycker jag är hel knäpp på det planet xD
#39 Hahahahaha jag kan se det framför mig 
Jag har gått på segelflygskurs! Fick en vecka finanisierad av en klubb jag var med i, men är ju svindyrt att ta certet så jag lade ner det, men det var kul!
/Christine
#39 Jag förstår dig!! Jag är också hysteriskt rädd för dockor.
Klart de kan bitas, rivas, sparkas och strypas - jag blir fullständigt livrädd om det står någon sådan där obehaglig, vidrig, läskig, ondskefull docka på någon byrå eller hylla eller något liknande - särskilt porslingsdockor. Uuuhh…
Jag har till och med ÄGT en sådan läskig docka en gång (farmors fel). Dockf*n blev instängd i en låda och instoppad i en skrubb, och därefter vågade jag knappt gå in där av rädsla för att hon skulle ha klättrat ur kartongen och låg och lurade i skuggorna, väntandes på att jag skulle komma in dit så att hon kunde hämnas på mig. Jag har till och med sprungit skrikandes ut därifrån för att jag har hört knäppande ljud därinne. Fy sjutton, jag vill inte tänka på sådant. 
Mvh,
Moa
Jag tycker fötter är äckliga!
…och jag tycker fötter är fascinerande. Är utbildad fotvårdare
Älskar blommor :-), brukar köpa småa växtbebisar i låga priser och tycker det e kul att se de växa upp, vårda dem och sen kommer det blommor! Eller ja räcker med att se vackra blommor ute som gör att jag ler.. :-)
#44 där ser man 
Tycker män med små händer och korta tunna fingrar är läskiga
#40 Haha, ja när jag tänker på det så tänker jag själv: Vad fjantig jag är! Lillasyster måste ju tro att jag är blåst eller något.
Men ja, ibland är verkligheten lite störd =D
#42 Ja men de är hemska! =O
Jag gillade dockor när jag var 1-2år men när jag sedan vid 3års ålder fick tag i en av mammas gamla dockor så förändrades allt.
Jag höll i dockan och lutade den bakåt, och dockf*n BLINKADE och sa MAMMA!!! Haha, nu i efterhand skrattar jag åt det men det har satt ett ärr i mig - ALLA dockor LEVER! Och ALLA är de ute efter att döda mig =O.
Den älskade lilla dockan (bläää) sitter idag längst upp på mammas hylla i TV-rummet i hennes lägenhet och stirrar ut mig för varje steg jag tar… F*nskapet vrider huvudet varje gång jag har ryggen emot och kollar mig och gör sig beredd att anfalla - fy fasiken alltså vad jag hatar den dockan! Och alla andra dockor för den delen xD
jag är rädd för clowner ;P
om man är på en cirkus och folk skrattar åt clownen blir min fobi nästan värre :S jag vet inte varför…de känns som om jag bara "fatta ni inte hur farlig han är" när dom skrattar, men jag försöker öva bort min fobi:P
www.strangegirlyouknow.blogspot.com
Ladymiss: Kanske fick du din rädsla för clown som liten eller annat? :-) Jag fick min som liten…via filmen som hette "Det". Skräck filmen… låter nog komiskt men blev ändå att jag känner obehag av clowner när jag ser dem. Även vet att de inte är som filmen… Får fortsätta träna med det att ta bort med.. :-)
#50 ja jag har haft den som liten… :P jag har också sett den filmen..haha! den var jättehemsk tyckte jag :O men lite komisk ändå med dom dåliga effekterna i filmen… hehe :P jag var med en kompis på ett evenemang en gång och det stod en clown och delade ut ballonger till alla barn, hon sa: "kolla inte dit!" och ryckte tag i mig, då vill jag ju såklart se och hon drog med mig och bara "det är för ditt eget bästa" haha xD självklart kollade jag och trodde ja nästan fick en hjärtattack xD
#39 håller med! Dockor är LÄSKIGA! Fick alltid porslinsdockor av min moster, men jag vågar inte kolla på dom! Dom fick ligga nere i källaren och varje gång jag skulle in dit så såg jag dom hemska dockorna och jag var snabbt ut därifrån igen! USCH! Tror rädslan kommer ifrån efter en skräckfilm där dockorna typ mördar folk eller hur den nu var. Tycker den filmen är hemsk och nu är alla dockor hemska, specielt porslinsdockor! Dom strirrar på en som om dom snart ska hoppa på en och mörda en!
