Han vill inte lika ofta som jag...
Min sambo och jag har helt olika behov när det kommer till hur ofta vi vill ha sex. Jag har alltid haft en "stark sexdrift" och han låg vilket ställer till det lite ibland. Vi pratar om det och jag tror inte det beror på att han är trött, har dåligt med energi, att det bara är en period eller något annat sånt utan vi har nog olika sexdrift helt enkelt. Jag har lugnat ner mig den senaste tiden och inte satt någon press på det men jag saknar det ändå..
Han vill ca 1 gång i veckan medan jag skulle känna mig mer nöjd med 3-4ggr i veckan (även om jag hade velat mer…). Sex är jätteviktigt för mig då det känns som alla spänningar släpper, irritation över småsaker bara försvinner och ja, det är viktigt helt enkelt. Min sexdrift verkar dock inte vara helt normal som "tjej" och det kan kännas frustrerande ibland.
När vi har sex är det fantastiskt och vi passar perfekt ihop sexuellt så där är det inga problem, det är vi båda överens om. Det är mer frekvensen som är ett problem för mig. Är lite trött på att alltid ta initiativet.
Ska jag bara förlika mig med tanken att jag inte kommer få sex så ofta som jag vill eller har ni några tips?
Det är klart lite jobbigt om man är på olika plan gällande sex.
Men kan du inte tilfredsställa dig själv också? För mer sex blir det ju svårt att få om din partner inte vill ha lika mycket som du. Man ska ju inte tjata.
HAr du frågat honom varför han aldrig tar initsiativet?
Jo det kan jag, men det är inte bara orgasmen som jag behöver, det är hela paketet liksom. Honom, närheten, kärleken och orgasmen också..
Har frågat honom och jag tror inte ens han vet själv varför han inte tar mer initiativ..
Men nej tjata vill jag inte heller… Så verkar inte bättre än att jag bara får gilla läget helt enkelt. Han har så många andra fantastiska sidor så det är iallafall ingen "deal-breaker".
#2 Du kan inte dela upp det där paketet då? Honom, närhet och kärlek. Och sen orgasmen utan honom nån gång då och då.
Man kan ju få kärlek och närhet utan sex menar jag :)
- har han kollat så han inte är sjuk? Nedsatt sexlust KAN ibland vra pga fysiska problem.
- Ni hr pratat om detta antar jag. Vill han öka sin lust? Testat något "Natur/läkemedel" ? Även om det inte är pga trötthet så hadnlr sexlust precis som allt annat om kemi i kroppen. Det gäller att få igång "rätt kemi" så kan även hans lust öka igen- elle vid tillfällen.
- Press och krav förbättrar sällan en sådan situation ^_^ Men det vet du nog redan.
- Prata, prat och prata. Utforska om han kanske har en annan läggning, och att det ni gör just nu inte är speciellt eggande för honom- men om ni bemöter det från andra håll så kanske det sätter igång honom? (inom rimlig gränser förståss).
- föreslå att få ha en älskare. Detta kräver bådas samförstånd och många, långa samtal. Det är mycket privat och problematiskt men inte så ovnalig lösning som många kanske tror. Även om det är just honom du är sugen på-
Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

#0, var glad att du inte har det som mig med stort sexbehov och bara "fått" 1 gång på 9,5 år av min sambo….. Där är det enligt honom pga min dåvarande vikt, men inte nu då jag inte vet varför. Får inget svar på varför heller.

#5 Det är vi nog alla.
Dumpa?

Jo, men har man varit tillsammans i 11 år och allt annat funkar så är det inte lika lätt. Har försökt några ggr, men det har inte funkat.
#3 Jo det är väl ungefär så jag gör nu. Men ha-galen som jag är vill jag ha mer 
#4 Han vill öka sin sexlust så att kolla närmre på naturläkemedel kan ju vara en idé. Annars så är vi väldigt öppna och pratar om hur vi vill ha det och vad vi tycker om. Vi tycker båda om att vara lite galna ibland och ta det lugnare andra gånger
Så att han skulle ha nån läggning han inte vågar prata om tror jag faktiskt inte, men man kan ju aldrig veta! Och en älskare är nog uteslutet för min del tyvärr! Bra för dom som får det att fungera, men jag själv skulle nog inte riktigt klara av det.
#5 OJ! Då hade jag gått i taket!! Det hade jag aldrig klarat av men så är alla olika också och sex ligger ganska högt prioriterat för mig. Ungefär som man måste äta och sova så behöver jag sex för att må bra. Jag hoppas du handskas med det bättre än jag hade gjort..

