Är det jag som överreagerar?
Här om veckan då jag skulle spara en bild i min pojkväns dator så får jag upp en mapp full av lättklädda/nakna tjejer. Kan säga att alla är av en totalt annan kroppstyp än vad jag har.
Han såg även när jag fick upp denna mappen och kallar den sin "4chan-mapp". Jag släppte det för tillfället eftersom jag blev så chockad, men någon dag senare så har jag mått dåligt över detta tillräckligt länge och pratar med honom.
Jag frågar honom varför han känner ett sånt behov av att lägga till en massa snygga brudar i datorn. Hans svar är då att han vill kunna re-posta ifall bilder försvinner eller liknande. Också säger han att han inte alls lägger till bilder för att tjejerna är snygga. Han påstår att han sparar bilder endast "för att det är så roligt med tjejer som har failat och fått sina nakenbilder postade för allmänheten". Okey?
Jag är en tjej med otroligt låg självkänsla. Jag känner mig inte snygg för fem öre. Vissa gånger vänder det, men det är inte länge! Min karl är dessutom otroligt dålig på att ge mig komplimanger. Det har väl hänt kanske 2-3 gånger under vår ca två år långa relation. (varav ett år i ett fast förhållande) När jag påpekar det så säger han att han visst tycker jag är snygg. (Dock tycker jag inte det räknas när skänker en komplimang bara för att jag frågar varför han aldrig gör det)
En annan sak som jag lagt märke till är att han då och då slänger iväg någon komplimang till någon annan tjej på facebook. Dock aldrig till mig.
En annan sak som jag vet är att min pojkvän alltid kollar de senaste länkarna på existenz. Inklusive alla dessa bilder på tjejer. Han har även sparat bilder därifrån.
Jag har inga problem med att min kille kollar på porr. Vet inte varför, men jag tycker det är stor skillnad på att spara bilder eller att kolla porr för att tillfredställa sig för tillfället.
Jag blir bara så sjukt sårad och känner mig otillräcklig… Vet inte vad jag ska säga eller göra för att han ska förstå. Är det jag som överreagerar? Kan man verkligen be sin kille att lägga av med det här?
Mvh Nathalie
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Nu har jag ingen erfarenhet av relationer och så, men jag skulle inte acceptera att min pojkvän hade massa bilder på lättklädda/nakna tjejer på sin dator!
Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! 
Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.
Jag tycker inte att du överreagerar. Jag hade blivit jätteledsen om min sambo hade mappar med bilder på andra tjejer, porr har jag inga problem med för där är det hanlingarna man är ute efter, inte personerna. Så där förstår jag dig.
Att han inte ger dig komplimanger är tråkigt förstås men det kan ju vara så att det är en sådan självklarhet för honom att han inte tycker det nödvändigt att sägas. Det är ju trots allt dig han är tillsammans med. Jag tror att din dåliga självkänsla spökar här (ang. komplimangerna) och förmodligen ser du problem där inga finns, så där kan jag tycka att du överdriver.
Är han medveten om din självkänsla? Du borde kanske prata ut om hur du känner. Även om det inte finns bakomliggande orsaker till avsaknaden av komplimanger så kan det ju vara trevligt att få några då och då. Ger du honom komplimanger?
Det där med tjejerna är det stora problemet, mår du dåligt av det ska du inte acceptera det, jag hade inte gjort det. Det svåra är att du måste tydliggöra detta för honom, han kommer inte att komma på det själv.
www.bakomfoten.blogg.se
Eftersom jag har varit i din sits så kan jag ärligt säga att du inte överreagerar…. Och jag blir förbannad igen men den här gången å dina vägar.
Gör en "oops!" och bara råka radera mappen, är det ingen big deal för honom så blir han inte ens sur, är det något han verkligen brydde sig om så kommer han att få ett hizzyfit och under tiden kan du då packa.
Och det där med att han slänger iväg komplimanger på fejjan…. gör detsamma, men med mycket snyggare killar. Jag har några italienare över om du vill ha några? :)
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
Jag förstår inte riktigt vad det är för bilder han sparar? Är det alltså bilder på privatpersoner som han sparar från olika kommunities?
Låter också konstigt att han ger komplimanger till folk på nätet men inte till dig.
#1: Nä visst är det väl lite skumt? jag tycker då inte om det!
#2: Jag tror också att min självkänsla gör detta värre än det är. Speciellt med tanke på att det aldrig känns som om han uppskattar mig som jag är. Han är så dålig på att visa eller berätta för mig att han tycker jag ser bra ut! Men jag får känslan att han skulle vara med det där tjejerna om han får möjlighet.. Speciellt med tanke på att han smyger det.
Han försöker t. ex dölja att han klickar på alla dessa "sexiga-tjejer-länkar" genom att aldrig klicka på dessa då jag ser. (Vi kikar igenom roliga länkar tillsammans då och då)
Ja han känner till att jag itne har någon bra självkänsla. Jag är faktiskt också dålig på att ge komplimanger… Men jag försöker då iaf att jobba på det och har visat min uppskattning betydligt mer än han gjort. Min pojkvän är mycket för att "ta" och visa vad han tycker via beröring. Men det blir inte så mycket av detta heller eftersom vi ofta sitter och lanar två meter ifrån varandra :P Det är bara vid läggdags eller när vi vaknar som vi är nära varandra. Eller de få gånger som vi faktiskt kommer ut och gör något vettigt… ^^'
Nä karlar är ofta sådär.. man måste säga något rakt ut för att dom ska fatta att man tycker det är jobbigt.. Men grejen är att jag inte vill vara någon jobbig ragata som sätter gränser heller. Så för mig är det ett himla dilemma!
En sak är då säker.. Så länge han fortsätter att kolla in alla dessa brudar, leta efter bilder på snygga tjejer att spara i datorn osv, så kommer jag att känna mig otillräcklig. Antagligen kommer mina känslor att slitas i stycken också, så jag BORDE verkligen säga precis hur jag känner.. Men jag känner mig inte värd det. Det känns som om jag måste acceptera att han vill glo på dessa porriga tjejer..
#3: Jag har faktiskt tänkt tanken. Men jag skulle aldrig klara av att radera något från hans dator. Det känns respektlöst :P Däremot vill jag be honom att ta bort den. Gärna medan jag kollar på. (erkänner att det bra nog skulle kännas nice att få ta bort den själv, men något tar emot ändå)
Haha bra idé! Just det där skulle säkert kunna få honom att tänka till.. Jag har faktiskt påpekat att han inte har kommenterat en enda bild på mig, men att jag sett honom ge komplimanger till flera andra tjejer. Det känns verkligen inte bra i hjärtat. Är jag inte värd någon? Han säger dock att han tycker att vad som sägs/görs irl är viktigare. Jag håller med på ett sätt, men ändå inte. Varför inte både och?
#4: Det är ofta bilder som någon tjej har skickat till någon. Sen har denna någon skickat den vidare och så har den hamnat på liknande sidor som existenz. Men även bilder på porrstjärnor och liknande finns det ju.
Varje dag publiceras det bilder som "dagens bröst", "dagens rumpa", "dagens babe", "dagens slyna" och liknande.
Ja jag tycker faktiskt att det är rätt så obehagligt att han på nått vis bortser från mig när han kommenterar bilder på fb. Vill han inte visa för andra att han tycker om mig?
Det här påminner mig om ett ex till mig som vägrade ändra från singel till "i ett förhållande" för att han tyckte att det var så obetydligt. För mig kändes det förstås som om han skämdes, inte ville visa upp mig eller ännu värre… Inte ville att andra skulle veta att han var upptagen.
