Kommit igång med julen?
Nu är vi redan inne i december månad.
Har du kommit igång med julpyssel eller planering?

Nästan alla julklappar var köpta innan första advent.
julgardinerna kom upp förra helgen men sen tar det stop.
pyntar inte så mycket men ljusstakarna och stjärnorna i fönstret kommer nogi helgen, sen julgranen närmare jul
mer har jag väll inte planert. eller ja vart jag ska vara på julafton..
Ljusslingor på verandan, adventsstake, liten röd trasmatta-duk, julkalander och pepparkakor (allt för barnens nöje, annars hade jag nog väntat eller "glömd")
Nästan alla julklappar inhandlade:)
Fått upp det mesta,fast gran / tomtar kommer inte upp förren lite innan julafton (ca 1 vecka innan) :D
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Gardinerna hänger uppe sedan nästan två veckor, adventsstjärnorna pryder alla fönster, på borden ligger jullöpare, kransen hänger på dörren (den är lite mer vintrig i utseende än julig) och det lilla pynt vi har i form av andra ljusstakar med matchande små tomtenissar är framställt. Mer än så blir det inte i år förutom den lilla bordsjulgranen som ska stå på ett bord så vi har något att lägga klapparna "under". De flesta klapparna är dessutom klara redan.
Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft
Lagom med julpynt bara och nästan alla klappar är redan inköpta. De skall bara slås in. Vilket alltid göres kvällen innan julafton - som traditon 
Själv har jag julpyntat. Har lite mer pynt som jag köpt och förhoppningsvis får upp i helgen.
Har handlat de flesta julklappat och ska snart ta mig tid att packa in dom. Har också pratat med mamma och pappa om vad jag ska göra till julbordet i år. Det blir att jag ska grava lax och göra hovmästarsås.
Har också skrivit mina julkort :)
julklappar blir de inte till att köpa i år så behöver inte stressa med de.. stakarna står i fönstret.. dukar på borden.. gardiner kommer förhoppningsvis upp i morgon om sambon har tid.. behöver lite hjälp
sen nu i veckan blir de lite julbak.. lussebullar å lussebullar special.. pepparkakshuset ska sättas ihop( har fuskat å köpt ett färdigt
) fudge i två olika sorter.. knäck.. chokladkola å så ska jag försöka göra biskvier.. aldrg gjort innan me verkar inte så svårt.. å så nåt som hette vit chokladtryffel ska jag försöka mig på:-P så önska mig lycka till med de..!
men annars så blir de inte någon direkt jul. firas med släkten dagen innan så på självajulafton händer deinget alls.. killen ska nog vara jultomte så risk att man får sitta ensam. men får väl se vad som händer..
#7 Lycka till med baket :)
#8 tack hihi:P
Lite nyfiken, varför pyntar ni så tidigt? Det är ju tre veckor kvar till jul. Själv tycker jag det är för tidigt för julgardiner mm ännu. Veckan före kan det väl vara dags att sätta upp pyntet (tycker jag alltså). Intressant att man har så olika rutiner.
Blir ni inte trötta på allt pynt redan före julafton, ni som börjar tidigt?
#10 De flesta jag känner pyntar första advent, är som en tradition.
Själv pyntar jag i början/mitten av november. Detta gör jag för att julen är den bästa tiden på året för mig. Jag fullkomligt älskar julpynt och julmusik och mår så bra av det. Så enligt mig är jultiden för kort och jag väljer därför att förlänga den litet :)
Så nej, jag blir absolut inte trött på det :)
#10 Håller med Hera! Första advent ska julpyntet vara framme hos mig, helst tidigare.. :) Det är tradition, jag ser julpynt i nästan varenda hem första advent så jag tror/upplever det som vanligast att börja pynta då. Granen tas dock in några dagar innan julafton. Julen är på tok för kort så jag njuter varje sekund! Nu väntar jag bara på snön! :-)
Är pyntat här med julgardin, ljusslingor etc. Bakat en hel del pepparkakor. (Även bakat en sats hundkex med pepparkakssmak ska baka nån sats till blir julklapp till mina föräldrars hundar).
#10 jag brukar pynta i vanliga fall 3e advent(om de nu varit pynt alls) men vet inte alls vad som flugit i mig i år attjag pyntade till 2a advent i stället.. men ja gardinerna ä rinte upe än.. men ja jag tröttnar efter jul så brukar de åka ner.. kanske att ljusstakarna står uppe till efter nyr för at tjag tycker själva ljuset från dom är mysiga men annars när julen är slut så åker de bort:-P