Relationer iFokus

Relationer

Etikettförhållande
Läst 6668 ggr
Anonym
6

okej att kalla tjejkompis raring?

Min kille är kompis med sina ex. Inget fel alls i det. Men han kallar dom raring, sötnos, vännen och älskling vilket jag stör mig lite på. Anser att det är smeknamn man kan kalla sin tjej men inte sina ex.

Är det jag som överreagerar eller vad tycker ni?

Åsa S
2

Tycker inte alls du överreagerar tycker också att det är sånt man kallar sin flickvän inte sina kompisar.

[Jessica_91]
4

Just "sötnos" och "älskling" skulle jag stört mig rejält på. Jag tycker du ska berätta att du tycker det är jobbigt. Även om han inte alls har några romantiska känslor för dessa tjejer längre och du inte har något att oroa dig över så bör han sluta för din skull.
Det är okej att tycka att vissa saker är jobbiga, även fast det inte måste betyda något "egentligen". Förhoppningsvis respekterar han det och slutar Glad

Emelie-E
0

Min man kallar ibland sina vänner, både killar och tjejer för raring. Och det stör mig inte alls, för det är mig han är med och älskar. Men när han kallar mig raring, så kan jag bli lite små sur :P Inget jag vill bli kallad av honom, det är sånt min mormor säger :P

Hade han däremot kallat dem älskling, sötnos osv så hade jag sagt ifrån. För det kallar man bara den man är tillsammans med tycker jag.

Namiko
2

Raring, sötnos och vännen tycker jag är rätt allmänna och jag använder själv sötnos till mina kompisar. Älskling tycker jag dock definierar en person man älskar och jag skulle känna mig obekväm om mina vänner som jag inte har någon romantisk relation med kallade mig för det, likadant som att jag inte kallar någon för det heller.

Men känner du dig obekväm med det så är det helt klart värt att ta upp.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

Karmatarerskanise
2

Sötnos och älskling hade inte jag gillat att min partner kallade andra människor.

MajaL
0

Älskling är ett väldigt kärleksladdat ord tycker jag. Jag hade kollat med honom om han tänkt själv på att han "missbrukar" orden du reagerar på.

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

Wand
1

Älskling och sötnos skulle jag aldrig acceptera. Raring däremot är för mig ett ord som man använder när man vill vara dryg eller jobbig, så det skulle jag snarare bara bli lite glad över, hahaha.

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

MajaL
0

Älskling skulle jag personligen känna mig väldigt obekväm med att kalla någon som jag inte har en väldigt nära rellation med.

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

hus-musen
0

Beror väl på hur man säger det först och främst, man kan ju flumma runt även med ord och faktiskt inte mena ett dugg. Men älskling är väl inte riktigt ok, det bör man väl bara kalla sina närmaste för.
Sötnos, raring osv ser jag inga problem med alls.

Qui dormit, non peccat

[Wera]
0

Jag skulle heller inte acceptera orden "sötnos" och älskling…

Geru
0

Det beror väl lite på, tycker jag. Är han ironisk och drar med typ "Meen du älskling, kan du inte ta och ~ " vet jag inte riktigt.

Beror ju på i vilket sammanhang. Men om det är så att han på allvar säger sötnos och älskling till dom kan det ju vara av många olika anledningar. Bland annat vilken laddning han har till ordet, men om du känner dig obekväm med det ska du självklart prata med han om det.

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

Fridaaaa
1

Jag hade inte accepterat det. Anser att det är sånt man kallar sin flickvän för.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Litenburk
1

Det är möjligt att han säger det lite på skoj men om det är ett problem för dig så tala om för killen hur det får dig att känna dig så kanske han förstår att det nog inte är en sån bra ide.

Min mormor berättade att en väninna ringde upp henne och då svarade hon "Ja raring". Det roliga var att det inte var vänninan som ringde utan hennes gubbe som ville något! Min mormor slängde chockat på luren och telefonen ringde inte igen! haha

Mvh Tanja

[FruStein]
0

Det beror på hur det sägs. Min man kan säga sådana saker till sina kompisar (andra män) på skoj.

Litenburk
0

Jag tror att oavsett så kan det vara bra att prata om det om man vill få nån förändring eller inte förstår varför.

Mvh Tanja

81an
1

inte en chans jag hade accepterat nåt sånt!  det är sånt man säger till sin flickvän anser jag.

<3 kärlek <3

ChristineL
3

Jag hade inte heller gillat om min kille kallade andra för älskling och sötnos. Raring tycker jag kan vara ok, det kan jag kalla mina vänner för ibland, både killar och tjejer. Men det andra, nej… Ta upp det med honom att du känner dig obekväm med det.

Anonym
0

Tack för alla era svar. Jag har tagit upp det, men enligt min kille så är det jag som löjlig som reagerar.

Känns skönt att höra att jag inte är ensam om att tycka som jag gör.

Karmatarerskanise
3

#18 Uppenbarligen är det inte löjligt för dig. Så han reaktion var ju ärligt talat kass.

Känns som det borde vara en enkel sak att sluta säga om ens partner reagerar på det.

Winta
2

Kanske och säga raring/annat ord till en annan kille. Om din kille skulle reagera av det så fråga honom om han kanske förstått hur du känner dig. Så han kunde få en tankeställare efteråt.