Mvh Nathalie
Vissa människor har svårt att ge komplimanger. Ger du honom några? Ofta är det lättare att svara på en komplimang med en nya än att själv hitta på en först. Detta är något man måste öva sig på och det är absolut inte naturligt eller lätt för alla att bara börja ge komplimanger. Komplimanger kan dock vara lättare att ge skrivet på tex FB, via sms osv, kanske för att man vågar ha en mer öppen stil där?!
Jag har alltid haft svårt att ta en komplimang och än värre att ge. Så fick jag en tjejkompis som överröser mig med komplimanger, ibland för minsta lilla. Detta har gjort att jag lärt mig att ta emot en komplimang och med tiden även kunnat börja ge komplimanger. Men det tog nog 2-3 år innan jag självmant kunde vara den som kom med en komplimang först i en situation.
Har du förklarat att du blir ledsen av den här mappen med bilder? Varför han har den där eller vad han gör med den tycker jag inte spelar aå stor roll, det viktiga är vad han gör med den när han förstår att den sårar dig. Försök att inte anklaga honom utan snarare vädja till honom och förklara hur det känns i dig av tanken på att han har dne här mappen på datorn.
Medarbetare på westernridning.ifokus
#6: Jovisst det förstår jag ju. Har själv alltid haft lite svårt att ge komplimanger. Dock så försöker jag vända på det bäst jag kan. Jag får ju en sån där dum känsla att när jag ger en komplimang och får en "du också" tillbaka, så känns det som om personen säger det bara för att. Att det inte kommer från hjärtat. Det känns som om personen säger det för att den tror att jag förväntar mig samma tillbaks, vilket inte stämmer. Konstig inställning som jag borde försöka släppa kanske…
Underbart! Tänk om jag hade haft en sån vän! Jag kanske borde försöka ge komplimanger så fort dom poppar upp i huvudet så att det ev smittar av sig till andra människor i framtiden.
Jag tror faktiskt inte jag har förklarat så tydligt att jag inte mår bra av den där mappen.. Men att vädja istället för att anklaga och sätta krav tycker jag låter som en bra plan. Frågan är bara hur jag ska lyckas få ur mig det.
Mappen ligger dessutom i den datorn som jag alltid sitter vid, eftersom han precis har köpt en bärbar. Jag får ont i magen och oroar mig för att han redan har skapat en ny liknande mapp i den bärbara. Skulle det visa sig att han har det så kommer det att krossa mig :/
En annan grej som jag kan tillägga är att jag hittade två bilder på två tjejer som visade brösten i hans mobil. Tydligen hade han lagt till dom när han surfat på 4-chan via mobilen på jobbet. Han visste inte varför han lagt till dom heller sa han efter att jag frågat. Däremot var bilderna borta senare.
Kom på att jag kanske låter som värsta kontrollfreaket. Men jag har bara hittat dessa bilder av en slump.. Däremot känner jag mig som ett kontrollfreak sådär i efterhand nu när jag vet att det pågår.
Mvh Nathalie
Tycker inte du överreagerar. Och helt ärligt vet jag inte om man ska känna sig lugn över hans "försvar". Att det är roligt med tjejer som failat och fått sina nakenbilder publicerade för allmänheten.
För annars kan ju syftet för killen vara just samma som porr i princip. Som jag heller inte förstår mig på egentligen.
#8: Det tvivlar jag också på att det är. Jag tycker verkligen inte att det låter rimligt. Men jag vet ju även att min bror brukar lura tjejer att visa sig i cam, printa och sen publicera för allmänheten. Jävla skitstövel.
Sen skrattar han åt dom. "En så billig slyna får fan skylla sig själv" ungefär. Det är dock min storebror… Vissa gånger visade han även bilderna för folk som tjejen känner också. Skäms verkligen över det där betéendet..
Vill gärna tro min pojkvän när han säger att han bara sparar för att kunna publicera bilderna åter i framtiden om folk frågar efter bilder osv.. Men jag tycker inte att man ska mata de människor som faktiskt driver såhär med tjejer som råkar ut för spridning av sina privata bilder. Idioti..
Mvh Nathalie
Om du vet att du har "en helt annan kroppstyp" som jag tolkar som att du kanske är fet? ÄR du fet, eller tycker du bara att du är det? :) för om du är det och du i så fall mår dåligt över det- och mår dåligt över att din kille inte finner det som attraktivt- fast han ändå är med dig- för att han tycker om dig! så får du väl ändra på den biten! Det kan ingen annan göra åt dig. ÄR du smal och snygg men ändå har behovet av bekräftelse från honom- men han inte ger den…är han då rätt kille för dig? (utifrån försvaret för bilderna låter han lite som ett äckel tbh).
Tycker inte alls att du överreagerar i överlag- din kille låter opålitlig :O , men det betyder inte att han ska förstå eller rätta sig efter det. Din bristande självkänsla är faktiskt ditt problem. INGEN relation kan laga det åt dig- det är bara du som kan reda ut och finna svaret på vad som kan stärka dig! Att stå på dig och inte ge vika för sånt här osm får dig att må dåligt är en sådan sak. En pojkväns komplimanger räcker inte hela vägen, även om du just nu känner avundsjuka på att han komplimerar alla utom dig.
Du är sårad, du tar det personligt, bara din kille vet den sanna intentioenen med sin "bildermapp" och för honom är detta kanske jättelöjligt- eller så ljuger han sig blå för att inte såra dig, eller göra dig arg.
Eftersom du accepterar porr förstår jag inte vad det är för fel på att samla snygga bilder. Det är ju samma sak! Men däremot ska du inte acceptera att han samlar bilder på tjejer som han är bekant/har kontakt med- det tycker ja är otroligt fult av honom. Men 4chan…ni vet väl vad det är för ställe? Humor i all ära, men alla äckel och pedofiler?
Problemet är ju inte egentligen mappen med bilder, problemet är ju som du skriver- din brist av självkänsla och förtroende inför dig själv rent fysiskt inför honom och tydligen även inför ditt känsloliv då du måste få bekräftt om det är okej för dig att känna såhär…(och det är okej!) ;)
Jobba med dig själv, ställ krav på honom, men sen måste du våga gå vägen ut om han inte kan hålla sig till det löftet. Och sluta jämför dig med andra tjejer för guds skull! Om du så vore supermodell 2011 så skulle din pojkvän fortfarande snegla och fantisera om ANDRA tjejer :) Tjejer osm påstår att deras killar minsan inte gör så för det accepterar minsan inte de- de ljuger, eller blundar för verkligheten alternativt är de förda bakom ljuset! ^_^ Behöver inte ha något att göra med att han inte är nöjd med dig! :) Det är DU som inte är nöjd med dig själv. Låter som en bra idé att jobba med att ge komplimanger till varandra.
Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com
och #3 Hade min kille kommit in och "hoops-raderat " någonting alls i min dator så skulle JAG ha packat åt honom. Det är inte okej att hon raderar saker hon inte gillar i hans dator, mail, etc- Är hon inte nöjd med det- så kräv att få se när killen raderar det och ta diskussionen som en vuxen människa. Att radera någons filer är ju i sig en provocerande handling och lär göra en upprörd för handlingen- inte för mappens innehåll.
#11 Hade du varit kille och tillsammans med mig så hade jag konfigurerat om din hårddisk och packat åt dig samtidigt för du har lika mycket empati som ett nötskal.