Jag är rädd för tomtar så nu vet ni det.
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
Jag har svårt för stora kala rum utan fönster, typ skyddsrum där man kan känna sig instängd. Lider nog av någon sorts klaustrofobi säkert. Trånga rum gör mig inte så mycket om de har fönster, men däremot om rummet har kala vita väggar utan fönster får jag lätt panikattack om jag skulle bli instängd i ett sånt… Huvva!!! 
Jag blir attraherad av talanger 
Om någon är duktig på något så blir jag lite nyfiken 
Va lycklig och gör andra lyckliga<3

Har björnskräck :)
#56 du, det ar jag också! Gick i skogen uppe vid Jokkmokk en sommar, med två andra, äldre människor. Så såg vi spår efter björnen, den hade rivit och gnidit sig mot ett träd och man kunde rent känna doften av den, rätt färskt. JAG är inte rädd för något- kasta ormar, spindlar, skorpioner…daggmaskar på mig! Jag skrattar!
Men där frös jag instinktivt till is (Fick rejäl "Björnfrossa")och förstod plötsligt vad skräck är trots att man alltid fått höra hur man ska bete sig kring björnen. Jag vägrade gå längre in i skogen och efter det fick min mormor stå vid dörren och titta medan jag gick ut på utedasset. Ja drömde mardrömmar om att björnen kom och välte/knackade på utedasset- eller åt upp mig på vägen tillbaka till stugan. Vrgar, mårdar, älgar, rävar och vildsvin..ja tillochmed möss i sängen- hellre än en björn i samma skog som mig. Huvva!
Direkt jag ens misstänker att det är björn i farten där jag bor så håller jag mig inne, hjälper inte att skogen är vid en väg- det bryr sig inte björnarna om :D
Jag blir jättenervös när jag ska tävla i något. Sist jag skulle tävla hästhoppning tvingade jag min mamma att gå banan med mig 4 gånger :) Och jag kom ihåg den!
Jag är ful och fet men femjävlig på att göra smycken.
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
Allamej är en lögnare!
Det är sant att hon är en fantastiskt duktig smyckesskapare, men första påståendet är lögn - och det är lätt att bevisa. 
Värd på Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973
Jag har bara haft sex med två personer i hela mitt liv.
Jag har aldrig ätit kött.
#59 Min mamma har också klaustrofobi, jobbigt för henne att ex. åka flygplan, men värst är det i rum utan fönster, särskilt små rum. Ex. vårat badrum, då vill hon helst inte stänga dörren. (tur för henne att hon ofta är ensam hemma haha).
Jag har varit duktig på CS.
Jag har aldrig laddat ner musik, filmer eller serier eller liknande. inte för att jag tycker att det är fel eller att det är olagligt, men jag är sån filmnörd och älskar att ha filmerna ståendes i hyllan, och vad gäller musik så finns ju spotify numera men innan dess så köpte jag även mina skivor.
/Christine
Jag har aldrig trivits i de klasser jag hamnat i på skolan. (Trots att jag gått i 5 olika klasser på olika skolor) bara i en för flera år sedan, under ett år.
jag har varit i Brazilien å bada i amazonasfloden :D
Jag har badat i röda floden i norra Vietnam i mörker
. Det var 40 grader varmt, vi hade åkt hela dan och var helt slut och genomsvetta och ingen dusch fanns. Nästa dag när det blev ljust såg vi hur alla hus hade "toaletter" rakt ut i floden 
Jag har varit i mitten av Cheopspyramiden.
