Relationer iFokus

Relationer

Etikettotrohet
Läst 4481 ggr
[jejjas]
1

Hur kommer jag över det

de hella är att jag för en vecka sen kom på min sambo , han va på väg att vara ortogen mot mig, men jag kom på han och det hände aldrig något,

men till saken hör att han skulle vara det med sin bästa vän, och som han själv tror att han har ett barn med,

Han ångrar att han va på väg att göra det och är även glad att jag kom på han. Men ändå är jag oroligt och har svårt att lita på han..

Jag älskar han mer än något annat och vi ska förlova oss nästa helg, det va planerat innan det så kalade snesteget.

men jag har fruktansvärt svårt att släppa tanken och frågar han hella tiden när han jobbar vad han gör.

känner mig som ett kontrol monster.

han förstår min oro över allt.

Men jag vill så gärna försöka glöm, hur kan jag någon sin komma över detta svek?

Snälla jag behöver hjlp någon utomstående att prata med, någon som kan se det hella från bådas perspektin.

MatVeronica
5

Ja inte skulle då jag förlova mig med en som försökte vara otrogen mot mig i förra veckan. Jag skulle göra slut

Karmatarerskanise
3

Han TROR att han har barn med sin bästa vän? Vadå tror?

Och han är glad att du kom på honom innan det hände?
Njä, jag hade inte förlovat mig med någon som har så  lite självkontroll att de behöver flickvännen som kan stoppa en innan något händer. Tänk om du inte hade kommit på honom?

Om du fortfarande vill vara tillsammans med honom så tycker jag i alla fall att du inte ska förlova dig. Det känns verkligen fel, speciellt så nära inpå otrohet (ja, jag kallar det de eftersom det var det han tänkte vara)

Hur du ska komma över det kan jag inte hjälpa dig med tyvärr då jag själv aldrig kommit över sådana saker och då jag aldrig lyckats förlåta sådana svek.

hus-musen
0

Näe förlova dig inte med honom, han saknar ju uppenbarligen något i ert förhållande, alternativt är det stress pga en förlovning gör saker mer verkliget osv. Alltid svårt att veta hur folk tänker.
Men att tänka är inte samma sak som att göra för mig iaf. Du behöver släppa kontrollen, annars kommer inte ert förhållande att funka ändå.

Reagerar oxå över tror han kan ha ett barn med, det är bara att testa! Om det är hans barn behöver han ta ansvar och betala för barnet.

Qui dormit, non peccat

line84
1

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Tycker inte att du ska förlova dig med honom, jag hade lämnat honom och hittat en bättre kille! Han kommer få tillfällen att vara otrogen mot dig och vad får dig att tro att han inte komma vara det då?

Maria
1

Håller med övriga här och jag är väldigt nyfiken på vad du menar med att han tror att han har barn med henneObestämd

/Maria

Wand
2

Om han tror att han har ett barn med denna person så har de ju uppenbarligen haft sex förr, oavsett om det var då ni var tillsammans eller ej.
Om han nu var på väg att ha sex med henne igen alldeles nyligen så skulle jag aldrig våga lita på honom igen, om jag var du.
"Glad att du kom på honom" tja, jag håller med Hera. Ska han behöva ha sin flickvän där att se till att han inte är otrogen? Så dålig självkontroll kan man inte ha.  

Jag skulle antagligen försöka glömma det om det vore min pojkvän, jag älskar honom för mycket för att kunna lämna honom. Men jag skulle ALDRIG kunna lita på honom igen, och i längden skulle ett sådant förhållande knappast funka.
Ska du ringa honom varje dag när han är på jobbet och se till att han håller sig?

Nej, jag tycker inte att det är värt att försöka något mer med det. I alla fall så bör ni inte förlova er. Se hur det löser sig först, se om du kan lyckas förlåta eller om det kanske bara blir värre.

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

Gur4m1
3

1. Han tror att han har barn med sin bästis.. inte skarpaste kniven i lådan alltså.

2. Han tänkte vara otrogen med sin bästis.

Okej, let´s see.

Du älskar honom, han älskar dig- men du är ett grönögt svartsjukemonster på uppbyggnad. Diagnos; Det kommer att gå åt skogen om inte nu, så senare.

1. Se till att han reder ut den detaljen, är ju en rätt jävla viktig detalj.

2. Ett tecken på att ni inte är där ni trodde att ni var i relationen så skjut på förlovningen.

Sist men inte minst, vore jag dig så skulle jag välja att lämna honom om hans ka fortsätta sin kontakt med kvinnan i fråga. Eftersom de är #bästisar" och dessutom har outredda affärer ihop (barnet) så är ju chansen rätt stor att han inte vill/kommer att bryta med henne- ens om han just nu kanske i ren desperation för att blidka dig- lovar att bryta med henne.

Han var inte otrogen, du kom på dem- klart som fan att han är "glad att du kom på dem". Jag är för att förlåta otrohet- men hur vet du att detta inte hänt förut? Du verkar redan nu vara beroende av att "kolla honom" hela tiden- annars mår du inte bra, för i din skalle är han och grejjar med sin bästis eller någon annan. Detta är inte ett nyttigt ställe för dig. Man får inte sinnesro där.

