Relationer iFokus

Relationer

Etikettförhållande
Läst 2234 ggr
Doll
0

Måste få skriva av mig.

Jag känner bara att jag måste få skriva av mig.

Jag har haft ett kk nu i nästan 6 månader, det är inget seriöst då jag inte är intresserad av något förhållande för tillfället, men han vill inte att jag träffar andra killar och jag har då satt samma ultimatum på honom, får inte jag träffa andra killar får inte han träffa andra tjejer.
Han är extremt svartsjuk och så fort jag pratar med någon okänd kille blir han flyförbannad.

Vi har kännt varandra i flera år så jag bryr mig om/gillar honom som vän. Lite som jag älskar dig men jag är inte kär i dig. Jag vet att han är en vän jag kan lika på i vått och torrt.

MEN han har vid olika tillfällen betett sig som en riktig idiot och har behandlat mig som skit.
Kort och gott så har han försökt tvinga på mig en trekant, lämnat mig kl 3 på natten utan busskort och pengar till taxi (tappade mitt busskort och var riktigt ledsen, och han orkade inte med mig), flörtar med andra tjejer framför mig, kallar mig en massa elaka saker och när jag försökt få honom att inse att det inte är ok har jag fått som svar “sluta tycka synd om dig själv”.
En av hans vänner har också reagerat på hans beteende mot mig.

Allt tar emot, jag vet inte vad jag ska göra med allt det här. En del av mig säger LÄMNA FANSKAPET och en annan del säger att han är min vän, jag kan inte lämna honom.
Jag har försökt se saker ur hans perspektiv men jag förstår verkligen inte varför han gör som han gör. Jag klarar inte av att ta all skit han kastar på mig. Och han gör mig förvirrad, vad är han ute efter?

Doll
3

Insåg precis att jag säger emot mig själv… Nej jag kan tydligen inte lita på honom i vått och torrt. Jag har nog försökt skapa en fin bild av honom mitt i allt det här…

Karmatarerskanise
1

Tänkte precis påpeka det. Du kan inte lita på honom i vått och torrt eftersom han lämnat dig ensam mitt i natten utan mäjlighet att ta dig någonstans.

Har han förklarat varför han gjorde som han gjorde? Har ni pratat om det?

Doll
0

Ja, vi pratade om det.

Han orkade inte vänta tills jag lyckats fixa en lösning, han var hungrig, och när jag inte följde med in på donalds så tyckte han att jag kunde sitta kvar där jag satt, för jag brydde mig ju inte om honom när han ville ha mat.

Karmatarerskanise
0

Vad får dig att stanna?
Verkar vara mycket negativt som gnager i dig.

Doll
0

Bra fråga… Jag vet faktiskt inte.
Jag måste prata med honom om det här så får jag se hur jag gör med allt.

Större delen av den tid jag spenderar med honom är det absolut inget fel på, vi har det jätte roligt och trevligt tillsammans. Men det är just dom där få tillfällena som får tankarna att snurra…

Karmatarerskanise
0

#5 Låter som en bra plan. Prata med honom och berätta hur du känner.
Så får du ta det som det kommer. Skulle han skjuta ifrån sig allt och klaga på dig istället, så kanske du ska fundera över om det är värt det.

Doll
0

Ja det är just det jag är ute efter, hans reaktion.

Börjar han slänga allt på mig så är det slut med det roliga.

Karmatarerskanise
0

#7 Bra. Alla har vi våra gränser, det gäller att hålla på dom då det kommer till hur man blir behandlad.

Berätta gärna hur det går!

hus-musen
0

Låter ju som att ni har ett förhållande. Han får inte träffa andra och inte du heller. Han är svartsjuk och du med ?

Oavsett så bryt, man ska inte behöva ta att bli kallad för saker och dumpad när det inte passar för tillfälllet.

Qui dormit, non peccat

Inspiration
0

Låter verkligen som att ni har ett förhållande. Sluta ligga med honom och säg ifrån, att det inte funkar. Ni kommer troligen bara förstöra eran redan lite trasiga relation ännu mer. Stå på dig och säg ifrån, om han fortfarande beteer sig illa, släpp honom.

Jag skulle ju tro att han har mer känslor för dig än bara en vän. Och troligen vet han inte hur han ska hantera det. Men ett "riktigt förhållande" är ingenting du vill ha, eller?

