Relationer iFokus

Relationer

Etikettsvartsjuka
Läst 7568 ggr
Anonym
2

Svartsjukan äter upp mig.

Jag lever i ett förhållande där vi under hela förhållandet har fått stå ut med anonyma sms och mejl från människor som vill förstöra. Det är bara jag som har fått ta emot det här, aldrig han. Min pojkvän är omtyckt av andra tjejer och förra veckan gick det så pass långt att jag fick ett mordhot på Facebook, självklart från en nyregistrerad och påhittad person/konto.

Jag har börjat bli svartsjuk och paranoid den senaste tiden. Min pojkvän har alltid varit sådär övertrevlig mot andra, och jag har märkt att många tjejer lätt kan tolka det som att han flörtar med dem trots att jag sitter bredvid/i närheten. Jag har ingenting emot det och han är den han är vilket jag acceptera, det jag inte accepterar däremot är just anonyma hot och kränkande kommentarer och rykten om oss båda.

Det påverkar min vardag och mitt samliv med honom. Jag litar på honom men jag litar inte på alla tjejer som vill åt honom. Tänk om någon rycker åt sig honom på krogen och kysser honom? Det är ju fortfarande en kyss (eller okej, puss..) även om han motar bort henne inom loppet av en sekund. Tänk om någon nyper honom på rumpan igen? (Har hänt X antal gånger).

Jag märker att han tycker om uppmärksamheten, men han visar ingen som helst uppmärksamhet tillbaka mot tjejer som flörtar med honom annat än att vara trevlig och prata om helt vardagliga saker.

Hur ska jag bli av med min svartsjuka? Hur ska jag sluta oroa mig över att någon en dag lyckas med sina hittills tomma hot och förstör mellan oss?

Geru
0

Om någon gör något mot han, mot hans egen vilja så är det ju ingenting som han gör… Så tänker jag då. Men du borde polisanmäla SMSen och så. Stalking beteende är olagligt.

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

[Nidlo.]
0

Anonym: Du skriver att din pojkvän verkar tycka om uppmärksamheten. Vet med mig själv att man kan framkalla uppmärksamhet om man vet vad man gör. Antingen detta, eller så sker det omedvetet från din pojkväns sida, att han gillar uppmärksamheten och drar omedvetet till sig mer.

Att vilja ha uppmärksamhet är ofta ett tecken på ett tomt inre. Inte helt tomt, men att något saknas, ett litet svart hål som vill fyllas av uppmärksamhet från andra.

Du kan inte hjälpa honom med det, men kanske att du som du verkar göra kan bli av med din oro mot att något sker mellan din pojkvän och de som ger honom uppmärksamheten.

Ingen människa är så attraktiv att de drar till sig allas uppmärksamhet av sig själv. Det är om så verkligen är fallet, något som lätt går att ändra på!

Hur mycket bryr du dig om erat förhållande egentligen? Är han rätt för dig när så många tjejer visst vill ha honom?

Nidlo.

Anonym
0

Han vill inte ha uppmärksamhet, inte vad jag vet. Han kan gnälla över det rätt ofta, men när det är oskyldiga komplimanger t.ex. så märker man att han blir glad. Och det har han all rätt att bli tycker jag, jag blir också glad om någon säger att jag har en fin tröja t.ex. Han är bara en sån där människa som kan kliva in i ett rum och få uppmärksamheten på sig på en gång. Han har "det" helt enkelt. Det beror nog inte på utséendet bara då han faktiskt inte är sådär överdrivet snygg, visst ser han bra ut men jag tror det mest beror på att han är trevlig mot allt och alla osv.

Jag bryr mig om vårt förhållande extremt mycket. Varför skulle han inte vara rätt för mig pga. det? Det är inte hans fel att han är en sån "alla" vill ha och vara nära.

[Nidlo.]
0

Visst kan han vara en sådan som alla vill ha…då är han nog en av få. Frågan är väl hur du trivs med att alla andra vill ha honom när du kanske vill vara den enda för honom.

Anonym
0

Jag skrev ordet alla inom " " , hoppas du förstår skillnaden.

Jag trivs inte alls med det och därför undrar jag hur jag ska råda bot på svartsjukan. Jag ÄR den enda för honom, det vet jag. Han är inte ute efter att hitta någon ny eller ens en fling, vi älskar varandra till hundra procent.

[Nidlo.]
0

Vilken svartsjuka menar du?

Anonym
0

Ja, min oro över att andra ska "ta tag i" honom..

[Nidlo.]
0

Hur kan du ha den oron och samtidigt skriva:

Jag ÄR den enda för honom, det vet jag. Han är inte ute efter att hitta någon ny eller ens en fling, vi älskar varandra till hundra procent.

Anonym
0

Vad är det du inte förstår? Jag är inte orolig över att HAN ska ta någon annan, jag är orolig över att ANDRA ska göra allt för att få en bit av honom. Har både sett och hört när tjejer tar honom på rumpan och viskar saker i hans öra, en gång fick jag bevittna en tjej som kastade omkull honom i soffan på en nyårsfest och försökte snabbt få in tungan i hans mun med våld!  Get it?

[Nidlo.]
0

Vad är det din pojkvän gör som gör att en annan tjej kan komma så nära att de viskar något i hans öra? Eller var är din pojkvän då en annan tjej kan tafsa på honom?

Anonym
0

Står i kö till baren, står i kö till toaletten och andra platser där det oftast är fullt med människor och där man lätt blir närgången.

Vart han är - spelar det någon roll egentligen? Senaste gången stod han i köket hemma hos en vän till oss när en tjej gick förbi och nöp till i baken på honom.

[Nidlo.]
0

Vad jag vet så kan man låta bli att vara närgången i köer. Man behöver inte stå bredvid den och den.

Anonym
0

Och hur ska han veta att "hon" tafsar på folk, "hon där borta" tafsar inte, och ja "HON DÄR" tafsar garanterat?!

[Nidlo.]
0

Det kan han väl inte…men fortfarande är du svartsjuk…? Obestämd

Anonym
0

Med tanke på att du inte tillför diskussionen någonting eller kommer med någonting vettigt/konkret så säger jag såhär nu - tack för visat intresse i tråden men du behöver inte se hit mer!

Jag tänker inte diskutera mer med dig då du uppenbarligen har svårt att förstå en simpel sak som att JA - jag är svartsjuk Skrikandes

Geru
0

Jag vet faktiskt inte vad du kan göra åt det. Han verkar rätt karismatisk och verkar ju se bra ut, eftersom han får så mycket uppmärksamhet. Tänk så här: Han ger dom ju inget - det är ju bara du som får den typen av uppmärksamhet av honom.

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

[Nidlo.]
0

#15: Att du är svartsjuk det har vi redan sett. Frågan kvarstår för dig fortfarande…är det DU som är svartsjuk…eller är det HAN som vill ha uppmärksamhet…

81an
0

kan säga så här att min pojkvän älskar o få uppmärksamhet av andra tjejer, inklusive mej. o DET gör mej svartsjuk.  han är snygg men har ändå så lågt självförtroende o självkänsla. kanske kan va lika med din kille?

<3 kärlek <3

rebeccajansson
0

Jag var oxå tillsammans med en supertrevlig kille en gång och alla tjejer var helt tokiga i honom han var mycket på krogen och det slöt med att vi gjorde slut. Jag tycker nog att du skall förklara för honom hur du känner om han inte redan vet det. Du som flickvän måste vara tydligare i erat förhållande att det inte är OK när han är sådär hypertravlig mot andra tjejer för är det något som är sant så fastnar tjejer för trevliga o snälla killar vare sig dom har flickvän elr inte. Annars får du väl börja göra lika dant så han ser det ur din synvinkel? Hu vad hemskt att folk hotar dig på facebook va e det för idioter?

[Nidlo.]
1

#18: …Det var lite så jag tänkte, att han kanske trivs med uppmärksamheten och därför också får mer av det han nästan ber om!

Tänker också som rebeccajansson att denna människa kanske inte är redo för ett förhållande om det är så att han befinner sig ofta på ställen där man söker tjej…