/Maria
#67 Örk :)
Jag är med i 10 000-meters klubben. ;)
Sara
#70 Jag har aldrig förstått det där, hur man får plats inne på de där dassen! Jag får backa in :P
# 71 Vi var båda smala (det är några år sedan) och kåta och då går det mesta med lite god vilja. ;) Det var ingen random kille dock utan han jag reste ihop med.
Sara
Mjo, men de toaletter jag varit på är ändå för små, även om jag mäter med den minsta tjej jag kan komma på (vuxen). Men förmodar att det har med den goda viljan att göra ;) Och kanske är det olika storlekar på olika flyg?
Men ja, det är det minsan inte alla som kan komma med :P
Jag hatar verkligen Bob Dylan. Allt från rösten, till gitarren och det där förbannade munspelet! Ååååh, jag blir nästan arg när folk envisas med att lyssna på hans skräp i min närvaro och hävdar att jag bara inte "förstår" honom då jag inte lyssnat ordentligt på texterna. Men vad gör texten för skillnad när resten låter som en katt som stryps?!
#74 Hahaha jag håller verkligen med!
#73 Haha, ja jag vet inte men vi lyckades. ;)
Sara

#70 jag med ;)
Jag har precis sett E-type ikväll på Villa Strömpis i Örebro. =) Det var att backa många år tillbaka när han körde sina största hits.
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.
Jag får sjukt ont i magen minst varje dag och måste ofta springa på toa efter att jag har ätit. Har inte fått någon diagnos.
Ibland kan jag sitta i skolmatsalen och få ont innan jag ens har hunnit börja äta, så får ligga med huvudet böjt på bordet och andas lugnt i typ 8 min.
Känns som hela tarmen vrider om sig i smärta, som ett gift.
Har haft de här problemen sedan 6 års åldern kanske?
Jag är sockerberoende. Godis och socker för mig är som cigaretter, fast jag har lättare för att hålla mig från att röka än från godis. Har jag inget godis hemma och butikerna är stängda, så ställer jag mig och bakar!

#79 låter som min kompis som är glutenintollerant…
Jag har aldrig blivit rädd för en skräckfilm, iaf inte på riktigt.. visst det e spännande, intressant och det händer mycket :) Men läskigt.. nja..
#81 Hua det hoppas jag inte… Sist jag testade mig fick jag svar "Extrem järnbrist" Hjälpte inte direkt mot magen…
det jag är mest rädd för är poliser…
Jag dammsuger min och sambons rum varje dag. Jag har fobi för smulor. Det värsta som finns är smulor i sängen.
Jag är rädd för åska.
#86 - Jag är också rädd för åska. Känner ingen annan som är det, alla bara tycker det är mysigt eller bryr sig inte.
/Christine
#87 Dom flesta verkar tycka det är mysigt. Jag känner några till som är rädda för åskan dock.
Efter att ha upplevt vad som kan hända vid åska osv så har jag svårt att förstå vad som är så mysigt med det :P
#88 Jag tycker åska är mysigt, när man är inomhus ;) vet inte varför egentligen, men gillar att höra regnet och mullret av någon anledning.
Jag har väldigt svårt att förlåta någon som sårat mig. Det är i princip omöjligt.
Har lätt för att börja gråta vilket är väldigt jobbigt och pinsamt (är ju snart 21)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
jag älskar att simma och bada, finns inget bättre. Men är livrädd för mörkt vatten ( kan knappt vara där jag bottnar) och djupt vatten efter en incident när jag var liten :P
You know you're not the way you seem
You're not a puppet on a string
Maybe it's not too late
You could still feel the hand of fate
Just close your eyes and play the game <3
Första året på gymnasiet hade vi miljötema på NKn och skulle skriva en uppsats om någonting som påverkade miljön negativt. Jag skrev en lång uppsats om köttindustrins miljöpåverkan. VG+ ;)
Samma här! Jag älskar vatten och att bada, men jag klarar inte av att vara där jag inte bottnar. Nu går det bra i bassänger men inte i sjöar eller hav.
