Oralsex till kvinnor
Jag läste runt lite på internet igår, och ramlade över en blogg där det bland annat pratades om att killar/män födda på 90-talet och slutet av 80-talet (alltså närmare 90-talet), ogärna, sällan eller till och med aldrig(!) vill utföra oralsex på tjejer, och om de gör det så är det bara en kort stund.
Däremot var erfarenheterna att män födda på 70-talet och tidigt 80-tal gärna slickar sina Kvinnor.
Eftersom jag själv knappt har någon erfarenhet av killar i de yngre åldersklasserna tänkte jag att jag förstås måste fråga runt litegrann, haha. :P
Så alltså, killar/män, hur gamla är ni, och brukar ni ge era tjejer/kvinnor oralsex? Hur länge? Hur ofta? Tycker ni om det, eller gör ni det bara för tjejens/kvinnans skull?
Tjejer/kvinnor, vad är era erfarenheter av killar/män och hur ofta/gärna de ger er oralsex? Hur länge vill de "hålla på"? Tycker ni alls om att få oralsex? Skulle ni vilja vara tillsammans med någon som vägrade ge er oralsex, eller som knappt hinner börja innan han slutar?
Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

Jag har faktiskt aldrig träffat en kille som öppet säger att han inte gillar att ge oralsex, oavsett om det är folk i min ålder (80-talare) eller äldre. Yngre 90-talare vet jag inte faktiskt. Men har inte hört om detta "problem" tidigare.
Qui dormit, non peccat
Min kille är 21 och gillar att ge oralsex, långa stunder.
#1 Det är säkert inte särskilt vanligt att killar/män säger något sådant rakt ut, men det är nog inte heller så vanligt av Kvinnor att be om det rakt ut (om man nu inte har varit tillsammans länge och är trygga med varandra), om killen/mannen inte själv väljer att göra det.
Jag har inte heller hört om detta tidigare, eller ens tänkt på det (eftersom min erfarenhet av sådana killar/män inte är så stor), men jag nämnde det för sambon igår när jag läste om det. Han sa direkt att han hade hört tjejer säga saker som att "Det går inte att vara med yngre killar, för de vill aldrig slicka en". Jag är själv -89:a, men eftersom jag knappt har umgåtts med folk sedan jag var 16-17 år och hoppade av skolan så har jag missat allt sådant prat från när folk faktiskt började bli sexuellt aktiva på allvar.
Och jag har själv alltid dragits till äldre män, min sambo är -72:a. Den yngsta jag har varit med var lika gammal som jag, alltså -89, och där var det på sin höjd ned tio sekunder (om ens så länge) och upp igen, men eftersom jag inte har något att jämföra med så kan jag inte säga ifall han bara var dålig i sängen (enligt mina preferenser alltså) eller om det är vanligt bland de flesta i "min" generation.
#2 Trevligt att höra!
Det vore ju så tråkigt om det utvecklades till att bli ovanligt för unga tjejer/kvinnor (som är med unga killar/män) att uppleva oralsex, för att killarna inte vill eller vågar. :)
Mvh,
Moa
Min kille är 90:a och ger oralsex både gärna och länge. Inte mig emot :P
Mvh Maria - Medarbetare på Bullhundar iFokus.
Blogg om Chilli & Prince Weightpull-träning.
#4 Hihi, så bra. :D
Mvh,
Moa
Har aldrig varit med om att en killle ej gillat det, jag gillar det dock inte.
Är 93a har haft sex med 93or - 84or
Jag har endast varit med om en kille som inte ville ge oralsex (det var inte mycket annat han gillade heller, för den delen.) och jag har ändå bara erfarenhet av de som är födda mellan på 89- eller 90talet.
En kille gillade det inte, men gjorde det frivilligt ändå. Annars har jag aldrig stött på någon som slutat fort heller :)
Av dom som jag har varit med har de flesta varit födda 70-tidigt 80tal och ingen av dom har gillat att ge oralsex eller ens velat ställa upp på det. Min kille som jag har nu sen fyra år tillbaka är född 88 och han gillar det…. kanske är tvärtom? :P

dom killar jag stött på gör det. men hitills har ingen gjort det så bra så man fått se stjärnor :p
erfarenheter är sena 70-talister och mitten till slutet på 80-talister
Min kille är snart 17 (född 94) och han gillar att ge. Och det tycker jag om.
