Relationer iFokus

Relationer

Etikettförhållande
Läst 3830 ggr
Anonym
0

Flickvännen ändrar sig :/

Hej gott folk! Jag har lite problem med min flickvän. Vi har varit tsm i snart 2 år och har alltid haft det jätte bra. Men för ett tag sedan så sa hon att hon tycker att jag är kontrolerande och att jag måste ändra på mig…. Dum som jag är inser jag det inte själv och vi gör slut. Bara någon dag efter så inser jag vad jag har gjort men då säger hon att sina kännslor är borta och att hon inte vill försöka igen.. Så någon månad gick och plötsligt så ville hon ha mig tillbaka… Jag fick dock reda på att hon hade legat runt och strulat runt ganska mycket.. Men det sket jag i då jag är helt sjukt kär i henne…  Och efter det här blev allt skit bra (i några dagar….) För efter typ 2 dagar så sa hon att hennes kännslor ändras hela tiden. Och att hon ibland känner att vi två är rätt och ibland inte..

Vet faktiskt inte vad jag ska ta vägen… Den här månaden har nog verkligen varit den värsta i mitt liv.. :(

Ville bara skriva av mig.
//Orolig kille 18,

JustMySelf
1

Jag vet hur det är att vara i en sådan situation, och jag tror att det är bäst att försöka gå vidare. Det kan vara jättesvårt, men det är minst lika svårt att bygga upp förhållandet igen. Om man inte är 100 % säker på sina känslor så fungerar det inte riktigt.

Jag är 17 och har varit i ungefär samma situation som du den senaste månaden, så jag vet hur ont det gör. Det gäller att bestämma sig för att det faktiskt inte är värt det, för troligtvis skulle det sluta med att båda ni blir sårade igen. För faktiskt, om hon inte till 100 % tror på ert förhållande, så kommer det inte fungera.

Ta stöd hos dina föräldrar och vänner, det hjälper faktiskt mer än man tror.

Karmatarerskanise
0

Personligen har jag inte klarat av att vara tillsammans med någon som inte vet hur den känner, och jag kan inte tänka mig att det är bra för någon.

Håller med 1, att jag hoppas du kan få stöd av familj och vänner så du inte sitter helt ensam och mår dåligt.

[skymningsaga]
5

Det kan svida (men jag tror) att hon inte har känslor för dig så starka som innan. Du är en trygghet och vissa dagar och gånger är det bra och det gillar hon. men så fort du inte lever upp dit hon vill du ska vara så svackar hennes intresse, Är det så?

Hur låter det?

Det gör otroligt ont att mista någon man älskar, Men gör mer ont att dra ut på det. Det finns någon annan som du kommer falla för och som faller för dig där ute.

Jag tycker du ska konfrontera hennes sätt. jag menar ni gör slut så ligger hon runt och sen så minns hon era fina stunder. Går tillbaka och upptäcker att nä visst ja, Det här var jag ju trött på.

Det är du inte värd.

Anonym
0

#3 det är exakt så det är… :( Gud jag vet verkligen inte vad jag ska ta vägen längre.. Den ända personen som jag har kunat öppna mig för och den ända som jag har älskat är nu borta..  Jag vill typ bara lägga mig ner och dö.. Orkar inte det här.. Jag hatar att vara ensam

Sweelin
0

Läskigt lik min situation. Är också helt lost, fast att jag är mer tjejen då som har gjort slut pga killen… Fast stämmer inte in med sexet. Mer han som är ute å ränner medan jag sitter förtvivlad… Han säger att han ska bli bättre men vid minsta motgång så är han ute och super. Hade aldrig blivit slut om han inte var en idiot.

Va lycklig och gör andra lyckliga<3

[skymningsaga]
0

jo då det orkar du. tänk hur många fler det finns. vet att det inte är en tröst det jag skriver för smärtan är stor.

Men visst finner du fler att öppna dig för, Hur gammal är du? om du är i äldre stadie och hittat den första så förstår jag att du är skeptisk men är du ung så har du så många år.

tiden läker sår.

oftast

allafall när det gäller förhållanden till större bredden,

eller nja själv är jag heltidssingel nu. men du kommer snart hitta en god brunett med sött leende som du kommer bli lycklig med. eller blond

Anonym
0

Vi blev tsm när jag var 15.. och nu är jag 18. Jag har altid haft svårt med att säga hur jag känner och att vissa känslor… Men efter ett tag så kunde jag det. Till henne iallafall. Nu känns det bara som om min kropp har tömts och det bara finns ett skal kvar. Ett skal utan mening

[skymningsaga]
0

Oh första kärleken!?

Den är svårast, ja du kommer ju överleva och gå vidare. Men förrstår fullt, Den är grymt hemsk. Det är den första och intensivaste tiden.

Minns själv första kärleken. När han dumpade mig så tappade jag knästyrkan och föll ihop i snön och grät i 2 veckor men hade ont i 1 månad sen började det sakta släppa och vardagen blev bättre.

Många kramar

du klarar det. det vet jag

[Fiction]
0

Om jag utgår ifrån det du skriver i ditt inledande inlägg, tycker jag att det låter som att din ex-flickvän sökte efter en anledning till att ta sig ur förhållandet. Kanske var det inte dina kontrollerande sidor som fick henne att tvivla på förhållandet, även om de förmodligen bidrog till det. Det låter snarare som att hon är extremt osäker/förvirrad och att detta speglar sig i hennes känsloliv.

Om så är fallet, finns det nog ingenting du kan göra för att hon skall "komma på andra tankar". Bollen ligger hos henne att ta itu med sin förvirring och mogna… Det bästa du kan göra, är förmodligen att hålla dig borta, så att du inte blir mer sårad än vad du redan är nu.