Gjorde misstaget att åka badring efter båten för något år sedan. Det var jätteroligt sålänge jag åkte. Men när båten saktade ner och badringen började dyka neråt var det inte lika roligt längre…
Jag kan låta exakt som Pingu, Smegol, Linus på Linjen & Stitch.
#95 åh stitch :O
Maybe it's not too late
Jag har ett distansförhållande, men är osäker på om jag egentligen klarar det…

#90 Samma här…
#82 samma här tycker inte alls att dom är läskiga men intressanta oja.
Jag tycker att män i tyska soldatuniformer från andravärldskriget är döds heta
#99 jag får faktiskt hålla med dig ;P
Maybe it's not too late

Jag har en återkommande dröm om ett barn, en dotter som uppenbarligen är min. Känns jättewierd, men drömmen kommer åter och barnet är i olika åldrar varje gång senast var det ett spädbarn 
#100 ;P
jag älskar salt kan dricka salt blandat med vatten bara för att det är gott
Har överrörliga leder så kan få mina knäskålar och fötter att hoppa ur led om jag känner för det.
Och har jag tråkigt brukar jag sitta med foten så den hoppar ur led och tillbaka
#103 Låter inte bra, men coolt 
Vann allt som man kunde i högstadiet, nyhetskrysset, balens drottning, mimfestivalen, bästa elev- fick stipendium för att jag var bästa kamrat och för att jag pluggat upp alla ämnena på tre år :)
och jag gick byggprogrammet med inriktning Anläggning (markarbete)
Jag ska precis sätta igång med att läsa Harry Potter-serien för fjärde gången på raken. SÅ bra är de, att man kan läsa dem igen så fort man avslutat dem.
Mitt ex dumpade mig för att han inte kunde få upp den när vi skulle ha sex tillsammans första gången……
Jag har blivit jagad av en älgko i galopp ute i skogen en gång O.O
#108 Hahaha måste varit en syn 
Brottningsgrepet Trianglen funkar inte på mig
När jag var 13 och just läst de första två Harry Potter- böckerna så gick jag flera veckor och väntade på ett två år försenat antagningsbrev från Hogwarts, jag var helt säker på att den där ugglan skulle komma;)
Jag blir deprimerad då jag inte har ett djur att ta hand om.
#109 Pfffft, här sitter jag med traumer och men för livet, och du bara skrattar ;)
#113 Sorry 

jag är usel på att klippa hundar, och förstört min hunds frisyr minst 100 gånger 
Jag har en hemsk, hemsk fördom, ett djupt, djupt hat inom mig.
Jag verkligen hatar studenter, alltså festande högskolestudenter som tror att de får ett fripass att bete sig som fullkomliga, hänsynslösa idioter, inte bar de två veckorna under nollningen- utan varje "festdag" under året. 14åringar beter sig med bättre stil under sin första dängfylla än dessa förvuxna, grovt efterblivna bäbisar.
Det värsta är tanken på att de är "Vår samhälles framtid", är våra fratida läkare, politiker, förskolefröknar etc och säkert många gånger är skitsmarta innan de började hinka i sig allsköns alkohol. Då kommer min nästa grej; Jag är för att förbjuda alkohol! :> Iallafall på fester! Yep…I said it!! Tex hur komemr det sig att om man bor på studenboende så måste man acceptera ett städit festande och oväsen? Är det inte lika viktigt att det ska finnas ro för sömn och studier? Men nu bor jag inte på ett studentområde, bara alldeles för nära ett och då är ttityden tyvärr densamma…det är MITT fel som bor här. Precis som det är ditt fel att din trädgård blir invaderad av mördarsniglar, ungefär så.