JAg har större förståels för killar som inte vill gegga runt där nere i kladdhålet, nej förlåt, snipan, än de som vill det. Och jag kan inte se hur vi förväntar oss att de gör det för att göra oss glada och inte är födda med någon naturlig dragning till att slicka mus… men så är jag varken man eller lesbisk. Men tjusningen med oralsex är väl just att man tillför njutning som blir ens egen njutning i förlängningen? Jag älskar iaf att ge min kille oralsex men det var absolut inget jag föddes med, snarare något som utvecklats under tidne man varit sexuellt aktiv… insett fördelar, nackdelar och fått referenser.
Har bara erfarenhet av män födda 84 som yngst och bak i tiden och där är det varierat. För egen del är osalsex på Kvinnor överskattat. Jag har pratat öppet om sex med många manliga bekanta och visst "älskar de att slicka f*tt*" men när de väl står där med handen på hjärtat så skulle de helst slippa- det är min erfarenhet. Sen verkar många tjejer ha problem att får orgasmer på andra sätt om de inte blir slickade så många män har mer eller midnre inget val. Undrar hur väl det kommit i jord hos många Kvinnor om mannen sa "nä jag msåte få komma i din mun, funkar inte annars. Oralsex or no sex!".
Är säkert sant om 90-talisterna men i mina ögon är det inte någon katastrof eller att de är lata, snarare att de gör precis som många Kvinnor gör idag- vägrar göra det de inte känner för! Våga vägra oralsex…om det inte är mysigt och kul alls. De kilalr vi dessutom talar om är ju så….himla unga. Känns som att forskningen inte kan bli riktigt rättvis. Tror många äldre Kvinnor är mer beägna att suga pick än yngre tjejer i 15-17 års åldern?
Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Min pojkvän är, liksom jag, född -90, och han älskar att göra det, gärna länge, och tycker snarare att det är tändande att göra det.
Jag har överlag bara positva erfarenheter vad gäller killar i den åldern och oralsex, i de tre förhållanden jag har haft (killar födda -87, -89 och -90) har killarna gärna gett oralsex, vet inte jag har haft "tur" eller om blogginlägget TS pratar om är missvisande :p Är nog individuellt vad man gillar och ogillar snarare än åldersbetingat.
Jag är 92a och älskar oralsex, både att ge och ta.
Ett ex ogillade att ge, men gjorde det ändå frivilligt. Ett annat brydde sig inte och en älskade det. (Har dock aldrig stött på en kille som igllar att få oralsex) -- Dessa tre killar var 92, 91 och 90or.
Har haft killar födda tiden 86-90 och alla har velat ge och verkar bli besvikna när jag sagt nej (jag har svårt för det så jag gillar det inte). Alla har velat få själva också (vilket jag med första killen inte gjorde, men andra killen bara ville och sedan efter det gjort men inte direkt gillat men tyckt varit helt okej).
Medarbetare på westernridning.ifokus
Det låter ju jättebra att ni överlag har andra erfarenheter än hon som har bloggen har upplevt. :)
#11 Njäe, den förståelsen har jag tyvärr inte. Men jag kan inte heller förstå tjejer som tycker att det är äckligt att suga killar.
Jag kan inte heller förstå hur du kan använda beskrivningar och ord som "gegga runt där nere kring kladdhålet" - allvarligt, använder du då meningar som "slafsa runt på kladdstaken" eller liknande om oralsex till killar? Varför beskriver du oralsex på ett så osmakligt sätt som möjligt?
