Får aldrig någon tid tillsammans.
Detta är nog mest som en skriva-av-sig-tråd men det vore väldigt bra med tips också! Jag har mått dåligt över det här ganska länge. jag och min pojkvän får nästan aldrig någon tid tillsammans. Han har massa grejs att göra hela tiden, även om han inte vill. Det är kören, skolan, hemarbeten och hur mycket som helst. Jag har mycket mer fritid. Sedan skolan började har vi bara sett varandra utanför skolan ungefär varannan helg. Det är jättejobbigt för jag vill verkligen träffa honom oftare och det vill han med. Vi har pratat om det här jättemycket men han verkar inte bry sig lika mycket som jag… Det händer liksom aldrig något. Senast vi sågs var i söndags… Innan dess var det två veckor innan det, för helgen innan behövde han plugga. Nu ska han bort på körturné i helgen och då kommer jag inte få träffa honom heller. Och på vardagar kan vi inte heller ses för då måste han plugga eller på kör- eller storbandsrep. Det här är jättejobbigt. Och vi kan inte göra något åt saken. Han vill inte ge upp någon av sina aktiviteter för han älskar dom jättemycket. Jag går runt och saknar honom konstant. Han säger att han saknar mig med, och det vet jag att han gör, men han verkar inte ta det lika allvarligt som jag gör. Jag mår jättedåligt över detta och skulle vilja ha tips på hur man kanske kan lösa det här, eller åtminstone på om hur jag kan må mindre dåligt över det…
Hej!
Tänkte bara säga att jag har inte träffat min pojkvän på 4 månader, och innan dess var det 2 månader.
Det vore rena rama drömscenariot för mig att få träffa min pojkvän varannan vecka.
Om din pojkvän har fullt upp så finns det ju faktiskt inte mycket mer att göra än att låta det vara som det är tills hans olika aktiviteter lugnat ner sig. Jag slår vad om att han också saknar dig, men man kan ju inte heller kräva av honom att han ska ge upp sina intressen för att kunna umgås mer med dig.
Ni får ju i alla fall ses ibland, och det kommer ju inte vara såhär förevigt.
Ha tålamod och vänta! Om inte annat så får ni väl fixa som så att du får följa med då han ska bort på dessa saker så kan ni spendera tid tillsammans före och efter.
Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?
Jag kräver inte att han ska ge upp något av det, jag mår bara riktigt dåligt utav det…
Skolan och läxor är ju något som är ett måste. För er båda antar jag.
Sedan olika aktiviteter som kören eller annat han frivilligt är med på kan han ju dra ner på om han vill prioritera att få mer tid med dig. Men han verkar inte vilja ändra på något även om ni båda vill träffas oftare.
Ja, då vet jag inte vad du kan göra. Det är bara han som kan ändra på det.
Jag förstår att du mår dåligt då du ser fram emot att ses och han istället åker iväg på annat
Hmm jag tycker att vill din pojkvän umgås mer, får han lov att ta sig tid! Det gäller att prioritera lite… Sena kvällar? Sova ihop och sen gå till skola/jobb, om ni bor nära varandra. Jag och min pojkvän ses varje dag, men inte för än på kvällen, då hinner vi bara mysa och se film, kanske duscha ihop innan vi sover. Sen går jag i skola och han jobbar, efter det pluggar jag, är med kompisar, mina djur och han är i verkstaden och kompisar, bara att sova ihop gör mycket tycker jag. På helger är vi väl med varandra mer dock (en heldag hemma hos honom ex.) :) Men det jag menar är att vi hinner vara med varandra på vardagar trots studier, jobb och intressen (genom att ses några timmar innan vi lägger oss).
Han kan väl inte plugga och gå i kör till klockan 21.00 varje dag!? Helger kan man ju vara vaken ännu längre. :) Han får kanske skippa kören en dag? Eller ta ledigt ifrån plugg.
Min kille är jämt i verkstaden, det är hans livs största intresse, han har hållt på med det sedan barns ben, det är ingenting jag tar ifrån honom såklart, men ibland kan jag säga till han att "just ikväll" eller "den här helgen" kan vi väl vara lite extra med varandra, ex. gå in tidigare och hyra en film, åka på en marknad eller laga mat/baka, och då brukar han kunna lägga verkstaden åt sidan. :)
Kören tar 5 timmar från honom varje vecka, så det är rätt mycket. Han är väldigt stressad och tar ut sig jättemycket under dagarna vilket gör honom jättetrött när han kommer hem. :/

Hur gamla är ni? Flytta ihop? Även om man har mycket då så får man en stund tillsammans nästan varje dag.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Bor ni i samma stad förstår jag inte hur ni kan träffas så sällan. Vill man träffas hinner man träffas mellan eller efter aktiviteterna, om så bara för en halvtimme.