Doll
0

Ja, det är som ett förhållande i stort sett. Men för mig är det endast ett kk förhållande då jag inte känner mer för honom är vän.

Han är svartsjuk, därav att jag inte träffar andra killar, för att han vill ha det så.
Och jag är väl svartsjuk jag med, men inte mer än normalt, visst får han prata med andra tjejer eller ha andra kk's men då vill jag kunna ha samma frihet, men att stå och stöta rätt grovt mitt framför mig helt medvetet är inte ok, det får han ta under den tid han inte är med mig.

Vad han känner vet jag inte. Det är lite det jag vill få ur honom nästa gång vi ses.

Inspiration
0

Håller med dig. Det är inte ok att han gör så framför dig. Det kan inte vara för att han vill provocera?

Men vad gör du om det kommer fram att han har andra känslor för dig? För då blir det ju inte ett kk förhållande, även om du ser det som det. Då såras bara folk. Ni bör absolut ha samma friheter. Hoppas det löser sig och att du får ur honom vad han verkligen känner.

Doll
0

Ja, det undrar jag också. Ibland så känns det faktiskt så, för han har vissa gånger kommit och småretats med mig efteråt.

Precis. Om det visar sig att han har känslor för mig så är det ända rätta att bryta och ta avstånd ett tag.

Karmatarerskanise
0

Fast egentligen. Varför kan han inte göra så framför dig? Ni är ju bara vänner? Det gör mig förvrrad. Du säger att du bara känner som en vän för honom, ändå klarar du inte att han raggar på andra framför dig? Tyder inte det på att det finns mer där än du erkänner?

Doll
0

Det handlar med om att han är respektlös. Tar han med MIG ut på något så är det mig han ska spendera tiden med, inte stå och stöta på andra brudar.

Om jag skulle göra samma sak skulle han gå i taket och nästintill slå ner personen. Får inte jag, får inte han. Jag respekterar att han inte vill att jag ska stöta på andra killar, men då ställer jag samma ultimatum tillbaka.

Karmatarerskanise
0

#15 Det låter onekligen som ett förhållande. De jag känner som har KK;s spenderar tid med dom i sängen, inte utanför. Då blir det lätt problem, som vi kan se här.

hus-musen
0

#16 Håller med dig, de jag känner som har KK är tillfälliga sängkamrater. Är de ute och festar så är de inte ute "tillsammans" utan de är där tillsammans som kompisar.

Qui dormit, non peccat

Doll
0

Bara för att man är kk så betyder det ju inte att man endast ska spendera tiden i sängen.

Vi är vänner sen flera år och har alltid festat ihop, det är inget som har slutat bara för att vi är kk's nu.

hus-musen
1

Jag har vänner oxå som jag festar med( ej kk's) och jag bryr mig inte om de raggar upp nån kille/tjej bara för att jag är med dem. Vi är ju bara vänner som umgås liksom.

Qui dormit, non peccat

Karmatarerskanise
0

#18 Problemet här är ju att ni inte bara är vänner och därför blir svartsjuka. Och det hör inte hemma i ett KK förhållande i min värld.

Jag skiljer på vänner och på KK;s. En KK blir man inte svartsjuk på om inte det finns mer känslor inblandat, det säger min känsla.

Inspiration
0

Håller med vad som har sagts nu på senaste.

LinaLj
0

Håller med #20.

Ett kk förhållande kan innebära att man bara ligger med varandra och ingen annan kanske mest för att man vill känna sig säkrare. Men även om man sätter upp den regeln så innebär det inte att man inte är fri att hitta någon annan. Utan snarare att om någon av parterna i ett kk förhållande hittar någon annan så avslutar man kk relationen.

Sedan att man kan vara kk och vänner är ju något helt annat. Men som de andra sa så om jag går ut med en vän och han/hon flörtar med någon annan så blir inte jag sur för att han/hon egentligen ska "bara" vara med mig.

Jag skulle ge dig rådet att sätta dig och snacka igenom det här med honom. Riktigt ordentligt. Kan ni sedan inte komma överens om en gemensam ram för förhållandet så är det lika bra att skippa det och bara vara vänner.

Sedan ska också sägas att det är aldrig okej att någon behandlar dig på ett sätt som du tycker är kränkande, obehagligt eller liknande. Om han upprepar sådant beteende fast du har berättat för honom att du blir lessen eller obehaglig till mods så ska du deffinitivt inte ha ett förhållande med honom av något slag.