Relationer iFokus

Relationer

Etikettförhållande
Läst 3921 ggr
CelsiusT
0

Hur ska jag bäst ta kontakt?

Jag har hittat en kille som jag verkligen vill försöka att satsa på att fånga, men står just nu lite förvirrad över hur jag ska gå tillväga.

Träffade honom första gången för 3 år sedan, men fick då veta att han hade flickvän. Vi har inte direkt umgåtts sedan dess men jag har träffat honom några gånger per år då vi har samma intressen och därför rör oss i samma kretsar. Nu i våras gjorde dom slut så då tänkte jag försöka lägga in en stöt, men då han skulle resa bort hela sommaren så avvaktade jag lite. Dock pratade vi lite på facebook, men ganska ytligt ändå och mest om vårt gemensamma intresse - hästar. Nu är han hemma igen och jag träffade honom i fredags, men då var det massa andra människor runt om så ville inte direkt tränga mig på. Men han kom fram till mig och hejade och frågade hur det är osv men vi hade inte tid att stå och prata, dock kändes han faktiskt lite flirtig då.

Vi är väl ganska ytligt bekanta, men har en hel del gemensamma vänner, men han och jag har aldrig träffats på tu man hand. Vi är vänner på FB men vi har inte varandra telefonnummer eller liknande. Han bor dock ca10 min ifrån mig.

Nu funderar jag på om jag vågar bjuda hem honom på en fika och hur jag isf ska ta kontakt med honom. Visst kan jag be min kompis om hans nummer, det är ju inget hemligt direkt, men känns lite väl påträngande att ringa upp och bara fråga om fika när jag aldrig ringt honom förr - eller? Sms känns ju inte bra iom att han inte gett mig sitt nummer. FB skulle man ju kunna messa på, men vad skriver man isf? Nästa alternativ är att jag ber honom komma hit som instruktör och hålla privatlektion för mig och min häst då han har några ekipage han tränar och då kan man passa på att bjuda in honom på en fika. Men då är jag lite rädd att jag själv lägger ribban på att jag är intresserad av hans hjälp och jag vill ju att han ska fatta att jag är intresserad av honom - hehe, killar är ju lite tröga ibland =P

Medarbetare på westernridning.ifokus

Buffaomini
0

Tycker absolut du kan bjuda honom på en fika. Det kan du skriva på Fb eller fråga honom nästa gång ni ses

förslag på vad du kan skriva:

Hej.

Skulle vara kul att lära känna dig lite bättre. Har du lust att ta en fika?

hus-musen
0

Använd hästen som ursäkt om han håller på med sånt, typ skulle du kunna hjälpa mig, jag bjuder på fika och trevlig sällskap ;)

Qui dormit, non peccat

CelsiusT
0

#1 Ah, det var ju bra sätt att skriva. Blir inte helt utelämnande som om man frågat efter en dejt men får ändå fram budskapet att jag är intresserad av honom - på någon nivå, vän eller mer.

#2 Ja han är ju instruktör så får ju säkert betala om jag ska ha hit honom för hästen. Men tänkte att om han ändå är här så är det ju enkelt att få med honom in på fika (fast det kan ju hända att han inte planerar in det och då kanske inte hinner och det blir ju lite snopet). Sen var det ju det här med hur man lägger ribban. Vill ju att han verkligen ska fatta att jag är intresserad av honom, och inte bara ha honom som instruktör. Eller är jag fel ute med att inte blanda ihop arbete och privatliv?

hus-musen
0

#3 Jaha, då blir det ju annorlunda, fattade inte att han arbetar som det! Näe då är det nog inte en bra ide att använda hästen, då verkar det mest som att du vill ha gratishjälp typ.

Jag hade skrivit typ, Hej, det var jättekul att ses , synd att vi inte hann prata så mycket. Lust att ta en fika någon dag?

Qui dormit, non peccat

CelsiusT
2

Jahopp.. skrev ett meddelande på fb nu iaf =S Känner mig modig samtidigt som jag blir otroligt nervös, tänk om han inte svarar. Ett nej är ju ändå ett nej och då vet man, men tänk om han inte svarar alls =S Då blir det ju konstigt nästa gång vi ses.

Haha.. känns så löjligt att det ska vara så svårt och läskigt sånt här =P Tidigare killar jag haft så har det liksom bara råkat bli så. Har aldrig själv tagit första steget såhär förut.

[Jessica_91]
0

#5 Tycker du är jätte modig som tog steget och frågade honom! Känns som att man ofta förutsätter att det är killen som ska fråga men dem kan ju vara minst lika blyga som man själv är när det kommer till sånt. Hoppas han nappar ^^.

CelsiusT
0

#6 Ja jag vet ju inte ens om han är intresserad. Även om han inte är intresserad idag så kan han ju bli om man lär känna varandra. Så känns ju dumt att sitta och vänta på att han ska ta första steget, för hur ska han veta att han ska göra det om jag inte talar om för honom att jag är intresserad =)

[Forest]
2

5 tycker du gjorde helt rätt, du ska ta för dig lite mer o våga :) hoppas att ni får det trevligt Flört (tror han gärna tar en fika Glad)

CelsiusT
0

#8 Han har inte svarat än =( Undrar vad han väntar på, som sagt, bättre att svara något än att inte svara alls. Det känns lite jobbigt för nu går jag ju liksom och väntar på ett svar.

[Forest]
0

9 mysigt o vara nervös :) håller tummarna för dig

Zabbio
0

Har han svarat än? :)

Annars är han nogingen bra kille ändå (om han inte tar kontakt nästa gång ni ses eller nåt istället). Om han undviker att svara alltså,  fast facebook kan ju stjäla meddelanden. Har hänt mig.

Du kan ju antingen vara lite påstridig och fråga om meddelandet kom fram, eller låtsas som ingenting..

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

Sarah
0

Fb har haft ngn bug som gör attt man inte alltid ser om det kommit mail. Jag har inte sett att jag fått meddelanden på veckor :( får aktivt kolla istället.

CelsiusT
0

Nee han har inte svarat så jag har släppt honom. En kille som inte ens kan ge ett svar på ett meddelande (inte ens en "vit lögn") är inget jag är itnresserad av.

Men nu när ni säger att det kan finnas någon bugg, så krånglar det ju till det hela. Det är så dumt med meddelanden när det gäller sånt här. Både sms och FB så vet man ju inte om det kommit fram och om personen har läst det eller ej.

Ska troligtvis träffa honom på lördag för det är träning då. Undrar om jag ska ligga lågt och se om han säger något eller om jag ska ta upp det. För har han inte fått meddelandet så kan han ju inte hjälpa att han inte svarat. Samtidigt känner jag att har han fått meddelandet men valt att inte svara så vill jag inte gärna dra upp det. Vet ju iof inte heller om det finns någon tid för ett sådant samtal då. Aja, vi får se.

Zabbio
0

Lycka till :)

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

[Forest]
0

Lycka till :)

Mysdjuret
0

Hur har det gått?

"Man telur hann er guð. Við erum að drepa móður okkar, og snýr baki við það."
tass och gos/ djurälskande tös

[Jessica_91]
0

Vill bara säga att det ofta händer mig och andra jag känner att man missar vänners meddelanden på facebook eftersom man ibland måste gå in och kolla bland meddelandena för att se om det kommit något nytt. Så det kan mycket väl vara så att han inte ens vet att han fått ett meddelande av dig Glad