Och varför kan du inte vara hos honom när han pluggar? Man behöver inte störa, men man har ändå en typ av närhet och kan mysa i pauserna.
Att man är trött ska ju inte vara en orsak till att inte träffa sin partner heller. Då kan man ligga och mysa i soffan eller sängen och bara ta det lungt, eller bara sova tillsammans ger ju närheten som man behöver.
Enligt mig låter det hela konstigt. I mina förhållanden har vi varit upptagna, men tid för varandra är viktigast och hittas alltid om man jobbar för sitt förhållande. Tycker det låter som din pojkvän bortprioriterar dig.
#7 Håller med! 
Jag är med i min killes verkstad även om han är upptagen mest hela tiden när han är där, men då blir det iaf. lite småprat, skratt, pussar och blickar ändå, och det är bättre än att inte ses tycker jag.

#7 det har du rätt i. Få saker är så fina som att vara i samma rum men göra egna saker :) ett leende, en klapp etc, räcker långt.
Jag kna iofs relatera till killen som vill ha tid för sig själv- då han verkar ha mycke plugg och andra intressen som han tar väldigt seriöst på. Då tid med partnern ska vara viktig- så är även "egen tid". Att säga att han ska dra ner på körandet som någon sa är ju inget bra tips alls- då hahn verkar köra väldigt hårt på det med 5 timmar i veckan?
"men kärleken är ju allt!!" Nej… :) Mår du dåligt och han inte kan ge upp mer av sin tid så får du stå ut eller kanske göra slut?:(
Risken är kanske att han gör slut iomed att det blir jobbigt med kraven (och känslan av att inte kunna göra dig nöjd och glad- vilket är en otroligt jobbig känsla!). Ni har uppenbart olika bilder av hur mycke tid man ska behöva ge sin partner. Men tips som andra sagt som kan ge dig mer tid med honom är tex att bo ihop. Det viktiga om man ska plugga och närvara är att verkligen kunna fokusera på att plugga- att inte störa och sådant :) Det var enligt mig ett bra tips men jag förstår om han inte tycker det. Hur lätt är det att fokusera på läxor när ens tjej sitter i sängen och läser/ser något på tvn?:D Kräver nog rätt stor självdisciplin ^_^
Sen om han är så slut på kvällarna- så är nog avslutningne på dagen + en god sömn jätteviktigt- vilket kan störas av att man har en partner där just då :) Just saying.
Jag önskar dig lycka till och att du finner styrkan att inte må så dåligt utan istället se det som något positivt att ni inte kan ses varje dag eller oftare. Jag tror att sådant håller mer liv i många relationer och gör att man verkligen tar vara på tiden tillsammans. Sen är det ju så mysigt att längta och tråna :)
Hoppas detlöser sig bra för er.
Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com
#10 Visst ska man få ha sin egentid, men att bara ha egentid är ju knappast att föredra i ett förhållande där man ju är två ;)
Jag och han har pratat om det här flera gånger och så, han är verkligen jättmysig när vi träffas. De helgerna vi har tillsammans är guld värda tycker han. Jag skulle inte kunna göra slut med honom. Jag älskar honom för mycket och han älskar mig, det vore bara väldigt onödigt. Vi kan inte flytta ihop för vi är bara 17. ;) Han tycker dessutom att det är påfrestande att träffas för ofta, även om han tycker att vi borde ses mera nu. Jag har funderat en del och kommit fram till att även om det är jobbigt att vänta så finns han ändå där, och längtar efter mig.
#12 Ja valet är ju ditt :)Känner du att det är värt det och du tror att han älskar dig och bara prioriterar annorlunda än du, så go for it.
Jag undrar dock hur man kan tycka det är påfrestande att träffas lite oftare än vad ni gör.. Kommer ni kunna flytta ihop i framtiden? Det om något lär ju isåfall vara påfrestande. Tror du han kommer förändras?
Han tycker inte att det vore påfrestande att träffas oftare än vi gör, men FÖR ofta. Jag vill flytta ihop med honom i framtiden. Vi har inte pratat om det.Jag vill ju ha honom kvar, det är bara på senaste tiden det har varit såhär.
Okey. Jag undrar bara vad som är för ofta.
Det viktigaste är att ni pratar om det, även om hur kan ser på framtiden, så du inte väntar på något som kanske inte kommer.
Eftersom de bara är 17 och inte bor ihop och går skola, har intressen (ja intressen är viktiga) och allt som gör det jobbigt att vara 17 år (en ganska förvirrande tid om jag mins rätt-vuxen men ändå inte) så förstår jag hans inställning till att det är påfrestande om man ses för mycket (tiden och energin måste ju tas någonstans ifrån och man vill ju vara "sitt bästa game " när man väl ses).