Så om man har nåt kilo extra så ska man göra sig av med det för att ens kille ska sluta spara ner bilder på näcka brudar? Hur lite självkänsla har du egentligen? Jisses!
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
#10: Well de flesta är ju naturligt smala med stora bröst, naturligt eller plastikopererat. Jag är inte smal, men inte heller fet. Är även otroligt missnöjd med mina bröst, vilket gör att det känns ännu sämre att han sparar en massa bilder på dessa enorma välformade bröst.
Min kille har själv sagt att han föredrar dom med former än dom som är smala som fan. Han kanske ljög då?
För mig är det verkligen skillnad mellan porr och bilder på enskilda, snygga tjejer. Kan inte sätta fingret på vad, men någon kanske känner igen sig?
Sen om jag tar upp det här med att jag känner att han inte visar att han tycker att jag är snygg, så säger han ju att han tycker det.. Men om jag nu skulle få reda på att han bara "nöjer" sig med mig så är det kört alltså. Jag står inte ut med tanken på att han egentligen hellre skulle vilja vara med någon som liknar dessa tjejer.
Mvh Nathalie
#12 Sa ja någonstans att en tjej ska ÄNDRA sig FÖR någon annan? Det handlar om ens självkänsla. Tex många tjejer styrs av sin vikt- undervikt, övervikt, vikt på "fel ställe". Behöver alltså inte vara killen som är misnöjd- utan att man själv är det! Och därför tro att folk omkring en är det också -_-
Jag är, for the record, rätt så empatisk, men också ärlig och rakt på sak- och sen finns det "verkligheten" där ute också- och där har vi alla preferenser på vad vi attraheras av- betyder inte att vi inte är lika glad åt det…som är sämre. Men u hadnlar det ju om hennes självkänsla.
Och om du raderade min hårddisk antar jag att jag får tacka för att du gjorde uppbrottet så lätt ;)
Jag är överviktig, jag är missnöjd med det- det har stört många av mina relationer- inte bara med pojkvänner. Idag är jag dock jävligt "okej" med det för jag vet att jag jobbar på det och att vi alla är olika. Hur mycke min kille än säger "du är så vacker, söt snäll yada yada" så är det ju som pärlor på svin om jag inte kan ta åt mig av det? Och är jag RÄDD att min kille inte ska gilla mig för den jag är- för jag själv inte ens kan göra det- så KAN jag gju faktiskt åtgärda det- Antingen med att ta tag i viktproblemen- ELLER acceptera hur jag ser ut i nuläget och se där- då blir det genast så mycket enklare både för mig och alla omkring mig. Jag sa inte "Är du fet, banta, ingen kan älska ett fetto".
#13 Stora bröst gillar de flesta män (inte alla!!Långt ifrån), precis som de flesta tjejer gillar en viss typ av lem- men vi kan ÄNDÅ vara mer än nöjda med det vi också har, hos vår partner ^_^ En manlig bekant sa det så fint till mig en gång; Man vill ha det man inte har! Då han börjat dejta en storbystad tjej, så saknade han sitt ex små, fasta bröst- fast han mindes hur han lngtat efter ett par stora, goa pattar när han avrit med exet :P
Brösten kan man ju inte göra mycket åt om man inte vill slösa stora summor pengar så din kille visste nog vad han gav sig in på då han började dejta dig :) Han uppskattar dina bröst, oavsett storlek- de är ju bröst!
Han vill säkert vara med dessa tjejer- om inte du fanns med i bilden. Nu får fantasier räcka och ärligt- där har du inget att göra. Precis som jag själv kan dagdrömma mig bort om div skådisar osv- men det är ju något jag aldrig skulle berätta för min pojkvän (skulle heller aldrig B_YTA min pojkvän mot dessa personer i verkligheten, never!). Det är fantasier, det är ens ultimata privatliv. Den där mappen var aldrig menad för dina ögon, han ville inte såra dig. JA förutom biten att han inte ser några problem att såra andra tjejer…
Både din kille och brorsa verkar ha en märklig kvinnosyn på tjejerna som faktiskt ger dem materialet de förmodligen sitter och runkar till om kvällarna- känns rätt psycho. Skulle oroa mig mer för DEN biten än en mapp med bilder :/ Oroa dig mer över "varför är jag ihop emd ett sådant svin" än "Varför gillar inte den här killen med sådant svinigt beteende mig?".
Ingen vill bara duga, klart du ska vara tjejen i hans fantsier också! Det är även dina känslor han ska ta i beaktande om han vill ha en relation med dig. Tror han har en del i din dåliga självbild och ser inte hur han ska kunna jälpa dig upp från det med beteendet han har. Att han texinte kan stå upp för att han faktiskt njuter av bilderna så ni kan hålla en vuxen diskussion- istället för att ljug och göra dig osäker på din reaktion.
Testa att vara mer tydlig och se vad som sker. Jag är bara rädd att han drar nytta av det, eller ljuger och du blir mer sårad- men stannar kvar och tar mer och mer besvikelse och blir mer och mer sårad. Jag vet inte, alla relationer jag själv haft där killen inte visat mig uppskattning och "hållit på" med andra tjejer på nätet har aldrig slutat bra. Därför är jag kanske lite negativ, men jag känner igen en typ när jag ser honom -_-
#15: Ja det är väl sant. Kan alltid hoppas att han är nöjd med mina…
Det värsta är att jag har mina funderingar över att fixa till dom i framtiden om jag får möjlighet. Men jag hoppas att jag hinner bli nöjd med dom som dom är innan dess.
Isåfall är det nog som jag fruktar. Att han är med mig för att han inte kan få någon snyggare.. Det tråkiga är dock att jag själv inte springer runt och fantiserar om att vara med en massa snygga killar. Jag är så himla nöjd med allt som har med karln min att göra! Ju mer jag tittar på honom, desto snyggare blir han! Jag önskar bara att jag kunde berätta det för honom. Just därför kan jag inte relatera till det där behovet att leta efter- och lägga till snygga brudar (killar i mitt fall) i datorn.. Eftersom jag själv inte har ett sånt behov..
Räcker det inte med att kolla på tjejer då? Måste han spara dom i datorn?! Är dom så jäkla mycket snyggare än mig att han vill föreviga minnet av dom i sin dator? Vad jag vet så har han inte sparat en enda bild på mig.
Det värsta är att jag en gång skickade en bild på mina bröst och bad honom skynda sig hem. Det var ganska strax efter att jag upptäckt mappen med bilderna som tråden handlar om. Antar att jag gjorde det som ett test egentligen.. Antar att jag ville få det bekräftat en gång för alla att han gillar dom. Brukar inte direkt ta såna bilder annars!
Svaren jag fick: "Oj då ;D mycket frestande måste jag säga ;) önskar jag vore där :D" "Kan ju säga att det röck till bra i brallan".
Tror ni han sparade den? Icke! Får mig än en gång att undra om han verkligen uppskattar mig som jag är…
Ja just det där betéendet skrämmer mig.. Varför driva med tjejer bara för att dom viker ut sig? Hade dom inte gjort det så hade det inte funnits snygga tjejer att kolla på! Vadfan är det där för jäkla skitåsikter?! Kan inte fatta att vi tjejer fortsätter att försöka tillfredställa männens ögon när dom bara får skit för det!
Jo det är klart att jag vill känna att jag även duger i fantasin… Undra om han har fantiserat om mig överhuvudtaget :/
Måste tacka dig för att du har varit så rak och ärlig! Även om vissa grejer du tog upp, gjorde ont.