Gör det du känner är rätt men lura inte dig själv att denna man är att lita på :S

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

[duejpjds]
0

Jag hoppas verkligen att din sambo tar den här saken på allvar och också söker hjälp!

Pratar ni mycket med varandra? Jag förstår att du behöver andras synpunkter… Och du har fått många bra här ovanför som jag hoppas du verkligen tar till dig, även om det kanske inte var de svaren du ville ha. I alla fall, så tycker jag att du ska fortsätta berätta för din sambo hur du känner inför händelsen så att han inte tror att du har släppt saken och gått vidare när du inte har gjort det. Det är HAN som har ställt till det, inte DU!

Du vill glömma och komma över sveket, alltså måste du kunna lita på honom igen. Någon slags terapi/parterapi kanske, om ni tänker fortsätta vara tillsammans.

Maria
2

Hamnar OT här men barnet har ju rätt att veta vem pappa är.

/Maria

[jejjas]
0

Tack gör alla svaren, För ca 8 eller 9 år sen hade han k hopp det med henne, hon påstår att det inte är han som är pappan utan att det ä r hennes dåvarande kulle, jag ahr försökt förhöra för han att han har tätt att veta, rätten att testa men jo vill inte det, så mer går inte att göra. Förlovningen har jag skurit på sagt att jag vill vänta tills jag jan lita på han igen. När jag läser mitt egna inlägg får jag ju det att låta som om jag kollar han hela tiden, men riktigt så olöst är det inte utan det är ett Mess någon gång så, Han har vissat att han tagit bort henne överallt, men jag går ju inte å snokar i hans mobil precis så lågt går jag inte. Just nu försöker vi bygga upp på nytt. Har en underbar arbetskamrat och även rn väldigt förstående syster sin jag pratar mycket med, men i bland vill man bara höra vad utomstående tycker och tänker. Det är fär mig guld värt :) Så tack alla än en gång :)

81an
0

tror att han har barn me henne? isf  har om väl redan haft sex elr? :S

<3 kärlek <3

Aniara4
6

Han har ju själv medgett att han skulle ha varit otrogen om inte du har råkat komma på dem strax innan, om han inte vill vara otrogen har han allvarliga problem med sin självkontroll.

Det verkar som att du har två alternativ:

1) Sätt koppel på honom och följ med honom precis överallt han går så att du kan ingripa om han verkar vara på väg att ramla in i någon annan med k**en före. Han kan möjligen få gå på toa själv om du är säker på att det inte är någon annan därinne och det bara finns en ingång.

2) Om du tycker ovanstående verkar orimligt, gör slut och skaffa dig en pojkvän som klarar av att hålla sig till en tjej alldeles av sig själv.

Möjligen kan relationen gå att rädda om han själv inser att han har ett problem och är beredd att söka hjälp och jobba hårt på att förändra sig själv. Men det finns inget i det du skriver som tyder på att han är motiverad att göra det.

[swiss]
0

Jag håller med om vad de flesta andra har skrivit här. Men undrar också hur det har gått eftersom det var några månader sedan tråden skrevs?
Håller med #12 också:
"Möjligen kan relationen gå att rädda om han själv inser att han har ett problem och är beredd att söka hjälp och jobba hårt på att förändra sig själv. Men det finns inget i det du skriver som tyder på att han är motiverad att göra det."

Aniara4
0

#13 Missade det. Nu undrar jag också hur det har gått!

[jejjas]
0

Vi valde att lösa problemet, skjuta på förlovningen, och även jag har slappnar av, kontrollerar inte alla steg eller samtal han tar eller gör, Vi har pratat mycket om det som va, å försöker att glömma, men förnim del är det inte så lätt, men jag försöker i alla fall. Så just nu har vi det bra, å vad jag vet har han ingen tanke på att göra om det, Jag frågade han rätt ut om han va beräd på att kasta bort alla år som vi haft ihopp, och det ville han värkligen inte, Så för stunden har vi det bra, men det finns ju inget som säger att han kan och gör om det igen, å gör han det kan han glömma mig, för då tar jag mitt å går.

Sweelin
1

#15 Hade det varit annorlunda om han ahde varit otrogen och du skulle fått reda på det kanske via en kompis? Hade du gjort slut då?

Va lycklig och gör andra lyckliga<3

Allamej
3

Jag undrar som #16 Om han hade varit otrogen, hade du gjort slut eller hade denna tråd handlat om hur du ska komma över hans otrohet så att ni kan förlova er?

Han är uppenbart inte seriös, han vill ligga runt och blir "tacksam" när du kommer på honom (han har gjort det förut, trust me)

Du vill desperat att han ska vara en bra kille, så pass desperat att du är villig att frånse att han ville ligga med en annan tjej en vecka innan ni skulle förlova er.

Mitt råd från en lång rad av sådana killar…: Dumpa honom, var singel en stund, hitta den du är och vad du behöver för att komplettera dig. Hitta den killen.

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor