är det fel att ha kvinliga vänner ?
Hej.
såhär ligger det till..
jag är en gift man o har 2 barn.
det var på ett diskussionsforum jag började prata med en tjej. om olika saker,
psykologiska problem, ekonomi, ja.. lite allt från himmel o gjord. inget om sex …
det visade sig att ja .. det var lätt att prata med henne vi har pratat i tel , o träffats oxå, under hela mitt liv så har jag haft svårt att prata med Kvinnor, varit blyg o så. men med henne kan jag prata,
nu är det så att jag pratade med min fru o sade att jag har en kvinlig kompis o så..
hon tycker att det skulle vara fel att umgås med henne,
hon är singel just nu, men dejtar en kille…
jag är absolut inte intresserad av att bli ihop eller att ha sex med den där tjejen.
sen är det så att jag har nästan inga vänner i den staden vi bor i just nu.
och ja.. tycker att det är skönt att ha någon annan än min fru att prata med.
vad tycker ni ? är det fel att ha en kvinlig kompis ? träffas lite då o då, kolla på film prata o så ?
jag har t.o.m sagt till min fru att jag kan bjuda hem henne, så ni träffas, det är inte så att jag vill hemlighethålla det för dig, utan,, ja..vem vet, ni kan bli bra vänner ni med.
ja.. vad säger nu ?
Tycker inte att det är fel att en kille har tjejkompisar, Då skulle det ju vara lika fel att en tjej har killkompisar(ur en "heterosexuell synvinkel" alltså).
Så länge det bara är på kompisnivå alltså. Jag känner då ingen som tycker att det är fel 

Klart du ska ha kvinnliga vänner!
Och ja, det bästa är väl att ta hem henne och hitta på något tillsammans alla tre, eller ännu bättre alla fyra.
Din fru kanke är ovan vid tanken om du aldrig har haft kvinnliga vänner tidigare, men var rak och öppen så ordnar det nog sig.
Qui dormit, non peccat
Jag tror inte på ett förhållande där man förbjuder sin partner att träffa andra, oavsett kön (eller någon anledning alls). Det är klart att du kan vara vän med töser, jag ser i alla fall inte problemet.
Hade det varit min sambo skulle jag förövrigt gråtit en skvätt av lycka, för jag är så innerligt trött på vänner över som kan ägna timmar åt att prata om datakomponenter och olika spelstrategier. 
Men nej, var vän med vem du vill och har din partner problem med det är det nog ett helt annat problem än könet på dina vänner.
Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell

Nej det är inget fel med det. Både du och hon är ju tydliga med vad det är för relation ni har.
Som #2 säger, din fru är kanske ovan. hon kanse har varit din enda nära vän? så oavsett kön kanske de känns konstigt.
Men som sagt gör det klart för relation ni har så tycker jag inte hon borde ha problem med det
här hemma hos mig och min sambo brukar jag fråga när han ska träffa sina tjejkompisar. dom träffas så sällan och jag vet att han trivs med dom.
Det är inte fel att ha vänner av motsatt kön MEN, jag kan förstå din fru lite i det här… och det beror på sättet som ni har träffats.
Din fru har ju absolut ingen som helst aning om vad denna kvinna är för människa. Det är ingen kvinna som du lärt känna sakta men säkert genom jobbet, genom gemensamma vänner eller dyl. Det här är någon som du börjat prata med över internet. Det är någon som ingen utav er egentligen känner, ingen i er vänskapskrets känner henne heller..
Det är inget FEL sätt att träffa en vän, absolut inte, men jag kan förstå din fru och hennes (förmodliga) rädsla/undran/oro i det här, för hon har ingen som helst kontroll. Nätet är ett ställe där man träffar nya människor och inte minst ett ställe där man kan dejta och/eller ha "affärer" vid sidan om.
Jag tror att det är väldigt viktigt att du är öppen mot din fru och att du inte går "all in" på en gång. Gå långsamt fram i denna nya vänskap för att se hur din fru klarar av att hantera detta. Träffas inte hemma hos varandra och laga mat och kolla på film det första ni gör (väldigt förknippat med en dejt tycker jag..) utan träffas på ett fik, med människor runt omkring. Det är ett ställe som iaf skulle lugna mig i en sådan här situation.
Sajtvärd på Iller.ifokus
Det är absolut inte fel att umgås med henne :) Sålänge du inte är otrogen och sånt så är allt lungt. Din fru måste lita på dig, det är en viktig sak i ett förhållande.
Du behöver någon mer än din fru att prata med och umgås med. Det är väldigt bra. Har en känsla av att din fru är lite rädd för att förlora dig ellr att hon är avundsjuk över att hon inte är den enda du snackar med längre. typ. Så bara fortsätt visa att du älskar henne mer så är det nog lungt.
Glömde läsa de andra kommentarerna, men håller med #5 JossanH helt.
Jag tycker inte alls att det är något fel så länge du respekterar din fru och inte ljuger om att du träffar den här kvinnan. När det kommer till vänskap spelar inte kön, ålder, utseende, religion någon roll. Tycker man om varann och har kul ihop så ska man kunna umgås!! Men jag kan absolut förstå din fru och att hon tycker det känns lite skumt, undrar bara om hon skulle tyckt det om din nye vän var en man…?
#5 Satter huvudet på spiken!