Däremot har jag fortfarande ingen aning om hur jag ska försöka prata med honom om det här.. Han har ingen aning om att jag fortfarande går runt och grubblar över den där mappen. Jag tror inte att jag skulle ta så himla illa upp om det inte vore för att han är så dålig på att visa att han har ett intresse av mig. Bara det att han inte ville spara någon bild på mig ger dock helt motsatt effekt…
Mvh Nathalie
#7 Komplimanger kan man inte få/ge för mkt av! Åt minstone inte sålänge dom är sanna och man menar det man säger. Sprid glädjen vidare!
Om du sitter vid den datorn så kan du ju ta upp det när du ser mappen när han är i närheten. Peka på mappen och säg något i stil med 'vet du jag blir så ledsen varje gång jag ser den här mappen och bara vetskapen om att du har den gör att jag blir sårad'. Öppna dig och förklara dina inre känslor. Säg inte att han gjort något fel, men att du får hjärtesorg.
#16 Jag hade väldigt dåligt självförtroende förr. Avskydde min kropp och klarade inte av att se mig i en spegel. Jag är väl smal egentligen, fast med former. Jag bestämde mig för att varje dag titta mig i spegeln och peka ut en del på min kropp och tala om för mig själv at tjag gillade den här kroppsdelen. Tex mina bröst så tittade jag enbart på brösten och sa till mig själv att 'jo fan jag har snygga bröst'. En annan dag tog jag benen, sedan armarna osv. Dom delar på kroppen som jag tyckte minst om väntade jag länge med innan jag började titta på eftersom jag inte ville råka tycka illa om det jag såg utan ville bara ha positiva tankar.
Många står och tittar i spegeln och kritiserar sig själva, och vissa även andra, och ju mer man gör det desto sämre gillar man sin kropp. Men om man säger något positivt om sig själv varje dag så ställer hjärnan in sig på att det där är bra/snyggt/sexigt. Det är så mode fungerar. Första gången man ser något nytt så kanske man tycker att det är jättefult, men media fortsätter att propagera att detta ÄR snyggt och tillslut så tycker alla att det är snyggt avsett vad man tyckte från början.
Jag tyckte det såg jättelöjligt ut med tajts när det kom tillbaka. Så efter ett tag när man sett det i alla tidningar och i skyltfönster så plötsligt så tyckte jag det var snyggt. Lika dant med dessa höga midjor som kommit tillbaka, fy tusan tyckte jag först, men nu kan jag tycka att det ser snyggt ut (hade t.o.m. på mig det när jag gick ut senast och kände mig riktigt snygg).
#17: Åh vilket fint inlägg! Jag blir så glad när jag får läsa om tjejer/kvinnor som faktiskt lyckas vända sina dåliga tankar till det bättre! Min mamma brukar också påpeka att jag borde stå i spegeln och titta på allt det positiva, men jag brukar tro att det är omöjligt för mig. Det kanske är dags att tänka om och faktiskt försöka istället för att dra förhastade slutsatser.
Tänkte att jag kanske kan "spara" en bild, bara för att få upp mappen igen när han är hemma sen. Det KAN ju funka att ta upp det på det där sättet. Så kan jag försöka beskriva hur det känns. Jag klarar då inte att ta upp ämnet ur tomma luften nu när han tror att jag släppt det där.
Det är så typiskt att jag bannemig kan se nått vackert i alla, men så fort det kommer till mig själv så ser jag bara nått dåligt.
Jag brukar försöka tänka ungefär såhär:_
Det finns inga fula personer. Det finns heller inga fina personer. Det som är fint i någons ögon kan vara fult i en annans. Alla tycker olika och det kommer alltid att finnas personer som är mer eller mindre fin är vad vi själva är, beroende på vem man frågar._ Så kommer det alltid att vara!
Mvh Nathalie
#18 Du verkar vara en sådan underbar människa! En sådan som man vill ha i sitt liv. Det kommer nog gå alldeles utmärkt att prata med honom, tror det är ett bra sätt att ta upp det för då kommer det liksom lite mer naturligt.
Lycka till! Och berätta gärna hur det går.
#18 Visst är det så.
Vi är alla både vackra och mindre vackra, beroende på vem man frågar Men det viktigaste är att man själva tycker om sig själv! Så jobba med det och som #17 skriver är det bra att varje dag titta sig i spegeln och ge sig själv komplimanger!
#17 ja det är lustigt det där med mode ;D Håller med, fast just tights tyckte jag om när det kom tillbaka. Bar sådana både under 80-talet och 90-talet…äntigen fick jag även bära dem i vuxen ålder (då benen är det enda jag gillar med min kropp!)
Trådskaparen:
Man är inte med någon enbart för deras skönhet. Det räcker att det finns en fysisk attraktion- det är ju så mycket annat som är viktigare som behöver spela in än att partnern ska va så snygg att man aldrig tittar på andra. Det är en skillnad på att titta och fantisera- och att LÄNGTA till annat och att ta nån för man inte kunde få bättre. Så sluta känna så- :) Så även om du inte är den vackraste han kan få- så är du ju den han är med, och tycker om. Min pojkvän är snygg och skulle lätt få nån som ser "bättre" ut än mig- men JAG vet att han inte skulle kunna få en lika bra flickvän ;) Tror inte på "utseendematchning" för fem öre, tror inte heller på att man enbart går efter det intre.
Bara för att du inte fantiserar om andra så betyder det ju inte att han (och andra) inte gör det, som något helt naturligt. Det är därför det blir större för dig, men för honom är det en skitsak för han förstår inte det du upplever.
Han har ju en viss attityd mot dessa tjejer- kanske det bara är positivt att han inte har bilder på dig i samma mapp. Jag skulle normalt tipsa om att ni tar snygga bilder på varandra som ni kan titta på- men han verkar ju se ner på tjejer som "vikt ut sig" och gudarna ska veta vad han kan göra med de bilderna om det tar slut mellan er.
Jag tittar på killar och sparar bilder- därför kan jag relatera till hans beteende. Min pojkvän vet om detta "beteende" och han tolererar det :) Han vet att jag älskar honom. Det din kille har med dig är ju så mycket mer än enbart utseendet? Förstår att man vill vara attraktiv i sin mans ögon, men det är inte realistiskt att tro att bara för att killen tycker att du är vacker- så kommer han aldrig att se andra Kvinnor som vackra också :) Det värsta är ju lögnerna.
Du är ju hans tjej, varför ska han spara bilder på dig, dig får han ju irl. Hans kommentar på dina bröst var ju jättebra, och att han inte sparade den är väl kanske utifrån respekt? Är ju lätt hänt med hans polare antar jag- att den annars hamnar på villoägar- tänk om telefonen blir snodd, datorn hackad osv. Där tror jag, rent spontant, att han skyddade dig. Han har ju en viss bild av "sådana slynor".
Förstår att du är hungrig efter bekräftelse, det är många tjejer där ute- män är generellt rätt kassa på att ge komplimanger (bra sådana alltså!). Men det är ju ofta vi tjejer också ;) Men basera inte ditt värde i hans ögon på vad han tycker om andra tjejer eller hans respektlösa beteende mot dem (och mot dig iomed att han närmar sig dem med kommentarer).
Eftersom du är kvinna, förmodligen en rätt snygg sådan och är hans tjej så lär du finnas i hans fantasier :)
Ja, jag kan bara be om ursäkt om något jag sagt fått dig att ta illa vid sig eller må dåligt för det är inte min mening.
