Relationer iFokus

Relationer

Etikettpsykologi
Läst 1774 ggr
SaraCrash
0

Vad ska jag ta mig till?

Jag har mått dåligt i princip hela mitt liv.. jag behandlades dåligt av mina fröräldrar. Jag blev slagen, fick ingen mat ofta och dom klippte av strömmen till mitt rum. Jag klarade av skolan och gymnasiet hyffsat.. men fick inte låna datorn hemma till läxor osv och de gjorde att mina betyg sjönk lite..

Nu är det 3 år sen jag tog studenten och jag har tjatat på soc om egen lägenhet och de har jag fått nu! Så jag tänkte äntligen!! mitt dåliga mående försvinner nu. Men inte.. Jag har börjat träffa läkare och fått mediciner men jag känner att de hjälper inte och läkaren verkar inte tro på hur jag hade det hemma. Jag vet lixom inte vad jag ska göra? Jag har haft endel praktiker men inget har funkat då jag mår för dåligt.

Det värsta av allt är att ingen verkar förstå eller lyssna, jag har ingen direkt att prata med som kan ge mig råd och läkarna bara skriver ut mer och mer medicin och tror att det ska bli bra. Jag vill bli utredd och se om jag kan få någon diagnos, men läkaren tycker inte det behövs.

Jag vet bara inte vad jag ska göra längre!

Allamej
0

Hu är vad jag tänker när jag läser om din hemmasituation…

Att du mår dåligt nu  är ju inte så konstigt, Du har tagit dig från ett helvete och förväntas fungera normalt direkt… du måste hitta någon att prata med så att du får bearbeta allt som hänt. Kräv en samtalskontakt.

Ljus och värme till dig.

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Karmatarerskanise
0

Var har du din läkare? På vårdcentralen? Eller är det inom psykiatrin?

SaraCrash
0

Jag hade på vårdcentralen först, och sen blev förflyttad till en läkare inom spykiatrin.. Jag har haft den läkaren ca. 6 månader nu. Jag har sagt att jag vill ha någon psykolog eller någon att prata med, men han tycker inte att de behövs.

skotty
0

Det är inte han som ska avgöra det, det är du :s Om du vill prata med en psykolog så ska du få göra det!

Karmatarerskanise
0

#3 Mycket dåligt. Det är DU som bestämmer när du behöver prata med någon eller inte, inte din läkare.

Jag tycker du ska säga till i receptionen att du behöver prata med en psykolog eller kurator. Går inte det måste du byta ställe. Leta upp någon privat kanske som är med i det här så man får det för samma pris som genom kommunen/regionen.

[Pollyanas]
0

På sättet du har växt upp är inte rätt. Inte på något sätt. Någon borde ha hjälpt dig för längesedan. Jag har själv växt upp hos en allra bästa vän och hennes familj sedan jag var 12, fast placerad sedan 15. Är idag 24 och har fortfarande en del problem.

Ingen kan tala om för dig vad du behöver och inte. Det du MÅSTE göra är att du måste SJÄLV VILJA se positivt, att du har en framtid, om inte medicinering är ett måste för dig så råder jag dig att det hjälper inte. MEN allra viktigast; DU MÅSTE PRATA MED NÅGON SOM LYSSNAR!

Önskar dig all lycka!

Hoppas det ordnar sig :)

[acallfix]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Som andra också sagt är det inte upp till läkaren att avgöra om du behöver en psykolog/kurator eller liknande.
Det är upp till dig.

Ett råd är att ta kontakt med patientnämnden. De finns till för att ta emot klagomål på vården, hänvisa till rätt person och ge råd.
Det hade jag gjort, för vem som helst kan ju begripa att du behöver någon att prata med!!

Lycka till!!