#8, Det har varit svårt under årens lopp, men i dagens läge så vet jag vad som gäller för att kunna få sex…..utpressning till max om att lämna honom och det klarar han inte av. Har fått lite positivitet genom annat under åren från mina djur som älskar att gosa med sin matte.
#9 :/ Tycker det låter…rätt…ohälsosamt att utpressa någon att få sex- med att annars lämna honom. Antingne får du väl acceptera läget eller helt enkelt söka dig till en mer likasinnad. Det där är ju…bara…utpressning, vad gör dig bättre än mannen som jag själv alltid benämner som "mitt svin" som misshandlade mig psykiskt bland annat gneom sådan utpressning. Fy fan för sådant :( Tycker synd om er båda två :/
Har liknande problem här hemma. Älskar min sambo väldigt mycket men när jag försöker förföra honom får jag mest höra att "ikväll, inte just nu". Och när vi väl är i sängen så somnar han nästan på en gång. Så jag kan vara ganska frustrerad, men jag har lärt mig att acceptera att jag inte kan få sex med honom lika ofta som jag vill. Jag brukar göra så att jag myser ordentligt med honom innan han somnar och sen kör jag på själv :) Funkar väl ganska bra men inte ultimat såklart.
Sen när han väl vill så försöker jag göra det bästa av stunden och leva så länge det går på den :)

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
LCHF-kost har ofta bieffekten att man får mer lust. =)
"If someone ever says "-You don't need more aquariums."
Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

#10, om du läser mitt inlägg i #5, så förstår du nog, 1 gång på 9,5 år….och dessutom ite fullbordat kan jag säga. Förstår vad du menar men måste ta till drastiska saker för att han vill ha kvar mig. Då utan sex.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Hitta på något nytt, gå på strippklubb, ha sex utomhus etc som kanske kan "väcka liv" i din partners sexlust. Det värsta man kan göra är att tjata, det dödar sexlusten helt.
Mitt bästa tips som jag kan komma på är att ni pratar om era sexfantasier och kåta upp varandra;) Ni kan göra det via sms, mejl, fbchatt eller mellan fyra ögon.
1 gång per vecka låter för övrigt väldigt lite (enligt mig). Hur gamla är ni? Och hur har han det i livet för övrigt? Stress kan vara en orsak.
#14 En gång i veckan låter helt normalt för mig. En gång i månaden är också normalt. Varje dag är lika normalt. Allt handlar om hur man är som person, hur mycket man gillar sex och hur mycket sex man känner att man behöver.
Är man en person som inte vill ha sex hela tiden, så kan det nog kännas jobbigt om ens partner försöker få en kåt hela tiden ;)
Jag tror inte det behöver bero på stress eller något annat. Det kanske bara är så han är.
#13 jo men då förstår jag inte att du stannar :D eller att hanstannar för den delen :D Jag tycker inte det är okej med att hota och utpressa- tycker inte sådant beteende hör hemma i en hälsosam relation med andra…:) Jag skulle själv känna mig äcklig och äcklad om min partner tvinade mig till något på det sättet Men vi är alla olika.

Tyvärr men du får vackert acceptera att han har en annan sexlust än du. Fixar du inte det så begär öppet förhållande eller gör slut och var vänner istället.
Du kanske behöver fundera varför du har så stort sexbehov? För att slappna av osv skriver du, men det finns betydligt fler sätt att må bra och lugna ner sig än att ha sex. Likadant som han får fundera över hur viktigt sex är för honom och när han vill ha sex. Sen komma fram till en lösning som funkar för båda.
#13 Shit.. 1 gång på så många år.. Jag hade nog faktiskt satt ner foten för länge sen då och antingen skaffat en älskare eller gjort slut. Det är ju typ ofrivilligt celibat!
Qui dormit, non peccat
Har han alltid haft sådan låg sexlust? Tänker nu både genom livet och med dig. Visserligen är det ganska normalt att sexlusten kan sjunka något med åldern, men den ska inte sjunka drastiskt, då kan det vara något med kemin i kroppen.
Vist kan det vara så att du måste acceptera att leva ditt liv med mindre lust. Kanske du kan göra något åt din sexlust? Men självklart tycker jag, om ni båda är intresserade av att höja hans sexlust, att ni ska försöka med det.
Vad har din kille för uppfattning om sig själv? Vad har han för kroppsbild? Är han nöjd med sig själv? Har han några komplex? Hur är det med medicinering? Har han haft problem någon gång tidigar ei sitt liv angående sex? Om han haft problem tidigare så kan det påverka hans sexlust även nu. Hur är er relation? Är ni i balans eller är den ena mer dominant? Ibland kan det vara sådana aspekter osm hämmar sexlusten (oavsett vem som är mer dominant), kan även vara så att han behöver en viss form av obalans. Är det jämställt hemma hos er? Även här kan man prova att justera. Även om man kanske inte vill offra sitt sätt att leva för sexet så kan man eventuellt hitta vad som idag dämpar hans kåthet och kanske man kan "leka" igång den igen. Dessa punkter hjälper inte alltid att prata om för att reda ut, ibland kan man behöva prova för att hitta vad han går igång på.
Har du provat att liksom börja ge, men så bryta? Det som serveras på silverfat är inte alltid så intressant som det som man bara nästan får - eller till och med inte får alls. Så som att tjata fast tvärt om skulle man kunna säga. Inte alltid det fungerar men ibland =P
Intressant att tänka på är att sexlusten hos män styrs av testosteronet vilket sägs generellt är högst i mannens kropp mellan 7-10 på morgonen och lägst 18-22 på kvällen.
Medarbetare på westernridning.ifokus
#18 - intressant det där med sexlusten, min sambo jobbar och är iväg från 06-17.30 vilket gör att han är trött hemma (och jag missar när han "är på topp" ;)..) Sexlusten hos honom säger han att den alltid varit som den är nu så det är inte bara med mig.
Uppdelningen i hemmet är att jag sköter hushållet eftersom jag pluggar och bara är i skolan 4h i veckan och han har ju tio timmars arbetsdagar.. Så för att göra det mer "rättvist" så har han iallafall inte en massa att ta tag i och städa o fixa när han kommer hem.
Jag tror han är nöjd med sig själv. Han är en "nakenman" ;) Han tycker om att gå omkring naken/ i kallingar när vi är hemma.
Tjata har jag inte gjort. Vi har pratat om det men jag pressar honom inte eller tjatar om det. Jag vet hur känsligt och avtändande det kan vara.. Medicinering har han inte haft problem med, han har ingen övervikt, snarare tvärtom.
Tror jag ska testa att börja lite men bryta sen, det kan ju fungera ibland iallafall..