Prata med honom, förklara helt enkelt att hans beteende faktiskt gör dig att känna dig svartsjuk, åsidosatt- att det påverkar dig och relationen på ett dåligt sätt, att det förstör för er båda. Att det vore mer okej om du känner dig mer trygg och mindre hotad av de andra tjejerna i er relation. Fundera på det och säg åt honom vad du behöver för att känna den tryggheten.
Säg inte att det blir en massa dubbelposter -_-
För mig är det helt okej om killen skulle spara bilder på tjejer för att de är snygga,
men att ha en så taskig attityd mot tjejer…
"för att det är så roligt med tjejer som har failat och fått sina nakenbilder postade för allmänheten".
.. jag skulle bli skitförbannad. 
FFS!!!! Jag råkade stänga fliken efter att ha skrivit ett väldigt långt inlägg. Tror jag dör en stund. Brb
Mvh Nathalie
#23 Irriterande 
Vill berätta en händelse som ägde rum i vintras!
Min Karl hade varit arbetslös i flera, flera månader och mådde dåligt över detta. Sen fick han ett skottjobb i ett par veckor och mådde bättre en tid. Han fick höra att han skulle få jobba minst 2-3 veckor till, men så fick han gå trots allt. Detta gjorde då så att han nådde botten igen och mådde ännu värre.
Precis då så blev K erbjuden tjack. Detta har han tydligen testat en gång tidigare.
Jag visste inte om något av detta eftersom K för det första har svårt för att berätta för mig hur han mår. För det andra ville han inte att jag skulle må sämre än jag redan gjorde. Det var en tuff period för oss båda och förhållandet var inte det bästa. Så för det tredje så var jag hundvakt åt mina föräldrar på annan ort.
Jag fick alltså aldrig veta att han tagit detta medan jag var borta.
Någon månad efter detta så sitter jag vid K:s dator. Jag ser att någon tjej skriver till honom på msn och får en dålig magkänsla. K är inte hemma, dum nog som jag är så kikar jag konversationen och får en chock.
Konversationen jag ser är minst sagt intim. De pratar om att ses och vad som skulle kunna hända när dom gör det. K kallar hennes bröst för "gudsgutna". De pratar om den gången som dom sovit i samma säng och K beskriver hur svårt det var att låta bli att göra något när hon låg naken bredvid.
WTF?
När han nu senare kommer hem så konfronterar jag honom. Vem sjutton är den där bruden? Men då säger han minsann att hon inte är någon speciell. Jag berättar att jag sett deras konversation ungefär så som jag gjorde det ovan.
Det var natten han var påverkad av den där drogen som konversationen ägde rum. Och nu får jag alltså veta vad som hänt. Han berättar om hur dåligt han mått. Han berättar att han inte ville att jag skulle oroa mig.
Han förklarar för mig att han mådde så himla dåligt också kommer en gammal polare och frågar om han vill vara med och dela. De umgås alltså ett tag och pratar i princip hål i huvudet på varandra tills polarn är tvungen att dra hem vid 23-00. K har nu alltså ingen att snacka med. Folk sover. Han är fortfarande "sådär pratig som man blir". (Någon som testat, som kan kommentera anonymt och säga om det kan vara sant?)
Också hittade han henne. Hon fick bli hans offer. Han pratade hål i huvudet på henne och påstår att allt i konversationen är ren lögn. Att han inte menade nått av det han sa men att han inte ens minns vad han sa, bara att han anar.
Jag minns att det sista meddelandet i deras konversation, någon tid efter den där natten, var att hon bad om ursäkt och sa att hon inte skulle störa mer. Dock är bara det svaret synligt, inte det hon svarade på.
Jag vet inte ens vad jag ska tro. Men nog känns det som otrohet för mig.. Han gick bakom ryggen på mig.
Dock bestämde jag mig redan efter att han berättade det där, att jag skulle lägga det bakom mig. Det är mänskligt att göra misstag. Skulle det däremot hända liknande grejer och fler gånger… Men hur ska jag veta det?! Jag vill inte hålla koll på vem K pratar med eller liknande.
Det jobbiga nu då är att jag inte har kunnat släppa det där. Hur jag än försökt! Från och med att jag sett den där konversationen, så har jag varit osäker. Osäker på mig själv, mitt utséende och osäker på om jag duger alls.
Denna osäkerheten har verkligen fått oss att bråka många gånger. Jag har även märkt att jag tar avstånd från honom i och med denna osäkerheten.
Men jag vill inte vara osäker mer!
Vill inte behöva oroa mig varje gång jag inte vet exakt vad K har för sig!
Vill heller inte känna att det kryper i fringrarna så fort jag får chansen att kika hans mobil/dator.
Men hur sjutton ska jag bli av med den känslan?! Det är inte likt mig för fem öre!
Tror jag fick med det mesta som behöver sägas ang den där händelsen nu.
Jag har pratat med min Karl om denna konversationen, bildmappen och effekten det har fått på mig+ vårat förhållande. Jag tror faktiskt att jag har fått ut allt jag behöver inför honom. Jag tror även att jag har lyckats förklara hur jag känner, på ett sätt som gör att han kan relatera.
Från och med nu så är det väl bara att kämpa på. Vill han vinna tillbaks min tillit så får vi nog jobba på det, båda två!
Mvh Nathalie
Angående tjack så stämmer det att folk som är höga på det pratar väldigt mycket. Drogen gör folk översociala.
Möjligt kanske att det slinker ut konstiga kommentarer också, att hjärnan inte klarar filtrera riktigt, men bara pratar.
Jag förstår att det är jobbigt för dig, tjack är ju en stark drog dessutom.
Vet inte hur du ska kunna släppa det och komma över det, för jag hade aldrig lyckats. Jag hoppas du får bra råd av någon annan.
Men som du skriver, ni båda måste jobba hårt.
#19: Men åh tack, vad söt du är!
#20, #24: Bara att inse att det faktiskt är såhär det är, gör med ens livet snäppet lättare!
Oja.. >< Jag hoppas att jag inte missade en massa bara för att jag fick skriva om det nu.. Trodde nästan att jag skulle explodera, så förbannad var jag i ett par sekunder! xD
#21: Oj vad jag uppskattar den här kommentaren! Du fick mig verkligen att inse något jag inte riktigt tänkt på tidigare. Det var så tydligt som att öppna ögonen! Kan inte tacka dig nog.
#22: Önskar att jag också kunde ta det bättre ><
Jag var nog för sårad för att se det på det viset.. Det är bara när ni andra kommenterar det som jag inser att det faktiskt är ett jäkla konstigt sätt att se på dessa tjejer.. Jag måste fråga honom hur han egentligen tänker!
#26: Åh så det kan vara så alltså. Jag vill verkligen tro honom! Men jag blir sjukt osäker.
Han ljuger inte om det där egentligen. Jag är ganska säker på att det är min osäkerhet som spökar. Men jag skulle absolut inte acceptera att något liknande händer igen. Men jag tror inte att det skulle hända heller. Han känner till hur den där händelsen har fått mig att må och vill inte såra mig på det där sättet igen.
Jag tycker inte om såna droger.. Jag tycker inte om droger alls. Men just de tyngre sorterna avskyr jag verkligen.
Mvh Nathalie
ååh…gällande händelsen under vintern..vet inte vad jag ska säga. Det är så hemskt när man har svart på vitt, deras svek- där de i konversationer sagt saker som skadar er relation!! Men ändå kan de inte bara bekänna färg och be om ursäkt!!!
Din kille kommer bara med undanflykter! Klart han menade det han sa- just då, nu när det inte gynnar honom så nekar han. När låg de i samma säng tillsammans? Varför?
Det är lågt att skylla allting på en drog- en kväll. Ha borde bara brytit deras "relation" direkt efteråt.
Att vara arbetslös är ingen undanflykt för att låta relationen raseras och gå bakom din rygg. Men det är bra att du släpper det. Enda sättet att slippa krypet i fingrarna är 1-.att du kommer på honom och gör slut, 2. Slutar titta!! lita på honom fast varenda cell i din kropp skriker att mannen är totalt, fulkomligt opålitlig :P
Om min kille raggar på andra skulle jag göra slut direkt- flirta är en annan sak. Skulle min kille bemöta när andra tjejer raggar på honom så skulle jag bli ARG. "det är ju barainternet" fungerar inte när man pratat om att faktiskt träffas irl…om saker man vill göra med varandra. Skulle inte gå så långt som att säga att det är otrohet- men det är fnaimej "planeringsstadiet" av otroht och de tär minst lika illa.
Det dumma är ju att du är den enda som mår dåligt av det här beteendet. Har denna man något samvete?
Ah, måste ha missat det. Jag trodde bara dom pratade över nätet?
#28: Tror det var på gymnasietiden dom legat i samma säng. Det var inte under vårat förhållande iaf. Han är 24 nu. Har däremot ingen aning om varför..
Nä jag håller med om att man inte kan skylla på droger. Men om det nu är så att det där bara var en "fantasi-grej" så kanske jag kan släppa det. Problemet är att jag måste lita på vad han säger för att kunna göra det.
Och hur kan jag lita helt fullt på honom när han har kunnat skriva på det där viset, med en annan tjej?
Vet helt ärligt inte vad jag ska tro eller göra alls.
Mvh Nathalie
Håll ögonen på honom nu då han inte mår bra, eller er relation känns lite "trög". Själv har jag liknande erfarenheter och det har aldrig slutat bra… Men om detta var en engångsgrej, som skett för flera månader sedan och aldrig före eller efter det så är det nog något du kan lägga bakom dig. Ibland msåte man bara släppa och tillåta sig att falla fritt och hoppas på att ens partner förtjänar ens tillit.
Lycka till!
#31: Han har faktiskt jobb nu och vår relation är bättre den med! Det är just därför jag försöker lägga det här bakom mig. Bli av med bagaget och så vill jag kunna lita på honom igen.
Vi mycket kvar att jobba med..
Att jag skrev om händelsen i vintras är nog mest för att jag behöver ventilera. Jag kan inte prata om det där med vem som helst :/
Men ja förhoppningsvis var det en engångsgrej.. Det har aldrig hänt liknande tidigare vad jag vet och så håller jag tummarna för att det förblir så.
Tack ska du ha!
Mvh Nathalie
#32 låter ju lovande, skönt att höra :) Ibland lär man sig av sina misstag. Skönt att han även mår bättre och fått jobb. Arbetslöshet kan knäcka även de bästa människorna.
Jag har inte läst svaren i tråden, mer än att du skrev att det börjar bli bättre, hoppas det fortsätter så. :) Du överreagerar iaf inte i mina ögon!
Jag tycker också det är stor skillnad på porr och spara bilder. Min kille kollar på porr och det är helt okej, sålänge inte jag är hemma. Han sparar av nån anledning också på "porr"bilder och när jag frågar varför är det för att det är kul o strukturera saker i datorn och för att det är kul att sortera in porren i olika mappar under olika bilder… (som väljs omsorgsfullt..?) Jag har slutat tänka på det för tillfället iaf.
Att din kille ger/gav komplimanger till andra tjejer, men inte till dig tycker jag du ska tala om och fråga varför, han borde hjälpa dig med att bygga upp ditt självförtroende ist för att trycka ned det.
Sedan får man väl försöka tänka på att de flesta av de tjejer som killar kollar på nätet kan vara både redigerade och overkliga bilder, så att man inte jämför sig med de.
Om det nu är som han säger att han bara sparar bilderna för att han tycker att de är roliga och vill re-posta så bör det ju inte vara några problem om du ber honom ta bort dem. Försök förklara att du blir sårad, säg det som du skrivit i tråden! Att porr är okej, men att det sårar dig när han sparar bilder.
Det skulle inte störa mig om min kille laddade ner bilder från nätet, om det inte är bilder på ex, tjejer som han känner etc. Så länge han tänder på mig och verkligen sätter mig i centrum så är det okej!
Men om det skulle visa sig att han sitter och håller på när jag är hemma framför nakna bilderna, så skulle jag radera ALLA bilder. Då det är respektlöst mot mig att sitta å runka när jag är hemma.
Han har redan massaaaaa modelltjejer som är nakna/halvnakna, men även jag brukar kolla med han, vi sitter å kommenterar alla plastiga munnar/bröst.
Däremot skulle jag nog inte gilla om han sket i att ge mig komplimanger, men ge andra brudar på fb det. Men å andra sidan, om man är kär och verkligen älskar varandra, så vet man att det är alltid mig han kommer och lägger sig bredvid.
Men för att hjälpa dig TS så borde han hjälpa till och få upp din självkänsla. Säga mer fina saker osv.
Hoppas det går bra!
Usch. Jag läste hela tråden och fick lite ont i magen av inlägg 25.
Hoppas att allt ordar upp sig och att ni pratar/har pratat ut med varandra. Lämna ingeting osagt.
Jag håller tummarna. 
Efter en massa problem och skit så är det numer slut. Jag orkade inte gå runt och längta efter närhet från honom eller att ens behöva be om det för att få någon.
Kunde dessutom göra hur mycket som helst för honom och ändå bara få höra när jag t.ex inte orkat diska eller vad sjutton det nu kan vara.
Jag orkar inte det här. Fan vad ont det ska göra i hjärtat då!
Det värsta är att han gav upp för längesen. Han hade i princip redan insett att det inte längre funkar för honom att ge mig det jag behöver. Menar, finnas för mig, vara med mig, visa intresse för att vara med mig osv.
Säger att han så gärna vill vara bra för mig men ändå inte ens försöker.. Blir bara så ledsen. Ikväll började vi bråka bara för att jag inte hade diskat. Det slutade med att jag gav med mig och sa att det kanske var lite idiotiskt att säga att han minsann kan diska han med (mest för att få stopp på grälet) och då höll han minsann med om att det var korkat av mig.
Då fick jag nog.. Sprang ut och vandrade runt planlöst i ungefär en timme då han skrev och undrade vart jag tagit vägen. När jag svarade att jag bara var ute så bad han mig komma hem.
Medan jag långsamt vandrade hemåt så insåg jag att jag inte orkar mer. Jag orkar inte kämpa på när inte han gör det. Så det var det jag sa till honom när jag kom in. Faktiskt så bad han om ursäkt när jag kom innanför dörren (skyller på sin dåliga mage som han faktiskt har jävligt ont i hela tiden, men jag tycker inte att det ska vara en ursäkt).
Men när jag berättade hur det kändes och att jag inte kan ha det sådär så höll han bara med och sa att jag förtjänar någon bättre och att han inte är stark nog för att finnas för mig.