Det är naturligtvis inte fel att ogilla att ge eller få oralsex, vare sig man är kille eller tjej. Att jag sedan inte kan förstå det är en annan sak, eftersom jag alltid har gillat att både ge och få (så länge man är bekväm med personen och att mottagaren förstås inte är ofräsch). Alla gillar och ogillar olika saker. Dock skulle jag aldrig vilja vara tillsammans med någon som inte uppskattar oralsex. För mig är det inte överskattat. Jag har heller aldrig hört att majoriteten av tjejer behöver det för att komma, jag själv har absolut inget behov av oralsex för att kunna få orgasm. Jag tycker bara väldigt mycket om det, och för mig är det viktigt.
Mvh,
Moa
Min pojkvän är född -91. Han ger mig sällan oralsex men har också sagt att han gärna gör det/inte har något emot det. Hmm…
…
Han har givit mig oralsex 2 gånger tror jag sedan vi blev tillsammans för 1 år och 5 månader sedan. Om man inte räknar med den välkänta ställningen 69:an som han mer än gärna ställer upp på, hahaha. 
Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?
#15 jag tycker inte att kuken eller kladdhålet ärspeciellt tilltalande något av dem men jag kan ärligt säga- tjejer är assexit om de inte hade haft en mus :P JAG ogillar musen enormt (utom min egen såklart). Kan totalt relatera till att vissa män inte vill mumsa på den- för ärligt är det stor skillnad på musen och kuken, en kuk behöver inte bli det minsta geggig- men u stör ju inte geggan alla. Men hört om tjejer som kräver att bli slickade men tex inte tvättar sig där nere eller rakar sig :P pga svampproblem osv. Jag kan tyvärr inte förstå hur en sådan tjej kan förvänta sig att få något där nere. Nu säger jag dock inte att en tjej måste vara rakad- bara att faktum ändå är att det lätt blir märkliga dofter och "klaffsigt" där nere, inte? för mig är oralsex på tjejer osmakligt. Så detär helt okej för mig att beskriva det osmakligt. Sa inte attmajoriteten ebhöer osalsex för att komma- men många (många är fortf inte en majoritet). Det är okej att du inte förstår migg för jag förstår ju inte människor som dig som anser att det är en mans plikt att slicka eller sticka.
Så länge alla parter är fräsha har jag inga problem med oralsex, upplever bara att män har det enklare på den fronten. Som jag sa, så är jag ju varken kille eller lesbisk så att jag finner oralsex på Kvinnor är väl ganska naturligt, men gör att jag kan fullkomligt relatera till de män so faktiskt inte känner för det annat än att "de måste" för att tillfredställa sin tjej. Som jag sa så tror jag att de unga män som idag är "lata" på det området kommer att utveckla sinnet för det med åren och om studier görs igen om 20 år så kommer domen att se annorlunda ut- angående 90-talets män. Det är vad jag tror.
JAg hatade oralsex från början, tanken att ha någons kön i sin mun var….*kräks* men idag gör jag det mer än gärna, på män. Njuter tillochmed. Så alla föds ju inte med "viljan att dyka ner", tror detär något som mycket väl kan utvecklas med tiden.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#15 Jag förstår inte hur man inte kan förstå att en del tycker att könsorgan är äckliga att ha i munnen. Det är trots allt från dom vi släpper ut kisset, och trots allt de som kan vara väldigt äckliga om man inte tvättat sig. De sitter dessutom nära analen. De har speciella lukter/dofter beroende på hur man väljer att se på det, även då de är rena.
En del klarar inte alls av lukten ens av ett rent könsorgan. En del kan inte förlika sig med tanken på att slicka eller stoppa in i munnen just eftersom det är ett könsorgan, de får kväljningar.
För mig är det ganska förståeligt att en del inte gillar det när man radar upp en del saker ;)
#17 Okej, för det första, vad är det för "gegga" du pratar om? Om du bara menar att det blir lite fuktigt/"kladdigt" så kan jag ju bara säga att även en mans kön definitivt blir "kladdig", även långt före utlösning. Picken luktar inte heller gott om den är otvättad, särskilt inte om den har kvar förhuden vilket de flesta killar faktiskt har. Det spelar alltså ingen roll om könet sitter på en kille eller tjej, man får tvätta sig. Jag vägrar oralsex om inte jag har fått duscha åtminstone några timmar innan, vilket min kille tycker är skittråkigt för "då smakar det ju inget", men är jag oduschad känner jag mig fruktansvärt obekväm med hela situationen och kan inte slappna av.
