Relationer iFokus

Relationer

Etikett: sex
Läst 10702 ggr
ladysurprise
0

Kan man bli med barn fast man har p-stav?

Som rubliken lyder? kan man bli med barn fasten man har p-stav?

Karmatarerskanise
0

Inga p-medel är helt säkra. Utom kondom om man lyckas hålla den hel.

De flesta ligger väl på 95-98%. (om jag inte har fel för mig)

Karmatarerskanise
0

Här kan du läsa lite om det.

Det står bland annat;

"Säkerhet

Ett mycket säkert preventivmedel. Färre än 1 graviditet per 100 Kvinnor och år."

hus-musen
0

man kan bli med barn, men risken är relativt liten. däremot om du är med barn så måste du ta ut staven så fort som möjligt för att undvika bla missfall o hjärnskador på barnet!

Qui dormit, non peccat

ladysurprise
1

har haft p-stav sen i februari i början var jag ju medveten om att man kunde få häftigt humör och de fick jag men sen gick de ner..Men nu tycker jag att jag har börjat få de i gen o börjat få någon slaks vark i "lilla magen" de käns inte alls som mensvärk.

Karmatarerskanise
0

#4 Gå och kolla dig för säkerhets skull. Det ska man alltid göra då man har förändringar.

Benjy
0

jag har haft p-stav i 1 ½ år och min pojkvän undrar om det verkligen håller. Men jag har hört att p-stav är det säkaste valet.

hus-musen
0

p-stav är ett av de säkraste valen ja, men den kan oxå misslyckas!

Qui dormit, non peccat

Aviendha
1

Ja, alla preventivmedel kan misslyckas. Hade en klasskompis som var det tredje (!) "spiralbarnet" i familjen. dvs hennes mamma hade blivit gravid med henne och hennes två äldre syskon trots att hon ade haft spiral vid ala tillfällen. Ganska extremt, hon måste vara en av de mer fruktsamma människorna, men det kan tydligen ske ;)

Karmatarerskanise
1

#8 en kompis till mig blev till med spiral och hennes bror med p piller.

Aviendha
0

#9 Ja, du ser, det är nog inte helt ovanligt ändå.

Karmatarerskanise
1

Antagligen inte så ovanligt som man vill tro.

JossanH
0

Det säkraste alternativet om man vill slippa graviditet är att äta någon form av p-piller OCH använda kondom….

Sajtvärd på Iller.ifokus

Karmatarerskanise
0

Bäst är väl egentligen att inte ha sex alls Flört

Aviendha
0

Nää, men celibat är ju inget kul, det går ju inte Oskyldig

MimmieM
0

Jag röstar på USA-metoden :P

Carpe Diem

ladysurprise
0

#15 USA- metoden?

Karmatarerskanise
0

Ja, vad är USA-meotden? :P

hus-musen
1

läste lite om vad det står på tex ppillerförpackningen, de står att färre än 1 tjej av 100 blir gravida under 1 år vilket iaf innebär att av tusen ppillerätande tjejer så blir ca 10 stycken gravida varje år. nu är de ganska lite men ändå! vill inte vara en av de 10 tjejerna liksom=)

Qui dormit, non peccat

ladysurprise
0

Nu var jag inte garvid men hade jag vart de så hade jag blivit skitglad för jag vill ha barn men de vore ju bätre att vänta tills jag slutat plugget.. Abort fins inte i min värd.. jag såg hur dålig min mamma måde när hon gjorde abort o jag vill inte riskera att må så dåligt.. hon var helt knäkt..

Hennum
0

jag har haft p-stav i två år nu. har inte blivit gravid hittils. det är det bästa jag använt, mycket bättre än piller som ja glömde hela tiden. däremot känns det obehagligt att inte ha mens, även om de oxå är skönt att slippa.

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

ladysurprise
0

#20 jag har p-stav och jag får mens.. dåk inte lika fota men jag får de

Aviendha
0

#20 Obehagligt? Det vore min största önskan :P Har hormonspiral, då ska den försvinna med icke. Stav funkade inte, blödde konstant i 2 månader så det fick vara.

ladysurprise
0

#22 man kan blöda kånstan en längre tid inan kroppen komit ibalans när man har sat in en p-stav.. jag gjorde de i en månad och så slutade de o jag tyckerr de var värt de ^^..  Nu blöder jag inte alls oft o de är mycke skönt ^^

Karmatarerskanise
0

#23 Min kompis fick sagt till sig att hon skulle vänta 2 eller om det var 3 månader. Om hon fortfarande blödde då så skulle dom ta bort den.

ladysurprise
0

#24 sa dom till mej med.. dom sa att de kunde ta lite tid inan kroppen annpasat sig efter p-staven eller nåt sånt

[Ackinna]
0

Det där med P-medel gör mig obekväm på det sättet de medicin-problemen med de. Dels så finns det ju en del problem man kan uppleva med dem

Sedan hade jag en vän till mig som råkade ut för propp pga av p-piller.

För mig är det. alltså till psykolgosk del så känns det säkrare för mig med kondom. "behagligare liksom" Sedan naturligtvis är ju Kondomen inte det säkraste allternativet. Men är man noga med att den inte är sprucken eller dyligt.

CelsiusT
0

#26 Kondomen kan spricka när du har sex och då hjälper det inte hur noga man varit. Men jag håller med dig om att det är lite obehagligt med p-medel. Både biverkningar, påverkan på kroppen på ett eller annat sätt och risk för sjukdommar.

Medarbetare på westernridning.ifokus

[SweetRose]
0

Ush vad nervös jag blev nu, 10 av 1000, det är inte så jätte få om nu statistiken stämmer :S

Har haft min P-stav snart ett år och är supernöjd, mensen lyser med sin frånvaro likaså bebisarna och enda biverkningen har vart lite mer emotionell till filmer och dylikt :)

[Jessica_91]
0

Vet en tjej som blivit gravid fast än att hon hade p-stav. Allt blev jätte bra och mor, dotter och far bor ihop nu. Dock vet jag inte hur förtjust jag hade blivit om jag upptäckte att jag blev gravid nu haha.(käkar p-piller)

OttoIsTheShit
0

när morsan inte skötte sina ppiller blev hon inte gravid men när hon skötte dom kom jag ;) haha

You know you're not the way you seem
You're not a puppet on a string
Maybe it's not too late
You could still feel the hand of fate
Just close your eyes and play the game <3