Julklappar till svärföräldrarna
Nu har vi passerat starten för november och snart börjar det bli dags att shoppa juklappar för min del! (Försöker varje år vara tidig- misslyckas alltid ;))
Jag tror jag har en bild över vad jag ska ge till de flesta, men har ingen aning om vad som skulle passa till mina svärföräldrar.
Vill ge dem varsinn julklapp och gärna något jag lagt ner tid och eftertanke på, men har noll ideér. Kan även tillägga att de inte brukar snåla med julklappar åt mig, så jag vill inte vara sämre. Samtidigt som jag inte har den fetaste plånboken.
Några tips?
Min sambo och jag är så tråkiga att vi köper julklappar till våra egna föräldrar bara som vi ger från oss båda förstås. Annars skulle jag ha jättesvårt att hitta på ngt till min svärmor.
Det var förstås inte svar på din fråga. Lite svårt då man inte har en aning om vad dina svärföräldrar gillar osv. Någon upplevelse kanske? Iof kanske det blir dyrt
#1- Ja så har vi också gjort tidigare..
Men i år hade jag tänkt satsa på något lite mer personligt :)
Om du är händig eller gillar att baka så föreslår jag att du ger dem något du själv gjort, kanske lite sent påtänkt för ritkigt stora projekt men två mellan projekt kan man nog klämma in innan jul.
Jag studerar och har väldigt liten budget men jag är desto händigare så till min mamma har jag tex sytt en kudde i lappteknik där vissa rutor har fotografier på vår familj. Lätt att fixa med lite vitt tyg och skrivarpapper som man stryker på tyget. Jag vet redan nu att hon kommar att älska den.
Om de är som mina svärföräldrar har de allt de behöver, eller kan köpa det själva. Förra året "köpte" jag en donation i deras namn till Unicef, det var väldigt uppskattat! Det finns hur många olika ställen och saker man kan donera pengar till som helst, så man kan ju vinkla det till deras personlighet! Min svärmor är en bakdam så till henne donerade jag pengar åt bullbak i Vitryssland (tror jag det var). Kanske kan vara något?
Vi ska vara sparsamma med julklappar i år, men jag tror att vi (vi köper en gemensam, jag och min man) ger bort ett fint vin, kanske ett Amarone.
Svårt att ge tips om personliga julklappar när man inte känner dom.
Men som någon föreslog är donationer aldrig fel, då hjälper man samtidigt någon annan. Eller hemmagjorda saker som man bakat, godis, smaksatta oljor eller inläggningar.

Hur är de som personer då, vad är de intresserade av och vad gillar de?
Man kan köpa en stjärna, eller en bit regnskog tex om de gillar sånt. Eller kanske en fin flaska vin,sherrry, whisky, cigarr, mysgodis, spa-set eller liknande. Svår att komma på något när man inte vet hur de är.
Qui dormit, non peccat
Förstora något fint foto och rama in, beställa en almanacka med personliga bilder, någon fin inredningsdetalj/prydnad/ljus.. Det var det enda jag kunde komma på som var nytt till tråden, alla andra tips tycker jag låter jättebra också.