Ja man är två i ett förhållande men folk har ändå olika preferenser och krav för att vara "nöjda". Jag kan träffa min kille varje dag om jag vill men det vill jag inte. Ingen kan komma och trycka upp nån "Älskar du honom verkligen dåååå..när man är kääär ska man ju ditt å datt å tjohalia" :). En kärleksrelation är vad de inblandade gör den till utifrån hur de vill ha det och ibland vill/behöver man ha olika saker.
Det är bra att Ts kan finna sig i det och känna att han uppskattar tiden de har tillsammans. Känns onödigt att ifrågasätta någons känslor för en person för en sak som: att man inte kan ses så ofta som man vill, då man ändå ses så gott som varje vecka. De är 17 år, framtiden lär förändras och då de kan bo ihop så får de ju mer tid ihop helt naturligt :D
Vill inte vara sån men kärlek och kraven som kärlek ofta ställs i ung ålder är ofta distraherande och uttröttande. Jag tycker att det är emotionell utpressning om en tjej/kille säger "Du vill inte ses oftare, det måste betyda att du inte älskar mig lika mycket som jag älskar dig" för det måste inte vara så det ligger till. Man ska visa att man gillar vavrandra men inte behöva _besvisa_ det hela tiden. Sen kan kärleksrelationen inte alltid ha främsta prioritet - övriga livet ska ju fungera också :D Tex vissa klarar av pendla- andra inte, vissaklarar distansrelationer, andra inte.
Salish, ha tålamod och jag är glad att du finner ro i att ni har det bra då ni ses och kan nöja dig med det för stunden. Ju äldre ni blir desto mer tid ihop tror jag att ni kommer att få tillsammans!
Lycka till.
När jag var yngre var kärleken så himla stark och omvälvande att jag inte kan förstå den här situationen. Likaså att jag aldrig hade några vänner som inte hade tid för kärleken, inte i den åldern. Det är därför jag undrar som jag gör.
Självklart har alla olika krav. Det har jag inte sagt något om.
Jag skriver bara utifrån mina erfarenheter och ställer frågor efter det.
Och jag känner inte alls igen några krav som kärleken ställer då man är ung. Det är nu när jag är äldre kraven har kommit.
Och jag anser att man har MINDRE tid som vuxen med arbete och intressen än vad man har som ung med skolan.
Jag hoppas att TS får det hon vill i framtiden, för ingen ska behöva leva med minimalt med kontakt med sin partner om det inte är det man behöver.
Jag skulle egentligen träffa honom idag efter skolan, men kören skulle tydligen repa tidigare idag så det blev inget. =/ Känner verkligen att jag börjar ogilla den där kören, men så är det tydligen i en överambitiös kör. Får träffas lite imorgon i alla fall, och sedan på måndag. Och snart kommer höstlovet! =D I somras var vi med varandra nästan varje dag, då hade vi ju inget annat att tänka på.
#17 jo vvar så för mig med men i efterhand skulle jag önskat att jag inte låtit mgi slukas så otroligt av "kärleken". Den här killen verkar kunna kontrollera sig och "play it smart"- iomed att skola och tex kören är viktiga för honom, han har ambitioner och låter inte kärleken komma "ivägen" för det är jobbigt att slitas mellan olika saker man älskar.
Hera: som vuxen jobbar man mer men man får ju mer tid iomed att man sover ihop (förhoppningsvis inget garanterat), äter ihop och har helger (oftast, beroende på jobb) och semestrar, barn etc ihop.
Men ja, när man väl ses blir ju inte lika enkelt som när man är tonåring ^_^
#19 Som du ju själv skriver finns det ju faktiskt ingenting som garanterar att man bor ihop som vuxen.
Så nej, jag håller inte med om att man får mer tid som vuxen.
Vi planerar att flytta ihop efter gymnasiet då vi båda vill plugga någon annanstans i Sverige, så jag antar att vi kommer få mer tid tillsammans då. Vi träffas ju nästan varje dag i skolan och så men kanske bara ett par gånger i veckan utanför skolan.
#1 Inte för att verka nosig, men varför träffar du din pojkvän så sällan?
Bor på olika håll eller liknande.
Själv är jag och min pojkvän sambo och skulle knappt klara mig en vecka utan honom, haha :)
22# Jag skrev ju det? Han har jättemycket grejer han måste göra, och eftersom han stressar så mycket blir han också sjuk väldigt lätt och då kan vi heller inte ses. Just dom två veckorna var ett undantag dock.
Förlåt om du missförstod, jag syftade på kommentar person #1 Alltså Wand.
Inte inlägget i sig.
Ursäkta, :)