Sen min superradikala åsikt: Körkort på att dricka alkohol!! :>
flr att servveras cider etc i baren (studentbarer speciellt) så måste man uppvisa ett utfärdat certifikat på att man inte är av den typ som blir en idiot av alkohol.
Nu vet alla detta, detta är min väl bevarade, djupa hemlighet. Jag skäms över att jag är så intolerant, men det är så jävla skönt!
Jag har clownfobi!
Drömde om en mördarclown i flera år när jag var mindre, jag vet inte varför. Hade inte sett "it" då och jag gillade circusar .. dock inte clownerna såklart, har sett den två gånger och fått jättemkt ångest >.<
En gång då jag låg i min säng och kollade ut genom fönstret så såg jag två "stjärnfall" efter varandra under två sekunder som korsade varandras väg. Blev jätte rädd och vågade inte kolla ut om nätterna på typ 2 år 
#116 och hur ska man få det där körkortet? :)
Jag älskar allt som har med grottor och gruvor att göra, samtidigt som jag är livrädd för dem!
Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.
Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!
# 116 Man får övningsdricka mkt. ;)
Sara
Min pappa har varit juniormästare i schack (i Sverige) och sedan jag och mina syskon var små har han försökt få oss "följa hans fotspår". Till hans stora besvikelse har ingen utav oss fyra delat hans intresse. Stackars farsgubben.

Jag är aningen impulsiv och fick en kväll ett ryck och började testa färgerna i alla provburkar vi hade hemma… det var väl fyra år sedan och konstverket sitter fortfarande kvar. Det är alltså på väggen…
Min pappa tillverkar vattenrutschbanor, så jag har hela mitt liv åkt med honom runt till olika vattenparker, campingar och simhallar och badat och teståkt!
Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!
dancehall; snacka om häftigt :P
#125 Haha, för mig är det så normalt eftersom jag växt upp med det dock! :D
Jag var snabbast på hinderbanan (av 5000 soldater)i lumpen!
Har precis fått pussar av en kille som jag dejtar sedan en kort tid tillbaka. =) Var riktigt mysigt. hehe
#128 Vad trevligt :)
#129: Känns lite ovant att dejta och träffa andra när man har haft 2 förhållanden på vardera 3,5 år hehe. Men ja mister man 1 står det 1000 åter. Eller vad säger man? =)
#130 Kan tänka mig att det är ovant, men det måste vara härligt på samma gång :P Och ja, talessättet stämmer bra!
Min katt och jag brukar leka kurragömma!
Jag springer iväg, gömmer mig och ropar sedan på honom. Han går runt och jamar samt letar runt i lägenheten. När han hittar mig så blir han glad och när jag reser mig så springer han iväg i all hast 
#132 Härligt haha :)
Jag har hoppat fallskärm från över 5000 meters höjd.
#134 Gue vad häftigt! Vill jag också göra 
#132 Verkligen härlig katt 
Jag hatar disktrasor, nått så fruktansvärt äckligt 

Jag är folkraceförare
Jag kan inte skillnaden mellan höger och vänster utantill och brukar säga att jag ska svänga höger och peka åt vänster när jag kör bil (jag kör dock alltid på rätt sida vägen)
. Väganvisningar brukar jag göra bara genom att peka, för att det inte ska bli fel…
Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv. - Søren Kierkegaard
Följ min vardag med djuren på bloggen.
#139 Inte jag heller!
Jag är beroende av att vara rädd. Har inte varit det på länge blir jag deprimerad.
#139 sådär är min man. Man får peka istället, annars är det 50% chans att det blir missförstånd 
#139 Under uppkörningen fick jag kommentaren "..ditt andra höger.." 
Paulina
Jag var sveriges näst tyngsta bebis år 92 (a) Vägde typ 5.5kg xD
Jag är världsmästare på att ljuga, tyvär. Jag vet inte vad som är sanning eller lögn längre.
#144 HAr du sökt hjälp för det?
#145- Nej, eller jag har inte riktigt insett att det är ett problem förrän nu. Enda sen jag varit liten har jag alltid ljugit istället för att tala sanning, antingen vita lögner eller helt sjuka lögner. Hittat på saker, ljugit och slingrat mig. Än idag.
Lögnerna handlar mest om skolan, kompisar osv.
#146 Okey. Jag föreslår att du söker hjälp för detta.
Det finns hjälp att få :)
#147- Tack, det visste jag faktiskt inte :) Det kanske räcker med att prata med skolkuratorn?
#148 Om det räcker vet jag inte, men kuratorn kan ju skicka dig vidare om det behövs :)
#144 Kallas mytomani
Sök på internet och sedan prata med någon
Jag är förlovad sen i söndags…
#151 Grattis! 
Tack:)
När jag kom landade på flygplatsen mötte han upp mig och friade *fniss*
Och det var fantastiskt att få somna i hans famn i vår alldeles egna lägenhet för första gången den kvällen!
#153 Grattis till er båda
/Maria
#151 Grattis :D
Jag är träningsberoende.
#139 Du är långt ifrån ensam. För mig är det konstiga att jag inte hade några problem med det alls när jag var yngre. Var först när jag började övningsköra med pappa som jag började bli osäker. Han brukade också säga ett håll och peka åt det andra och jag får väl rätt över hälften av gångerna men det blir fortfarande fel allt för ofta så numera pekar jag alltid åt det håll jag menar så blir det mindre missförstånd :P
Det värsta var när jag glömde bort vilken sida av vägen man ska köra på, som tur var satt jag inte i en bil just då. Kan bli förvirrad över det ibland men har aldrig kört på fel sida, det är bara när jag börjar tänka på det jag kan bli förvirrad (glömmer även bort vilken pedal som är vilken om jag inte har kört på ett tag), slutar jag fundera så sitter det ju där och jag kör felfritt.
Jag kan också glömma bort om jag är höger- eller vänsterhänt. Både i stil med "vilken hand skriver jag med?" och "jag skriver med den handen, är det höger eller vänster?".
Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.
På tal om höger och vänster (är också en sån människa som inte kan, bara helt enkelt inte kan lära sig höger och vänster) jag läste i en tidning.. jag tror det var motro, att det var onaturligt att lära sig höger och vänster och att man inte skulle skämmas för det, ääääven om det är enormt pinsamt när man sitter och kör (tex. på körskolan eller uppkörning) och läraren säger "sväng till höger" och man riktar in sig på vänster och placerar sig rätt för en vänstersvän, svänger vänster.. så tur är lyckades jag att inte göra bort mig på min uppkörning. Men till sak…
Att lära sig höger eller vänster har inget att göra med hur bra man hittar, eller att man är "korkad" eller något såndant. Det är helt enkelt onaturligt att läsa sig. Jag minns inte exakt hur det stod eller så, men det fick mig att inet känna mig fullt så dum iaf.
Brukar tänka, "vilken hand skriver jag med? aaahh.. det är höger, man skriver med höger!" Men då blir det svårt om man skriver med både höger och vänster så får ofta för mig att min vänster är höger och tvärt om.
Bara en liten parantes där :)
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
Så skönt att veta att jag inte är ensam om det! Det låter oftast så när man pratar med människor i verkligheten… Jag brukar dock alltid klara mig om jag tänker på "goddag-handen". 
En annan sak ni inte vet är att jag aldrig sitter stilla när jag pratar i telefonen. Brukar alltid gå runt, kan ibland sätta mig ner någonstans ett tag innan jag börjar vandra igen.
Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv. - Søren Kierkegaard
Följ min vardag med djuren på bloggen.
Nu ska jag berätta något som ingen vet… uhm. känns som en lätt uppgift då jag inte "känner" någon på detta forumet. Men okej… Jag håller på med kaninhoppning ;)
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!