Hur långt ska man backa i ett förhållande?
Är det rätt att stryka på foten för att ens partner tycker att itnigriteten ska gå före yttrandefriheten?
Om man skriver något på något forum, personen namnges ej, visst det går säkert att lista ut vem denne är om man nu orkar engagera sig i att leta och söka.
Men av personens önskan/krav att man inte uttalar sig över huvudtaget? Det tycker jag är att avkräva tystnad och yttrandefrihetshämmande?
Men det kanske bara är jag som tycker det?
Men intigritetskränkande blir det först när man uppenbarligen kan se vem inläggen gäller eller har jag helt fel?
Så länge man inte nämner namn eller på annat vis avslöjar vem man skriver om tycker jag det är fritt fram. Jag menar hur många % känner man irl här inne?

Vore skillnad om du skrev ut något ärekränkande, med namn och adress till personen, då skulle jag oxå klaga. Men namnlöst så ser jag inga problem, kan vara hälsosamt att diskutera saker fram och tillbaka och få råd tex.
Kravet som den du skriver om ställer hade jag personligen aldrig gått med på, de är inte rimliga helt enkelt. Förutsatt att det du skriver om inte kan spåras tillbaka alltså.
Qui dormit, non peccat
Jag håller med #1, och #2.
Tänker att några inte vill att deras partner/vän/what ever.. får andras åsikter som man så lätt kan få på forum. Det kan ju ge andra synvinklar, och ändra förhållandet genom att frigöra personen som ber om hjälp släppa greppet som finns och och ge den andre frihet vilket oftast inte gillas i dagens relationer.
Vänligen,
Niklas