Relationer iFokus

Relationer

Etikett: kriser
Läst 4470 ggr
Fejhn
0

Kris. vet inte vad jag ska göra :(

skulle verkligen behöva lite råd eller tips eller nånting.

jag och min kille flyttade ihop förra året i oktober. efter ett år och en hel del tjafs och skit gjorde vi slut och flyttade ifrån varandra. tog kanske en vecka så pratade vi med varandra och ble tillsammans igen, för ingen av oss ville att det skulle vara slut igentligen. jag har stora problem med att prata om hur jag känner och även visa känslor, och det är mest det som är problemet. har alltid varit innbunden och rätt ensam och har alltid haft svårt med känslor. har jättesvårt att visa att jag är ledsen, arg, sårad, besviken eller vatever, kan inte ta konflikter eller nånting.

iallafall så gjorde vi vårt bästa, och jag tog verkligen tag i att försöka prata med honom, om allting. men så gjorde han slut för att han "inte älskade mig". tog verkligen hårt på mig, då jag tyckte att vi hade det rikigt, riktigt bra, och gav verkligen allt och gjorde mitt bästa. efter några dagar tog han kontakt med min bästa vän (har jag fått veta i efterhand) och pratade med henne och att han ångrade sig osv. han tog kontakt med mig igen och vi pratade, jag berättade för honom hur det kändes, och frågade varför han gjorde som han gjorde, men fick väl inget rikigt svar.

vi blev iallafall tillsammans igen men tog väldigt försikiga steg. umgicks bara och pratade i början och så. men nu, efter en månad har det verkligen varit skit. orkar inte med mitt liv längre och allt känns bara piss. ockar inte vara dendär glada tjejen jag är igentligen och orkar inte ta tag i nånting. hade jag inte min hund skulle jag nog inte kliva upp på morgonen.

ikväll pratade vi länge på telefon och han sa att han ville ha en paus. fick världens ångest, men fattar själv att han inte heller tycker att det har varit särskilt bra.. vet int evad jag ska göra, har superångesten i magen.. behöver nog mest nån att prata med..

tycker sjäölv att vi gjorde ett misstag som flyttade ihop så fort, och att det förstörde mkt. men jag tyckte verkligen att vi hade det jättebra efter första breakupet.. vet inte vad jag ska göra. mår väldigt dålgt nu :(

jag gjorde upp en eld för dig, nu brinner hela skogen.

Fejhn
0

okej, hade kanske passat bättre i nåt privatare men orkar inte göra nåt åt det nu.

jag gjorde upp en eld för dig, nu brinner hela skogen.

Karmatarerskanise
0

Låter som det inte är meningen att det ska vara ni, trots att det är det ni vill. Förstår att det inte känns bra alls just nu. Men jag hoppas att ni kommer våga släppa varandra så ni kan komma vidare.

Fridaaaa
0

Tror inte på ordet "paus": Antingen är man ihop eller inte anser jag:
Låter tyvärr inte som att det är meningen att ni ska vara tillsammans.
Ingen mår bra av att bråka elelr ha av&på förhållande

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

MissInAction
3

När man väl har börjat vela, och göra slut, bli ihop igen och göra slut.. så tär det så mycket på en själv och på relationen. Tilliten är bruten och man undrar kanske vad det finns att bygga på?
Alla som varit kär vet hur jävligt det är när man är mitt uppe i det. Så jag tänker inte förringa din situation eller dina känslor. Däremot så vill jag att du ska tänka på att det kommer att bli bättre. Jag är inne på samma spår som #2 och #3, att ni nog behöver släppa varandra. Ni har troligen sårat varandra för mycket för att kunna vara mer än vänner.
Och den där klyschan att "mister du en så står dig tusen åter" eller hur det nu är, är inte så dum. Glad

Min far sa till mig en gång att "om det är meningen att det ska vara ni, så ska ingen behöva jaga den andre" och jag brukar tänka att då ska inte det negativa överväga det positiva heller, för då är det inte vär det. 

Det finns så många människor på vår planet så självklart kommer det att finnas någon som du kan älska och som det fungerar bra med, som du mår bra tillsammans med.

Det är svårt och det gör ont men försök att inte prata eller umgås alls ett tag, och bestäm dig för vad du vill med dig själv och ditt liv.

Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland