Relationer iFokus

Relationer

Etikett: allmänt
Läst 2294 ggr
skotty
0

Vad skulle du göra idag om du skulle dö imorgon?

Har precis kollat på filmen "A little bit of heaven" och under filmens gång funderade jag på vad jag skulle göra idag om jag skulle dö imorgon..

Först skulle jag höra av mig till alla som jag älskar och berätta det för dom. Krama om mina föräldrar, syskon, morbröder, mostrar, kusiner, kusinbarn, morfar.. Mina vänner. Och sen skulle jag ta mig 40 mil ner i landet och spendera resten av dagen med en viss speciell person.

Skulle vilja resa ner till Italien också och krama o pussa på min lillasyster där men det hade nog varit ganska omöjligt.

Vad skulle du göra? :)

ettlitetalias
0

Tja… jag vet inte.. Tror inte att jag skulle göra så mycket mer än att fixa iordning ett testamente och avskedsbrev. Känns som att vad man än gör så kommer det ändå aldrig att vara sådär "perfekt" som man vill att det ska vara. Alltid nåt man kunde ha gjort bättre eller nåt man missat.

Att åka och säga hejdå hade jag inte gjort. Fy för ledsamma avsked! Bättre att de inte vet, och skönare för mig att slippa se dem så ledsna (jag hoppas att de skulle bli ledsna iaf haha!). Kanske skulle jag bjuda ut pojkvännen på middag och se till så att vi hade en riktigt trevlig sista kväll ihop. Gärna med riktigt bra sex efteråt.

Maria
0

Döden har flåsat mig i nacken så jag mer eller mindre varit i den situationen.

#0 Rekommenderar dig att göra som du skriver i ditt första stycke för även om det är osannolikt så kan det faktist vara ens sista dag. Jag har lärt mig att verkligen tala om för alla hur mycket de betyder och visa det. Så att jag kan de med "gott samvete"Flört

Det räcker långt.

/Maria

isafisa
0

Jag hade nog bara ringt till dem närmaste och bara pratat och berättat hur mycket dom betyder för mig och hur underbara dom är, sen hade jag nog bara njutit av dagen med sambon och hunden och försökt att verkligen bara vara i nuet :)

pyromanen
0

Jag hade velat vara med min man och barn hela dagen. Kramas mycket och prata om sånt som är viktigt. Försöka ge så mycket kärlek som möjlgit till barnen att ta med sig vidare i livet.

Och så vill jag resa hem till Bornholm och hinna bada i havet en sista gång. Får bli raketflyg dit på 5 minuter högst, för dagen ska absolut inte tillbringas på resande fot!  Blir praktiskt att avsluta där också, för det är där jag ska begravas också, vid den kyrkan där mina förfäder också ligger.

Sarah
0

Timmarna innan med nära och kära, sen skulle jag ta den där galna galoppen på fälten med min problemhäst som jag inte riktigt vågar göra ännu. Ramlar jag av spelar det ingen roll.

Gur4m1
0

Jag hade tagit ett såntdär "mobillån" och skitit i att berätta att imorgon dör jag ;) Sedan hade jag bokat flygbiljetter så hela min fmailj och vänner i norr kan komma ner till mig i söder och äta god mat ochh umgås hela resterande av dagen och kvällen och sedan inänta döden i min älskades armar. mhm.

Eventuellt även åkt förbi kolmården och träffat vargar….awesome. Men känner att det skulle bli en jäkla massa ståhej och flängande för en dag. Me skönt, då dör man kanske i sömnen?

Gillar #5s idé med en halen galopp men jag vet inte var man får tag i en häst i detta grannskap. DET hade varit det optimala om jag inte vägrar att flyga flygplan atm :> Att åka upp till Norrland och ta en tur i urskogen med min gamla tös (häst som jag haft sedan jag var 16 år (jag är 30) och hon är ännu i livet). Det hade varit otroligt rofyllt. SEN skulle jag göra allt ovanstående men slippa att skjutsa ner alla till Södra Sverige :> Det viktigaär aillafall att få ta farväl och se alla, inte nödvändigt berätta det för dem, men för mig- att få se och röra vid dem en sista gång och ge dem en känsla av att jag inte dog utan att vissa saker blev sagda även om det alltid finns mer att säga.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

JustMySelf
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

#5 om du ramlar av, nej. men om hästen skadar sig? :P

Gur4m1
0

#7 torde ju inte heller spela roll, det so sker när man är död har man inte ont av. Hohoho..:>

JustMySelf
0

#8 haha, känslokall?

Mona22
0

Jag hade bara hållit på med mina hobbyn hela dagen. Hade tagit ett av flygplanen , packat in gubben och stuckit och fikat på åland, flygit förbi gotland för senare lunch och ev förbi skåne och hälsa på syskonen.detta utan att berätta att man skulle dö och sedan kommit hem. Hämtat Oldsen och cruisat runt resten av kvällen. Sedan hade dagen och livet varit fulländat. hade väl sparat någon timme för att sitta och mysa med katterna och gubben.

hus-musen
0

Ingen aning faktiskt. Ser ingen anledning att oroa folk i onödan så jag hade inte kontaktat någon. Däremot ordnat testamente osv. 
Gosat med mina djur och sagt hej då till dem.

Sen antar jag att skönaste sättet att dö är mitt i en orgasm så det blir nog fullt upp till dagen efter :)

Qui dormit, non peccat

Gur4m1
0

#9 när jag är död? Ja, absolut :D

Sarah
0

:) hästen skulle nog inte skada sig av en snabb galopp, men han kan explodera och jag har precis börjat våga galoppera honom, saknar långa galopper på åkrarna som jag brukade göra med min gamla häst. Men, skulle han skada sig skulle hans ägare döda mig ;) vilket inte spelar ngn roll då, haha, hon blev bjuden 250 000 för honom förra veckan av ngn som inte träffat honom och inte vet vad han har gått igenom. De bara tittade på stamtavlan.

Zofia89
0

Jag skulle först meddela alla nära å kära att jag älskar dom, sedan tagit en sista ridtur i skogen och galoppera på en stubbåker så fort de bara går… Sedan skulle jag ta flyget till oslo för att spendera sista tiden me en väldigt speciell person <3

Jetaime
0

Jag vet inte, skulle nog mest känna att resten av livet varit rätt onödigt så skulle jag dö imorgon finns det inget som jag kan göra på en dag för att liksom "leva". Så det skulle nog vara rätt kört.

Namiko
0

Jag skulle få panik över vem som skulle ta hand om mina djur och skulle spendera dagen med att hitta nya hem åt dom. Skulle troligen inte hinna med så mycket annat förutom att skriva ett avskedsbrev.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

[FruStein]
0

Tagit ledigt från jobbet, slappat i soffan med maken och katterna och bara ätit min favoritmat hela dagen.