Relationer iFokus

Relationer

Etikettleva-tillsammans
Läst 4877 ggr
Karmatarerskanise
0

Har du "gett tillbaka" någongång?

Ni som haft partners som varit otrogna, har ni gett tillbaka? Alltså varit otrogna tillbaka?

Om ni hamnar i en sådan sits någongång, kan ni då tänka er att ge tillbaka eller kommer ni bara göra slut?

[Vargnatt-]
0

Har haft partner som varit otrogen, men jag gav inte tillbaka utan det tog slut.
Skulle min nuvarande vara otrogen skulle jag inte heller ge tillbaka, och göra slut kan jag inte heller säga att jag skulle göra.

Aviendha
1

Har inte gett igen, och tror inte jag skulle göra det heller om det hände nu. Det skäl jag kan se för att just jag skulle vara otrogen tillbaka är självskadebeteende, men jag skulle göra slut istället.

Är jag inte värd mer så mister han mig, och då är han inte ens värd att ge igen på.

Som en bekant sade till sin kille efter hans otrohet när han kom och bad om förlåtelse och bad henne sluta hata honom "För att hata någon så måste man känna känslor för någon. För dig känner jag inget alls" Det tog mycket hårdare än en hämndotrohet hade gjort.

Musiken
1

Jag skulle inte hamnas. Da sjunker man ju bara lika lagt som den som var otrogen.

Liss
0

Har blivit otrogen mot och har aldrig ens haft tanken om att göra samma sak tillbaka. Hämnd är något lågt som man själv inte får något för. Då blir man precis lika lågt värderad som den som var otrogen från början. Har man dessutom sagt att man ska försöka igen och gå vidare får man ju stå för det själv också.

Jag vill aldrig någonsin göra en människa de, då jag vet precis hur ont de gör!

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Lenore
0

Jag har haft en otrogen partner men det skulle aldrig falla mig in att ge igen, då är man inte bättre än den andra.

freemark
0

Jag har såvitt jag vet inte haft en partner som varit otrogen mot mig men jag skulle aldrig vara otrogen tillbaka om det skulle hända. Det skulle bara göra en jobbig situation värre.

SaraC
0

Nej. Jag har varit sugen att göra det, men det går helt emot hur jag är som person så jag gjorde det aldrig.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Sarah
0

Hämnd är det sista som kommer upp i mitt huvud om jag blir sårad.

Karmatarerskanise
0

Har tänkt tanken, men aldrig gjort det. Är större än så!

Sedan tror jag inte det hade sårat den andra personen, eftersom den antagligen inte har speciellt mkt känslor för en!

JossanH
0

Nej aldrig!

Sajtvärd på Iller.ifokus

[jenkass]
0

är man otrogen finns det ingen äkta kärlek i förhållandet anser jag. jag har själv varit otrogen, blivit bedragen, gett tillbaka osv. Då trodde jag att jag älskade honom, men ett förhållande där man gör slut - blir ihop - gör slut är inget seriöst. Jag har vuxit såpass som människa och har nu hittat min själsfrände som jag aldrig skulle vara otrogen mot. Och skulle han vara otrogen mot mig så skulle jag nu aldrig nervärdera mig så igen. Jag har lärt mig att det skadar en väldigt hårt psykiskt att bli bedragen så därför har jag lovat mig själv att prata med sin partner först isf, att man t.ex. tycker förhållandet är dåligt. Sen håller jag med er att man sjunker väldigt lågt i både ens egna ögon, och andras. nu är jag en ny människa och ett levande bevis på att människor kan förändras, bara man vill!

Tina-A
0

Nej. Att ge igen tycker jag är dagisnivå och det hoppas jag att de flesta vuxna människor passerat :)

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

[mia-38]
0

Jag skulle bara göra slut. Hämnd är inget för mej. Leder ingen vart.

Karmatarerskanise
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Puttar upp en intressant diskussion.

[swiss]
0

Nej, skulle aldrig ge igen med samma sak, däremot skulle det med stor säkerhet vara slut.

Jetaime
0

Nej jag skulle inte gör det. Det skulle isåfall vara hans sätt att "ta i tu" med saker och ting på och inte mitt. Jag vet inte om jag skulle stannat med honom heller, det kan man inte riktigt svara på men jag skulle bli väldigt.. ledsen och antagligen inte kunna lita på honom igen.

Kalli
0

Nej, jag har inte gett igen och har inga planer på att göra det om situationen uppkommer. Jag skulle känna mig jävligt ledsen och sårad och min första tanke just då skulle inte vara att gå ut och ligga med någon.

Däremot är jag inte säker på att jag tycker att otrohet som hämnd är att sjunka lika långt som personen som först är otrogen. Otrohet för mig är att bryta ett förtroende, ett löfte mellan två personer i en relation och om ens partner redan brutit det förtroendet så skulle jag antagligen inte se den svikna partners otrohet som lika illa. Svårt att förstöra något någon redan krossat.

Wand
0

Min pojkvän har aldrig varit otrogen och jag vet att han inte kommer vara det heller, av många olika anledningar. 
Men OM han mot all förmodan skulle vara otrogen, så skulle jag absolut inte kunna lämna honom oavsett avsky och förlorad tillit. Och jag skulle heller aldrig kunna ha sex med någon annan, för jag vill ju inte vara lika ful som honom..

Så inget av det då, haha. Obestämd

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

Gur4m1
2

Har blivit bedragen men skulle inte ge tillbaka. Har bekanta som ser otrohet so ett typ av "frikort". Då den ena varit otrogen så har den andre, utan bryderier, varit otrogen och sedan har de i fyllan suttit och kastat dett ai ansiktet på varandra inför andras beskådan.

Som mång redan sagt så vill jag inte hämnas, sånt är bara löjlit, inte vill jag heller sjunka lika lågt som min partner om vi nu bestämt oss för att fortsätta efter otroheten kommit fram. Då vore ju "hämnd" eller "rättvisa" bara att skjuta fler hål på en redan skjunkande båt?

Detta är en av de där gångerna när benämningen "milimeterrättvisa" passar in…och inte bör utövas.

:>

För mig är "rättvisan" och "hämnden" bara ord för att dölja att man är lika mycket skit som sin otrogna partner.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

[FruStein]
0

För mig är hämndbegär det fulaste som finns så jag skulle aldrig "ge tillbaka" bara för sakens skull. Om min man var otrogen vet jag inte hur jag skulle reagera - det kan man nog inte förutse, tror jag.

Banankaka320
0

Nää men har haft lust för jag var så jävla arg. Men jag är glad att jag inte gjorde det :P

Lojs
1

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag gav inte tillbaka, jag gjorde slut. Jag har svårt att se mig stanna i ett förhållande efter något sådant. (Även om man aldrig ska säga aldrig)

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

[Mairah]
2

Jag skulle dra fortare äm kvickt. Attt hämnas leder ingen vart.