Relationer iFokus

Relationer

Etikett: förhållande
Läst 3170 ggr
pumahot75
0

hjälp stöd hur ska jag göra :(

Åhh vart sk jag börja  :/

Jag har träffat min ungdomskärlek, vart tillsammans nu i 3 månader.. Han är verkligen en bra kille som man ska vara .. Visar att han älskar mig på många sätt: blommor , armband ,en ring…skriver sms varje dag, kommer hit super super ofta, skriver att han saknar mig redan när han åkt… och bara måste komma hit dagen efter..

Som sagt nu har det gått 3 månader och jag känner att han kväver mig och att detta har gått för fort….. Och  att han måste låta mig vara. För att jag vet inte vad jag känner för honom längre…

Vill inte alls ha någon närhet , jag har blivit irriterad och kall mot honom. Jag har berättat detta och då säger han att det inte gör något om vi gillar varnadra på olika sätt!!!! ( nivåer )

Jag har bett honom att låta mig vara för att få hinna känna efter vad jag verkligen känner elr inte känner något alls för honom.

Han kan tydligen inte hålla sig … skriver att vi måste fixa detta och att han vill ses på lördags bla bla….

JAG BLIR GALEN….

Jag tror att det bästa är att göra slut NU!!

Fast hur ??

Hjälp ????

:/

**/Puma
**

hus-musen
1

Ställ dig själv frågan, älskar du honom? Vill du vara med honom?

Det är jobbigt när någon är för på, alla är ju olika och vill inte samma sak. Jag hade nog oxå blivit galen om min sambo verkligen varit så på nu, jag är en person som vill ha lugn och ro och vara ifred.
Fast samtdigt, det första året vav vi inte ifrån varandra någon längre tid alls och det funkade bra.

Qui dormit, non peccat

Karmatarerskanise
0

Av det du skrivit verkar det inte som du tycker om honom på rätt sätt. Så du måste känna vad du verkligen känner innerst inne och sedan agera utifrån det. Kanske är det då att göra slut i ditt fall.

Tråkigt att han inte kan respektera att du känner dig kvävd. Men samtidigt så förstår jag honom också. Tror tyvärr man måste vara lika när det gäller hur mycket kontakt man vill ha.

pumahot75
0

Jag har nog kommit till den känslan att jag inte har det rätta  känslorna….

Vet inte hur jag ska säga det… :(

japp, och det säger ju en del, att han säger en sak och gör en annan …

Precis :( det är ju precis det jag känner att han kommer måå skit och det gör han ju redan….

Vet inte hur jag ska säga till honom på rätt sätt …vill inte såra honom i onödan…

Kan ni ge några tips ?

Karmatarerskanise
1

#3 Det enda rätta är att vara rak och ärlig. Försöker man linda in det blir det lätt att man ger falska förhoppningar.

Det positiva är ju att han redan vet lite vilken väg du är inne på, så det blir ju inte som en blixt från en klar himmel. Och självklart blir han ledsen, och du eftersom du vet att han blir ledsen, men han kommer komma över det. Och det är ju snällast att låta honom gå vidare så han får chansen att hitta en partner som är på samma nivå som han är.

Att göra slut är aldrig kul, men ett illa måste om man inte har rätt känslor. Rynkar på näsan

hus-musen
0

Tror inte man kan göra slut på något bra sätt faktiskt. Men sätt dig ner och var ärlig med honom, säg att det inte funkar för dig och du inte är säker på dina känslor om det är så det är.
Du behöver få perspektiv på saken, det kan vara så att ni gör slut och du ångrar dig, eller så märker du att det var rätt beslut ändå.

Qui dormit, non peccat

pumahot75
1

Tack för erat stöd……

Det hjälpte mig att göra det rätta..

Jag pratade med honom igen och sa som det var… och det slutade att vi  är goa vänner… Fast han vill ju mer….. men det är ju så att man ska vara två om att ha rätt känsla…

Jag trodde att han skulle låta mig vara nu… genom att inte skriva skicka sms osv….. där hade jag fel..

Han skrev  på morgonen …hehe skickade en låt till mig  och kommenterar mina inlägg på fejjan…

Hur som helst … det har verkligen lättat…. känner att den tunga stenen släppt från mina axlar…

TACK ÄNNU ÄN GÅNG FÖR ERT STÖD

Kram

Karmatarerskanise
0

#6 Bra att det känns bra.