Efter en massa tårar från mitt håll så försvann jag återigen ut i mörkret och kylan. Denna gången med dödslängtan eftersom kärleken är det enda som hållit mitt hopp uppe. Hoppet för att jag någonsin ska känna att livet är värt att leva. Anledningen till att jag ens utbildar mig, försöker ta mig upp ur gropen jag legat i så länge, är ju för att jag ville vara bra nog för honom och för alla andra som känner mig och mår dåligt pga mig. Jag ville ta mig upp, känna glädje och slippa ha självmordstankar för en gångs skull.
Det känns som om jag hela tiden anpassar mig efter andra och försöker att inte vara till besvär. Anledningen till att jag ens pluggar (folkhögskola för att bli klar med gymnasiet en gång för alla) är ju för att andra ska slippa oroa sig för mig någon gång. Jag tar liksom tag i mitt liv för andras skull, inte min egen.
Däremot har jag hoppet kvar. En längtan att någon gång känna mig fri från mitt bagage (eller iaf att ha bearbetat allt jag förträngt) och slippa känna att jag inte vill finnas mer. Dock så känner jag mig inte stark nog att ta mig igenom detta, och min Olle har ju varit min enda motivation. Det var bara tanken på min mamma, pappa, syster och två bröder som gjorde att jag inte kunde ta farväl av detta jävla jordelivet ikväll… Jag är svag.. Men jag orkar inte. Vet fan inte vad jag ska göra..
Mvh Nathalie

Dumpa honom. Seriöst, han har inte respekterat dig på länge, han är inte intresserad av dig och han söker uppmärksamhet hos andra. Han är en sk*tstövel som han uppför sig.
Personligen har jag ingen tolerans för knark heller.
Finns många killar med vett i huvudet som faktiskt vill ha en tjej som du, som uppskattar dig för den du är!
Det är jobbigt att stå på egna ben och framför allt att ta sig dit. Men när du väl gör det kommer du älska känslan!
Så kämpa på, och ge inte upp. Det vore sorgligt om du inte fanns längre.
Qui dormit, non peccat
#39 Det är slut skriver hon i #38.
TS; om du har självmordstankar borde du söka hjälp!
Ingen ska gå runt och må så dåligt. Sök hjälp för din egen skull!
"Ikväll började vi bråka bara för att jag inte hade diskat. Det slutade med att jag gav med mig och sa att det kanske var lite idiotiskt att säga att han minsann kan diska han med (mest för att få stopp på grälet) och då höll han minsann med om att det var korkat av mig."
Förstår att mannen du är med inte år bra själv men just därför passar ni på olika håll så ditt beslut var rätt. Just nu känns livet hopplöst och meningslöst men sumpa inte dina studier eller ditt liv i övrigt pga denna man. Om en relation med en annan är så viktig- så kommer du att möta en man som förtjänar dig! Du msåte bara intala dig själv att du förtjänar någon som faktiskt inte är en skit.
Vari i liknande situationer själv där killen varit otrogen och jag sett bevis men han ljugit och kommit med undanflykter ochh kallat mig för paranoid och psykotisk och jag trott på honom- bara för att få det i ansiktet igen och igen och igen tills man själv får nog och lämnat och det är svårt. Allt du gett honom, di lojalitet och alla tårar.. Sörj relationen men inse att det du sörjer sedan länge är borta och det som fanns kvar var mest är en illusion. Ni hade det inte bra.
Din kille ljög och manipulerade dig, han var orättvis och elak mot dig. Så försök glädjas åt att de tårar du kommer att fälla inte är pga att den du älskar skadar dig, att även om det inte känns så just nu så kommer morgondagen att kunna se ljusare ut och du kan nu hitta en man som skulle älska att ha en flickvän som dig och förtjänar dig.
Hoppet är inte ute, du lever i Sverige, du utbildar dig, din pojkvän såg något i dig och förhoppningsvis lär du att se själv att du är värd något- och då kommer andra att göra det också. Kämpa på.
Jag tycker inte att du övereagerar.
Jag har haft pojkvänner som gjort samma sak. Och det sårar en eftersom man jämnför sig med dom, alltså det jag menar är, kollar han in t.ex smala tjejer fast man själv har lite hull här och var. Så undrar man om han verkligen gillar en som man är.
Och kan säga med all säkerhet att han inte sparar dom för att han tycker den är kul att dom "faila".
Det var en orginell mening för killar, att komma med sådana dumma bortförklaringar.
Jag hade en kille som var extrem när det kom till bilder och filmer.
Och då menar jag verkligen extrem.
Till exempel, en gång sov han över hos mina föräldrar med mig.
Men mina föräldrar var inte hemma så vi hade huset för oss själv.
På morgonen vaknade jag och han låg inte brevid mig.
Så jag ropade men fick inget svar.
Jag gick runt i huset och fick syn på honom porrsurfa på min pappas dator. Men han såg inte mig och jag backade undan några steg och smög tillbaka till sovrummet.
Efter ett tag kom han till mig och var helt och hållet sig själv.
Jag sa att jag skulle gå till datorn en stund (för att ta bort porren, inte för att konfrontera honom)
VÄNTA, sa han. Han gick iväg till datorn för bara någon sekund sen så kom han tillbaka och sa att han skulle till affären.
När han for iväg klev jag upp ur sängen och gick till datorn för att ta bort historiken (skulle skämmas ihjäl om pappa sett det).
Till min förvånan funkade inte internet, han hade dragit ut nätverkskabeln.
Och han trodde väl jag var så jävla dum att jag inte skulle fatta det.
Först då brann det för mig, att han hade mage att göra så i mina föräldrars hem.
Och då vi dessutom pratat om det tusen gånger att jag blir sårad av det. Så jag sa till honom när han kom hem att jag visste allt.
Han skämdes väldigt mycket. Men saken är den att dom ångrar inte de dom gjort utan dom ångrar att dom blev påkomna.
Vi två var tillsammans 1 ½ år.
Under den tiden hittade man hundratals, filmer, bilder osv.
Och mot slutet även en egeninspelad film med någon annan tjej.
Dom hade inte sex men han filmade henne som ni kanske förstår.
Och han erkände även att han kollar in andra tjejer hela tiden och kan inte sluta fantisera..
Allt detta tog knäcken på mig och jag började även svälta mig själv, vilken han verkade gilla.. som fick mig må sämre..
Det jag lärde mig var att aldrig acceptera något som sårar dig.
För älskar man någon, kan man hålla sig till den.
Klart att man tycker andra killar/tjejer är snygga, det kan man inte hjälpa. Men man bestämmer själv hur långt det ska gå.
Jag skulle blivit mkt sårad både av porr o bilder usch
#42 Inte klokt :O
#44 Jagvet, helt sjukt. Men nu är jag lyckligt kär i min sambo. som är så nöjd med mig som jag är :)
#46 Skönt :)
Tycke rinte det är rktigt klokt att tjejer ska "jag mår dåligt" över när killar fantiserar om andra tjejer- precis som att tjejer aldrig gör så? Sjukt märkligt hur tjejer allt för ofta inte ser hur det är de själva som gör att de mår dåligt.
-1. VARFÖR jäför du digg med tjejerna som killen tittar på i porren?
-2. Varför gör vi oss till offer?
JAg är tjej, jag spanar gärna in snyggingar fast jag har pojkvän sedan 4 år, jag älskar och "tänder" fruktansvärt mycket på honom- men min fantasi är min, även min porr och onani. Jag tycker relationer där ingen bit av en själv får vara privat och ens egen-och ständigt bli ifrågasatt är den mest ohälsosamma formen någonsin. Och ja, jag var tjejens om "sårades" och mådde dåligt när jag upptäckte att min kille kollad epå porr- när jag var 15 och osäker på mig själv och den jag var med.