När jag har svamp vägrar jag också oralsex - när man har svamp kliar det så sjukt mycket, så vem sjutton vill bli slickad då.. :S Likaså om jag skulle få obalans, då skulle jag heller aldrig vilja bli slickad.
Självklart är det fel att kräva oralsex om man vägrar tvätta sig och liknande, men du inbillar dig alltså bara att det är Kvinnor som inte tvättar sig, aldrig män? Att inte vilja tvätta sig är nog väldigt individuellt och har ingenting med könstillhörighet att göra.
Jag tror att du läser in mer i det jag har skrivit än vad jag faktiskt har sagt. Var har jag sagt något om att det är en killes plikt att ge tjejer oralsex? Självklart inte. Tvärtom är nog rätt många tjejer ganska fega med att framföra sina önskningar, vi vill sällan ta plats eller vara i vägen. Tyvärr. Tvärtom ses det väl som betydligt mer självklart av både killar och tjejer att KILLEN ska få oralsex, inte tvärtom.
#18 Jag kan inte förstå det eftersom jag inte kan relatera till det, jag tycker ju inte likadant. ^^ Däremot skulle jag också tycka att det var äckligt om det var otvättat och ofräscht, likväl som att jag inte vill kyssa en som smakar päckel i munnen eller något liknande. Ett fräscht kön däremot finner jag inte äckligt överhuvudtaget, det luktar inte äckligt, det smakar inte äckligt och det ser inte äckligt ut. Tycker jag alltså. ;)
Mvh,
Moa

Har bara träffat en kille som inte gillade oralsex, varken att ge eller att få, men han gillade oxå bara missionären… skittrist kille.
#19 jag har varit med män så jag vet ur männens könsorgan fungerar jämte mitt eget och det blir inte på nära vägar lika…kladdigt :) Faktiskt. En dle älskar "äckelsmaken" (som jag refererar till äckligt) precis som vissa vill äta kiss och bajs eller vissa inte ens klarar av ett vältvättat kön. Jag talade fräsmt om de som inte tvättar sig- I heard about those. Yup.
Svmap menar jag i förebyggande syfte- tror inte många vill slicka eller bli slickade under en svampinfektion.
"men du inbillar dig alltså bara att det är Kvinnor som inte tvättar sig, aldrig män?" Var skrev jag det? JAg skriver 1. Jag är heterosexuell så tanken på en smutsig manslem i munnen är inte nära på lika avstötande som ett smutsig kvinokön- även om båda två för min del är motbjudande, men inte likvärdigt motbjudande- men det är ju _min_ höst perosnliga åsikt som är ganska ointressant dessutom.
Många män tvättar sig inte och vi Kvinnor är fria att vägra dem oralsex, har aldrig påstått annat. Jagpåstår att än kan göra exakt samma sak, kräva att kvinnan ska tvätta sitt kön och hålla det fräsht. Det är nog allt jag försökt framföra.
"Jag tror att du läser in mer i det jag har skrivit än vad jag faktiskt har sagt" right back at ya, eller så tog du det som att jag enbart rikta rmig till dig när jag skriver "kvinnor, vissa kinnor eller tjejer" ?
Sett Kvinnor i princip håna killar som inte vill/gillar oralsex-få eller ge. Så det finns nog folk för allt.
Jag tycker inte att ett rent kön är äckligt. Men jag skulle helt klart bli en kass lesbisk älskarinna. :/
#22 Humhum, jag vet faktiskt också hur mäns kropp fungerar. ;) Men hur kladdigt det blir är nog också väldigt individuellt. Jag har varit med män som "kladdar" betydligt mer än mig. :P Men inte mig emot, det är ingen nackdel i mina ögon.