Jag tror som Hera i #15, kan det inte bara vara så att han helt enkelt inte har lika stor sexlust som dig? Det behöver inte vara något fel på en människa för att denne inte vill ha sex flera ggr i veckan :) Och inte vet jag om man blir mer sugen på sex om ens partner börjar tala om medicinsk utredning och naturläkemedel för att kontrollera om allt verkligen står rätt till :P
Carpe Diem
#20 men om ens sexlust minskar och ens partner inte är näjd brukar man ändå vilja höja den ett snäpp eller två- då rä ju anturmedicin en sak- Å kollar man inte upp sig så VET man ju inte.
Många farliga sjukdomar har minskad sexlust som följd så varför anta att det "bara är kraftigt minskad sexlust helt naturligt".
Är en sak om en perosn tex ALDRIG haft hög sexlust..eller någon sexlust alls- men en perosn där sexlusten pltösligt sjunker rätt mycket är värt att kolla upp.
#21 Men det är inte tal om minskad sexlust, han har ju alltid varit som han är nu. Så vad menar du med "kraftigt minskad sexlust"?
#22 nej jag vet ju inte om det minskat eller alltid varit så med honom :) Bara för att det alltid varit så med henne…
#23 TS skriver ju att han säger att hans sexlust alltid varit som den är. Då får vi ju anta att så är fallet och att det inte gäller någon farlig sjukdom :)
#24 kanske :) skadar aldrig att kolla det dock ^_^ Men ska ju inte hindra naturpreparat för att höja sexlusten? Så länge det är sådant han vill. Vill inte han höja den oh hans partner har hög sexdrift är det väl bäst att acceptera läget (att båda får jobba för det) eller göra slut.
Man kan ju få minskad 6lust av olika mediciner .rökning är heller inget bra för potensen
#26 Men som vi precis skrev, så säger killen att det inte är minskad sexlust det gäller. Han har bara inte lika stor drift som sin partner.
Ja och jag menar att det kan bero på mediciner mm,som minskar sexlust/drift
Det är inte alltid så lätt att själv bedöma hurivida sexlusten är minskad eller om den alltid varit låg. Sker förändringen långsamt under en längre tid så är det inte alltid lätt att bedöma. Om ens relaiton inte ser lika dan ut så är det inte heller alltid lätt att bedöma, sexlusten är ju inte konstant utan kan ju variera. Om man ätit mediciner sedan innan/under puberteten så är det inte säkert heller att man vet om att man har lägre sexdrift än utan medicinen. Mediciner kan även göra att sexlusten sjunker sakta.
Att säga att man har fått lägre sexlust med denna partnern mot vad man haft med tidigare partners är inte heller lätt att säga till en person. Det är ju ungefär som att säga att man inte tänder på henne/honom.
Medarbetare på westernridning.ifokus
Jag kände likadant och var periodvis ganska frustrerad över den låga förekomsten av sex. Hade efter mycket om och men kommit till ro med det hela, när jag och min sambo hade sommarledighet samtidigt, och vips så sköt hans sexlust i toppen! Helt plötsligt var rollerna ombytta!
Så även om det är så att hans sexdrift är lägre än din så kan ju allt annat, jobb, studier, hem och allt vad det är göra sitt till. Ni kanske behöver en långledighet =)
Är han nöjd med tillvaron som den och han aldrig varit så värst intresserad gör du nog bäst i att fråga dig själv om du vill leva så, risken är stor att han blir ännu mer immun om du ska börja testa och prova en massa för att få honom vilja mer, prata grundligt med varandra och ta ett beslut efter det. Du ska inte behöva leva utan sex men han ska inte behöva ha det heller om han inte vill.
Farmor sa alltid; får man int' mjölk från den ena kon, går man till en annan.