Säger inte att man ska acceptera _vad som helst_ men det där med att blis årad och jämföra sig med porr-tjejerna och ifrågasätta kilalrs fantasier- bottnar mer i er själva än i att killen är en skit. Sen att killarna många här inne verkar ha haft oturen att dejta är ju tråkigt :/ Men värderar man inte si själv så tenderar man att bli ihop med män som inte heller gör det…

#48 Allt beror ju vilken bild man har av porr sen tidigare och mycket ligger i omgivningen och i uppfostran.
Jag bryr mig inte om porr, jag mår inte dåligt över det, men det är inget jag tänder på eller ens vill titta på annat än för rent humoristiskt sett. Hur man kan bli kåt på sånt där övergår mitt förstånd, det är ju bara skrattretande.
Men att spara bilder aktivt på dator och mobiler osv, känner ju inte riktigt friskt det heller.
Qui dormit, non peccat
ptja, jag tittar på porr- menar det finns så mycke olika porr där ute så det är sårt att sätta en etikett på "porr", "Kvinnoförnedrande, äcklig, komisk" osv.
Finns porr jag äcklas av,porr jag fnissar åt för detär så jävla pinsamt dåligt och porr som får igång mig på alla röda direkt. Då jag både varit svartsjuk på porren men på äldre dar uppskattar den så känner jag mer för männen än för kvinnorna som hatar porren.
Många män kollar på porr och vi Kvinnor blir förbannade. Döljer dedet blir de förbannade, är de öppna om det så ska de minsan skämmas. Och tjejen ska ta det perosnligt och gråta och känna sig obekväm och mannen få "skitstövel jävla svin" stämplat i pannan- äen om han varit en fullkomligt normal pojkvän i alla övriga aspekter.
Jag menar och står fast vid att porrtittande (därav även samlande av eortiska bilder- då det är en typ av porr- vad är skillnaden på att mannen sparar en film som gör honom upphetsad eller bilder som uppfyller samma sak?) inte gör en man till en dålig människa eller partner.
Männen vet oftast- förmodligen via tidigare eller andras erfarenheter- att tjejer mer ofta än sällan- inte tar portittande speciellt bra eller rofyllt. Porrne är för viktig för att avstå (som att man även vill kunna skita, äta eller bajsa så vill de även kunna onanera) men oviktig för dem rent känslomässigt och de älskar sin tjej eller är kär- Resultatet blir en jävla massa lögner.
Det är sårande när någon ljuger för en. Men att de ljuger om det är rätt naturligt. Även före jag började uppskatta porr själv, så förstod jag konceptet runt männens relation till porr, jämte kvivnnornas (ofta) oförstående till det. Det är okej- generellt, enligt studier, så triggar olika saker oss. Män KAN uppskatta en erotisk novell, men det är främst Kvinnor som gillar det. Vi tänker inte på en erotisk novell som "porr" men det är "kvinnoporren".
Men det som jag tycker känns så hemskt., porren lagd åt sidan- är tjejernas osäkerhet! :/ Jag lider med dem och lider med deras partner som msåte stå ut och anpassa sig själva efter dessa tjejers osäkerhet runt sina känslor, sin pojkvänskänslor och sin självbild. Det finns ingen anledning att jämföra sig själv med porren som ens partner tittar på- "om jag är tjock och han tittar på smala tjejer---fy fan vilket svin!".
Han ska väl kunna uppskatta en smal kvinna sksönheht och en "mulligare"? Varför ens välja att dra de slutsatserna?
När tjejen börjar hitta bilderpå uoppskurna könsorgan, bögporr, peodfilporr, djursex, döda lik etc; Då kn jag väl tycka att tjejen har all anlending att bli både äckland och orolig.
Nu var ju just trådstartarens kille en tölp. De flesta män kollar porr, men alla är ju inte tölpar.

Jo det är klart, TS kille uppför sig inte okej över andra saker heller.
Min sambo får titta bäst han vill, så länge det inte är något som jag känner mig obekväm med, som pedofileri, djursex och liknande. Där drar jag min gräns. Något sådant accepteras inte.
Skulle han ha en massa bilder och filmer på datorn så är det för mig en stor skillnad om det är filmer med granntjejen eller en porrstjärna. Bilder hittade på snyggast.se eller någon annan sajt ser jag inte som samma sak. De tjejerna är kontaktbara.
För mig är det enkelt, kan man inte stå för vad man gör så ska man låta bli det.
Att ljuga angående småsaker, inklusive porr är omoget och barnsligt. Skit samma om de anser att de skyddar sin partner, det är falskt.
Finns många killar som inte gillar att deras tjejer är sexuella varelser utan dem, precis samma sak där. Osäkerhet och svag självbild är inte ovanligt vare sig bland killar eller tjejer, men det yttrar sig oftast bara på olika sätt och angående olika saker. Känner killar som inte gillar när deras tjejer har korta kjolar eller urringade linnen, och tycker det är grymt jobbigt.
Men samtidigt, det är alltid sig själv man behöver jobba med, eftersom det är sig själv man utgår ifrån.
Qui dormit, non peccat
Alla kör med "vita lögner" Dvs lögner där det blir tjaffs- jag tycker folk soms täller högre krav på sin partner än sig själva för att de inte kan tänka utanför sin egen låda är lika hemska/värre än de som ljuger för att kunna existera i dessa människors liv.
JAg kan förstå att en tjej tycker porr är äckligt, vidrigt etc. Ka ju även en kille tycka. Men nu är det ofta så att tjejer helt enkelt är typ….avudsjuka? Och ja, jag talar om porr- inte om kontaktbara tjejer även om jag anser att man måste kunna lita på sin kille därmed egentligen. Men jag skulle inte heller gilla att min kille sechattar/camporrar med svenska tjejer som han kan få "mer kontakt med". Men så är jag en ganska osäker tjej, jag blir lätt svartsjuk och är otrygg och misstänksam mot andra.
Ja, jag har varit med män som inte tycket att tjejer ska onanera eller äga en dildo osv. :DBefängt i min värld. Med korta kjolar och kläder-precis- det handlar om osäkerhet. De får gärna vara slampiga/sexiga/erotiska- bara det är inom rummets fyra väggar. Utanför det ska de helst bete och klä sig som klosternunnor. Att förbjuda porr är att försöka ha ontroll över en annan och ja, jag önskar att män vågar vara mer öppna om det och stå för det. Men det är så jäääkla tabubelagt och skamfyllt för många + att det faktiskt ÄR väldigt privat, många killar upplever nog att tjejen faktiskt inte har med det att göra- vilket jagg kan hålla med om. Precis som en tjej knappast berättar precis _allt_ för sin partner.
Jag skulle inte det första jag gör- reodvisa mina onanivanor för en ny kille så varför ska killar göra så mot tjejer? Sen är tjejen naiv nog att tro att han är en robot (eller en så himla fin å go kille och bättre än alla andra) och inte attraheras av andra än henne eller tittar på porr- så blir det som ett slag i ansiktet i nivå med otrohet när verkligheten kommer ikapp.
Jag accepterar att min kille kollar porr men jag hade inte velat ta upp det med honom. Tror det svåra för många är att släppa kontrollen och ja…acceptera att judet den där biten av den personen- ja den har du inte tillgång till. Men det betyder inte att han inte tycker om dig. Typ så. Tycker jag.