bi tjejer, hjälp mig!
Ni tjejer som är bisexuella och i en relation, jag behöver er hjälp (och era erfarenheter)!
Jag och min sambo har varit tillsammans i 3 år, med sina ups'n'downs, men överhängande mest up's! Jag anser mig lycklig i vår relation och allt som rör den.
MEN.
På senaste tiden (6-7 månader) har jag känt mig mer och mer dragen till tjejer. Jag kan bli helt till mig över snygga tjejer på krogen (kallsvettig, hjärtklappning, blyg, the works). Inom min sport (roller derby) finns även många bi och gay tjejer och på vissa match-efterfester har det varit väldigt mycket dansande med massa tjejer på tånga dansgolv. Oskyldigt för visso, men det har satt griller i huvudet på mig.
Och fått mig att fundera. Är det så att man som bi får små episoder av att sakna tjejer och tjejsex, som går över av sigsjälv? Eller är det något annat?
Vill gärna ta del av andras erfarenheter av såna här situationer. Kommer det gå över, kommer jag få leva med detta resten av livet om det nu råkar bli jag ochmin kille forever? Hur hanterar ni det?
(inte hundra om katergoin är rätt, flytta gärna om det är fel)
www.freewebs.com/gypsymice/
http://pehpsii.blogspot.com/
Jag har varit tillsammans med min pojkvän i 1½ år, jag älskar honom och tänker aldrig lämna honom och än mindre vara otrogen. Men nog kan jag sakna/längta efter en tjejs kropp ibland.
Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?
Min flickvän är bi, jag själv är gay. Hon saknade killar så jag föreslog ett öppet förhållande. Efter 6 månader har varken hon eller jag rört någon annan, längtan och saknaden mattades av när det blev tillåtet.
Det är inte något för alla men ett förslag skadar aldrig :)
Att du saknar tjejer är helt naturligt, antagligen lika naturligt som att din kille tänker på andra tjejer ibland.
Ta upp det med din pojkvän, ni kan säkert lösa det. Trekant kanske?
nu har ja i och för sig inte haft kille på ett tag, men när jag hat det, så klart har jag saknat en tjej ibland :) men ville inte va otrogen ;P lr aa med vissa killar fick jag ju ha sex med tjejer ''bara jag får kolla på lr om du filmar'' XD haha
You know you're not the way you seem
You're not a puppet on a string
Maybe it's not too late
You could still feel the hand of fate
Just close your eyes and play the game <3

Jag är inte bi, men tänker att det är som i de flesta förhållanden. Ibland blir man helt enkelt sugen på andra. Ombyte förnöjer ju, och man är så van vid det man har hemma. Men det brukar gå över 
Oh ja! Man vill ju som bi oftast ha båda delarna, man får helt enkelt leva med det.
Om det är väldigt starka känslor kan du ju alltid prata med din kille om det, kanske det blir en ny paraktivitet ;)
Jag själv kan inte förstå hur man, i ett slutet förhållande, kan tänka på trekant.
Vill ha min man för mig själv, jag. 
Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?
#6 haha ja är likadan :P
You know you're not the way you seem
You're not a puppet on a string
Maybe it's not too late
You could still feel the hand of fate
Just close your eyes and play the game <3

Fast alla är vi ju olika, en del vill, andra inte. Har inget med kärleken att göra utan om hur man är som person.
Ibland man vill ha det man inte kan få, lite roligt att titta på något nytt. Som bi har du ju två världar att välja från oxå eller hur man ska säga.
Tror många känner likadant oavsett sexuell läggning, just att det skulle vara intressant, en fantasi, men man kanske inte sätter den in handling.
Men prata med din partner så vet du vart han står i frågan iaf.
Qui dormit, non peccat
Min f.d sambo är bi. Hon kom till mig och bad om att få ha tjejsex vilket jag sa blankt nej till om hon ville leva med mig. Hon kunde ändå inte motstå det så jag gjorde slut. Jag tycker man får hålla sig till sin partner då man går in i ett fast förhållande. I annat fall göra slut om man vill vara med andra

#9 Jo fast en del vill ha öppna förhållanden, och andra kan acceptera att partnern har en på sidan om. Min sambo skulle inte acceptera en annan kille, men en annan tjej ser han inte som allvarligt eller otrohet, bara han får veta först. Och vi har haft ett fast förhållande i 7 år.
Alla är olika, och man behöver prata ihop sig om vad man accepterar och vad man inte accepterar. Ditt ex gjorde fel när du sa nej och hon valde att ändå ha en partner på sidan av.
Otrohet accepterar inte jag heller.
Qui dormit, non peccat
Ursäkta om det är lite OT men jag har svårt för att förstå varför en del bitjejer får ha sex med andra tjejer men inte med killar för sina pojkvänner.
Jag kan förstå att en del killar inte känner sig hotade av tjejer på samma sätt men i sådant fall känns det som att de inte heller riktigt förstår var det innebär att vara bi. Typ, "min flickvän får ha sex med andra tjejer för det är hett". Känns bara för mig som att man då inte riktigt tar bisexualitet seriöst, som att man tror att bisexuella tjejer bara tycker om att experimentera med andra tjejer. Inte att de kan bli förälskade och ha riktigt förhållanden med tjejer.
Det behöver naturligtvis inte vara så men det är den uppfattningen jag fått.

Antar att det är för att en del killar inte ser en annan tjej som ett hot mot dem själva, medans en annan kille har allt som de själva har.
Men det är ju likadant åt andra håll, känner tjejer som tycker att om killen vill ha sex med en annan kille så är det lugnt för det är inte samma sak. Skulle killen ha sex med en annan tjej däremot så skulle det bli ett himla liv.
Andra har nolltolerans och andra har öppet så det inte spelar någon roll vem man har sex med. Tror inte att det har med att göra att man på något vis förminskar bisexualitet.
Qui dormit, non peccat
Jag är bisexuell och absolut dras mest till tjejer rent attraktionsmässigt, men är gift med en man. Jag tror att om man som bi känner att den ena könet inte räcker så beror det inte på ens exualitet utan att man just då inte är redo för en monogam relation.

Näe trekanter eller otrohet är inget jag skulle få för mig någonsin.
Antar att det bara är en fas, det #2 och även #8 skriver låter vädigt vettigt. Att man får såna tankar ibland bara och att det är en "förbjuden frukt-grej".
Skulle jag vara singel skulle jag säkert inte alls vara intresserad av dem på samma sätt, för jag är i regel väääldigt kräsen.
Tack för alla kommentarer och tips/råd!
www.freewebs.com/gypsymice/
http://pehpsii.blogspot.com/