Ja det förstås, när du skriver så. Jag kan gott tänka mig att heterosexuella män hellre tar en smutsig mus i munnen än ens en ren snopp, så.. :P
""Jag tror att du läser in mer i det jag har skrivit än vad jag faktiskt har sagt"(<- Min mening) right back at ya, eller så tog du det som att jag enbart rikta rmig till dig när jag skriver "kvinnor, vissa kinnor eller tjejer" ?"
Va? Det du svarade på nu var mitt svar till dig angående meningen
"Det är okej att du inte förstår migg för jag förstår ju inte människor som dig som anser att det är en mans plikt att slicka eller sticka."
Det jag menade var bara att jag inte fattar var jag har fått det att låta som att det är mäns plikt att slicka tjejer..? 
Mvh,
Moa

Bra att veta tills nästa gång jag blir singel då, det är yngre killar man ska satsa på… Jag har då bara varit med om killar som gillar det, synd för mig som tycker det är en astråkig variant av sex… (Jodå, orgasm får jag, det är tråkigt ändå.)
"If someone ever says "-You don't need more aquariums."
Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.
#24 Kan faktiskt hålla med lite om att det är tråkigt. Skönt kanske, men det är inte mycket närhet i det. Jag tycker om mys, kyssar och samhörighet samtidigt, lite svårt vid oralt…
Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

#25 Precis. Jag gillar heller inte att det bara är för mitt nöjes skull, som sagt, tråkigt… (Jag går mycket hellre ner på killen)
Medis på akvariefisk.
#26 Fast om killen också gillar det så är det ju inte bara för din skull - och vad är det för övrigt för fel med det?
Om du går ned på killen så är det ju i sådana fall för hans nöjes skull. Varför kan inte båda få en sådan stund var, då? :)
Mvh,
Moa

#27 Det är tråkigt helt enkelt, jag måste verkligen fokusera mig för att inte tankarna ska flyta iväg till annat. Och jag tycker det är på gränsen till avtändande med sex som går ut på att jag ska ha det skönt, även om killen gillar det med. Alla är vi olika. ;)
Det kan absolut bli en stund var, det är dock stunden när jag är nere på honom som jag tycker är 10 gånger trevligare än tvärtom.
Så om jag får tag på en karl som inte är särskilt sugen på att gå ner på mig så är jag enbart glad. ;) (Alltså tillbaka till ursprungsinlägget, jag får leta yngre karl till nästa gång. ;))
Medis på akvariefisk.
#28 Haha, nej man ska förstås inte nästan somna av tristess. Gillar man det inte så ska man förstås undvika det. ^^
Lycka till. 
Mvh,
Moa
#29 hum jag förhastad emig kankse just i det uttalande toch roade mig mest mer att rimma lite dramatiskt med "slicka eller sticka". Men jag står fast i det jag sagt i övrigt.
#30 Okej. 
Mvh,
Moa
Jag har inget emot att ge det, men det förutsätter ju att PH-värdet där nere inte är dåligt(det smakar verkligen skit annars)…
Det beror som sagt. Smakar det illa så gör det de:p
“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”
-Stephen Hawking
har bara legat med killar födda på 90-talet, och de flesta brukar vilja ge oralsex. jag gillar dock varken att ge eller få :)
Jag är 93:a och umgås bara med folk födda på 90-talet i princip.
Jag kan väl säga så här, alla killar jag känner är noga med hygienen "där nere", men det är väl många tjejer också? En tjej som är nyduschad och helst nyrakad brukar dom utan problem kunna slicka, sen hur länge dom gör det vet jag inte. Min kille slickar mig inte särskitl länge alls, men det spelar ingen roll för mig. Oralsex är ingen favorit hos mig.
Jag skulle kunna vara tsm med en kille som vägrar ge oralsex, men då får han räkna med att han inte får någon avsugning han heller.
Jag tycker dock att det känns fräschare att suga än att slicka, antagligen för att en tjejs underliv är mer "instängd" om man säger så, varmare och "våtare". Medan en killes är mer "lutfigare" och det är ju inte konstigt eftersom att den hänger fritt. - Detta förutsatt att man har en bra hygien. Dock är väl inte sperman/försatsen så underbar.