Han har problem, jag sitter fast. Behöver råd.
Vi är ett ungt par som blev kära för två år sedan.
På den tiden visste jag inte om att han hade alkoholproblem, han berättade det inte för mig. Hans vänner gav mig hints men han bad mig att inte lyssna på dem.
Vi har satt upp mål för livet tillsammans.
Jag ska försöka ta det kort..
Jag flyttar in i en etta medan jag studerar smått och extraknäckar på ett fik. Han är arbetslös men bor i princip hos mig och det trivs vi med. Jag märker att han är svår. Han dricker extremt mycket, blir inte sig själv och försvinner lätt. För att inte nämna att han hamnar i fyllecellen ofta.
Han kan inte ens åka på kryssning utan att bli avslängd i det ena landet för att han druckit, och betett sig illa.
Jag har inte varit med alla gångerna, de gånger jag varit med har jag fått släpa hem honom såvida han inte lyckats fly från mig i sitt dillerium.
Vi flyttar till en trea när han får jobb och han lovar att sluta med sitt beteende. Det blir bara värre och jag gråter så gott som varje helg i oro. Vi bråkar ofta. Han ger mig mer löften, han inte håller..
Jag slet och drog i honom, hatade och älskade för att han skulle sluta. Sluta ljuga, sluta supa. Sluta såra mig och förstöra sig själv. Ingenting jag gjorde fungerade och jag kände skuld för det, för det var alltid jag som gjorde så vi bråkade.
Saker och ting verkar alltid bli bättre efter att han trampat rakt ner i skiten. Han låter bli spriten några helger, sen vid minsta nedåtgång är det samma sak igen. Kan inflika att han aldrig slagit mig eller så, han är harmlös. Men det blir som en slags psykisk misshandel som gett mig magkatarr och sömnproblem. Särskilt sedan jag började studera och blev ekonomiskt beroende av honom. Nu bor vi i en tvåa utanför stan.